door 316 Dec 30, 2016 om 12:52
Voeding & gezondheid

Welke zorgverzekering vergoedt ook alternatieve therapieen?

Weet iemand welke zorgverzekering ook alternatieve therapieen vergoedt? Voor zover ik weet vergoeden ze alleen de kosten voor het consult (tot een bepaald bedrag per dag) en soms homeopathische geneesmiddelen. Zijn er zorgverzekeringen die ook supplementen en bv infuus behandelingen (bv infuus met vitamine C) vergoeden? Alvast bedankt.

2436 9 Rapporteer

newmikey
door newmikey - Dec 30, 2016 om 12:57
830 Antwoorden / 0 Vragen

Ik mag toch eerlijk hopen dat er géén zorgverzekeringen zijn die supplementen en pure kwakzalverij zoals vitamine-C infusen vergoeden. Als u in die onzin gelooft, betaalt u er gewoon maar zèlf voor - dáár zijn zorgverzekeringen niet voor bedoeld.

ma
door maarten heest Dec 30, 2016 om 13:09
463 Antwoorden / 0 Vragen

En nu nog even een antwoord.

Gerry1969
door Gerry1969 Dec 30, 2016 om 14:03
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Maarten dit is een juist omschreven antwoord.

tijger1
door tijger1 Dec 30, 2016 om 14:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@maarten. En wat is uw antwoord?

tijger1
door tijger1 - Dec 30, 2016 om 13:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Geen een zorgverzekering vergoedt die flauwekul. Als u die onzin vergoed wilt hebben, zult u een aanvullende dekking moeten nemen.

Gerry1969
door Gerry1969 - Dec 30, 2016 om 14:05
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Vitamine C kun je gewoon overal krijgen. Dat hoeft echt niet met een infuus te gebeuren.
Het zijn niet voor niets alternatieve geneeswijzen. Ze zijn dus niet wetenschappelijk onderbouwd en veelal op placebo effect gebaseerd.

pi
door pieterwolters Dec 30, 2016 om 14:55
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Alternatieve geneeswijzen zijn geen geneeswijzen. Anders had het wel geneeswijzen geheten :-)

costnix
door costnix - Dec 30, 2016 om 14:26
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Is www.kwakzalverijverzekeringen.nl iets voor u?

Cookies
door Cookies - Dec 30, 2016 om 14:58
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@Maarten Heest gaat deze vraag zo beantwoorden. Hij is nu druk bezig e.e.a. uit te pluizen voor je, dus even geduld hebben.

ma
door maarten heest Dec 31, 2016 om 09:20
463 Antwoorden / 0 Vragen

Ha Carool, ben je gek zeg! Dit is toch het stel-een-vraag-en-krijg-geen-antwoord-forum dus ik doe gewoon mee met de meute hier.

Cookies
door Cookies Jan 1, 2017 om 11:59
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@MH: leuk geprobeerd, maar in dergelijke smoezen trap ik niet.

tijger1
door tijger1 - Dec 30, 2016 om 15:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ga naar het Kruidvat en sla daar supplementen en vitamine C in. Is vaak in de aanbieding, 3 halen 2 betalen.:-))

hansje klein
door hansje klein - Dec 31, 2016 om 11:55
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Onlangs hebben de forum-beantwoorders gediscussieerd over het wel/niet meer beantwoorden van de vragen of een uit verweggistaan geregistreerde schoenenwebsite wel veilig is en terrecht moet dit forum geen zoekmachine voor dummi's worden.

Uw vraag valt niet in deze categorie: Zoek hier

ma
door maarten heest Dec 31, 2016 om 21:47
463 Antwoorden / 0 Vragen

Het is een wonder, iemand die antwoord geeft op de gestelde vraag. Prima Hansje Klein!
Wat betreft de verweggistan sites: dat is niet zo'n goed voorbeeld. Het was een aaneenschakelijg van aannames, verkeerde beoordelingen en niet van toepassing zijn de opmerkingen. U moet de kennis hier ook niet TE hoog inschatten hoor...

newmikey
door newmikey Dec 31, 2016 om 22:29
830 Antwoorden / 0 Vragen

Wat gek, en ik maar kijken bij die links omdat Maarten meldt dat de vraag nu beantwoord is, zie ik niets over  supplementen of vitamine-C infusen- heb ik iets gemist?

fedja
door fedja - Dec 31, 2016 om 12:17
23 Antwoorden / 3 Vragen

Kijk op deze site: https://www.independer.nl/zorgverzekering/vergoedingen/alternatieve-geneeswijzen.aspx. Hier wordt weergegeven waar men zich kan bijverzekeren voor alternatieve geneeswijzen in de aanvullende verzekering.  Of hier voedingssupplementen onder vallen, betwijfel ik. Het gaat om accupunctuur, chiroparctie, homeopathie en ostheopathie.

tijger1
door tijger1 - Jan 1, 2017 om 11:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@maarten heest.

Maak u zich maar geen zorgen. Uw kennis wordt echt helemaal niet te hoog ingeschat.:-((

Cookies
door Cookies Jan 1, 2017 om 11:41
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Welke kennis???

tijger1
door tijger1 Jan 1, 2017 om 11:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Die om de hoek gelijkvloers woont.:-))