JW
door JWaasdorp May 13, 2020 om 16:19
Vrije tijd & tuin
Dakkapel

Vorige week is bij ons een kunststoffen dakkapel geplaatst.

Het raam- en sluitwerk is prima.

Alleen de aansluiting van de dakpannen op de dakkapel naar het bestaande dak ligt niet goed.
Vooral aan beide uiteinden zit een gat van 8 cm.
Dit komt doordat de hellingshoek te groot is.

De werknemers hebben dit opgelost door er bitum en een loodlap over heen te leggen.
Maar het gat van 8 cm bestaat nog steeds.

Ik heb het bedrijf aangeklaagd dat dit niet naar behoren is.
Ik heb nog geen antwoord gehad.

Nu krijg ik wel een herinnering om de factuur van E 10.800,- te betalen.

Mijn vraag:
Mag ik / sta ik in mijn recht om van de totaalprijs een bedrag van E 500,- in te houden totdat het goed hersteld is.
Het bedrag van E 500,- is begroot op het extra werk en materiaal om deze 2 gaten te herstellen.

Bedankt Joop Waasdorp

3997 10 Rapporteer

marita5
door marita5 - May 13, 2020 om 16:29
11513 Antwoorden / 15 Vragen
tenormin
door tenormin - May 13, 2020 om 16:31
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Ja, u kunt het best willen inhouden maar of het bedrijf bereid is het eerst te vervolmaken en dan de €500,00 te ontvangen? Dat is dus een kwestie van voorstellen.

simon55
door simon55 - May 13, 2020 om 16:31
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Ik neem aan dat het bedrijf dat bij u de dakkapel geplaatst heeft , op de hoogte was van het gat van 8 cm. Zij hebben dit gedicht met bitumen en een loodlap. Maar het gat is dus niet goed gerepareerd. En meerwerk zoals het bedrijf schetst , is niet juist dat hebben ze zonder meer gezien , toen zij een begroting maakten. Ik zou NIET het volledige bedrag gaan betalen , maar € 10.000 . Dan komen ze vanzelf wel , en stel hun in gebreke , met een optie van drie weken na heden herstel

tijger1
door tijger1 - May 13, 2020 om 16:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar die nokvorsten horen helemaal niet zo op die rand van de dakkapel. Slecht werk.

Ik zou maar meer dan € 500 inhouden op de betaling. Stel ze daar schriftelijk of per mail van in kennis.

me
door mein33 May 13, 2020 om 18:32
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Zijn geen nokvorsten, maar gevelpannen. ;-))
De dakkapel loopt zo te zien schuin af en kan wel volledig met pannen gedekt zijn en dan kunnen deze gevelpannen wel.

tijger1
door tijger1 May 13, 2020 om 18:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Op een compleet kunstof dakkapel? Heel lelijk en grof.

gerbera
door gerbera - May 13, 2020 om 16:47
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Blijkbaar kunnen ze niet met een slijptol overweg, kwestie van de laatste pan op de kapel op maat slijpen, een loodflap er onder  op de oude aansluiting een op maat geslepen pan plaatsen en daar de loodflap op aanbrengen. Zo maar een tip om dat gat weg te werken want ik ben benieuwd wat er gebeurt als de wind in het gat slaat. Denk dat u dan "vliegende" pannen voorbij zie komen.

mr
door mrmoto - May 13, 2020 om 16:50
167 Antwoorden / 4 Vragen

ook een oplossing is een halve pan leggen en dan afwerken met bladlood ,maar dan niet zo een klein frotstukje als op de foto.

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 14, 2020 om 14:13
16848 Antwoorden / 202 Vragen

Ga na of het bedrijf is aangesloten bij een branchevereniging en u dan bij een geschillencommissie terecht kunt.
Ook mijn advies is: niet de gehel factuur betalen. Hoe dan ook is er sprake van het in gebreke blijven in naleving van een overeenkomst, populair gezegd wanprestatie.. Zie daarvoor http://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ en voor een voorbeeldbrief: http://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/  Bent u lid van 'Eigen Huis', benader die dan; https://www.eigenhuis.nl/#/ en mogelijk kan ook uw rechtsbijstandsverzekeraar iets voor u betekenen.

sira
door sira - May 15, 2020 om 13:40
2336 Antwoorden / 24 Vragen

Persoonlijk vind ik een dakkapel met slepend dak mooier dan een dakkapel met plat dak (afhankelijk van het type woning).
Nadeel van een dakkapel met slepend dak is, dat er binnen minder ruimte is dan bij een plat dak. Zo te zien hebben ze dit enigszins geprobeerd te compenseren (misschien op uw verzoek) door de hellingshoek van de dakkapel wat te verminderen. Hierdoor komen de dakpannen, die aansluiten op de dakkapel, hoger te liggen. Uw dakpannen (dubbele rij) zijn hier ook minder geschikt voor. Met een enkele pan heb je meer speelruimte. Als er in de hoek 2 enkele pannen hadden gelegen, was het gat minder groot cq zichtbaar geweest.
Dit hebben ze opgelost met bitumen en een loodslab, dus ik verwacht niet dat u problemen gaat krijgen. Overigens is de loodslab onder de pan belangrijker dan die ene bovenop de pan.
Mijn huis uit 1850 heeft nog ouderwetse oudhollandse pannen. Ook die vertonen op sommige plaatsen kieren en gaten, maar ik heb nog nooit lekkageproblemen gehad. En de mussen zijn er zeer blij mee.

1paul
door 1paul - Jun 30, 2020 om 14:14
3147 Antwoorden / 0 Vragen

wat ik hier zie zijn niet enkel die 2 gaten die hersteld moeten worden maar ook de aansluiting van de pannen aan het dakkapel, daar behoord, naar mijn overtuiging, ook lood om zo waterdichtheid te garanderen....

denk dus dat de kosten om dit af te maken hoger uit zullen vallen en dus mag u een hoger bedrag achterhouden dan het bedrag u voorsteld....

zoals hier....

https://www.dakkapellen.pro/dakkapel/