Ja
door Jan Nab Dec 27, 2020 om 14:27
Winkels & webshops
Als je online besteld bij de supermarkt (COOP) in de actieweek maar de bezorging is een dag na de actieweek,  geldt dan de actieprijs of niet? COOP vindt van niet.

Als je online besteld bij de supermarkt (COOP) in de actieweek maar de bezorging is een dag na de actieweek, geldt dan de actieprijs of niet? COOP vindt van niet.

Bij de COOP bestel ik, in week 48 2020,  online DE koffie in de aanbieding. 2 Pakken a 500 gram voor € 7,99. Bestellingen boven de € 40,- worden gratis thuis gebracht.
Op de digtale bestellijst staat een foto van de aanbieding. Ik klik 20 pakken aan die dus € 79,90 zouden moeten kosten.
De berekende prijs werd echter de normale prijs: €115,80.
Navraag bij COOP in Ruurlo leerde het volgende: Ik bestelde op vrijdag 27-11. De actie was t.m. zondag  29-11. De koffie zou maandag 30 -11 bezorgd worden en maandag was er dus geen actie meer. Vandaar de volle prijs.
Is dat niet raar en mag dat op deze manier?

6199 13 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Dec 27, 2020 om 14:32
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dat zal ongetwijfeld zo in hun voorwaarden beschreven staan. Die al doorgenomen?

Donuts
door Donuts - Dec 27, 2020 om 14:34
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Als u even de spelregels had gelezen, had u zo het antwoord geweten

Hoe zit het met de geldigheid van de aanbiedingen?

Onze aanbiedingen lopen per week. Indien je kiest voor een bezorg- of ophaalmoment buiten de actieperiode betaal je de reguliere prijs. Kijk dus goed naar het bezorg- of ophaalmoment dat je gekozen hebt om te voorkomen dat de aanbiedingen zijn verlopen voordat je jouw bestelling ontvangt. Voor alle aanbiedingen geldt maximaal 6 folderartikelen per aanbieding per klant, tenzij anders aangegeven.

https://www.coop.nl/over-coop/veelgestelde-vragen-bestellen

E
dit: ook bij AH is dat het geval. Ik ga er vanuit dat dit bij andere supers ook zo is.

diumenge
door diumenge - Dec 27, 2020 om 14:38
11969 Antwoorden / 15 Vragen

De hamvraag is dus of je zelf het bezorgmoment maandag 30-11 hebt gekozen?

tijger1
door tijger1 - Dec 27, 2020 om 14:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En an zou de aanbieding nog gelden, had u dus ook geen 20 pakken kunnen bestellen.

Donuts
door Donuts Dec 27, 2020 om 15:47
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Zo handig al die informatie op de site. Nu alleen nog leren lezen...

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 27, 2020 om 14:39
16879 Antwoorden / 202 Vragen

De belangrijke vraag is hier: heeft u zelf opgegeven dat de bezorging maandag zou plaats vinden? Dan is het correct. Anders niet. U had evenwel  op basis van de wetgeving het geheel binnen 14 dagen kunnen retourneren, zonder opgave van redenen.

Heeft u deze mogelijkheid benut: https://www.coop.nl/over-coop/veelgestelde-vragen-contact-en-klachten  ?

justmeagain
door justmeagain Dec 27, 2020 om 22:08
623 Antwoorden / 8 Vragen

Waarom iets retourneren terwijl je er 20 besteld hebt. De voorwaarden staat hierboven zéér duidelijk vermeld. Ts heeft niet eens de moeite genomen er naar te kijken.

heremietkreeft
door heremietkreeft Dec 28, 2020 om 09:57
16879 Antwoorden / 202 Vragen

@JUSTMEAGAIN: heel simpel, omdat het kan, zonder aangeven van de reden,  conform wetgeving: https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/rechten-bij-aankoop/online-telefonische-aankopen . Of in dit geval terugzenden reeel is is de vraag, maar toch het kan en mag.

rj
door rjw - Dec 27, 2020 om 14:42
3271 Antwoorden / 5 Vragen

Punt 6 in de handleiding voor online bestellen:

  • Betaal per mobiele pin bij bezorgen of in de winkel bij het ophaalmoment
    Je bestelling later herhalen? Dat kan heel snel via je MijnCoop-account

De transactie vindt dus pas plaats bij bezorging of ophalen. Logisch dat de dan geldende prijs van toepassing is. Als je vooraf zou moeten betalen zou de aanbieding wel geldig moeten zijn, maar zo werken ze niet.

heremietkreeft
door heremietkreeft Dec 27, 2020 om 15:18
16879 Antwoorden / 202 Vragen

@RJW: kijk even naar de reactie die @SPRIETJE al gaf, een deel daaruit: Onze aanbiedingen lopen per week. Indien je kiest voor een bezorg- of ophaalmoment buiten de actieperiode betaal je de reguliere prijs. Kijk dus goed naar het bezorg- of ophaalmoment dat je gekozen hebt om te voorkomen dat de aanbiedingen zijn verlopen voordat je jouw bestelling ontvangt

rj
door rjw Dec 27, 2020 om 19:06
3271 Antwoorden / 5 Vragen

Wat heeft dat met mijn antwoord te maken?

Iv
door Ivo W Dec 29, 2020 om 08:15
731 Antwoorden / Vragen

Het moment van betaling is niet per definitie het moment van de aanvaarding van het aanbod. In heel veel branches is het gebruikelijk dat je eerst het aanbod aanvaardt, vervolgens de producten of diensten geleverd krijgt en daarna pas de betaling doet. Ook bij veel webwinkels is het mogelijk om onder rembours te laten verzenden of achteraf te betalen. Waarbij gewoon het moment van aanvaarding van aanbod bepalend is voor de prijs die betaald moet worden.

De manier waarop Coop handelt lijkt mij héél dicht op het randje van wat wettelijk is toegestaan. En wanneer COOP op het moment van bestellen géén bezorgmomenten biedt binnen de actieperiode, dan is het zéker in strijd met de wet: immers wordt dan een aanbod gedaan waar geen gebruik van gemaakt kan worden. En dat mag niet.

mahadma
door mahadma - Dec 27, 2020 om 15:01
11558 Antwoorden / 51 Vragen

De kassa's/facturen worden gemaakt op de afreken data en de computers staan geprogrammeerd op de dagprijs, dus wel of niet in de aanbieding. Dus de coop heeft gelijk in deze.

heremietkreeft
door heremietkreeft Dec 27, 2020 om 15:14
16879 Antwoorden / 202 Vragen

@MAHADMA: Uit de voorwaarden: Onze aanbiedingen lopen per week. Indien je kiest voor een bezorg- of ophaalmoment buiten de actieperiode betaal je de reguliere prijs. Kijk dus goed naar het bezorg- of ophaalmoment dat je gekozen hebt om te voorkomen dat de aanbiedingen zijn verlopen voordat je jouw bestelling ontvangt.

De 'ham'vraag is dus: wat heeft vraagsteller als bezorgdatum aangegeven? Als dat de genoemde maandag is heeft men bij Coöp gelijk, als dat ervoor was dus niet.
(Bron: reactie van @SPRIETJE)

tenormin
door tenormin - Dec 27, 2020 om 15:13
16840 Antwoorden / 108 Vragen

Dat geldt voor iedere Supermarkt waar men voordeel artikel koopt. Zodra de bezorgdatum van de aanbieding voorbij is, is de reclame ook voorbij. Tenzij je het voor de datum verstreken is en uitverkocht (zonder op + op) een tegoed "bon".Maar dat vindt zelden plaats.

audb
door audb - Dec 28, 2020 om 13:46
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Helaas wel echter is het zo extreem druk bij het laten bezorgen dat ze wel zelf eens meer coulance zouden mogen aanbieden.

Als ik nu bij de Jumbo zou bestellen dan krijg ik dat pas over een week in huis en ook dan zou ik geen gebruik kunnen maken van de aanbiedingen.

Overigens is de koffie vaak in in de aanbieding bij de Kruidvat en ook daar kan je gewoon online bestellen en meteen betalen.

koekeloer
door koekeloer - Dec 28, 2020 om 13:49
562 Antwoorden / 18 Vragen

Andersom gaat dit dan ook op? iets voor volle prijs bestellen en als dat op het moment van afleveren in de aanbiedings, krijg je dan ook de lagere prijs?

lo
door lovewinnie Dec 28, 2020 om 18:17
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Ja andersom net zo.
Kunt ook online vaak al folder inzien van week erop. Oa bij de Albert Heijn.

mo
door mof - Dec 28, 2020 om 17:00
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Het gaat erom wanneer u betaalt. Als u vrijdag online bestelt en ook betaalt dan zijn de pakken koffie op vrijdag gekocht en van u en moet de actue gelden. Betaalt u maandag, dan niet.

Iv
door Ivo W Dec 29, 2020 om 08:18
731 Antwoorden / Vragen

Nee hoor. Het gaat om het moment waarop de overeenkomst tot stand komt. Dat is het moment van bestelling. De op dat moment aangegeven prijzen zijn bindend voor klant en ondernemer.

Vreemd dat mensen hier in geval van de supermarkt zo anders over denken dan in geval van die vorige maand bestelde bank, die deze week in de aanbieding is en die morgen geleverd wordt. Dan zijn alle vaste bezoekers het er hier wel over eens dat de prijs van het bestel-moment de geldende prijs is. En niet de prijs die later op het aflevermoment geldt.

autoootje777
door autoootje777 - Dec 28, 2020 om 18:15
7 Antwoorden / 5 Vragen

bij 70 is gratis bezorging minimaal bestelbedrag is 40 ex bezorg

1paul
door 1paul - Dec 29, 2020 om 09:07
3162 Antwoorden / 0 Vragen

nee, leveringsdag geld als aankoopdag....