ha
door hansjanny Jan 8, 2014 om 11:54
Voeding & gezondheid

Waar echt speltbrood ?

Mooi artikel in Kassa over speltbrood., maar .. welke supermarkt heeft dan echt speltbrood ? Of belazeren alle supermarkten de klanten ?

5911 11 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jan 8, 2014 om 12:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u het artikel goed gelezen had, moet u toch weten, dat het niet te controleren is wat echt speltbrood is.

pi
door pieterwolters - Jan 8, 2014 om 12:44
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Nobel's Brood in Dordrecht verkoopt goed speltbrood. Maar er zijn er ongetwijfeld meer die dat doen. Verwacht echter geen supermarktprijzen. Daarvoor kan je geen goed speltbrood verwachten.

holstein
door holstein - Jan 10, 2014 om 12:33
922 Antwoorden / 16 Vragen

Je bent nooit 100% zeker, ook bij Nobel niet, maar bij een echte bakker betaal je meer en daar kies je dan ook voor, dus daar mag je vanuit gaan dat het daar wel goed is.
Trouwens echte bakker brood is sowieso 10 keer lekkerder dan supermarkt pulp.

zinook
door zinook - Jan 10, 2014 om 19:02
261 Antwoorden / 7 Vragen

Ook de bakker verkoopt speltbrood met tarwe erin. Ik moet voor echte speltbrood naar een biowinkel gaan. Vraag anders voor de zekerheid bij de bakker of er tarwe bijzit bij het speltbrood, dan weet je het meteen.

Maar je kunt het ook zien: Echt speltbrood is stevig en vast. Speltbrood met tarwe ziet er uit zoals een gewoon brood, dus vrij luchtig.

tijger1
door tijger1 - Jan 10, 2014 om 19:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Rare hype dat speltbrood.

do
door dolphin01 - Jan 10, 2014 om 19:30
32 Antwoorden / 8 Vragen

beste tip: de Natuurvoedingswinkel!!

holstein
door holstein - Jan 11, 2014 om 17:43
922 Antwoorden / 16 Vragen

[quote=tijger1 schreef op vrijdag 10 jan 2014, 19:12]Rare hype dat speltbrood.

Ha ha, ja je hebt gelijk, wat reclame al niet met een mens kan doen....

van leyden
door van leyden - Jan 11, 2014 om 19:24
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Speltbrood mag wettelijk een significante hoeveelheid andere produkten (tarwe) bevatten, dat is voor mij reden genoeg om het links te laten leggen.
Het is net zoals zoveel produkten, je geeft het een dure naam, je betaalt dan de hoofdprijs.
Mij neppen ze niet.

pi
door pieterwolters - Jan 12, 2014 om 10:56
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tijger1 schreef op vrijdag 10 jan 2014, 19:12]Rare hype dat speltbrood.

Hoezo? Het is gewoon lekker.

htvd1950
door htvd1950 - Apr 28, 2014 om 13:32
6 Antwoorden / 0 Vragen

" t' Are brood in Schagen verkoopt 100% speltbrood. Het kost €1.95 per broodje. Vertrouw je het supermarktbrood niet? Ga je het toch zelf bakken? Doe ik ook altijd. Over dat hype-gedoe...Het is gewoon heerlijk brood.

boppe1943
door boppe1943 - Apr 28, 2014 om 13:51
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Er wordt meestal bijgemengd in zogenaamd speltbrood. De definitie ervan is niet opgenomen in de Nederlandse warenwet. In Duitsland wel. Daar moet speltbrood minimaal voor 90% uit spelt bestaan. Dus als u in de grensstreek woont kunt u het beste bij onze oosterburen terecht. Vraag naar Dinkel Brot. In eigen land kunt u "spelt"brood kopen bij AH, Jumbo, C1000, Hoogvliet en Plus. Door de hype is spelt haast niet aan te slepen, dus verwacht in NL maar een mix van diverse granen. Ook gezond!