pa
door padonker Aug 3, 2009 om 14:23
Voeding & gezondheid

Tamiflu & Mexicaanse griep

Het begint ondertussen aandoenlijk te worden om te zien hoe iedereen over elkaar heenvalt om de hype over de mexicaanse griep nog verder op te blazen.
Nu weer Tamiflu, wat gratis verstrekt gaat worden...lekker zinvol hoor, het Inluenza A/H1N1 virus is hier resistent tegen! Vraag me af door wie het ministerie zich laat voorlichten. Iemand van La Roche ofzo? Relenza zou een betere keus zijn, maar Glaxo heeft denk ik nog niemand bij het ministerie zitten

478 14 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 3, 2009 om 15:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb in mijn jeugd ook  een enorme epidemie meegemaakt, toen maakte niemand zich daar druk om. en bij elke soort griep gaan er mensen dood. nu is er een enorme hype die nergens voor nodig is, de regering voor miljarden pillen uitdeelt wat alleen maar een zoethoudertje is om paniek te voorkomen maar wel veel belastinggeld kost. het enige punt is dat de griep kan muteren en dan pas gevaarlijk wordt, wanneer dat gebeurd weet niemand. we hebben ook die heissa gehad over de ziekte SARS, dat als een nachtkaars is uitgegaan.

ve
door verwijderd - Aug 3, 2009 om 22:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

ja inderdaad, hype, maar waarom toch? misschien toch ff het volgende googlen: jane burgemeister ........

ve
door verwijderd - Aug 7, 2009 om 02:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad, de laatste paar jaren zien we steeds meer over-hyping van allerlei onderwerpen door de media. Ik veronderstel dat dit veroorzaakt wordt door het grote aantal nieuwsrubrieken cq. zenders dat er tegenwoordig is. Iedere rubriek slooft zich enorm uit om kleine zaken zoveel mogelijk uit proportie te blazen, zodat men er uitgebreid over kan gaan berichten.

Vanavond zag ik in het NOS Journaal een kort stukje dat zowaar op enige vorm van eerlijke voorlichting leek. Daarin werd het paniekvoetbal rondom deze ziekte gelukkig teniet gedaan. Er werd heel duidelijk gemaakt dat deze griep in wezen niet veel anders is dan alle andere griepvarianten. De enige reden tot bezorgdheid lijkt momenteel de mogelijke omvang van de ziekte: 1 op de 3 mensen lijkt deze griep op te zullen lopen, terwijl dat normaal gesproken slechts 1 op de 100 is. En als dat allemaal een beetje tegelijkertijd gebeurt - verwachting is in het najaar - dan kan dat behoorlijke gevolgen hebben voor de maatschappij door uitval van medewerkers, bijvoorbeeld, of extra drukte bij de medische diensten.

ve
door verwijderd - Aug 8, 2009 om 13:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

za 08 aug 2009, 11:35 | 97 reacties | lees voor

Bron: Telegraaf

Aanvoerster hetze tegen griepprik blijkt discipel van sinistere complottheoriën

Anti-vaccinatie-extremist ontmaskerd

Charles Sanders

OOSTHUIZEN -  "Nee", zegt Désirée Röver, "ik heb géén medicijnen gestudeerd. En nee, dat zie ik niet als belemmering voor mijn functioneren. Het is zelfs beter. Want daardoor zit ik niet opgesloten in het traditionele artsenharnas en kan ik onafhankelijk onderzoek doen. Ruim 34 miljoen vaccinaties worden straks tegen de Mexicaanse griep ingezet! Waarom dat automatisme? Volksverlakkerij, schandaal met internationale vertakkingen..."

    Désirée Röver Foto: Glenn Wassenbergh

    ve
    door verwijderd - Aug 8, 2009 om 14:13
    0 Antwoorden / 0 Vragen

    Za 08 aug 2009, 11:38 | Telegraaf

    Viroloog Roel Coutinho:

    'Levensgevaarlijk en onverantwoordelijk'

    AMSTERDAM - De anti-vaccinatiemissie van Désirée Röver is gevaarlijk en onverantwoordelijk, vindt prof. dr. Roel A. Coutinho, directeur Centrum voor Infectieziektebestrijding van het RIVM. "Vroeger verkondigden dit soort mensen hun zelf verzonnen verhaaltjes op een zeepkist, bijvoorbeeld in het Londense Hyde Park. Daar kon je dan best om glimlachen. Nu hebben ze dankzij internet een podium voor miljoenen.

    Roel Coutinho

    Foto: Frank de Ruite

    Ook als maar een paar leken het oppikken en zich vervolgens niet tegen de Mexicaanse griep laten inenten, kan dat levens kosten." Inhoudelijk noemt Coutinho de woorden van Röver "volstrekte kolder". Een vaccin kan, zo zegt hij, heel goed worden gebruikt,……………….

    Lees verder:

    Zin of onzin2

    Pedro

    ve
    door verwijderd - Aug 8, 2009 om 16:18
    0 Antwoorden / 0 Vragen

    Ach ja, de financiele crisis weer even vergeten...

    De Britse centrale pompt nog eens 50 miljard pond (58,7 miljard euro)
    in het financiële systeem om de economie te stimuleren. Het geld wordt
    gebruikt om besmette leningen van banken en staatsobligaties op te
    kopen. De Bank of England wil op die manier bereiken dat banken weer
    geld gaan uitlenen aan consumenten en bedrijven.

    http://www.volkskrant.nl/economie/article1272966.ece/Britten_laten_geldpers_nog_harder_draaien

    ve
    door verwijderd - Aug 8, 2009 om 18:47
    0 Antwoorden / 0 Vragen

    Ik ben niet van plan om mijzelf in te laten enten. Ik ben nu 42 en ik heb nog nooit de griep gehad maar hoor wel al jaren om mij heen dat de mensen goed ziek worden van de "gewone griepprik" en deze voor de mexicaanse griep is nog niet eens getest. Groetjes en een gezond najaar Ingrid

    ve
    door verwijderd - Aug 8, 2009 om 22:40
    0 Antwoorden / 0 Vragen

    Wat een onzin; van de gewone griepspuit word je niet ziek. Het bevat nl dood; inactief virus. En alleen van levende virussen word je ziek. Als je dus ziek wordt na de griepspuit; is het van een virus dat je al had voordat je de griepspuit kreeg. Het duurt nl wel even voordat de griepspuit werkzaam is doordat je lichaam er afweerstoffen tegen gaat aanmaken.

    ve
    door verwijderd - Aug 19, 2009 om 13:56
    0 Antwoorden / 0 Vragen

    Hoorde bij de overheidsvoorlichtng dat je moet niezen of hoesten met een hand voor je mond.

    Als kind al is mij afgeleerd te niezen/te hoesten met een hand voor mijn mond. Immers, wat doe je vervolgens met die hand, onmiddellijk wassen? Meestal niet.

    Niezen of hoesten doe je in een zakdoek of als die niet snel genoeg te pakken is in je mouw.

    ve
    door verwijderd - Aug 21, 2009 om 22:33
    0 Antwoorden / 0 Vragen

    Ja hoor, laat u maar lekker inenten!

    Ik zeg; "doen" , of is het "poen"!

    Lees de volgende link!

    The vaccines are far more deadly than the swine flu

    en misschien komt u óók tot de conclusie, zoals de titel van de reactie!

    ve
    door verwijderd - Aug 21, 2009 om 23:57
    0 Antwoorden / 0 Vragen

    net een SMS gestuurd en het antwoord teruggehad geen varkensgriep

    ve
    door verwijderd - Sep 16, 2009 om 14:06
    0 Antwoorden / 0 Vragen

    Natuurlijk maakt Novartis gebruik van de angsthazerij. Pure onzin, de Mexicaanse griep is - na in 2005 de vogelgriep - de bangmaker van 2009. De "zakkenvullende" farmaceuten, via hun zo genoemde managers (dikbetaalde artsenbezoekers met slechts de narrow knowhow van het op dát moment te promoten middel, welke ondanks de pogingen van de wetgever om deze praktijken aan banden te leggen nog steeds met spiegeltjes en kralen, anno 2009 varieert dit van geheugenkaartjes tot scanners in snelle autootjes in doktersland rondrijden om hun waar via de op prullaria beluste artsen aan de patiënt te brengen), varen er wel bij.
    Uit het onlangs verschenen advies van de wereld gezondheidsraad gebaseerd op de resultaten van 15 studies blijkt wederom: er is nog geen studie geweest welke op wetenschappelijke gronden heeft aangetoond dat een virusremmer effectief is.
    Recent stond in The Lancet (het meest vooraanstaande wetenschappelijk medisch tijdschrift) een publicatie van een meta-analyse van de effectiviteit van virusremmers. Ook hieruit blijkt glashelder dat er geen betrouwbare gegevens zijn welke de stelling staven dat gebruik van de dure anti-griepmiddelen het optreden van complicaties bij griep (H1N1) verminderd.
    Het gaat dus hier ook weer louter om een lobby van de farmaceutische industrie die dan zijn geld wel steekt in onderzoek, maar de wijze van onderzoek en de manier van interpreteren en manipuleren van de gegevens levert ze uiteindelijk veel meer op.
    Ab Osterhaus en consorten, de European Scientific Working Group(ESWI) vormen beslist geen onafhankelijke groep, zij proberen al jaren regeringen te overtuigen van de noodzaak van het vaccineren van grote, zgn. risicodragende, bevolkingsgroepen. De ESWI wordt gefinancierd door tien farmaceutische bedrijven!!
    Een woordvoerder van deze club met twijfelachtige missie bevestigt desgevraagd aan een journalist van Vrij Nederland dat de bedoeling van de club is: te 'sensibiliseren rond de griep'. Sensibiliseren in oprechte taal is: mensen op een verkeerd been zetten ter faveure van je eigen portemonnee.
    De zogenaamde ‘adviezen’ van de ESWI aan ons ministerie van volksgezondheid worden gewoon als zoete koek geslikt en miljoenen worden uitgegeven aan onnodige ‘medicatie’. Wat zouden ze in de derde wereld bij zijn met al dat geld en hoe goed zouden we het kunnen gebruiken in goed opgezette gezondheidsprojecten en voorlichtingsprogramma’s. In de derde wereld waar de farmaceutische industrieën kinderen gebruikt om nieuwe medicijnen op te testen en de gevallen waar ‘het mis gaat’ in de doofpot stopt.
    Wees verstandig, laat je niet gek maken en laten we vooral kritisch blijven kijken naar al dat ons wordt voorgespiegeld en alles dat voor ons wordt beschikt door de vaak zeer onnozele halzen welke deel uitmaken van onze regering.

    ve
    door verwijderd - Sep 18, 2009 om 00:21
    0 Antwoorden / 0 Vragen

    Tamiflu werkt wel degelijk. Ik heb het gehad. Een vriend van me had ook mexicaanse griep en had geen tamiflu en had duidelijk meer last. Er zijn altijd mensen die verhalen de lucht in de blazen om zo hun eigen voordeel er mee te kunnen doen

    ve
    door verwijderd - Sep 18, 2009 om 08:36
    0 Antwoorden / 0 Vragen

    Niet iedereen is overtuigd van de objectiviteit van de ESWI.
    Epidemioloog Luc Bonneux baarde onlangs opzien door op de opiniepagina
    van de Belgische krant De Standaard
    te stellen dat de informatie op de site www.eswi.org 'evenveel te maken
    heeft met wetenschap als McDonalds met gezond voedsel'. Hij wees er
    fijntjes op dat de sponsorlijst van de ESWI leest als een who is who in
    de griepindustrie: in het lijstje van farmaceuten die de organisatie
    financieel ondersteunen, staan onder meer Tamiflu-producent Roche en de
    twee bedrijven waarbij Nederland de vaccins inkocht, GSK en Novartis.
    Een woordvoerder van de ESWI bevestigt desgevraagd dat de organisatie
    volledig wordt gefinancierd door tien farmaceutische bedrijven. De
    bedoeling van de club is volgens haar 'te sensibiliseren rond de griep,
    niet om wetenschappelijk bezig te zijn'.

    http://www.vn.nl/Wetenschap/ArtikelWetenschap/HetPaniekvirusVanAbOsterhaus.htm