Annulering aankoop stella e-bike
Stella fietsen doet niet alleen aan misleidende reclame maar ook aan misleidende voorlichting inzake terugbetaling voorschot na annulering fietsaankoop. Op 25 juli jl. was een vertegenwoordiger van Stella e-bikes hier aan de deur. Ik heb me toen -onder voorbehoud van annulering binnen enkele dagen- laten verleiden tot aankoop van een e-bike. Als ik de bestelling zou annuleren zou ik binnen enkele dagen het voorschot van € 100 euro teruggestort krijgen. op 28 juli jl heb ik de aankoop geannuleerd. Nu ruim 3 weken later en een aantal telefoontjes en beloftes tot spoedige terugbetaling heb ik nog steeds de aanbetaling van € 100 niet ontvangen!!!! Wat kun je hieraan doen???
Hallo Riethw ,
De voorwaarden :
Artikel 6 – Herroeping
Bij aankoop van producten buiten verkoopruimte heeft de consument het recht om de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende de periode van veertien dagen te rekenen vanaf de dag van levering van het product. De consument heeft het recht van herroeping uitsluitend indien de betreffende producten compleet, onbeschadigd en ongebruikt zijn en in originele verpakking teruggezonden worden, conform redelijke instructies van Stella Fietsen. Indien de consument gebruik maakt van het recht tot herroeping, komen de kosten van terugzending voor rekening van de consument. Stella Fietsen geeft bij het aanbod de kosten van terugzending indicatief op.
Eventuele schades of het kwijtraken van geretourneerde artikelen gedurende het retour transport zijn voor verantwoordelijkheid en rekening van de consument.
Indien de consument een bedrag heeft betaald, zal Stella Fietsen dit bedrag binnen 14 dagen aan de consument terugbetalen.
Indien het product maatwerk is, heeft de consument het recht op ontbinding niet. Onder maatwerk verstaat Stella Fietsen een product die volgens specificaties van de consument is vervaardigd, niet geprefabriceerd is en is vervaardigd op basis van een individuele keuze of beslissing van de consument, of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd is. Stella Fietsen heeft de consument bij het aanbod, dan wel tijdig voor het sluiten van de overeenkomst hierop gewezen.
Bij aankoop van producten binnen verkoopruimte, heeft de consument geen recht op herroeping. .
Stuur een brief / mail naar Stella , zie hier voorbeeldbrief , klik op de rode regel .
https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven/kopen-op-afstand/voorbeeldbrief-webwinkel-betaalt-geld-niet-terug
Ik heb me toen laten verleiden tot aankoop van een e-bike.
Laten verleiden?
Een buikdansende fiets of zoiets?
Je zal die verkoper wel zélf uitgenodigd hebben; die komen niet zomaar langs.
Zou ze nog maar eens manen.
@edrick3 ,
Waarschijnlijk heeft Ts een proefrit aangevraagd ,
Waarom bieden jullie niet alle Stella e-bikes online aan?
Wij bieden vier van onze Stella e-bikes aan op onze webshop. Op deze manier laten wij zien dat elektrisch fietsen helemaal niet zo duur hoeft te zijn. De rest van het assortiment bieden wij niet online aan, omdat wij er van overtuigd zijn dat een goed advies op maat en het maken van een proefrit essentieel zijn bij het maken van de juiste keuze. Daarom raden wij aan om langs te komen in één van onze E-bike Testcenters of om een vrijblijvende proefrit aan huis te maken.
Er komt iemand aan de deur zonder dat u dat wilde. Deze man boodt u een fiets aan die u eigenlijk ook niet nodig heeft. U praat over misleidende reclame, maar daar lees ik verder niets over in uw verhaal.
Waarom koopt u een fiets die u niet nodig heeft bij iemand die schijnbaar ongevraagd aan uw deur staat. Of is het verhaal iets anders?
De reclamecode commissie heeft Stella veroordeeld voor misleidende reclame. Daar refereert de Ts aan.
... maar heeft met deze quasi-topic-klacht dus helemaal niets te maken.
Stella werd 'veroordeeld' omdat ze de speciale aanbieding steeds weer bleven verlengen (wat ze nog steeds bestrijden, omdat het aanbod steeds weer opnieuw werd opgestart) en niet omdat ze tijd nodig hebben om betaalde voorschotten terug te betalen.
M.i. niets anders dan een ongeduldige TS, die in de voorwaarden kan lezen hoe er een klacht moet worden ingediend ... bij Stella!
Verder 'leen' ik een reactie van collega @Neodutchio van een andere topic:
Heel simpel, een aangetekend schrijven sturen dat het geld binnen de 14 dagen op uw rekening moet staan. Na de 14 dagen de laatste waarschuwing sturen met daarbij de vermelding dat er na 7 dagen een incassobureau ingeschakeld zal gaan worden. Mocht er dan nog steeds geen geld binnen zijn kunt u een incassobureau opdracht geven tot incasseren.
@hansje. Dat schrijf ik ook niet. Mijn reactie was voor @neodutchio. En gaat u nu steeds reacties van andere forumleden nog een keer plaatsen?
Dat de verkoper op de vingers getikt is heeft niets met het verhaal van doen. Feit is dat Ts iets gekocht heeft en wilt annuleren. Dat heeft niets met de reclame code commissie te maken.
Ja ik heb zelf Stella uitgenodigd om langs te komen, dat klopt. Maar eerst een catalogus aangevraagd en ontvangen en dan wordt je door Stella een paar maal gebeld met het aanbod om een vertegenwoordiger langs te sturen. Omdat ik nogal twijfelde of ik een e-bike wilde kopen ben ik toch op hun aanbod ingegaan. Gewoon dom van mij want als dan iemand aan huis komt met "verkooppraatjes en korting" dan voel ik mij toch wat meer gebonden om er op in te gaan. Maar mijn twijfel heb ik bij de vertegewoordiger duidelijk aangegeven en hij heeft daar ook een aantekening van gemaakt op de aankoopbon. Is dus een goede les voor mij om me nooit meer te laten ompraten. Oke, dat is mijn schuld. Maar nu gaat het mij erom dat de belofte om mij binnen enkele dagen de € 100 terug te betalen niet wordt nagekomen en ik al 3 weken daarop wacht ondanks beloftes om dat zo gauw mogelijk te doen. Wat dat betreft krijgt Stella van mij een zeer slechte review!
In dat geval een aangetekend schrijven sturen met daarin de tekst dat u conform de voorwaarden geannuleerd heeft en dat u binnen 14 werkdagen het verschuldigde bedrag terug wil. Is er na die 14 dagen niets binnen nogmaals een aantekende brief sturen dat ze in gebreke zijn en dat ze binnen 7 dagen moeten betalen waarna een incassobureau ingeschakeld wordt. En dat kunt u dan doen na deze 7 dagen.
Heeft u ook gevraagd of te horen gekregen binnen hoeveel tijd u moet annuleren? Dit is n.l. wel essentieel om je geld terug te kunnen vorderen.Wens ik u veel succes.
Wat een flauwe opmerking van Edrick over "buikdansende fiets" !!!! daar heb ik niet om gevraagd!!!!
Wel een waarschuwing aan iedereen die van plan is met Stella in zee te gaan. NOOIT!!!!! een aanbetaling doen. Nu, op 08-09-17, na heel veel telefoontjes en beloftes over terugbetaling van aanbetaling van € 100 die ik op 25-07-17 heb gedaan en een brief aan de directie van Stella heb ik deze aanbetaling nog altijd niet terugontvangen en ook geen antwoord op mijn schrijven. Opgelicht???
Waarom nooit een aanbetaling doen? Als men een fiets besteld is er niets aan de hand. Als men overhaast een fiets besteld die eigenlijk helemaal niet nodig is moet u in de spiegel kijken.
Heeft u nog wel iets gedaan met mijn tip, want daar lees ik niets van terug. Telefoontjes lossen niets op, conform de richtlijnen handelen nu!
Dat overdreven gebruik van uitroeptekens is nergens voor nodig, ongepast, en niet toegestaan (lees de spelregels).
Boos en beledigd zijn over wat @edrick3 zegt slaat nergens op. Hij zegt precies hoe het zit en zat.
Hoe bedoelt u "opgelicht"?
@Riethw ,
Dien een klacht in bij consuwijzer , klik op de rode regel .
https://www.consuwijzer.nl/klacht-indienen-bij-consuwijzer
Kassa heeft er ook ooit aandacht aan besteed.
https://kassa.bnnvara.nl/nieuws/advertenties-stella-fietsen-misleidend
Dat een advertentie al dan niet misleidend zou zijn heeft niets te maken met de klacht van TS. Het is dus ook niet nodig om dit erbij te halen.
Als een bedrijf zich al schuldig maakt aan misleidende reclame zijn ze meestal ook in staat om de zaak te besodemieteren. Maar dat wist u al gezien uw keuze voor Mcafee. Daarmee sloeg u ook de plank mis.
Dit slaat kant noch wal. Nettorama heeft elke week dezelfde artikelen in hun folder staan. Al de hele zomer lang adverteren ze met een product waarvan de prijs 2 weken geldig is. De 2 weken wordt elke keer herhaald. In uw ogen zou deze supermarkt de klant op andere vlakken ook besodemieteren? Uw conclusie dat als de reclamecampagne niet juist is dat een ondernemer meestal ook op andere zaken zal besodemieteren is een losse flodder. Of kunt u dat onderbouwen?
En waarom sloeg ik de plank mis bij Mcafee?
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Klacht online bij fysieke winkel
Ik heb ij een fysieke winkel eern pannenset gekocht omdat de winkel ze niet op voorraad had.
Na ontvangst 1 pan gebruikt en bij deze liet de binnenkant van de bodem los.
De overige pannen {nog} niet durven gebruiken.
Contact, via mail, opgenomen met winkel hoe dit op te lossen.
Zij kregen geen comntact metr de externe leverancier maar hebben mail gezonden.
Hierop kreeg ik
...
Lees meer
NS e-ticket niet te wijzigen/annuleren
In de vragenlijst zie ik dat al sinds 2011 gevraagd wordt om een e-ticket te kunnen restitueren/van datum veranderen. NS zegt dat dit niet kan, omdat er kennelijk mensen zijn die een ticket meerdere keren uitprinten en dus profiteren van 1x betalen.
Betekent dus weer dat uitgegaan wordt van wantrouwen jegens de klant. (net als de toeslagenaffaire, controle zelfscankassa's, etc) Ik weet zeke
...
Lees meer
Audi etron... dure auto... maar.. kwalitatief uitermate teleurstellend
Dure EV gekocht. Audi RS Etron GT, Leuke auto, maar veel problemen. Na problemen met de verwarming (in de winter viel de verwarming uit, helaas geen verwarming, handschoenen aan om zonder bevroren vingers te sturen) nu recent drie keer achter elkaar is de auto volledig stilgevallen. Tijdens het inhalen op de snelweg tijdens de drukke avondspits, viel de auto gewoon volledig uit. Via gevaarlijke ma ... Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer