ke
door keriman Feb 21, 2017 om 21:26
Winkels & webshops

Bankstel na 2 jaar ingezakt en kraakt

Wij hebben in februari 2015 een nieuwe bankstel gekocht bij Atlas Meubel in Rotterdam. Nu zijn we precies twee jaartjes verder en is onze bankstel al ingezakt en kraakt het aan alle kanten. We zijn geweest bij Atlas Meubel en die vertelden ons dat er maar 1 jaar garantie op zit en dat ze wel iemand kunnen sturen maar dat we alles zelf moeten betalen. Ik weet niet hoe ik dit moet aanpakken maar dit vind ik wel onterecht want ik koop een bankstel om er minimaal 5 jaar op te zitten. Kan iemand mij helpen??

12622 9 Rapporteer

ne
door neodutchio - Feb 21, 2017 om 21:45
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Volgens hun site zijn ze CBW erkent. CBW garantie houdt in dat u het eerste jaar alles vergoedt krijgt, het tweede jaar 66% en tussen het tweede en derde jaar 33%. Zoals u het aangeeft is de bank nu tussen het 2de en 3de jaar en zal Atlas 33% voor hun rekening moeten nemen, tenzij het hier gaat om eigen schuld.

ke
door keriman Feb 21, 2017 om 21:59
Antwoorden / 1 Vragen

Ik zal hun morgen even bellen en het hierover hebben. BedAnkt!

di
door dickster - Feb 21, 2017 om 21:46
69 Antwoorden / 2 Vragen

Een bank die na 2 jaar kapto is is natuurlijk wel erg snel. Maar voor de zekerheid wel even wat vragen: - was het een dure of een goedkope bank? - is hij gebruikt zoals bedoeld(bijvoorbeeld geen mensen die erop zijn gaan staan om ergens bij te kunnen, of kinderen die er regelmatig op springen? - wist je vooraf (doordat het op de bon/factur stond) dat de garantie maar 1 jaar zou zijn? Je zou kunnen proberen of de meubelzaak bereid is om gratis een onderzoek uit te voeren en met een offerte te komen van de te verwachten reparatiekosten. Dan kan je zelf altijd nog beoordelen of je dat acceptabel vindt of niet.

ke
door keriman Feb 21, 2017 om 21:58
Antwoorden / 1 Vragen

Ik had hem voor 1100€ gekocht maar kostte oorspronkelijk 1400€. Ik ben iemand die erg zuinig is met al mijn spullen. Ik heb twee kinderen maar die mogen nooit op de bank springen of iets doen wat schadelijk is voor de bank. Ik wist ook niet dat er maar 1 jaar garantie op zat. Ze hebben ons al de nummer gegeven van diegenen die het eventueel kunnen repareren en wij moeten alles betalen want na 1 jaar kunnen ze niets voor ons betekenen vertelden ze ons!! Echt belachelijk!

tenormin
door tenormin - Feb 21, 2017 om 21:49
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Als ik Google op Atlas Meubel Rotterdam, met het woord garantie erbij: on-line is het woord garantie doorgestreept. Ze zijn wel aangesloten bij CBW. Kan dus niet zien hoe lang de garantie is.

ke
door keriman Feb 21, 2017 om 21:59
Antwoorden / 1 Vragen

Ik zal even achteraangaan en informeren over de CBW. Bedankt

marita5
door marita5 - Feb 22, 2017 om 07:21
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Keriman ,

We zijn geweest bij Atlas Meubel en die vertelden ons dat er maar 1 jaar  !!!!! garantie op zit

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .

https://www.consuwijzer.nl/elektronica/garantie/wettelijke-garantieperiode-in-europa

ho
door honza23 - Feb 22, 2017 om 14:11
262 Antwoorden / 3 Vragen

Ligt er ook aan hoe duur die bank is geweest: van een bank van € 299 of € 399 mag je minder verwachten dan van een bank van € 2.000

tijger1
door tijger1 Feb 22, 2017 om 14:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan misschien de reacties even lezen?

Yo
door Youriy - Feb 22, 2017 om 14:43
12 Antwoorden / Vragen

Als telefonisch contact niets oplevert, de klacht op schrift zetten. daarna kunt u naar de geschillencommisie.
Leest u de voorwaarden maar eens goed door.

1paul
door 1paul - Feb 22, 2017 om 15:31
3173 Antwoorden / 0 Vragen

zoek maar eens op conformiteit, dan zijn zelfs hun voorwaarden onredelijk en in strijd met dit beginsel welk inhoud dat ze ongeldig zijn...

rolandcarros
door rolandcarros - Feb 22, 2017 om 18:59
3 Antwoorden / 0 Vragen

Heel makkelijk, plaats uw klacht op klachtencompas.nl
Dan staat alles openbaar op de site en worden zij automatisch benaderd door de consumentenbond, daar zal Atlas Meubel zich moeten verantwoorden en met een goed voorstel moeten komen.
Waarschijnlijk staan daar meer klachten over Atlas Meubel die door andere ontevreden mensen geplaatst zijn, deze kunt u allemaal doorlezen. Daar staat ook vermeld hoeveel procent van de klachten er naar behoren opgelost zijn.
In elk geval is het grote anti-reclame voor Atlas Meubel en willen daar absoluut niet vermeld staan.
Zij zullen er opeens alles aan doen om klachten naar tevredenheid op te lossen.
Grote kans dat zij u, na het plaatsen van uw klacht, rechtstreeks benaderen en een passende oplossing bieden.
Het bedrijf blijft nog lange tijd met uw klacht op Klachtencompas geregistreerd staan, echter willen zij zo snel mogelijk een positieve aantekening achter hun naam hebben dat uw klacht naar tevredenheid is opgelost, m.a.w. dat zij (zgn) een goede service bieden.
Bovendien houdt de consumentenbond contact met u en met Atlas Meubel, net zolang tot het opgelost is.
In feite hoeft u er zelf niet meer achteraan en kunt u gewoon weer rustig slapen, de oplossing is meestal binnen een mum van tijd naar uw tevredenheid opgelost.
Ook niet onbelangrijk, het is nog gratis ook.
Succes!

PS. Een bankstel hoort zeker langer dan twee jaar mee te gaan, goedkoop of duur doet er niet toe.
Als Atlas Meubel maar 1 jaar garantie geeft is dat oké, alleen heeft de wetgeving daar geen boodschap aan.
Mocht iets stuk gaan binnen de tijd dat ervan verwacht mag worden, heeft garantie daar niets meer mee te maken.
Dit houdt in dat ze u een ondeugdelijk product hebben geleverd.
Van een bankstel mag je verwachten dat het minstens 5 jaar meegaat, let wel, mits het niet als trampoline oid is gebruikt of het dagelijks door mensen met veel overgewicht op wordt gezeten.
Klinkt lullig maar dat verkort de levensduur van een bankstel aanzienlijk.

Fred (Scheveningen).

latevogel
door latevogel - Feb 23, 2017 om 14:01
86 Antwoorden / 0 Vragen

Reclame maken mag niet maar ik had het met een E-Reader van Wehkamp, deze ging kapot na ongeveer 2 jaar en ik nam kontakt met hen op over dit probleem. Versteld stond ik van hun reactie!
Het aankoopbedrag werd retour gestort en zij behielden de E-Reader van het merk KOBO. Dat na 2 jaar!!!
Dat is service die top is en daar kan uw bankverkoper een voorbeeld aannemen want u begrijpt dat ik veel vertrouwen heb in een bedrijf wat mij tegemoet komt maar nooit in een bedrijf als dat van Atlas Meubel!