ch
door cheburashka Mar 7, 2007 om 18:20
Voeding & gezondheid

Vies laagje op de kammen na het haarkammen: help!

Ik heb normaal, krullend haar. Door de krul ziet mijn haar droog uit.

Door de jaren heen heb ik allerlei shampoo's en conditioners geprobeerd. Welke ik ook gebruik, blijft er na het haarkammen altijd een grijs/bruinig laagje op achter mijn kammen.

Elke keer als ik mijn haar wil kammen, moet ik eerst dat irritante laagje met een tandenborstel weg zien te krijgen. Dat komt gemiddeld op 2x per dag. Daarom ben ik vanhopig. Heb advies gevraagd aan mijn kapster en de advies is om mijn conditioner beter uit te spoelen. Nu ben ik altijd zowel de shampoo als de conditioner lang aan het uitspoelen (krijg zelfs klachten van de huisgenoten dat ik te lang onder de douche sta). Het helpt allemaal niet.

Heb net een Kruidvat shampoo en conditioner voor krullend haar gekocht in de hoop het probleem op te lossen: helaas!

Weet er iemand een advies?

10097 8 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 7, 2007 om 18:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Volgens mij is het gewoon huidvet van de hoofdhuid dat op je kam blijft zitten. leg je kam eens na elk gebruik in een sopje van shampoo en schaf meerdere kammen aan.

De oplossing is er niet, maar het is wel minder vervelend dan steeds met een oude tandenborstel de kam te lijf te moeten gaan.

Linda

ve
door verwijderd - Mar 7, 2007 om 19:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Veel haarproducten laten een soort "coating" achter op je haar,

voor glans en/of bescherming ed, dat spoel je niet zomaar uit je haar, dat kam je er dan min of meer af.

Misschien vindt je hier nog handige tips;

haarborstel en kam schoon maken

Succes,

ve
door verwijderd - Mar 7, 2007 om 19:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Sommige mensen hebben een tamelijk vettige hoofdhuid of gewoon vettig haar. Dat is de natuur en daar kun je helaas niks aan veranderen. Anderen hebben heel veel last van roos... Ieder huisje heeft zijn/haar kruisje zullen we maar zeggen.

Ik gebruik zelf een goedkope shampoo met conditioner maar voor de rest zonder veel poespas zoals vitamines, structuurvebeteraars en blablabla... Je kent die verkooptruukjes van de diverse producenten wel... Als je goede voeding tot je neemt is je haar meestal ook wel in orde en heb je geen speciale middeltjes nodig. En of die allemaal werken en doen wat ze beloven...? Ik denk het niet. Mannelijke kaalheid is net zoiets: dat zit in de genen. Die Chinese zalfjes en wat dies meer zij kun je allemaal vergeten. Het werkt niet.

Voor wat betreft die vettige hoofdhuid, zou je een klinische shampoo kunnen proberen. Hoeft overigens ook niet duur te zijn... Misschien eens op de verpakking kijken en een shampoo nemen voor "vettig haar". Oh ja nog iets, in principe kun je je haar iedere dag wassen maar de kapper adviseert mij in ieder geval dit niet te doen maar om de één of twee dagen.

Succes. ;-)

ve
door verwijderd - Mar 7, 2007 om 21:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo.

Ik denk toch dat de conditioner de schuld van alles is. Heeft u al eens een mousse gebruikt? Probeer eens uw haar alleen te wassen met een goede shampoo (zonder conditioner). Kijken of het dan nog zo is. Wat inderdaad héél belangrijk is, is het uitspoelen. Ikzelf gebruik nooit een conditioner in de vorm van een creme, altijd een goede mousse.

Sukses, libra

ve
door verwijderd - Mar 7, 2007 om 21:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb nog een vraag: Hoe vaak wast u uw haar? Elke dag wassen is niet goed, omdat je elke keer de talgklieren activeert, zodoende produceren ze meer vet. 1 a 2 keer in de week is voldoende.

ve
door verwijderd - Mar 8, 2007 om 17:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het kan een leeftijd, b.v. ook puberteitsprobleem zijn. U gebruikte uit wanhoop vrij veel producten. Ik zou definitief recetten.

Elke haar apart heeft schubben die  open kunnen staan, wat daar de oorzaak ook van mag zijn. Zorg dat deze mooi dicht trekken. De huid is te geactiveerd en geeft (te) veel vet af.

Ook wanneer uw haar geverfd mocht zijn: Schenk over Uw haar flink wat azijn. Niet uitspoelen. Rommel Uw haar samen en doe er een douchecap op. Om druppelen te voorkomen een grote handdoek er om. Laat dit zeker 10 minuten inwerken. Spoel met NIET warm, lauw water uit. Breng die huid langzaam weer terug in evenwicht.

Neem heel grove kam met ronde punten zodat de huid niet geactiveerd wordt en kam Uw haar  voorizchtig nat uit. Gaat U over de hoofdhuid dan heeft U heel veel in de kam. Kan zelfs zo erg zijn dat er stukjes in Uw haar blijven zitten. Dat valt er na opdrogen vanzelf uit. Droog het liefst natuurlijk en niet door hitte. Die huid moet kalmeren, is te opgenaaid. Te veel feestjes gehad, misschien.

Nog een paar weken herhalen en U zult nog nooit zulk mooi elastisch en glanzend haar hebben gezien. Ook weer een normale huid hebben zonder extra vetontwikkleing. Was voorlopig na elke beurt even Uw kam, borstel e.d. met afwasmiddel uit.

Ooit uit de test van de consumentenbond kwam de eenvoudigste glanschampoo van Kruidvat  € 1 er als beste uit, ook wat de ph5 waarde betreft.

Let in vervolg dus goed op niet te warm drogen. Dat is funest, en conditioner..... kunt U zelf invullen.

ve
door verwijderd - Mar 8, 2007 om 22:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Allemaal ontzettend bedankt voor jullie adviezen!

Ik zal ze zeker opvolgen. Heb al een soda behandeling geprobeerd. Het duurde even, maar alles was inderdaad eraf. ga het zeker vaker doen: hoef ik niet te boenen met een oud tandenborstel!

Wat het wassen betreft: ik was mijn haar maximaal 2x per week en droog het meestal natuurlijk: eerst 15-30min. met een turbi towel eromheen en daarna gewoon los. Ik probeer het wel na het afdoen van de turbie towel in model te brengen, maar het lukt niet zo. Mijn haar heeft laagjes, waarvan de langste tot iets over mijn schouwders komt. Door het krullen lijkt het korter.

Wat de shampoo's betreft had ik afgelopen tijd er alleen 2 merken gebruikt, allebei shampoo + conditioner: Nivea voor normaal/droog haar en Palmolief.

Misschien moet ik inderdaad nog minder van conditioner gebruiken: ik dacht nl. dat het handig is, omdat het het haar zou laten glanzen en ontklittend zou werken. Ik merkte er echter weinig van: mijn haar leek dof en de klitten zatten goed vast in de punten. Met de Kruidvat Krul shampoo en conditioner heb ik in ieder geval glans!

Verder gebruik ik slechts een enkele keer een Wax van het merk Keune. Men zegt dat dat glans heeft, maar de volgende dag lijkt het opgedroogde was op roos, omdat ik geen zin heb om mijn haar iedere keer na het waxen te wassen.

Dat was hem. Nogmaals bedankt!

ve
door verwijderd - Mar 9, 2007 om 00:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wax:

Bij Indiase/Turkse etc. winkels kunt U 100 grams potje kopen blauw rood etiket 100% pure lanoline.  DAX USA. Het kost weinig.

Ga daar niet met een vinger in. Die is warm (smelt) en zuur van de huid komt in de pot. U doet daar 10 jaar mee!

Doe met spateltje weing op de handen en wrijf ook die in en ga dan met gespreide vingers door het haar. Vroeger waren er spraybussen van 25 gulden. Pak deze extra voeding pas aan wanneer Uw haar weer in natuurlijke glans terug is en Uw hoofdhuid weer lekker in z'n vel zit. Succes gewenst.