pergadoosje
door pergadoosje Jul 25, 2012 om 00:20
Voeding & gezondheid

Zoetstoffen

Ik ben allergisch voor en reageer daardoor behoorlijk heftig op ZOETSTOFFEN met (o.a migraine e.d) Nou zitten die krengen tegenwoordig, bijna overal in, zelfs in Tandpasta! Bij het boodschappen doen, kijk ik alle verpakkingen na!

Na Chemo en een paar dagen zonder "Speciale" mondspoeling en een behoorlijke angst voor de tandarts, heb ik geeen Hollywood smile meer! Nu vraag ik me al jaren af of er een tandpasta bestaat, waar geen zoetstof in zit, zoals sorbithol en co (E-950 ed )

1564 4 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jul 25, 2012 om 00:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Google even op "tandpasta zonder zoetstoffen", dan vind u vanzelf de gewenste tandpasta. Echt heel makkelijk te vinden en ik heb geen zin om hier reclame te gaan maken. Overigens als u gewoon poetst met water komt u ook al een heel eind hoor. En als u het goed wilt aanpakken kunt u daarnaast ook nog flossen, stokeren en rageren. Dan is de tandarts heel blij met u!

ve
door verwijderd - Jul 25, 2012 om 08:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij een natuurwinkel moet het lukken, maar zelfd die winkels verkopen wel eens producten met kunstmatige zoetstoffen. Dus ook daar zelf goed de verpakking lezen. Wanhoop niet, want er zijn meer mensen met hetzelfde probleem.

ve
door verwijderd - Jul 25, 2012 om 09:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een bezoek aan zowel de ( angst) tandarts en de mondhygienist kan uw glimlach weer stralend maken.

Na chemo is 2 jaarlijkse controle belangrijk volgens mijn tandarts.

U zou kunnen uitproberen of de volgende bewering klopt:
Tandpasta zelf blijkt niet echt noodzakelijk voor schone tanden. Droog poetsen is even effectief.
Bron: klik op Hier

ve
door verwijderd - Jul 25, 2012 om 11:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk eens op een tube Parodontax. Dat spul is zo zout dat ik betwijfel of er zoetstoffen in zitten.