bu
door buddy1957 May 29, 2012 om 13:06
Voeding & gezondheid

Zin en onzin water vitaliser

watervitalisers.

Ik heb heb sterk vermoeden dat deze apparaten alles doen behalve zuiverder water of ""beter"" water produceren.

Quote:
De watervitaliser is een geometrische vorm die kosmische energie vibraties uitzendt die het drinkwater een harmonische structuur geven

Is hierover al onderzoek gepleegd. ?

Mensen worden op een verkeerd been gezet.

24513 27 Rapporteer

jo
door jorisw - May 29, 2012 om 13:20
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zou het anders stellen: sommige mensen willen graag een mooi verhaal horen. Dat is uiteindelijk hetzelfde als op een verkeerd been zetten, maar vanuit een andere optiek bekeken.

wo
door wolkie - May 29, 2012 om 14:32
49 Antwoorden / 4 Vragen

Het water wat in Nederland uit de kraan komt is het beste water van Europa. Mijn schoonvader werkt bij een waterbedrijf (zoals hij zelf zegt:"ik maak water") en weet er heel veel vanaf. In het buitenland wordt het vaak voor de helft minder gezuiverd dan hier in NL. Dus die watervitalisers zijn echt allemaal geldverspilling en lariekoek. Net als flesjes water uit de supermarkt. Ook zo een onzin.

rechim
door rechim - Jun 21, 2012 om 10:08
7 Antwoorden / 0 Vragen

Een interessant verhaal over water:

"De structuur van water is belangrijker dan de chemische samenstelling. "De structuur van water" houdt in hoe de moleculen zijn georganiseerd. We kunnen zien hoe watermoleculen bij elkaar komen in groepen. Dit worden clusters genoemd. Wetenschappers kwamen met het idee dat deze clusters als een soort geheugencellen werken, waarin water de hele geschiedenis van de wereld opneemt zoals op een mangeetband."

http://www.youtube.com/watch?v=eP1n_hjcWWI&feature=player_embedded

rechim
door rechim - Jun 21, 2012 om 10:09
7 Antwoorden / 0 Vragen

Correctie: magneetband

tdehond
door tdehond - Jun 21, 2012 om 11:15
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Dit zegt genoeg lijkt mij.

Het klinkt ongelooflijk mooi.

Lijkt mij de moeite en kosten van onderzoek niet waard IMHO.

De watervitaliser is een geometrische vorm die kosmische energie vibraties uitzendt die het drinkwater een harmonische structuur geven

he
door henri40 - Jan 12, 2013 om 09:48
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik hou de dingen graag uit elkaar, wat er is en wat er gezegd wordt. Feit is dat er veel mensen zijn die enorm baat hebben van een watervitaliser. Dat is één. Hoe dat komt, is vers twee. Het is niet eenduidig te zeggen hoe dat komt, de wetenschap is er nog niet uit. Daarom gaan allerlei mensen, ook handelaren, verklaringen bedenken. Die verklaringen zijn gemakkelijk te beschieten of te weerleggen. Maar dat is iets anders dan de vraag of water vitaliseren ook werkt. Bij ons in Dalfsen zijn er heel veel gebruikers van de vitaliser en allemaal tevreden, minder ziek, lekker water, minder kalkaanslag en dergelijke. Als dat zo is en die mensen zijn tevreden, wie heeft dan het morele recht om zo'n product en dus die mensen te beschimpen?

Cookies
door Cookies - Jan 12, 2013 om 10:12
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=henri40 schreef op zaterdag 12 jan 2013, 09:48]Bij ons in Dalfsen zijn er heel veel gebruikers van de vitaliser en allemaal tevreden, minder ziek, lekker water, minder kalkaanslag en dergelijke.

Hoeveel van de 28.000 inwoners ken jij er dan? En van hoeveel daarvan bespreek je dit interessante onderwerp??

hutch
door hutch - Jan 12, 2013 om 10:21
4517 Antwoorden / 29 Vragen

[quote=buddy1957 schreef op dinsdag 29 mei 2012, 13:06]"De watervitaliser is een geometrische vorm die kosmische energie vibraties uitzendt die het drinkwater een harmonische structuur geven"
Schitterend........ wie verzint zo'n gigantisch verkooppraatje.......

Waar mensen toch al niet gevoelig voor zijn. Ik weet 99,9% zeker dat de meesten, die hier in trappen, niet eens weten wat met die zin bedoeld wordt. Maar het klinkt wel leuk en daar gaat het tenslotte om..... en uiteraard om de verkoopcijfers omhogg te brengen.

zoekster
door zoekster - May 25, 2014 om 10:37
10966 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=vasudeva schreef op zondag 25 mei 2014, 10:28]Aan alle sceptici een woord vooraf; 'wees gezond sceptisch'. Dus niet jezelf prachtige ervaringen ontnemen door op voorhand alles weg te wuiven, maar durven ervaren...

Ook vreselijk dat ik mezelf prachtige ervaringen ontneem en zulke explosief heerlijke smaken moet missen. En dat alleen maar omdat ik niet durf!!!!

vasudeva
door vasudeva - May 25, 2014 om 10:40
8 Antwoorden / 0 Vragen

Aan alle sceptici een woord vooraf; 'wees gezond sceptisch' Dus niet jezelf allemaal prachtige ervaringen ontnemen door op voorhand alle weg te wuiven, maar durven ervaren...

Afgelopen week deed ik toevallig een groentekweker in Dalfsen aan, ik kreeg een rondleiding door de kassen en heb allerlei groenten geproefd, nooit geweten dat rode biet, boontjes etc ook rauw lekker zijn. Ik wist dat ze iets met biologisch deden, de smaken van de groenten waren explosief, heerlijk!
Pas achteraf zag ik, o.a. in een filmpje, welke invloed de vitaliser hier heeft.

Ik heb er de afgelopen 10 jaar ook wel eens van gehoord en nam het ter kennisgeving aan, vrienden die zo'n ding in huis installeerde feliciteerde ik met hun (dure) aankoop.
Begin er nu toch een beetje anders tegenaan te kijken. Lees net dat ik geen url mag bijvoegen dus nogmaals mijn reactie en nu zonder url...

tijger1
door tijger1 - May 25, 2014 om 10:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Blijkbaar geloven dan heel veel mensen in Dalfsen nog in sprookjes.

Ze zullen daar ook wel bijna allemaal aardstralenkastjes hebben.

vasudeva
door vasudeva - May 25, 2014 om 10:41
8 Antwoorden / 0 Vragen

Soms zijn er leuke, nieuwe zaken te ontdekken, buiten je comfortzone

vasudeva
door vasudeva - May 25, 2014 om 10:44
8 Antwoorden / 0 Vragen

Hoeveel zaken, soms al duizenden jaren bekend/gebruikt/ervaren, worden niet pas nu wetenschappelijk aangetoond?

tijger1
door tijger1 - May 25, 2014 om 10:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=vasudeva schreef op zondag 25 mei 2014, 10:41]Soms zijn er leuke, nieuwe zaken te ontdekken, buiten je comfortzone

Niks nieuw. Die oplichterij is al zo oud als de weg van Kralingen.

zoekster
door zoekster - May 25, 2014 om 17:30
10966 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zondag 25 mei 2014, 10:45][quote=vasudeva schreef op zondag 25 mei 2014, 10:41]Soms zijn er leuke, nieuwe zaken te ontdekken, buiten je comfortzone

Niks nieuw. Die oplichterij is al zo oud als de weg van Kralingen.
Ik hou het bij Holloway's pillen en zalf. Helpt overal tegen!

tijger1
door tijger1 - May 25, 2014 om 17:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik prefereer Haarlemmerolie, helpt ook tegen alles. Dalfsen kan daar beter op overstappen.

Voor Dalfsen

czar
door czar - May 25, 2014 om 19:47
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=buddy1957 schreef op dinsdag 29 mei 2012, 13:06]
Quote:
De watervitaliser is een geometrische vorm die kosmische energie vibraties uitzendt die het drinkwater een harmonische structuur geven

Proest!
Kosmische energie bestaat niet en wat is in hemelsnaam 'harmonische structuur' ?
Ik heb gisteren aquarium water lopen testen. Gewoon met allerlei chemische stofjes.
PH, KH, GH, Nitriet (=NO2), Nitraat (=NO3), PO4 (=fosfaat), NH3/NH4 (=ammoniak).
Dat valt allemaal te meten, maar harmonische structuur? Daar hebben we geen testje voor hoor, want het is klingklare onzin.
Water is water en in z'n zuiverste vorm gewoon H20 met een PH=7.
Speciaal water of Harmonisch water bestaat gewoon niet en de kosmos doet helemaal niks met het water dat wij op aarde hebben.
Watervitaliser is letterlijk vertaald dat het water levenskrachtig wordt.
Kom op zeg, dat soort flauwekul geloof je toch niet?

Ik was ooit een chemie-student.

vasudeva
door vasudeva - May 25, 2014 om 20:09
8 Antwoorden / 0 Vragen

sommige wetenschappers kijken gelukkig verder dan testjes... je hoeft ook geen raketgeleerde te zijn om te weten dat mijn reactie olie op het vuur is, en toch niet wetenschappelijk aan te tonen.
Wat mij overigens niet uitmaakt, omdat we vanuit een ander perspectief naar de zaken kijken :-)

van leyden
door van leyden - May 25, 2014 om 20:14
1289 Antwoorden / 17 Vragen

[quote=wolkie schreef op dinsdag 29 mei 2012, 14:32]Het water wat in Nederland uit de kraan komt is het beste water van Europa. Mijn schoonvader werkt bij een waterbedrijf (zoals hij zelf zegt:"ik maak water") en weet er heel veel vanaf. In het buitenland wordt het vaak voor de helft minder gezuiverd dan hier in NL. Dus die watervitalisers zijn echt allemaal geldverspilling en lariekoek. Net als flesjes water uit de supermarkt. Ook zo een onzin.

Vind dit het topantwoord.

Het is net alsof een rolls royce niet goed genoeg is, Nederlands kraanwater is het beste van de wereld, een dikke tien.

We hebben de mond vol over het milieu, maar de commercie trekt zich daar niks van aan, al dat gesleep met (plastic) flessen water is de grootste onzin en verpest alleen maar onnodig het milieu.
Maar ja. zaken zijn zaken, je moet de consumenten eerst zwaar voorliegen voor ze jouw rotzooi gaan kopen.
Dus flans je je eigen sprookjes in elkaar.

vasudeva
door vasudeva - May 25, 2014 om 20:17
8 Antwoorden / 0 Vragen

We laten ons v.w.b. voeding aan de andere kant overigens wel van alles wijsmaken, als het bij de supermarkt in de schappen ligt zal het wel goed zijn, wel eens afgevraagd wat er nog over is van de oorspronkelijke voedingswaarden, of waarom de biologische kipfilet zoveel duurder is dan die bij de supermarkt? Dat de moleculaire structuur van water veranderd is en gevitaliseerd kan worden is misschien nog moeilijk te vatten, maar kijk eens net zo sceptisch naar al je boodschappen, lees de bijsluiters, bekijk de alternatieven, bekijk documentaires over de voedingsindustrie, enzovoort, wie wordt er voor de gek gehouden?

vasudeva
door vasudeva - May 25, 2014 om 20:21
8 Antwoorden / 0 Vragen

op de Veluwe pompen we nog steeds het water rechtstreeks uit de bron/grond, goedkoper kan haast niet, en lekker, zacht en koud... Ze hebben het bij die vitaliser ook niet over de zichtbare/fysieke schoonheid/helderheid van het water, de eenvoudig meetbare kwaliteit, maar over de moleculaire structuur

van leyden
door van leyden - May 25, 2014 om 20:22
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Daarom mogen drinkwaterbedrijven nooit geprivatiseerd worden.
Die waterwolven kopen de boel op en gaan dan gelijk hun prijzen aanpassen aan het flessenwater.

Want?
Heerlijk helder kraanwater is natuurlijk veel te goedkoop als je het vergelijkt met flessenwatertjes.

tijger1
door tijger1 - May 25, 2014 om 20:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar al laten we ons door het een voor de gek houden, wil dat nog niet zeggen dat we dat ook voor het ander laten doen.

van leyden
door van leyden - May 25, 2014 om 20:29
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Vitaliser.

Wij zijn niet de doelgroep, maar de allochtoon. Wij weten al lang beter
Weet hij veel dat er echt drinkwater uit de kraan komt? In zijn land is al het water uit de kraan niet te vertrouwen
Die waarheid moet zorgvuldig verborgen blijven door middel van intensieve reclamecampagnes die bakken met geld kosten.

Eigenlijk zou commerciele verkoop van kraanwater verboden moeten worden, niet alleen om de onnozelen te beschermen, maar ook voor het milieu.

vasudeva
door vasudeva - May 25, 2014 om 20:50
8 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=van leyden schreef op zondag 25 mei 2014, 20:29]Vitaliser.

Wij zijn niet de doelgroep, maar de allochtoon. Wij weten al lang beter
Weet hij veel dat er echt drinkwater uit de kraan komt? In zijn land is al het water uit de kraan niet te vertrouwen
Die waarheid moet zorgvuldig verborgen blijven door middel van intensieve reclamecampagnes die bakken met geld kosten.

Eigenlijk zou commerciele verkoop van kraanwater verboden moeten worden, niet alleen om de onnozelen te beschermen, maar ook voor het milieu.

Allochtonen, of asielzoekers, is weer een andere discussie; 20 jaar geleden al mee gewerkt en toen kwamen we al tot de conclusie dat we aan de grens van het land zelf al moeten interveniëren, wat helaas nooit is opgezet en nu weer ter discussie staat. Over voor de gek gehouden worden gesproken; wij pamperen met z'n allen veel van die jongens en meiden, die, wanneer ze op het vliegveld terug gezet worden aldaar worden afgehaald van het vliegveld door hun moeder in haar Range Rover.

Het zou mooi zijn wanneer we voor water niet meer hoeven te betalen, misschien een verplichte bijdrage voor goede informatievoorzieningen m.b.t. hoe om te gaan idd met het verbruik van deze bronnen.
Waar de ene helft vd wereld ziek wordt van te weinig, worden we hier ziek van teveel.

czar
door czar - May 25, 2014 om 21:08
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=vasudeva schreef op zondag 25 mei 2014, 20:09]sommige wetenschappers kijken gelukkig verder dan testjes...

Ik neem aan dat dit een reactie was op mijn reactie?
Ja, kosmische energie en harmonische structuur van water,
Noem mij de wetenschappers waar u het over heeft.

[quote=vasudeva schreef op zondag 25 mei 2014, 20:09]
je hoeft ook geen raketgeleerde te zijn om te weten dat mijn reactie olie op het vuur is, en toch niet wetenschappelijk aan te tonen. Wat mij overigens niet uitmaakt, omdat we vanuit een ander perspectief naar de zaken kijken :-)

Nee, wetenschappelijk is deze onzin natuurlijk niet aan te tonen.
Het perspectief overigens ook niet.

vasudeva
door vasudeva - May 26, 2014 om 12:19
8 Antwoorden / 0 Vragen

Aan alle sceptici een woord vooraf; 'wees gezond sceptisch'. Dus niet jezelf prachtige ervaringen ontnemen door op voorhand alles weg te wuiven, maar durven ervaren...

Afgelopen week deed ik toevallig een groentekweker in Dalfsen aan, ik kreeg een rondleiding door de kassen en heb allerlei groenten geproefd, nooit geweten dat rode biet, boontjes etc ook rauw lekker zijn. Ik wist dat ze iets met biologisch deden, de smaken van de groenten waren explosief, heerlijk!

Pas achteraf zag ik, o.a. in bijgaand filmpje, welke invloed de vitaliser hier heeft.

Ik heb er de afgelopen 10 jaar ook wel eens van gehoord en nam het dan ter kennisgeving aan, vrienden die zo'n ding in huis installeerde feliciteerde ik met hun (dure) aankoop.

[edit redactie: commerciële link]