euclides
door euclides Oct 26, 2009 om 10:50
Voeding & gezondheid

Verzekering geweigerd

Ik heb al jaren diabetes-2 en word elk kwartaal gecontroleerd door de diabetes-consulente aan de hand van de resultaten van een bloedtest.  Telkenmale adviseert zij mij naar de pedicure te gaan.

In mijn huidige zorg-pakket is de pedicure niet meeverzekerd. Ik heb dus een aanvraag ingediend voor een uitgebreider pakket, waarin de pedicure wel verzekerd is.

De aanvraag wordt door de zorgverzekeraar geweigerd omdat ik diabetes heb en dus een verhoogde kans op noodzakelijk pedicure-bezoek.

Wat kan ik doen ?

Met vriendelijke groet,

E.

832 15 Rapporteer

birdies
door birdies - Oct 26, 2009 om 10:52
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Per 1/1 een andere zorgverzekeraar nemen?

Sowieso kun je alleen per die datum een ander pakket aanvragen en dus niet tijdens het lopende jaar.

vladja
door vladja - Oct 26, 2009 om 11:24
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Voordat u uw oude verzekering opzegd, moet u wel zeker weten dat de nieuwe verzekeraar u accepteert voor het basispakket + aanvullende verzekering. Een andere verzekeraar kan ook weigeren het aanvullende pakket af te sluiten en dan wordt u er niet wijzer van.

Vladja

tdehond
door tdehond - Oct 26, 2009 om 11:32
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Het is onwaarschijnlijk dat u bij een andere verzekeraar aanvullend verzekerd wordt voor de pedicure als bekend is dat u diabetes heeft.
Hopelijk weerhoudt u dit er niet van om regelmatig de pedicure te bezoeken mocht uw diabetes verpleegkundige een probleem aan uw voeten ontdekken waarvoor pedicure nodig is.

birdies
door birdies - Oct 26, 2009 om 11:37
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Je probeert dus eigenlijk om een huis waar de vlammen al uit komen nog tegen brandschade te verzekeren. Zo werkt het bij verzekeringen natuurlijk niet.

Een verzekering sluit je af 'voor het geval' je het ooit nodig mocht hebben.

kenwel2
door kenwel2 - Oct 26, 2009 om 11:53
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Dag Euclides, houdt er wel rekening mee, dat als je per 1-1-10 wil overstappen naar een andere zorgverzekeraar, u allerlei informatie moet verstrekken, en zelfs medewerking dient te verlenen om allerlei info omtrent uw medische situatie op te laten vragen bij de arts)en waarbij u eventueel onder behandeling bent. Het kan dus zomaar gebeuren, dat je een nog belabberder oppluspakket, of helemaal geen oppluspakket meer )kunt' afsluiten, als je wilt veranderen, weeg alles maar eens heel erg goed tegen elkander af, altijd geldt: Gooi geen oude schoenen weg voordat...

Succes, Mvgr.  Henri

tdehond
door tdehond - Oct 26, 2009 om 12:33
4744 Antwoorden / 9 Vragen

U kunt proberen alleen de aanvullende verzekering elders af te sluiten per 1-10-09 en kijken of wat u verzekerd wilt hebben dan ook verzekerd wordt.

vladja
door vladja - Oct 26, 2009 om 12:48
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Verzekeren per 01.10.2009 ???? Met terugwerkende kracht een verzekering afsluiten ? En dan de declaraties indienen over die periode ?

Het huis staat in brand op 03.10.2009. Dus sluit ik een woonhuisverzekering af per 01.10.2009 ?? En de verzekeringsmaatschappij doet dat ook nog ??

stacey
door stacey - Oct 26, 2009 om 13:08
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

Probeer eerst alle andere verzekeraars.

Informeer als dit echt niet lukt eens bij je gemeente of je hiervoor in aanmerking kunt komen voor een vergoeding via de bijzondere bijstand (dit kan per gemeente veschillen) en vermeld dan ook duidelijk het probleem met zorgverzekeraar die je hiervoor wil verzekeren.

Bijzondere bijstand krijg je enkel als er geen voorliggende voorziening is, en dat is in dit geval de zorgverzekeraar dus zullen ze daarop afwijzen, als je aan kunt tonen dat die mogelijkheid niet bestaat omdat niemand je hiervoor wil verzekeren maak je wellicht wel kans.

Succes,

stacey
door stacey - Oct 26, 2009 om 13:11
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Foutje ;-(

---die je hiervoor wil verzekeren.-- Moet natuurlijk zijn :

--die je hiervoor NIET wil verzekeren.--

vladja
door vladja - Oct 26, 2009 om 13:26
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Stacey,

In 2008 ontving vraagsteller haar inkomen van 3 verschillende pensioenen. Waarom denk je dat ze een beroep kan doen op bijzondere bijstand?

Vladja

stacey
door stacey - Oct 26, 2009 om 13:56
10352 Antwoorden / 12 Vragen

--Waarom denk je dat ze een beroep kan doen op bijzondere bijstand?--

Omdat vraagsteller het blijkbaar niet (zelf) kan betalen omdat ze niet gaat terwijl het wel geadviseerd wordt.

Ik weet ook niet wat de hoogte van die pensioenen is, dat zal vraagsteller dus moeten controleren bij gemeente of het onder de bestaande vereisde inkomensgrens is.

stacey
door stacey - Oct 26, 2009 om 14:04
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Overigens ben je ook niet altijd van bijzondere bijstand uitgesloten als je boven het inkomensniveau zit;

--Indien uw inkomen hoger is dan de inkomensgrens zal doorgaans van het meerinkomen 35% op de maximale vergoeding in mindering worden gebracht. Overschrijding van de inkomensgrens betekent dus niet zonder meer dat u niet voor een vergoeding in aanmerking komt!---

poltol
door poltol - Oct 26, 2009 om 14:30
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Bel even met de vereniging. Die hebben adressen en namen van verzekeraars die u graag willen verzekeren, omdat die weten dat diabeten goed op zichzelf letten en dus niet duur zijn.

Diabetesvereniging Nederland
Postbus 470
3830 AM Leusden
Fokkerstraat 17
3833 LD Leusden
Diabeteslijn: (033) 463 05 66
of info@dvn.nl

Succes, poltol

astoria
door astoria - Oct 26, 2009 om 15:00
362 Antwoorden / 55 Vragen

Neem contact op de Ohra . En vraag naar de diabetes module !!

el
door elselien - Dec 1, 2009 om 23:12
41 Antwoorden / 5 Vragen

Gewoon een andere verzekeraar nemen. De meeste stellen geen vragen over de gezondheidstoestand: vaak is dit alleen voor het top-tandartspakket.