peedee
door peedee Aug 3, 2010 om 10:09
Vrije tijd & tuin

Kellogg's 2-voor-1 bioscoopbonactie: wie heeft de bon al?

Eerder dit jaar zaten er bonnen op de verpakkingen van Kellogg's conrflakes. Die bon kon je insturen en dan zou je een bioscoopbon thuisgestuurd krijgen. Ik heb medio mei in totaal drie keer zo'n bon ingestuurd. Tot op de dag van vandaag -dik twee maanden later- helaas nog niets ontvangen. De bonnen zitten al lang niet meer op de Kellogg's dozen.

Ik heb inmiddels tweemaal navraag gedaan bij het bedrijf dat voor de afhandeling moet zorgen: TLC marketing in Schiedam. Daar krijg ik een standaardantwoord: "Door de enorme drukte, hebben wij de wachttijd helaas moeten verhogen naar 6 tot 9 weken." Maar die 9 weken zijn allang verstreken...

Zijn er hier mensen die de bioscoopbon WEL hebben ontvangen?

Meer info over deze actie:
http://bioscoop.kelloggs.nl/home.html

4353 21 Rapporteer

da
door daan589 - Aug 3, 2010 om 21:56
2 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Peedee,

In het begin, zeg 2 maanden na insturen wel bonnen gekregen, jaja..maar helaas geen Pathe bonnen, dwz wel 'rare' bioscoopbonnen die Pathe absoluut niet accepteert! Per ongeluk via Kelloggs site achtergekomen dat je de biosbonnen weer op kunt sturen om om te ruilen zodat je er wel iets aan hebt....U raadt het al, de eerste waardebonnen heb ik reeds half januari ingestuurd..het is nu begin augustus..heb welgeteld 1 bruikbare bon gekregen in al die tijd, de andere 9 zijn ergens onderweg, volgens TLC..heb meerdere mails gestuurd, telefoontjes gepleegd..de laatste keer (half juni) vertelde de 'dame' aan de telefoon mij dat ik erg agressief overkwam, terwijl ik niet eens lelijke woorden heb gebruikt maar alleen op een nette maar assertieve manier om mijn waardebonnen vroeg, waar ik al 5 maanden op wachtte..De 'dame'zelf was niet eens bereid om haar achternaam te geven zodat ik wist met wie ik had gesproken! Dus om uw vraag te beantwoorden; 1 bon van de 10 die ik heb ingestuurd!
Tot nu toe dus alleen maar kosten gemaakt..heb er spijt van..denk dat ik de Consumentenbond maar eens ga benaderen...wat u ?
Met vriendelijke groet,
Daan589

sonjaatje
door sonjaatje - Aug 3, 2010 om 22:00
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Ja ik heb, na veel gemail de 2 bonnen ontvangen.
Duurde wel lang. Het eerste kaartje was verkeerd dus die moest weer retour.

Je moet ze platbombarderen met mailtjes, heb ik ook gedaan :-)

jo
door john1971 - Aug 4, 2010 om 16:05
18 Antwoorden / 6 Vragen

Ik heb ze wel gekregen, duurde inderdaad wel lang, maar ja, het is gratis (m.u.v. de postzegels dan). Neem aan dat de respons wat onderschat is bij deze actie.

peedee
door peedee - Aug 4, 2010 om 17:00
96 Antwoorden / 10 Vragen

Bedankt voor alle reacties.

«cynische modus AAN»
Als ik alles zo eens lees vermoed ik dat ik de bonnen waarschijnlijk op 31-12-2010 zal gaan ontvangen. Volgens de (door mij al eerder genoemde website) zijn de bonnen geldig tot tot middernacht op 31 december 2010....
«cynische modus UIT»

Maar alle gekheid op een stokje. Ik lees op die website "Kellogg’s werkt samen met een organisatie die gespecialiseerd is in het beheren van dit soort acties. Deze actie wordt door TLC beheerd." Een gespecialiseerde firma nota bene is hier ingeschakeld. Eentje dus die ruime ervaring heeft met zulke acties...

Kan maar één conclusie trekken: TLC is een bedrijf waar prutsers werken en waar men broddelwerk aflevert.

Maar ja, óók Kellogg's is niet meer van deze tijd. Op hun website staat als enige contactmogelijkheid het sturen van een briefje naar hun antwoordnummer. Van een modern bedrijf mag je toch wel verwachten dat ze minimaal per e-mail bereikbaar zij? Of via een invulformulier op hun website?

Nou ja, ik neem mijn verlies (6 postzegels van €0,44 en drie enveloppen) maar en verwacht he-le-maal niets meer. Ook maar eens kijken of de ontbijtgranen van een ander merk misschien wel lekkerder zijn.

sonjaatje
door sonjaatje - Aug 4, 2010 om 17:03
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Ik dacht toch echt dat ik naar Kellogs zelf had gemaild.
Ze zijn zeker helemaal platgemaild en hebben daarom maar hun mail adres van de site gehaald :-)

feodora
door feodora - Aug 5, 2010 om 00:47
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik heb begin mei drie kaartjes opgestuurd. Na een aantal weken wachten heb ik gemaild naar:

kelloggs.bnl@tlcmarketing.com

feodora
door feodora - Aug 5, 2010 om 00:56
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik heb begin mei drie kaartjes opgestuurd. Na een aantal weken wachten heb ik gemaild naar:
kelloggs.bnl@tlcmarketing.com
kreeg vrij snel antwoord dat het nogal druk was en dat ik maar even moest bellen als ik ze na 2 weken nog niet had. Ik netjes vier weken gewacht. Niks. Toen maar gebeld, aardige juffrouw zei "ik stuur ze meteen op mevrouw". Weer twee weken gewacht. Niks. Weer gebeld.
Minder aardige jongeman " ja het is druk mevrouw, en de kaartjes moeten helemaal uit Frankrijk komen" hahaha, ja dat verklaard een hoop natuurlijk. Ik moest maar even geduldig zijn.
Weer paar weken wachten. Weer bellen en weer een aardige juffrouw. " Ik kan helemaal geen gegevens van u vinden mevrouw, ik zal alles opnieuw moeten doen, en dat kan dan zes tot negen weken gaan duren".

Wat moet je hiermee? Die heb ik dus nooit binnen voor 31-12-2010.
Leuke "nepaktie" van Kellog's. Ga toch ook maar een ander merk kopen denk ik.

peedee
door peedee - Aug 5, 2010 om 11:47
96 Antwoorden / 10 Vragen

Met het hierboven genoemde e-mailadres heb ik ook al een paar keer gemaild. Met het bekende resultaat. Maar dat is het mailadres van dat 'in dit soort acties gespecialiseerde bedrijf'. Nee, waar het mij om gaat is een e-mail adres van Kellogg's. Het is immers HUN actie. Kellogg's staat nu te kijk omdat een door hun ingeschakeld bedrijf de zaak verziekt.

Natuurlijk hebben we er allemaal begrip voor als een actie veel meer respons oplevert dan verwacht. En natuurlijk vinden we het dan niet erg om een of twee weekjes langer te wachten. Maar waar de meeste mensen boos van worden (ook ik) is dat een bedrijf jou niet serieus neemt, afscheept, en je simpelweg NEPT.

Ik verwacht overigens dat Kellogg's geen webcare-team zal hebben (ze hebben immers ook al geen e-mailadres of reactieformulier op hun website). Dus kan men hier ook niets doen aan de opgelopen imagoschade. Helaas pindakaas.

Kunnen we nog wraak nemen op die prutsers van TLC marketing? Kent iemand een aardige hacker die de computer van dat TLC kan platleggen? Of hun telefoonlijn een week kan uitschakelen? Of bij hun salarisadministratie kan komen en alle lonen verlagen naar €1 ?? Dat zal ze leren!

sa
door saarinaa - Aug 15, 2010 om 08:44
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hoewel de ontvangst van kaartjes natuurlijk belachelijk lang duurt, zijn de e-mails (kelloggs.bnl@tlcmarketing.com) die ik van hen ontving altijd beleefd geweest. Afgelopen week ontving ik 4 pathe-vouchers, vanuit Frankrijk, met een geldigheid tot 31-01-2012(!)

sonjaatje
door sonjaatje - Aug 15, 2010 om 09:30
1961 Antwoorden / 1 Vragen

kelloggs.bnl@tlcmarketing.com

Dit is het adres waar ik ook naartoe heb gemaild.

di
door dirk2 - Aug 15, 2010 om 09:59
364 Antwoorden / 21 Vragen

Kellogg’s Consumentendienst
Antwoordnummer 11102
5200 VC ‘s- Hertogenbosch

bedrijvengids

peedee
door peedee - Aug 15, 2010 om 10:24
96 Antwoorden / 10 Vragen

[quote=saarinaa schreef op zondag 15 aug 2010, 08:44]Hoewel de ontvangst van kaartjes natuurlijk belachelijk lang duurt, zijn de e-mails (kelloggs.bnl@tlcmarketing.com) die ik van hen ontving altijd beleefd geweest. Afgelopen week ontving ik 4 pathe-vouchers, vanuit Frankrijk, met een geldigheid tot 31-01-2012(!)

Aha, dat zou een hoop verklaren.... Ik zie het al helemaal voor me:

Een gepensioneerd mannetje op een fietsje dat de Duitsers in de Tweede Wereldoorlog hebben achtergelaten, komt vanuit Zuid-Frankrijk naar Nederland gefietst. Heeft van het -in dit soort acties gespecialiseerde- bedrijf TLC het adres gekregen van de Pathe bioscoop in Nederland die hij moet bezoeken om die vouchers in te kopen. En dan moeten die vouchers in Frankrijk nog op de post worden gedaan....

Ja zoiets moet het haast wel zijn. Wil je zoveel tijd kwijt zijn aan deze actie.

mgirl
door mgirl - Aug 16, 2010 om 11:05
18 Antwoorden / 2 Vragen

Ook ik ben al vanaf maart bezig om 6 bioscoopbonnen te krijgen. 1 heb ik er inmiddels ontvangen. Op mail wordt slecht gereageerd. Per telefoon wordt gezegd dat het bekend is en dat het wat langer duurt. Mocht er nog zo'n actie komen weet ik wat me te doen staat..... niets dus. Actie van de gratis bioskaartjes van de Kruidvat werkt wel altijd.

da
door daan589 - Aug 16, 2010 om 11:34
2 Antwoorden / 0 Vragen

Geloof het of niet..maar eindelijk, na vanaf januari bezig te zijn geweest, heb ik, na weer 2 mails te hebben gestuurd en te hebben gebeld, afgelopen zaterdag mijn 10 bonnen gekregen, in een bruin envelopje met Franse postzegels, een stempel erop van TLC marketing gesitueerd in La France.....!!!
Maar ik heb ze, eindelijk.... en ik doe het NOOOOIT meer!!

peedee
door peedee - Aug 16, 2010 om 22:41
96 Antwoorden / 10 Vragen

Lieve mensen, wat je met een rondje Googlen al niet vindt. Hier is de reden dat het allemaal zolang duurt...

feodora
door feodora - Aug 16, 2010 om 22:54
3 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Peedee,

Knap speurwerk van je. Daar kom je toch niet op!
Nou lekker dan, dat zal wel fluiten worden naar de bioskaartjes.
Alhoewel Daan589 ze toch nog heeft ontvangen. Ik blijf dus maar hopen dat het voor iedereen goed komt.

di
door dirk2 - Aug 17, 2010 om 09:06
364 Antwoorden / 21 Vragen

Als je de kaartjes niet krijgt zou ik gewoon bellen (zie het bericht van 15 aug.) met Kelloggs of een brief sturen naar het antwoordnummer. Kelloggs heeft de kaartjes aangeboden en is verantwoordelijk voor het nakomen van zijn belofte.

peedee
door peedee - Sep 9, 2010 om 22:12
96 Antwoorden / 10 Vragen

YES!! Vandaag bezorgde de postbode drie enveloppen met in iedere envelop een Pathe-voucher.

Ik moet zeggen, het is me een hele zorg minder. Dit zijn van die kwestie waar ik me druk om kan maken en dat is niet goed voor m'n hart.

Probleem is dus opgelost.

Wie nog niets ontvangen heeft: toi toi toi en afwachten maar.

sonjaatje
door sonjaatje - Sep 9, 2010 om 22:34
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Ongelooflijk je hebt ze :-)
Gefeliciteerd, op naar de bios.

mgirl
door mgirl - Sep 21, 2010 om 11:00
18 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=sonjaatje schreef op donderdag 9 sep 2010, 22:34]Ongelooflijk je hebt ze :-)
Gefeliciteerd, op naar de bios.

Yes,ik heb ze ook binnen. Op een woensdag gebeld, donderdag kreeg mijn zelf geschreven enveloppen binnen met daarin.... PATHE bioscoopkaartjes. Daar kan ik dus niets mee :-(
Zaterdag kreeg ik een enveloppe uit Frankrijk met daarin 5 kaartjes, de gewone, die week erop nog een enveloppe uit Frankrijk met daarin 1 kaartje. Ik heb ze nu dus eindelijk binnen.

sc
door schoen456 - Oct 29, 2010 om 10:12
1 Antwoorden / 0 Vragen

Het is nu eind oktober. Begin september had ik 5 kaartjes aangevraagd bij Kellogs. Toen ik na 6 weken nog niets had gehoord, heb ik gebeld naar Kellogs. Ik kreeg een vriendelijke dame aan de telefoon die wist te melden dat ze heel veel achterstand hadden. Ik moet mijn naam, adres en hoeveelheid kaartjes opgeven en het zou geregeld worden. EN INDERDAAD: gisteren werd er een envelop, aangetekend vanuit PARIJS!! bezorgd met daarin de 5 Pathe bioscoopkaartjes die geldig zijn tot en met 31 december 2010!!! Het kan dus wel !!!! Ik ben er blij mee!!