Als je online besteld bij de supermarkt (COOP) in de actieweek maar de bezorging is een dag na de actieweek, geldt dan de actieprijs of niet? COOP vindt van niet.
Bij de COOP bestel ik, in week 48 2020, online DE koffie in de aanbieding. 2 Pakken a 500 gram voor € 7,99. Bestellingen boven de € 40,- worden gratis thuis gebracht.
Op de digtale bestellijst staat een foto van de aanbieding. Ik klik 20 pakken aan die dus € 79,90 zouden moeten kosten.
De berekende prijs werd echter de normale prijs: €115,80.
Navraag bij COOP in Ruurlo leerde het volgende: Ik bestelde op vrijdag 27-11. De actie was t.m. zondag 29-11. De koffie zou maandag 30 -11 bezorgd worden en maandag was er dus geen actie meer. Vandaar de volle prijs.
Is dat niet raar en mag dat op deze manier?
Als u even de spelregels had gelezen, had u zo het antwoord geweten
Hoe zit het met de geldigheid van de aanbiedingen?
Onze aanbiedingen lopen per week. Indien je kiest voor een bezorg- of ophaalmoment buiten de actieperiode betaal je de reguliere prijs. Kijk dus goed naar het bezorg- of ophaalmoment dat je gekozen hebt om te voorkomen dat de aanbiedingen zijn verlopen voordat je jouw bestelling ontvangt. Voor alle aanbiedingen geldt maximaal 6 folderartikelen per aanbieding per klant, tenzij anders aangegeven.
https://www.coop.nl/over-coop/veelgestelde-vragen-bestellen
Edit: ook bij AH is dat het geval. Ik ga er vanuit dat dit bij andere supers ook zo is.
En an zou de aanbieding nog gelden, had u dus ook geen 20 pakken kunnen bestellen.
Zo handig al die informatie op de site. Nu alleen nog leren lezen...
De belangrijke vraag is hier: heeft u zelf opgegeven dat de bezorging maandag zou plaats vinden? Dan is het correct. Anders niet. U had evenwel op basis van de wetgeving het geheel binnen 14 dagen kunnen retourneren, zonder opgave van redenen.
Heeft u deze mogelijkheid benut: https://www.coop.nl/over-coop/veelgestelde-vragen-contact-en-klachten ?
Waarom iets retourneren terwijl je er 20 besteld hebt. De voorwaarden staat hierboven zéér duidelijk vermeld. Ts heeft niet eens de moeite genomen er naar te kijken.
@JUSTMEAGAIN: heel simpel, omdat het kan, zonder aangeven van de reden, conform wetgeving: https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/rechten-bij-aankoop/online-telefonische-aankopen . Of in dit geval terugzenden reeel is is de vraag, maar toch het kan en mag.
Punt 6 in de handleiding voor online bestellen:
- Betaal per mobiele pin bij bezorgen of in de winkel bij het ophaalmoment
Je bestelling later herhalen? Dat kan heel snel via je MijnCoop-account
De transactie vindt dus pas plaats bij bezorging of ophalen. Logisch dat de dan geldende prijs van toepassing is. Als je vooraf zou moeten betalen zou de aanbieding wel geldig moeten zijn, maar zo werken ze niet.
@RJW: kijk even naar de reactie die @SPRIETJE al gaf, een deel daaruit: Onze aanbiedingen lopen per week. Indien je kiest voor een bezorg- of ophaalmoment buiten de actieperiode betaal je de reguliere prijs. Kijk dus goed naar het bezorg- of ophaalmoment dat je gekozen hebt om te voorkomen dat de aanbiedingen zijn verlopen voordat je jouw bestelling ontvangt
Wat heeft dat met mijn antwoord te maken?
Het moment van betaling is niet per definitie het moment van de aanvaarding van het aanbod. In heel veel branches is het gebruikelijk dat je eerst het aanbod aanvaardt, vervolgens de producten of diensten geleverd krijgt en daarna pas de betaling doet. Ook bij veel webwinkels is het mogelijk om onder rembours te laten verzenden of achteraf te betalen. Waarbij gewoon het moment van aanvaarding van aanbod bepalend is voor de prijs die betaald moet worden.
De manier waarop Coop handelt lijkt mij héél dicht op het randje van wat wettelijk is toegestaan. En wanneer COOP op het moment van bestellen géén bezorgmomenten biedt binnen de actieperiode, dan is het zéker in strijd met de wet: immers wordt dan een aanbod gedaan waar geen gebruik van gemaakt kan worden. En dat mag niet.
De kassa's/facturen worden gemaakt op de afreken data en de computers staan geprogrammeerd op de dagprijs, dus wel of niet in de aanbieding. Dus de coop heeft gelijk in deze.
@MAHADMA: Uit de voorwaarden: Onze aanbiedingen lopen per week. Indien je kiest voor een bezorg- of ophaalmoment buiten de actieperiode betaal je de reguliere prijs. Kijk dus goed naar het bezorg- of ophaalmoment dat je gekozen hebt om te voorkomen dat de aanbiedingen zijn verlopen voordat je jouw bestelling ontvangt.
De 'ham'vraag is dus: wat heeft vraagsteller als bezorgdatum aangegeven? Als dat de genoemde maandag is heeft men bij Coöp gelijk, als dat ervoor was dus niet. (Bron: reactie van @SPRIETJE)
Dat geldt voor iedere Supermarkt waar men voordeel artikel koopt. Zodra de bezorgdatum van de aanbieding voorbij is, is de reclame ook voorbij. Tenzij je het voor de datum verstreken is en uitverkocht (zonder op + op) een tegoed "bon".Maar dat vindt zelden plaats.
Helaas wel echter is het zo extreem druk bij het laten bezorgen dat ze wel zelf eens meer coulance zouden mogen aanbieden.
Als ik nu bij de Jumbo zou bestellen dan krijg ik dat pas over een week in huis en ook dan zou ik geen gebruik kunnen maken van de aanbiedingen.
Overigens is de koffie vaak in in de aanbieding bij de Kruidvat en ook daar kan je gewoon online bestellen en meteen betalen.
Andersom gaat dit dan ook op? iets voor volle prijs bestellen en als dat op het moment van afleveren in de aanbiedings, krijg je dan ook de lagere prijs?
Ja andersom net zo.
Kunt ook online vaak al folder inzien van week erop. Oa bij de Albert Heijn.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kun je naar Londen als je nog schulden hebt bij een advocaat?
Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland? Lees meer
Mijn ex-man is in 2014 overleden en ik moet nog steeds zijn schuld betalen omdat
Omdat sociale dienst van Den Haag ze dat ik moet betalen. 9 jaar geleden betaalde ik €20 per maand. Daarna hebben ze zelf besloten dat het vedrag van €33,17 per maand moest. En nu heb ik brief van sociale dienst ontvangen dat ik vanaf juni moet €80 per maand moest betalen.
terwijl niet mijn schuld is waarom moet ik betalen. En hij had recht op bijstand en kreeg zo'n €200 per maand
Lees meerSchimmel in trapkast
Ik woon sinds een week in een koopwoning uit 1974. We hebben 4 maanden geklust en toen zag ik al zwarte schimmel in de trapkast, die deels onder de grond zit. Dit zat op 3 van de 4 muren, alleen op kelderniveau. Er zit geen kruipruimte, en aan de andere kant van de muren zit dus grond. (Die waarschijnlijk flink vochtig is na alle regen van de afgelopen maanden.)
2 weken geleden heb ik de schi
...
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer