Bankstel na 2 jaar ingezakt en kraakt
Wij hebben in februari 2015 een nieuwe bankstel gekocht bij Atlas Meubel in Rotterdam. Nu zijn we precies twee jaartjes verder en is onze bankstel al ingezakt en kraakt het aan alle kanten. We zijn geweest bij Atlas Meubel en die vertelden ons dat er maar 1 jaar garantie op zit en dat ze wel iemand kunnen sturen maar dat we alles zelf moeten betalen. Ik weet niet hoe ik dit moet aanpakken maar dit vind ik wel onterecht want ik koop een bankstel om er minimaal 5 jaar op te zitten. Kan iemand mij helpen??
Volgens hun site zijn ze CBW erkent. CBW garantie houdt in dat u het eerste jaar alles vergoedt krijgt, het tweede jaar 66% en tussen het tweede en derde jaar 33%. Zoals u het aangeeft is de bank nu tussen het 2de en 3de jaar en zal Atlas 33% voor hun rekening moeten nemen, tenzij het hier gaat om eigen schuld.
Ik zal hun morgen even bellen en het hierover hebben. BedAnkt!
Een bank die na 2 jaar kapto is is natuurlijk wel erg snel. Maar voor de zekerheid wel even wat vragen: - was het een dure of een goedkope bank? - is hij gebruikt zoals bedoeld(bijvoorbeeld geen mensen die erop zijn gaan staan om ergens bij te kunnen, of kinderen die er regelmatig op springen? - wist je vooraf (doordat het op de bon/factur stond) dat de garantie maar 1 jaar zou zijn? Je zou kunnen proberen of de meubelzaak bereid is om gratis een onderzoek uit te voeren en met een offerte te komen van de te verwachten reparatiekosten. Dan kan je zelf altijd nog beoordelen of je dat acceptabel vindt of niet.
Ik had hem voor 1100€ gekocht maar kostte oorspronkelijk 1400€. Ik ben iemand die erg zuinig is met al mijn spullen. Ik heb twee kinderen maar die mogen nooit op de bank springen of iets doen wat schadelijk is voor de bank. Ik wist ook niet dat er maar 1 jaar garantie op zat. Ze hebben ons al de nummer gegeven van diegenen die het eventueel kunnen repareren en wij moeten alles betalen want na 1 jaar kunnen ze niets voor ons betekenen vertelden ze ons!! Echt belachelijk!
Als ik Google op Atlas Meubel Rotterdam, met het woord garantie erbij: on-line is het woord garantie doorgestreept. Ze zijn wel aangesloten bij CBW. Kan dus niet zien hoe lang de garantie is.
Ik zal even achteraangaan en informeren over de CBW. Bedankt
Hallo Keriman ,
We zijn geweest bij Atlas Meubel en die vertelden ons dat er maar 1 jaar !!!!! garantie op zit
Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .
https://www.consuwijzer.nl/elektronica/garantie/wettelijke-garantieperiode-in-europa
Ligt er ook aan hoe duur die bank is geweest: van een bank van € 299 of € 399 mag je minder verwachten dan van een bank van € 2.000
Dan misschien de reacties even lezen?
Als telefonisch contact niets oplevert, de klacht op schrift zetten. daarna kunt u naar de geschillencommisie.
Leest u de voorwaarden maar eens goed door.
zoek maar eens op conformiteit, dan zijn zelfs hun voorwaarden onredelijk en in strijd met dit beginsel welk inhoud dat ze ongeldig zijn...
Heel makkelijk, plaats uw klacht op klachtencompas.nl
Dan staat alles openbaar op de site en worden zij automatisch benaderd door de consumentenbond, daar zal Atlas Meubel zich moeten verantwoorden en met een goed voorstel moeten komen.
Waarschijnlijk staan daar meer klachten over Atlas Meubel die door andere ontevreden mensen geplaatst zijn, deze kunt u allemaal doorlezen. Daar staat ook vermeld hoeveel procent van de klachten er naar behoren opgelost zijn.
In elk geval is het grote anti-reclame voor Atlas Meubel en willen daar absoluut niet vermeld staan.
Zij zullen er opeens alles aan doen om klachten naar tevredenheid op te lossen.
Grote kans dat zij u, na het plaatsen van uw klacht, rechtstreeks benaderen en een passende oplossing bieden.
Het bedrijf blijft nog lange tijd met uw klacht op Klachtencompas geregistreerd staan, echter willen zij zo snel mogelijk een positieve aantekening achter hun naam hebben dat uw klacht naar tevredenheid is opgelost, m.a.w. dat zij (zgn) een goede service bieden.
Bovendien houdt de consumentenbond contact met u en met Atlas Meubel, net zolang tot het opgelost is.
In feite hoeft u er zelf niet meer achteraan en kunt u gewoon weer rustig slapen, de oplossing is meestal binnen een mum van tijd naar uw tevredenheid opgelost.
Ook niet onbelangrijk, het is nog gratis ook.
Succes!
PS. Een bankstel hoort zeker langer dan twee jaar mee te gaan, goedkoop of duur doet er niet toe.
Als Atlas Meubel maar 1 jaar garantie geeft is dat oké, alleen heeft de wetgeving daar geen boodschap aan.
Mocht iets stuk gaan binnen de tijd dat ervan verwacht mag worden, heeft garantie daar niets meer mee te maken.
Dit houdt in dat ze u een ondeugdelijk product hebben geleverd.
Van een bankstel mag je verwachten dat het minstens 5 jaar meegaat, let wel, mits het niet als trampoline oid is gebruikt of het dagelijks door mensen met veel overgewicht op wordt gezeten.
Klinkt lullig maar dat verkort de levensduur van een bankstel aanzienlijk.
Fred (Scheveningen).
Reclame maken mag niet maar ik had het met een E-Reader van Wehkamp, deze ging kapot na ongeveer 2 jaar en ik nam kontakt met hen op over dit probleem. Versteld stond ik van hun reactie!
Het aankoopbedrag werd retour gestort en zij behielden de E-Reader van het merk KOBO. Dat na 2 jaar!!!
Dat is service die top is en daar kan uw bankverkoper een voorbeeld aannemen want u begrijpt dat ik veel vertrouwen heb in een bedrijf wat mij tegemoet komt maar nooit in een bedrijf als dat van Atlas Meubel!
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Sns 2008 afschrift
Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden
En we gaan er echt ge
...
Lees meer
Schoenen niet ontvangen van zalando
wij hebben 2 paar schoenen besteld bij zalando en er is een open zak met 1 paar bezorgd door de ptt die voor aan de deur was neergezet en voor dat de deur openging was de postbode al weg zonder dat er is getekent voor ontvangst Lees meer
Aanmaning
Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123)
Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was.
...
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer