J2
door J2020 Jun 6, 2023 om 21:38
Vrije tijd & tuin

Overlast van kinderen die pas om 21:30u naar bed gaan

Hi,

Ik ben toch erg benieuwd naar de reacties van wat nou normaal is en wat niet.
Laat me beginnen met dit.
Ik heb zelf een dochtertje van 2,5 jaar oud en we hanteren hier de de R's rust, regelmaat en reinheid. Dit hebben we persoonlijk aan de lijve ondervonden hoe belangrijk dit was na haar geboorte.
Mijn buurvrouw is alles behalve. Hanteert niks van deze 3 R's en nu het zomer is en er een trampoline in haar tuin staat, zijn haar 6 kinderen met wat buurt kinderen niet meer te houden. Veel gillen, dus niet alleen gezellig spelende kinderen,is hier nu bijna elke avond een feit.
Pas om 21:30u worden de kinderen onder de 10 en dat zijn er 5 of 4, naar binnen gehaald om naar bed te gaan.
Met de buurvrouw hebben ik en mijn man al meerdere malen de afgelopen 6 jaar conflicten gehad en hebben sinds de afgelopen 2 jaar zelden contact mee. Alleen als het echt moet en af en toe laat ze wat weten als er heftig overlast is van schreeuwende kinderen als ze een periode van heftige ongehoorzaamheid hebben. Ik ben benieuwd wat jullie zouden doen met dit overlast. Wij willen ook onze rust en na een lange dag werken en prikkels, ook kunnen ontwikkelen want zelf ga ik ook rond die tijd jaar boven om naar bed te gaan, want de wekker gaat hier ook weer om 6:30u af.

Alvast hartelijk bedankt voor het lezen en de reacties.
Mvg.
O en p.s hou maar op over de overlast van haar huisdieren want die hebben ze ook in overvloed in een kleine eengezinswoning. Ik vind het allemaal erg heftig persoonlijk en dat dit gewoon kan en mag. Buurvrouw loopt al bij maatschappelijk werk en geloof ook jeugdzorg, maar hier is nooit een optreden verder geweest of verdere hulp in de opvoeding en hulp bij huishouden.

11803 17 Rapporteer
Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Jun 6, 2023 om 21:49
1767 Antwoorden / 31 Vragen
sira
door sira Jun 6, 2023 om 21:51
2345 Antwoorden / 24 Vragen

Klopt helemaal

J2
door J2020 Jun 7, 2023 om 08:09
Antwoorden / 1 Vragen

Super dank u wel!

Mabelle
door Mabelle Jun 7, 2023 om 09:10
427 Antwoorden / 1 Vragen

Hoezo super? Spelende kinderen vallen gelukkig! niet onder geluidsoverlast hoor.

lo
door lovewinnie Jun 7, 2023 om 09:50
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Spelende kinderen, kletsen in de tuin etc hoort niet onder dit overlast.
Kei harde muziek en slopen wel

J2
door J2020 Jun 7, 2023 om 13:44
Antwoorden / 1 Vragen

Hi Mabelle. Super in de zin van dat ik nu weet dat het indd niet onder categorie overlast valt. Het is meer voor mijzelf dat ik benieuwd ben hoe andere mensen hierin staan en dat ik daar nieuwsgierig naar ben. Van mijn omgeving hoor ik namelijk vaak negatief commentaar over wat er naast mij gebeurd, dus dan ga je ook twijfelen over wat nu normaal is ja of nee en ook zeker omdat ik mijn dochter wel anders hierin opvoedt en zelf opgevoed ben. Neem je toch over.

ni
door niceprice Jun 9, 2023 om 12:34
14 Antwoorden / 1 Vragen

Geboren Amsterdammer plaatst een link plaatst naar de Belgische politie. Ongetwijfeld zal het Nederlandse beleid niet veel afwijken maar het betreft hier de beschrijving van een wet van een ander land.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jun 9, 2023 om 23:20
1767 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Niceprice,

De wetgeving over dit topic is hetzelfde, voor de zekerheid heb ik hieronder een Nederlandse link geplaatst.

rj
door rjw Jun 10, 2023 om 10:54
3266 Antwoorden / 5 Vragen

@GA: heb je zelf wel door dat je jezelf tegenspreekt? Je zegt dat de wetgeving hier hetzelfde is als in Belgie. In de Belgische link wordt verwezen naar een wetsartikel. In de Nederlandse link hieronder staat overduidelijk dat er geen wetgeving is op dit gebied. Misschien voortaan lezen wat je plaatst?

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jun 11, 2023 om 00:30
1767 Antwoorden / 31 Vragen

@RJW,

U heeft weer een scherpe opmerking.....;<))

Misschien kunt u zich ook specialiseren als jurist naast ICTer.......?......;<))

Maar even serieus:

Die jurist in het filmpje zegt ook ,dat het algemeen aanvaard is om geen lawaai te maken tussen 22.00 uur en 7.00 uur.

Daar vallen volgens mij ook schreeuwende kinderen onder.....

sira
door sira - Jun 6, 2023 om 21:50
2345 Antwoorden / 24 Vragen

Gillende en schreeuwende kinderen heb ik een hekel aan, maar dat gillen schijnt "normaal" te zijn. Ga bij een school staan en ieder kind probeert de ander te overstemmen. Daar zal de buurvrouw moeten optreden, want dat gillen is nergens voor nodig.

Iedere ouder hanteert andere regels in de opvoeding. In zuidelijke landen is het normaal dat kinderen in de zomermaanden laat naar bed gaan, want dan blijven ze de volgende ochtend langer liggen en dus staan ze niet om 06.00 uur naast het bed. En zolang er toezicht is als ze buiten zijn, is het prima. Ik vind het wel abnormaal dat minderjarigen (kinderen) 's avonds laat op straat zwerven en daar rotzooi trappen, betrokken zijn bij vechtpartijen etc.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jun 6, 2023 om 21:53
1767 Antwoorden / 31 Vragen

@Sira,

Hier in Amsterdam is het "doodnormaal"......:<((

sira
door sira Jun 6, 2023 om 21:56
2345 Antwoorden / 24 Vragen

Bedoel je dat ze op straat zwerven? Dat is niet normaal

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jun 6, 2023 om 21:59
1767 Antwoorden / 31 Vragen

@Sira,

Ja,dat klopt.

Vooral als je bij een voetbalveldje /Cruyff court woont, is het bij mooi weer ' s avonds laat "gezellig" druk.......

tenormin
door tenormin Jun 6, 2023 om 22:40
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Zo helemaal gelijk @groeneamsterdammer.

borg queen
door borg queen Jun 6, 2023 om 22:48
127 Antwoorden / 2 Vragen

Dat ken ik ook helaas en niet 1 stel buren, maar een stuk of 4. Dit is gekomen na verhuizing van andere buren, want het was hier in het begin heel rustig. Men heeft er gezinnen geplaatst die ergens anders uit huis gezet zijn wegens overlast. Die overlast hebben ze gewoon meegenomen. Keiharde muziek, krijsende kinderen, blaffende honden tot laat in de avond en zelfs 's nachts. En o, niet vergeten het constant afsteken van vuurwerk het hele jaar door. Poltie doet niets, woningbouwvereniging ook niet. De wijk is aan het verloederen.Een van die buren is alweer vertrokken na enkele maanden in rehab na een overdosis. Wij zijn ook vertrokken naar een andere woning. Het was er niet meer uit te houden.

mahadma
door mahadma - Jun 6, 2023 om 21:52
11543 Antwoorden / 51 Vragen

Afspraken maken over geluidsoverlast door buren

Buren moeten normale leefgeluiden van elkaar accepteren. Bijvoorbeeld:

  • spelende kinderen;
  • hoesten;
  • overdag stofzuigen;
  • dichtslaan van deuren.

Probeer eerst samen afspraken te maken. Bijvoorbeeld over tot hoe laat uw buren klussen of muziek draaien. Over dieren, zoals blaffende honden. Of over geluiden in de tuin.

Hulp bij overlast van buren

Bij ernstige overlast van buren kunt u de verhuurder (bijvoorbeeld de woningcorporatie) vragen om maatregelen te nemen. Deze kan bijvoorbeeld muren of vloeren beter isoleren. Heeft u een koopwoning binnen een gebouw, bijvoorbeeld een appartement, dan kunt u de vereniging van eigenaren (vve) om hulp vragen.

Blijft de overlast bestaan? Dan kunt u melding maken bij:

  • de gemeente;
  • de politie;
  • een buurtbemiddelaar.

J2
door J2020 Jun 7, 2023 om 08:10
Antwoorden / 1 Vragen

Dank u wel voor de reactie, zeker helpend om er ook rust in te vinden :)

ju
door juliomariner - Jun 6, 2023 om 22:31
1328 Antwoorden / 2 Vragen

Tja het gaat hier wel om 2 uitersten. Kinderen die ( iets) te vrij worden gelaten en kinderen in uw geval in een Noord Koreaans strafkamp worden opgevoed.
Rust regelmaat reinheid? Werkelijk bestaat dat nog?

J2
door J2020 Jun 7, 2023 om 08:14
Antwoorden / 1 Vragen

Haha ja het bestaat nog. Het is ook zeker hoe je zelf een beetje bent opgevoed denk ik. Maar ik heb ook geleerd om rekening te houden met anderen, ook op jonge leeftijd. Het zijn zeker 2 uitersten, door de reacties vind ik er ook zeker rust in. En mijn opvoeding helpt voor mij en mijn kleine voor duidelijkheid en binnen de aangewezen grenzen te ontdekken. Ook slaap.is erg belangrijk voor kleintjes (ook volwassenen natuurlijk) hier heb ik veel studies over gelezen en het resoneert met me. Vandaar dat ik dat al van jongs af aan bij mijn dochter heb toegepast toen ik van de kinderarts hoorde dat ze overprikkeld was door weinig slaap door buikkrampen en reflux. Eigenlijk dat gewoon doorgezet dus. En ja dan gaat het toch een beetje tegen je eigen normen in dat kindjes van 2, 4, 5 en 6 later dan 19uur/ 20uur naar bed gaan. Omdat ze naar school gaan en er ook weer vroeg uit moeten. Als ik ze dan hoor huilen en met elkaar gaan vechten omdat ze eigenlijk gewoon moe zijn en dan baldadig worden. Nou heel verhaal. Dank u wel voor de reactie. :)

ju
door juliomariner Jun 7, 2023 om 08:54
1328 Antwoorden / 2 Vragen

Ik ben blij dat ik 2 erg makkelijke kinderen heb. Ze sliepen s'nachts heel snel al door als baby en waren snel zindelijk.
Hte is denk ik ook een kwestie van aanvoelen wat een kind nodig heeft .
Mijn zoon van 7 gaat door de week tussen 8 en half negen nara bed. In het weekend later.
Mijn zoon van 12 bepaald het grotendeels zelf. Ik geef hem die verantwoording. Hij mag langer op blijven maar dan moet hij de volgende dag niet zeuren dat hij moe is.

J2
door J2020 Jun 9, 2023 om 14:26
Antwoorden / 1 Vragen

Dat is zeker ook al een goede leermeester van oorzaak en gevolg voor de oudste als hij later op mag blijven. En het is zeker een kwestie van aanvoelen. De kinderarts had aangegeven echt met mijn dochter aan de slag te gaan met haar slaapritme. Toen was ze 2 maanden oud en overprikkeld door krampjes en reflux die haar tergde. Door toen alles eraan te doen en te lezen, is dat nu bij mij er zo ingehamerd ook(dus niet alleen door eigen opvoeding) dat ik dus zelf erg belangrijk ben gaan vinden. Wat meer de teugels laten vieren ga ik dan nu ook zeker doen, want mijn kind zal later ook de nodige overlast veroorzaken. Echter vind ik het ook dat we onze kinderen mogen opvoeden met het stukje dat ook 'zij' rekening mogen houden met anderen. En dit hoeft niet in hun speelplezier te drukken of onbezorgde jeugd. Nogmaals bedankt voor je reactie en een heel prettig weekend toegewenst. :)

ju
door juliomariner Jun 9, 2023 om 14:51
1328 Antwoorden / 2 Vragen

Helemaal met u eens. Opvoeden is een kwestie van aanvoelen en is niet uit een boekje te leren. En laten we eerlijk zijn, we proberen het allemaal goed te doen maar we maken allemaal fouten in de opvoeding. Ieder kind is anders en elke situatie is anders. Het karakter van een kind is deels ingebakken en deels te vormen. Als we dat laatste nu met zijn allen proberen goed te doen komen onze kinderen er wel. Mijn opmerking over strafkamp was natuurlijk met een knipoog bedoelt, gelukkig snapte u dat wel.

hereistom
door hereistom - Jun 6, 2023 om 22:40
736 Antwoorden / 1 Vragen

Huur of koopwoning? Hoe laat de kinderen naar binnen of naar hed gaan kun je niks van zeggen, maar als ze vaak veel gillen en schreeuwen wel.
Probeer hier op rustige nette manier met de buren over te praten.
Lukt dat niet, kijk dan of er meer buren overlast ervaren, zoja dan kun je bij een huurhuis jullie probleem voorleggen bij de woningbouwvereniging, bij een koophuis kun je bij de wijkagent terecht.
Maak bewijs d.m.v bijv. filmpjes met geluid.

J2
door J2020 Jun 9, 2023 om 14:21
Antwoorden / 1 Vragen

Dank u wel voor de reactie. Zeker ook behulpzaam mocht het de spuigaten uit blijven lopen. Gesprek is ook zeker nog mogelijk, en anders zal ik zeker de bovenstaande hulp inschakelen. Nogmaals dank en prettig weekend!

tenormin
door tenormin - Jun 6, 2023 om 22:58
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Beste J2020, ik begrijp volledig wat u bedoelt, helaas eigenlijk. Ik denk dat u het over nieuwe Nederlanders hebt. Als  ik het fout heb, sorry. Maar hier is het niet anders. Deze kindjes lopen (hier) zonder toezicht al vanaf 2 jaar gewoon over straat "buiten spelen", gillen en krijsen. De landen waaruit hun (voor) ouders vandaan komen: daar gaat het zo. Het klinkt krankzinnig, al zijn ze Nederlands alles wat: "thuis leeft  toch in eigen thuisland". Ik heb het over lager opgeleiden. Zij kijken hun eigen Arabische televisie, spreken hun eigen taal. De voorouders, ouders van nu: ze behouden hun eigen cultuur. Neem als klein voorbeeld de recente verkiezingen van Erdogan: omdat de Turken met een Nederlands paspoort, plus alle N. Europeesche Turken ook mochten kiezen is de man alsnog tot overwinnaar uitgeroepen. De meeste kiezers kennen hun land alleen maar van vakanties. Hebben geen idee. Zo ook, ouder op ouder op ouder: ook hier: die kindjes gaan altijd en eeuwig laat naar bed. Sorry voor een te uitgebreid antwoord: daarom ga ik al jaren pas rond half 2 naar bed. En de tijden dat men "herrie mag maken" is niet meer aan tijden gebonden, zoals ik in sommige reacties zie: overlast, welke tijd dan ook, is verboden. Alleen, daar moet men flexibel in zijn, als men verhuist is het logisch dat men drillen, boren, hameren etc.  hoort. De bouwvakker mag de radio niet meer luid aanzetten. Fluiten naar een leuke vrouw mag ook allang niet meer. Daarom ga ik ook maar niet meer naar buiten. ;-))

sira
door sira Jun 6, 2023 om 23:12
2345 Antwoorden / 24 Vragen

Ik zou willen dat er nog naar me gefloten werd. Vroeger liep je er speciaal voor terug :-))

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jun 6, 2023 om 23:33
1767 Antwoorden / 31 Vragen

@Tenormin,

Ik woon en ben geboren en getogen in een achterstandswijk......

Om het beeld wat te nuanceren : er zijn ook veel autochtone asocialen. type "Tokkie's".......;<))

tenormin
door tenormin Jun 7, 2023 om 00:30
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Natuurlijk zijn er Nederlandse Tokkies @Ga. Alleen, ook ik woon in een achterstandswijk: het zijn hier echt de niet blanke mensen. Vind het afgrijselijk het zo te moeten noemen. Ik schrijf ook: de lager opgeleide mens. Heb tegenwoordig veel WMO hulpen, een vaste hulp is nog niet voor me gevonden, vanmiddag een meisje, van Marokkaanse afkomst, die wel geïntegreert is en we dit onderwep toevallig bespraken. Zij wil absoluut niet gedwongen worden om met iemand te trouwen die haar vader voor haar kiest, ze wil ook in ieder geval geen hoofddoek dragen: kortom: ze studeert bijna af en wil chirurg worden. Plus, wel sneu, ze heeft moeten breken met haar ouders: zij wil geen huwelijk met een man die door haar vader is gekozen.

J2
door J2020 Jun 9, 2023 om 14:20
Antwoorden / 1 Vragen

Dank u wel voor de reactie! En uitgebreid is in deze alleen maar fijn. Wat u zegt klopt ook hoor, daar zijn zeker ook genoeg voorbeelden van. In mijn geval is mijn buurvrouw een 'nieuwe' Nederlander in de zin van het 'tokkie' gedrag zoals ook hier in de reacties beschreven. Voor mij is het ook een gevoel van 'moeten' optreden omdat je de kinderen in zekere zin ook wilt beschermen. Maar waar er voorheen wel conflicten van geweld in huis waren, is daar nu al 2 jaar rust in. Als dit nu het nieuwe normaal is kan ik me wel zeker tot een bepaalde hoogte hieraan aanpassen. Maar zal ik wel mijn dochter proberen zo goed mogelijk op te voeden met de achter liggende gedachten, dat ook 'zij' rekening mogen houden met anderen. Dit hoeft niet in de weg te staan van het 'normale' kind zijn en een gelukkige, speelse jeugd te hebben. Ook van mijn kant dus een uitgebreide reactie haha. Nogmaals dank en een prettig weekend toegewenst!

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 7, 2023 om 09:28
16859 Antwoorden / 202 Vragen

Als o.a. al geadviseerd, schakel buurtbemiddeling in. Houd er rekening mee dat het veel erger kan en dan met 'oudere'kinderen die in de late avond met elkaar 'op de vuist gaan', al of niet met messen.

J2
door J2020 Jun 9, 2023 om 14:13
Antwoorden / 1 Vragen

Dank voor de reactie. Nou dat zou zeker erg zijn en dan zou ik sowieso ingrijpen bij zo'n extreme situatie, maar het bestaat en gebeurd inderdaad.  Mocht jet echt de spuigaten uitblijven lopen dan ga ik zeker het gesprek weer aan en hulp inschakelen. Want leefgebieden zijn er gewoon en daar tolerantie voor opbouwen is denk ik ook noodzakelijk in deze tijd en met mijn eigen dochter. Nogmaals bedankt en prettig weekend!

Topantwoord

lo
door lovewinnie - Jun 7, 2023 om 09:49
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zou daar niks mee doen.
Mijn kinderen speelde smorgens vanaf uurtje of 8 in de tuin toen ze klein waren. Ja andersom dus ook overlast. Of overdag zwemmen en spelen in het zwembad. En andersom de kinderen van de buren zijn wat ouder en was het vooral savonds herrie ( kletsen en spelen in de tuin).
Ook hier gaat elke ochtend half 7 de wekker. het is wat het is

J2
door J2020 Jun 9, 2023 om 14:10
Antwoorden / 1 Vragen

Dank je wel voor je reactie!
Helpt om het perspectief te vinden. Door de voorgaande incidenten blijf je in een gevoel zitten dat je als buur iets moet doen of moet inspringen. Maar gevaar is er nu niet meer en inderdaad iedereens opvoeding is ook weer anders. Hierin wat meer tolerantie voor opbouwen kan geen kwaad, zeker omdat mijn dochter ook ouder gaat worden en zeker ook haar deel aan overlast zal veroorzaken.
Nogmaals bedankt en prettig weekend!

Uthugo
door Uthugo - Jun 9, 2023 om 10:59
5 Antwoorden / Vragen

Ik heb zelf een paar jaar recht tegenover een basis school gewoond in Utrecht ( OV ) .
De hele dag van de vroege ochtend tot zeker 21.00 constant gekrijs , geschreeuw en erger .
Tijdens de pauzes niet te harden : ben zelf minder valide dus je kan geen kant uit .
Klagen bij een school kan je vergeten
Maar , ik weet een ding ; sinds de enorme toename van het aantal mensen uit ( netjes ) vreemde landen is de overlast enorm toegenomen
Ik raad deze mensen dan aan om met de gemeente te gaan praten over andere huisvesting; de herrie gaat niet weg en zal eerder erger worden
Succes.

J2
door J2020 Jun 9, 2023 om 14:07
Antwoorden / 1 Vragen

Dank u wel voor de reactie. En dan is mijn situatie niks vergeleken met die van u toen. In gesprek gaan over een andere huisvesting kan zeker een optie zijn en ga ik toch maar een keer overwegen. Nee heb je, ja kun je krijgen  :)
Nogmaals dank en prettig weekend toegewenst!

ze
door zeemannetje - Jun 9, 2023 om 11:43
120 Antwoorden / 0 Vragen

U hanteert de R's, iemand anders de V's of de H's. U kunt iemand anders niet uw opvatting opleggen. Hoe overtuigd u ook bent van uw eigen gelijk.

Overlast, daar zijn wel wettelijke regels voor. Als die regels overschreden worden is het mogelijk om daar actie op te ondernemen. Maar ja, tot 22.00 uur mag er hard geluid geproduceerd worden.

Misschien kunt u aan uw eigen vermogen tot tolerantie werken.

J2
door J2020 Jun 9, 2023 om 14:06
Antwoorden / 1 Vragen

Zeker waar! Dank voor de reactie.
Geeft ook rust om meer van deze reacties te lezen. Het komt ook uit een stukje, niet weten wanneer je moet optreden in belang dan ook van de kinderen. En omdat er al meerdere incidenten zijn voorgevallen die mijn mening ook hebben gevormd naar de buurvrouw toe. Je gaat dan toch in een soort beschermende vorm zitten. Maar focus nu gewoon op vooral mijn eigen huishouden en de zinnen verzetten:) fijn weekend!

ro
door ronny530 - Jun 9, 2023 om 11:47
2784 Antwoorden / 41 Vragen

Uw manier van opvoeden hoeft niet de manier van de buren te zijn maar terzijde. In de tuin spelende kinderen ook al is dat tot tien uur in de avond valt onder leefgeluiden die u dient te accepteren. Kinderen die in de avond nog buiten spelen in een beschermde omgeving zoals de eigen tuin toch is zijn luidruchtig van plezier en dat draagt weer bij aan een goede opvoeding want sport en spel is noodzakelijk voor de ontwikkeling van kinderen. Ik lees dat u meerdere conflicten met de buren heeft gehad wellicht omdat ze het uw manier van opvoeden niet eens zijn en nu zover gaat dat u de overlast van huisdieren ook nog in stelling gaat brengen en de gangen van de buren ook natrekt want u weet al van maatschappelijk werk en jeugdzorg en ook dat verdere hulp niet noodzakelijk is bevonden. Mijn advies laat het voor wat is, doe desnoods ramen dicht want die weren een boel van de leefgeluiden en open die weer als de buurkinderen naar binnen zijn en oja vestig uw aandacht op andere zaken en niet op zaken die de buren in uw mening verkeerd aanpakken.

J2
door J2020 Jun 9, 2023 om 14:02
Antwoorden / 1 Vragen

Dank u wel voor uw reactie. Ook zeker helpend. Ja klopt meerdere conflicten en ook met agressie van haar vorige partner waar de kinderen ook jammer genoeg de dupe van werden. Echter is dat gevaar voorbij en is het zeker tijd om gewoon los te laten en mijn zinnen te verzetten. Het helpt om te weten dat het zo is en dat dat niet persé dus verkeerd is of dat ik dan de andere kant op kijk terwijl ik eigenlijk zou moeten inspringen.
Nogmaals bedankt en een prettig weekend toegewenst!

ro
door ronny530 Jun 9, 2023 om 14:37
2784 Antwoorden / 41 Vragen

Het grootste gevaar kwam zo te lezen van de ex partner die nu buiten beeld is, wellicht is de buurvrouw nu wel voor een normaal gesprek te benaderen en dat kan heel simpel met een vraag hoe het nu met haar gaat want wie zal het zeggen, zij kan ook in een situatie terecht zijn gekomen die ze helemaal niet wilde.

mo
door mof - Jun 9, 2023 om 12:45
3619 Antwoorden / 3 Vragen

tussen 22h en 07h is het een strafbaar feit (wetboek van strafrecht) om geluid te produceren die de nachtrust kan verstoren. Met name het woordje "kan" betekent dat dit de interpretatie van bijvoorbeeld de politie mag zijn. De politie hoeft niet te bewijzen dat bij iemand echt de nachtrust is verstoord.

tussen 07h en 22h is het geen strafbaar feit om geluid te produceren en zult u naar de rechter moeten, of buurtbemiddeling, of verhuurder, om paal en perk te laten stellen. Lawaai maken mag wel eens, maar niet alle dagen.

OVerigens, in het wetboek is slechts genoemd: nachtelijke uren, dus geen expliciete tijdstippen. DAt kan per woonplaats in politieverordeningen staan.

J2
door J2020 Jun 9, 2023 om 13:58
Antwoorden / 1 Vragen

Dank je wel voor je reactie en info! :)

agapon1951
door agapon1951 - Jun 9, 2023 om 14:46
172 Antwoorden / Vragen

Het gillen van kinderen, luidruchtig zijn heeft te maken met natuurlijk gedrag. Zij leren, net als jonge aapjes, waar hun onderlinge plaatst is in de pikorde, waar iedereen aan onderhevig is. In feite dus niets vreemds aan. Echter de bovenaan de pikorde staan in gezinnen de ouders die corrigerende behoren op te treden, als dit tot overlast gaat komen. Als het te ver gaat is ook in de natuur een corrigerende tik het effect. Meestijds ook effectief. Dit ontbreekt eraan, het overwicht. Blijven op de plaats waar ze behoren te zijn m.a.w. Jeugd en gezin tevens Kinderbescherming hebben in de afgelopen jaren (30) in feite totaal geen verbeteringen in gebracht v.w.b. de opvang van ontspoorde kinderen of gezinsbegeleiding. Bij supporters en het onnodige geweld op straat is duidelijk te zien waar de Corrigerende handelingen blijven.......die worden nl maar sumier gegeven en dan nog te zacht handhaving in feite neits voorstelt.
probeer met de wijkagent een uitweg te vinden via buurtbemiddeling samen met hen in gesprek te gaan. Huisideren het houden ervan is ook aan regels gebonden en kunnen bij niet in staat zijn deze te verzorgen en aandacht te geven, ook uit huis geplaatst worden als de politie (voor zoveelste keer) niet reageeerd, via de dierenbescherming.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jun 9, 2023 om 23:37
1767 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Agapon1951,

Ik kom uit een gezin ,waarbij mijn vader losse handjes had : ik vind dat echt geen oplossing.

Handhaving is beter.

ju
door juliomariner Jun 10, 2023 om 08:27
1328 Antwoorden / 2 Vragen

Ik ben het eens een keer helemaal met u eens. Geweld in de opvoeding is echt een no go

Ci
door Ciskaaa - Jun 10, 2023 om 10:50
10 Antwoorden / Vragen

Half 10? Ik zou ervoor getekend hebben!
In mijn vorige woning liepen er minimaal 4 kinderen 7-10 jaar tot middernacht op straat te rennen/rolschaatsen/enz, en daarna kwamen busjes met bouwvakkers thuis die werden altijd met een hoop geklets onthaald met kinderen en al, en dan werden zelfs jengelende baby's uit bed gehaald iedere nacht.
Ja gewoon doordeweeks allemaal, en nee die kinderen deden het niet goed op school...
Hun ouders waren nog erger: die gingen na middernacht nog door met buiten kletsen, vuurkorf, keffertje, papegaai, enz.

Ik kon ze wel schieten soms... Maar ja, je doet er niks aan, gelukkig kon ik verhuizen!

Maar half 10, daar kun je echt niks van vinden, vind ik dan.

Samirab
door Samirab - Sep 9, 2023 om 21:10
1 Antwoorden / Vragen

Ik heb hier hetzelfde,
Ik woon aan een speelhofje met speeltuin.
En er wordt in de zomerperiode continu gegild voor de deur... wordt er ook moe van... soms tot wel 22.30 uur.

Ik heb meerdere reacties gelezen. En ik lees veel dat de buitenlandse kinderen/gezinnen het probleem zijn. Bij mij is het andersom hoor? Het zijn gewoon nederlandse kinderen/gezinnen... dus dat zegt echt helemaal niks. Maar goed, opmerkelijk is hier wel dat de ouders van de herriemakers het goed met elkaar kunnen vinden, in dezelfde 'n leeftijd zitten en daarom zegt niemand er iets van. Het zijn ook de mensen die er het langste wonen dus in gesprek gaan met hen gaat hem niet worden... ik zie het meer als, je woont op de verkeerde plek en als het kan gewoon verhuizen... voor je eigen gemoedsrust naar een buurt waar je wel in past... dat hoop ik ook snel te kunnen doen... succes iig, Ik voel met je mee.

ne
door neodutchio Sep 10, 2023 om 07:45
5154 Antwoorden / 12 Vragen

In de buurt waar ik woon zijn ook redelijk wat speelveldjes, maar overal is het verboden toegang na 21:00u. En bij klachten word hierop gehandhaaft.
U zou een verzoek kunnen indienen bij uw gemeente voor een soortgelijke oplossing.