ar
door arnuan Jan 6, 2006 om 19:36
Voeding & gezondheid

Zorgverzekering

Ik dacht dat ik de eniste was waarbij de zorgverzekeraar ten onrechte premie int.

Het is zelf zo dat ik de zorgverzekering in oktober heb opgezegd en daarbij ook de machtiging.

Ik heb uiteraard gebeld en er werd netjes tegen het einde van maand mag u het terug verwachten op u rekening.

Mijn antwoord ik dacht het niet ik heb alweer terug en vanaf dient u
UNIVE er rekening mee te houden dat ik een proces verbaal op laat
tekenen, wegens diefstal en misbruik van een niet geldige machtiging.

313 2 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 18, 2006 om 15:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het verhaal is me niet helemaal duidelijk. U heeft opgezegd omdat u per 01-01-2006 een andere zorgverzekeraar wilde? Als dat zo is dan bent u tot en met december de premie verschuldigd. Is de premie voor november en december afgeschreven dan is dit terecht. Is de premie voor januari afgeschreven dan is dit niet terecht. Ik wil niet goed praten wat er is gebeurd, maar het is op dit moment een gekkenhuis bij de zorgverzekeraars. Het verbaast mij dus niets dat er een aantal zaken niet goed gaan. U kunt twee dingen doen. Afwachten tot het geld wordt teruggestort of het geld laten storneren. Dit moet wel binnen 30 dagen nadat het afgeschreven is. Een telefoontje naar uw bank of giro is voldoende.

groet

louisa2

ve
door verwijderd - Mar 18, 2006 om 15:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

De premie per automatisch incasso geschied altijd op de eerste van de maand dus wat achte me ligt is door mij betaald.

Heb de zorgverzekering voor 1 november 2005 opgezegd en aangegeven dat
incasso dus niet aangewend mag worden om te innen na 15 december 2005.

Maar helaas 2 januari 210 euro afgeboekt., dus weer even terug laten boeken.

Het is eerder gemakkelijk om een incasso aantemaken dan om deze te laten verwijderen uit het incasso bestand.

De ervaring leert me nu ik geef geen machtiging meer af wat is gemachtigd trek in.

Bedank voor je reactie misschien is deze duidelijker.

Arnuan