konsja
door konsja Sep 16, 2007 om 11:15
Voeding & gezondheid

Verwijderen kleefpasta

Hallo, heeft iemand een goede tip hoe je eenvoudig de kleefpasta van je gehemelte en kaken krijgt? Ik heb sinds 3 weken een volledig kunstgebit, boven en beneden. Sinds 1 week gebruik ik kukident kleefpasta en ben daar zeer tevreden mee, alleen het verwijderen van de kleefpasta is geen pretje

82439 33 Rapporteer

ve
door verwijderd - Sep 16, 2007 om 11:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Daar heb ik (gelukkig) (nog) geen verstand van. Wel weet ik dat je bijv. kauwgum kunt verwijderen met pindakaas. Lijkt me de moeite van het proberen waard. Werkt het niet, geniet dan maar gewoon van de pindakaas.

ve
door verwijderd - Sep 16, 2007 om 11:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als een nieuw gebit niet blijft zitten is er iets niet goed dus ga terug naar de tandarts/tandtechniker hij moet zorgen dat het goed zit zonder hulpmiddelen.

Tenzij de kaak zover geslonken is dat er geen voldoende draagvlak is natuurlijk.

ve
door verwijderd - Sep 16, 2007 om 16:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor de tip, maar ik lust geen pindakaas, jammer

ve
door verwijderd - Sep 16, 2007 om 16:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Stop met die rotzooi.

Terug naar de tandarts of technieker en laat het goed zetten.
Het moet wel even wennen natuurlijk het zijn niet je eigen tanden meer, maar het gaar wennen.

Groet en blijf van die rommel af anders went het nooit,
Uncle Willy

ve
door verwijderd - Sep 16, 2007 om 16:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt, ik zal zsm een afspraak maken bij de kliniek die mij hebben geholpen

ve
door verwijderd - Sep 17, 2007 om 13:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Even over de laatste reactie over het slinken van je kaak, dat klopt niet als het kunst gebit 3 weken oud is , je moet natuurlijk wel terug naar de technieker , het komt omdat het niet helemaal aansluit , zodat er lucht tussen komt , normaar zuigt het vast aan het gehemelte , alleen onder is een ander verhaal , dat zit meestal los , ik heb twee inplantaten in laten zetten , net echt zit goed vast, kost wel een paar centen , maar dan heb je wel wat.

ve
door verwijderd - Sep 17, 2007 om 13:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je moet terug bij de tandenkliniek, met 3 weken moet de kaak nog zetten + wennen. Heb ook een volledig kunstgebit en altijd problemen met beneden.  Boven zorgt een vakuúm voor de haftkracht en beneden blijft het maar ellende.  Voor een feest met eten ezv. gebruik ik boven iets haftpoeder en beneden een stevige haftcreme. Tehuis met warm water gorgelen en het haftpoeder komt langzam los. Beneden is veel erger en ik had graag een nog steviger haftkracht ;-) of implants, ze zijn helaas erg duur. Veel geluk!

ve
door verwijderd - Sep 17, 2007 om 13:46
0 Antwoorden / 0 Vragen
ve
door verwijderd - Sep 17, 2007 om 13:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Jason@ ik had een kunstgebit dat perfekt zat, echter het ging kapot en werd verkeerdgerepareerd, waardoor het niet meer paste, en wonden in mijn mond veroorzaakte.een achterafgezien slechte tandarts adviseerde mij om 3 maanden geen gebit tedragen zodat de zaak rustig kon genezen en daarna zou een nieuwgebit beter passen.

In die maanden is mijn onderkaak zover geslonken dat een traditioneel gebit niet meer mogelijk was sindsdien draag ik geen gebit meer en niemand die het merkt vandaar mijn reaktie.

ve
door verwijderd - Sep 17, 2007 om 13:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Op kleefpasta verwijderen weet ik niets.

Echter, uiteraard moet er juiste afstelling door de tandarts/technieke plaats vinden. 1e ingeving is dat een gebit moet passen. Ook moet Uzelf aan iets vreemds even wennen. Gun dit even de tijd.

Bij ouder worden komen problemen als natte ogen, ook te droge ogen/mond vaak voor. Ook door medicijngebruik kan de mond te droog zijn, zodat het gebit niet vastzuigt. In het laatste geval zijn er vochtpompjes. Informeer bij Uw tandarts.

ve
door verwijderd - Sep 17, 2007 om 15:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hai,

Sinds 3 weken? en nu al kleefpasta? Je kaakbot moet zich helemaal zetten en dat duurt lang. Kijk,.... in het bot zaten allemaal tanden en kiezen en nu niet meer, het bot heeft tijd nodig om zich te herstellen verwacht niet dat het enkele maanden duurt, kan per persoon wel een jaar duren dat het kaakbeen niet meer veranderd.

Nu ff de Kukident, zo weinig mogelijk opdoen en eerst je gebit goed droogmaken zodat het op je gebit blijft zitten en niet in je mond.

Haleluja Bert

ve
door verwijderd - Sep 17, 2007 om 15:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

En dan nu het antwoord op de vraag; Hoe verwijder ik  kleefpasta van het gehemelte etc.

U kunt het proberen met 'Corega Tabs' drogist/apotheek
1 tablet samen met het gebit in een bakje met warm water, ±3min.laten intrekken en daarna goed afspoelen.
Succes

ve
door verwijderd - Sep 17, 2007 om 18:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo, allereerst ga terug naar de tandtechnieker, een bovengebit moet echt vacuum zitten, en als je  al "tandloos bent"worden de implantaten vergoed uit je basis verzekering,je hebt alleen een kleine eigen bijdrage te voldoen van rond de 50 euro voor een nieuwe boven en onder prothese plus de 2 implantaten, en het is echt een aanrader, totaal geen blaren en gedonder meer, en weg met de kleefpasta.

Succes Jacq

ve
door verwijderd - Sep 17, 2007 om 18:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Corega tabs en andere gebitreiniger zijn niet goed voor U kunstgebiet! Deze middel zij te sterk en grijpen het plastiek aan. Voor het schoenmaken van het 'gehemelte' alleen water en zeep op een zacht tandeborstel gebruiken, voor het reinigen van de mond neem ik warm water+mondwater. Ken helaas geen 'wondermiddel' en ook het vet in pindakaas helpt niet: kleefpaste is geen kauwgom en met haftpoeder heeft U minder last van resten in de mond. Geloof het bestaat geen wondermiddel voor zoiets :-(

ve
door verwijderd - Sep 17, 2007 om 19:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Konsja,

Hier het juiste antwoord op uw vraag. Nadat je het gebit uitgenomen hebt neem je een dubdelgevouwen tissue en hiermee wrijf je over het achtergbleven kukident aan je gehemelte. Met 1 of twee (droge) tissue's heb je het er zo af.

Succes.

ve
door verwijderd - Sep 17, 2007 om 20:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Aansluitend op de laatste opmerking: kukident resten met tissues verwijderen en wat minstens zo belangrijk is dat met een zeer zachte tandenborstel de blote kaken en het verhemelte minstens een maal per dag moeten worden gepoetst. Het stimuleert de bloedsomloop van het slijmvlies, houdt het stevig, voorkomt slechte adem door microscopisch kleine voedselresten in de slijmvliesplooien en als het nieuwe kunstgebit na verloop van tijd moet worden voorzien van een nieuwe voering (rebasen) kan de afdruk genomen worden in een mond met supergezond en stevig tandvlees.
Succes!

ve
door verwijderd - Sep 17, 2007 om 21:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

nu kukident  na  1 of 3 weken is te snel

cordega  is beter en lost op binnen 16 u

mocht het  gebit eruit zijn met warm water spoelen men kan zeggen nog niet gebruiken maar bij los zitten is  dit het beste als wel boven gebruiken  ultradent  en onder dus  cordega

je  kaak krimt en  binnen 1 jr  krijg je een nieuwe protese,

die zit vaster en beter

ve
door verwijderd - Sep 17, 2007 om 23:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Wizard 1,

Met tisseus heb ik ook al geprobeerd, maar mijn speekselklieren werken zo gigantisch hard dat het water uit mijn mond stroomt. Dus heb ik ook al een klein handdoekje of vaatdoek gebruikt. Maar helaas. Wat tot nu toe het beste helpt is een tandeborstel en een afspraak bij de kliniek.

ve
door verwijderd - Sep 18, 2007 om 01:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je Kukident gebruikt, eet dan eens een sinaasappel; de klevende werking wordt meteen een stuk minder! Met een paar tissues kun je hierna heel gemakkelijk restanten verwijderen.

ve
door verwijderd - Sep 18, 2007 om 09:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tip 1: doe het kleefpoeder niet op het gehemeltedeel, maar alleen in het "gootje" waar uw kaak in komt.

Tip 2: laat het een dagje langer zitten, het laat dan bijna vanzelf los, daarna is zowel gebit als tandvlees goed te reinigen, zonder gepeuter en getrek.

Succes.

ve
door verwijderd - Sep 18, 2007 om 11:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tissues zijn toch ook niet goed en U heeft nog meer 'rottuig' op U gehemelte. Draag sinds een jaar of 4 een kunstgebit van acryl en gebruik meest de tandenborstel, mijn schoene vingers en misschien iets keukenrol. Nog eens: Kukident HAFTPOEDER geeft U ook haftkracht en is minder tot geen werk om het later te verwijderen. Al deze produkten zijn sowieso overbodig als U derde gebit eerst goed zit. U moet terug bij de tandarts en hem vragen wie het letterlijk zit en wie U het moet/mag reinigen.

ve
door verwijderd - Sep 20, 2007 om 13:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het gebruik van kleefpasta is een ramp,dus ben ik over gestapt op Kukident Super kleefpoeder.Dit zit echt goed vast, en de poeder lost van zelf op naar het spoelen met water.

Groet Jan W.

ve
door verwijderd - Sep 2, 2009 om 00:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Konsja,

Net als jij heb ik nu 3 weken een prothese, zowel boven als onder. Kleefpasta daar wilde ik nooit aan beginnen, maar met al die blaren in mijn mond heb ik het vandaag toch voor het eerst geprobeert. De eerste keer vond ik het geen pretje en moest er echt van kokhalzen, maar toch even doorgezet en daarna zat mijn gebit heerlijk. Kon er voor het eerst ook goed mee eten.

Nee het zal niet aanbevolen worden, maar elke dag blaren is ook niet alles. Ik ga regelmatig (1 of meer keer per week naar de tandtechnicus, maar zodra hij de ene drukplek heeft aangepakt, begint de volgende alweer). Dus ik heb mezelf maar beloond met deze oplossing. Het gebit zit op zich niet vervelend, alleen die blaren doen me teveel pijn. Frustrerend.....

Mijn vraag was/is dus dezelfde als die van jou: hoe krijg ik die lijm uit mijn mond. Ik heb wel keukenrol geprobeert, en daarmee gaat het grootste gedeelte er wel uit, maar je voelt nog steeds dat je lijm in je mond hebt gehad. Ook na het poetsen. Ik doe het trouwens niet op mijn gehemelte, maar alleen op mijn kaken.

Ik wacht maar rustig af of er nog een echt antwoord komt op je vraag :-)

ve
door verwijderd - Sep 2, 2009 om 01:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

intobojo, het topic is al 2 jaar oud. Ik denk niet dat er nog een reactie komt....

Wellicht kunt u de vraag opnieuw stellen. Inmiddels zijn er veel andere 'experts' op dit forum!

ve
door verwijderd - Sep 3, 2009 om 14:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor je reactie, maar ik gebruik nog steeds kleefpasta. Ben er toch tevrede mee ik kan zelfs weer Spare-ribs kluiven. Die blaren heb ik ook gehad en zijn inderdaad bijzonder vervelend en pijnlijk.

Groet Konsja

ve
door verwijderd - Sep 4, 2009 om 01:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dus je gebruikt het na 2 jaar nog?

Dan heb je vast wel een tip voor mij, hoe ik die lijm wat gemakkelijk uit mijn mond kan verwijderen? :-)

Alvast bedankt

ve
door verwijderd - Sep 4, 2009 om 20:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Intobojo ( wat zou dat betekenen)

Ik gebruik alleen maar Kukident, nu heet dat fixodent, en ik wacht zolang dat mijn gebit van zelf los gaat zitten, je zult merken dat dan de "lijm" al ver is opgelost. Dit is tevens een goede oefening om je kaakbeen te "harde". Het "oplossen"van de lijm duurt bij mij ongeveer 18 tot 24 uur. Als ze dan los zitten, dat is meestal s'avonda voor het naar bed gaan, dan gaan ze de hele nacht in de week. Zo blijven de tanden mooi wit, ondanks dat ik veel rook en veel koffie drink, het is natuurlijk wel zo dat oefening kunst baart. Probeer eerst eens uit wel merk je het fijnst vindt. Veel succes. Mocht dit alles niet helpen dan kun je altijd gaan voor een klik-gebit.

Groetjes Konsja

ve
door verwijderd - Sep 7, 2009 om 13:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik doe het kunstgebit met de resten kleefpasta +-10min. in warm water en dan met de tandenborstel, iets zeep en lauw water schoenmaken. In de mond helpt alleen een zachte borstel, mondwater en iets gedoeld. Haft-poeder is beter maar het plakt minder lang/goed. Nu gebruik ik KUKIDENT PAD's en het kunstgebit zit voor het eerst lekker en zacht. Deze pads zijn iets werk want je moet ze op jou 'maat' knippen. Nee, ze plakken nooit aan mond of kunstgebit. Ik geef natuurlijk al de mensen gelijk die U nu nog zeggen:"Terug naar de tandenkliniek want zoiets wie een gebit moet zitten en Jij moet er ook aan wennen!" Natuurlijk zonder wonden en met garantie!

ve
door verwijderd - Sep 7, 2009 om 21:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor jullie reacties.

Ik gebruik het nu bijna een week, en moet zeggen dat ik er erg blij mee ben. Op de drukblaren smeer ik iets meer, en het helpt echt super. Inderdaad bemerk ik nu, hoelanger hij zit, dat het vanzelf wat los gaat zitten en dat de lijm dan vrij gemakkelijk te verwijderen is. Zelf doe ik het met keukenpapier. Ideaal!

Mijn gebit moet nog gerebased (schrijf je dat zo?) worden, maar dat duurt nog nog wel even. Nog 2 maanden denk ik zo... of ik de heb de informatie van de tandarts niet goed begrepen, dat kan natuurlijk ook. Maar er gaat nog aan gewerkt worden. Ik wilde het gewoon graag proberen omdat ik zoveel last heb van die drukplekken, en dit is een heerlijke uitkomst.

Mijn grootste nadeel is eigenlijk de spuugreflux. Ik moet de hele dag snoepjes eten, zodat ik niet ga kokhalzen/overgeven. Hebben jullie daar ook last van gehad? Ik heb het gebit nu bijna 1 maand.

ve
door verwijderd - Sep 8, 2009 om 15:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Haqllo nlalien en intobojo,

Ik heb die pads van kukident nog nooit gezien waar krijg je die???? het lijkt mij de ideale oplossing voor Intobojo. Mijn gebit reinig ik met tabletten van het goedkoopste merk en dat gaat prima.

Groet Konsja

ve
door verwijderd - Sep 8, 2009 om 16:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Oeppsss ... geen Kukident. Ze heten PROTEFIX Haft-polster, komen uit Duitsland en je kan deze kleefpladen via http://www.protefix.de ook in Nederland bestellen.

ve
door verwijderd - Jun 26, 2014 om 18:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb zelf ook al tijden staan te worstelen om die fixodent kleefpasta met een borstel van mijn gehemelte te verwijderen; soms tot bloedens toe. Ik heb nu een hele goede oplossing gevonden. Gewoon met toilet papier !
Je trekt je prothese eruit en dan; met een stuk WC papier in je hand trek je het gemakkelijk los van je gehemelte of kaak. Zonder pijn !!!!

ve
door verwijderd - Jun 26, 2014 om 18:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Komt tijd, komt raad!