bn
door bnn700 Jan 26, 2009 om 21:41
Voeding & gezondheid

Waarschuwing for FIT 4 FREE

Ik wil iedereen waarschuwen voor een lastige opzegtraject bij Fit 4 Free. IN augustus  ging ik mijn abonnement  schriftelijk per mail opzeggen, dit in verband met een verhuizing naar een plaats waar geen F4F is. Mijn contract liep volgens contract in november uit. Maar ik ontdekte in nov. dat er steeds geld van mijn rekening werd afgetrokken. Ik belde toen meteen maar kreeg  te horen dat ze mijn opzegbrief niet konden vinden maar zeiden darbij dat hun posthantering ongever twee manden duurt!  Ik werd aangeraden om niet te betalen en dat eht in orde zou komen. In december probeerde ze weer geld af te halen. Dan heb ik een tweede brief gestuurd, incl kopie eerste brief en nog een keer gebeld. Nu hoorde ik dat ze  geen brieven hadden ontvangen en dan stuurde ik pdf's op van kopien van mijn brieven. Dan vonden ze opeens wel één - de tweede.

Vandaag heb ik een bericht ontvangen dat mijn contract gewoon is verlengd omdat ik niet op tijd heb opgezegd en dat ze pas mijn tweede brief neemt als opzegbrief!?! Dus ik zit vast met een onbruikbaar abonnement. + incassokosten!

Mijn grootste fout was dat ik mijn brieven niet aangetekend met aankomstbevestiging had gestuurd. Nu blijft het makkelijk voor hen om een brief zomaar te laten verdwenen  zodat abonnementen  verlengd worden.

Dit is niet de manier om klanten vast te houden!

580 4 Rapporteer

kiran
door kiran - Jan 26, 2009 om 21:52
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@bnn700

Ben het helemaal met je eens. Dit is niet de manier om klanten vast te houden!

Maar helaas is het wel zeer gebruikelijk. En niet alleen bij f4f!

Je gaf zelf al aan: niet aangetekend/ontvangstbewijs .... je moet dat dus WEL doen, want 'gewone' post schijnen ze niet [meer] te kunnen ontvangen.

Maar wel raar he, dat een 2e brief ineens wel gevonden wordt. Laat ze nog maar eens goed zoeken .... die 1e zal met wat goede wil, best nog wel te vinden zijn.  ;-)

ka
door katjamol - Apr 17, 2009 om 19:08
3 Antwoorden / 1 Vragen

bedankt voor je tip. zat net te denken aan een lidmaatschap, maar denk dat ik dat maar niet doe.

sj
door sjorschambone - Jul 24, 2014 om 16:24
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zag in 2013 een aanbieding van Fit for Free om zonder inschrijfgeld lid te worden. Wat bleek nadat ik mij had aangemeld en een automatische incasso had afgegeven incasseerde Fit for Free toch het jaarbedrag + inschrijfgeld. Na een brief gestuurd te hebben kreeg ik maanden later een antwoord. Ik had geen gelijk en ben lid geworden 1 dag voor de periode van geen inschrijfgeld. Dat klopt niet en ik was benieuwd of zij dan het contract zouden ontbinden zoals ik had gevraagd en geschreven. Natuurlijk hebben zij dat niet gedaan. Wel hebben ze bevestigd dat mijn contract niet meer verlengd zou worden. Maar wat blijkt nu. Ze blijven nadat het jaar voorbij is elke maand € 2.95 van mijn rekening incasseren. Ik heb inmiddels alles via mijn elektronisch bankieren van de Rabobank terug laten boeken en Fit for Free geblokkeerd. Goedkoop is soms duurkoop. Maar de mentaliteit en de klantvriendelijkheid van dit bedrijf klopt niet vandaar deze waarschuwing voor het aangaan van een overeenkomst met Fit for Free. Hieronder staat mijn brief.

Fit for Free Loosdrecht, 21-05-2013
T.a.v. de afdeling Administratie
Postbus 24001
2490 AA Den Haag
Nederland

Ten onrechte inschrijfkosten berekent

Geachte afdeling Administratie,

Op uw website stond heel duidelijk dat er in mei 2013 geen inschrijfkosten zijn en waarom rekent u dan wel € 25,00 inschrijfkosten. Zie de 2e pagina die ik heb bijgevoegd. 15 x € 15.95 = € 191,40 en geen € 216,40. U bespaart al een mini koelkast omdat ik mij rechtstreeks aanmeldde.

Wilt u zo vriendelijk zijn en dit per ommegaande crediteren en terug te storten op rekening 13 .. .. ... t.n.v. Rederij Loosdrecht.

Indien u deze € 25,00 niet wilt terugstorten hoor ik graag de motivatie waarom niet. En ik verzoek u dan om het gehele contract te ontbinden en de gehele som terug te storten i.v.m. dwaling van mijn zijde. U heeft mij dan verkeerd voorgelicht.

Ik hoor graag binnen 14 dagen wat u beslist.

Met vriendelijke groeten,

Sjors R.M. Chamboné

zoekster
door zoekster - Jul 24, 2014 om 17:21
10966 Antwoorden / 34 Vragen

Die 2,95 gaat niet over het inschrijfgeld, maar over het pasje, heb je dat wel ingeleverd?

Dat is nl het nieuwe verdienmodel van dit treurige bedrijf.