ne
door nettieroes Jan 19, 2010 om 13:35
Voeding & gezondheid

Verkopers niet welkom

Ik ben bestuurslid van een Ver. van Eigenaars met ruim 80 woningen. Op onze voordeur zit een bordje 'verboden voor colporteurs', maar helaas trekken die zich daar weinig van aan. Zij komen het gebouw binnen en lopen de galerijen langs. Daarom zou ik liefst zo'n 80 stickers willen hebben om de bewoners in de gelegenheid te stellen er eentje op te plakken. Veel van hen zijn oud en/of hebben geen internet. Daarom wil ik het ze makkelijker maken.
Kan dat?

2930 11 Rapporteer

sonjaatje
door sonjaatje - Jan 19, 2010 om 13:38
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Dan zou je waarschijnlijk de adressen van de mensen op de retourenvelop moeten zetten, en niet je eigen adres.

birdies
door birdies - Jan 19, 2010 om 13:40
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Je kunt de sticker van Kassa ook downloaden, uitprinten en 80x kopiëren.

Zie sticker

birdies
door birdies - Jan 19, 2010 om 13:42
6104 Antwoorden / 31 Vragen

P.S. Heb zelf ook al tijden een anti-colportage sticker, maar ook daar trekken ze zich niets van aan. Dus of het helpt???

ne
door nettieroes - Jan 19, 2010 om 13:49
2 Antwoorden / 1 Vragen

Tja, Birdies, wordt de lijm erbij geleverd?

birdies
door birdies - Jan 19, 2010 om 13:57
6104 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=nettieroes schreef op dinsdag 19 jan 2010, 13:49]Tja, Birdies, wordt de lijm erbij geleverd?

Ach, stukje tape lijkt me niet zo'n schadepost.

En anders moet iedere bewoner maar zelf de procedure volgen:

Om de sticker te ontvangen, doet u het volgende:

Schrijf op een envelop uw eigen naam en adres.
Plak op deze envelop ook een postzegel!

Stuur deze envelop, in een andere envelop, naar:

Kassa
Ovv. Sticker-actie
Postbus 3000
1200 CZ HILVERSUM

ne
door nettieroes - Jan 19, 2010 om 14:00
2 Antwoorden / 1 Vragen

Allemaal bedankt voor reactie alsmede tips!
De vraag was bestemd voor de Kassa-redactie, maar als nieuweling wist ik die zo gauw niet te bereiken en kwam ik bij deze V&A terecht.
Wat mij betreft: discussie gesloten.

pino123
door pino123 - Jan 19, 2010 om 14:38
2775 Antwoorden / 14 Vragen

Blijft nog wel de vraag staan, of colporteurs het gebouw mogen betreden als er uitdrukkelijk bij de ingang staat dat dit niet is toegestaan. Volgens mij moet het bord genoeg zijn en geldt voor alle 80 bewoners.

birdies
door birdies - Jan 19, 2010 om 15:42
6104 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=pino123 schreef op dinsdag 19 jan 2010, 14:38]Blijft nog wel de vraag staan, of colporteurs het gebouw mogen betreden als er uitdrukkelijk bij de ingang staat dat dit niet is toegestaan. Volgens mij moet het bord genoeg zijn en geldt voor alle 80 bewoners.

Zo'n sticker heeft geen enkele wettelijke betekenis, dacht ik. En je wilt niet weten, hoeveel mensen (nog steeds) gewoon de centrale deur open doen zonder te kijken wie er staat.

vladja
door vladja - Jan 19, 2010 om 16:09
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Artikel 461. Wetboek van Strafrecht

Hij die, zonder daartoe gerechtigd te zijn, zich op eens anders grond waarvan de toegang op een voor hem blijkbare wijze door de rechthebbende is verboden, bevindt of daar vee laat lopen, wordt gestraft met geldboete van de eerste categorie.

Bord of sticker met:

Art. 461 W v Strafrecht
Verboden voor onbevoegden

Of colporteurs zich daardoor laten tegenhouden is nog maar de vraag. Het is in ieder geval duidelijker dan een anti-colporteurssticker.

Vladja

nobadfeeling
door nobadfeeling - Jan 29, 2010 om 09:30
6 Antwoorden / 2 Vragen

Evt. kun je een algemene brief uitdelen met het verzoek zo snel mogelijk contact met jullie op te nemen als er een colporteur in het pand aanwezig is. (direct na zijn bezoek en zonder waarschuwing vooraf) Jullie kunnen hem dan op heter daad betrappen en confronteren met het feit dat het niet alleen ongewenst is maar ook dat hij zich strafbaar heeft gemaakt gezien hij niet bevoegd is om in het pand aanwezig te zijn...Neem de persoonsgegevens en bedrijfsgegevens op
zodat je bij herhaling aangifte kunt doen.

ja
door jaap1962 - Mar 9, 2010 om 21:16
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Een dergelijke sticker is ook te bestellen op:

www.geenverkoopaandeur.nl

Groet,
Jaap