bernadetdejong
door bernadetdejong Sep 1, 2023 om 17:32
Winkels & webshops

Beddenplein failliet?

Verschrikkelijke Ervaring met Beddenplein.nl - Waarschuwing voor Andere Klanten

Ik wil graag mijn afschuwelijke ervaring delen met Beddenplein.nl om andere potentiële klanten te waarschuwen voor hun schandalige klachtenafhandeling en het feit dat je niet eens terecht kunt bij het bedrijf zelf, maar in plaats daarvan wordt doorgestuurd naar de curator van het failliete bedrijf voor klachten.

Het begon allemaal met de aankoop van een nieuw bed via de website van Beddenplein.nl. Op het moment van aankoop leek alles soepel te verlopen, maar al snel ontdekte ik dat mijn bestelling verre van perfect was. Het bed werd met vertraging geleverd en toen het eindelijk arriveerde, ontbraken er belangrijke onderdelen. Natuurlijk nam ik contact op met de klantenservice om mijn klacht te melden.

Hier begon de nachtmerrie. Het duurde dagen voordat ik überhaupt een reactie kreeg, en toen ik eindelijk iemand aan de lijn kreeg, werden mijn klachten met minachting behandeld. Het personeel was onbeleefd en onbehulpzaam, en ik kreeg geen enkele indicatie dat ze van plan waren om mijn probleem serieus aan te pakken.

Het werd nog erger toen ik ontdekte dat Beddenplein.nl failliet was gegaan en ik werd doorverwezen naar de curator van het bedrijf voor verdere klachtenafhandeling. Dit is gewoon onaanvaardbaar. Als klant verwacht je dat een bedrijf verantwoordelijkheid neemt voor zijn producten en diensten, zelfs als ze in financiële problemen verkeren. Het feit dat ik nu moet omgaan met een curator, die waarschijnlijk weinig interesse heeft in het oplossen van mijn problemen, is absoluut frustrerend.

Ik raad ten zeerste af om ooit iets te kopen bij Beddenplein.nl, en ik hoop dat andere potentiële klanten gewaarschuwd worden voor de verschrikkelijke klantenservice en het gebrek aan verantwoordelijkheid van dit bedrijf. Ga alsjeblieft ergens anders heen voor je aankopen, waar je kunt rekenen op fatsoenlijke klantenservice en waar je niet hoeft te vechten voor je recht als er iets misgaat. Beddenplein.nl is een complete teleurstelling en verdient geen cent van jouw hardverdiende geld.

9292 16 Rapporteer
mahadma
door mahadma - Sep 1, 2023 om 17:48
11548 Antwoorden / 51 Vragen

Het is heel simpel, ingeval failliet regelt de curator de afhandeling. U heeft geen andere optie.

Topantwoord

ju
door juliomariner - Sep 1, 2023 om 17:52
1329 Antwoorden / 2 Vragen

U blaast wel heel hoog van de toren ( waarschijnlijk uit onwetendheid) maar als ze failliet zijn moet u bij de curator zijn . De kans dat deze u verder zal helpen is trouwens klein. Hij moet er zoveel mogelijk uithslen voor de crediteuren, belastingdirnst etc en daar past een klacht niet bij.
Waarschuwen voor dit bedrijf heeft geen enkeke zin, ze zijn failliet dus kan je er helemaal  niets meer kopen

bernadetdejong
door bernadetdejong Sep 1, 2023 om 18:06
1 Antwoorden / 1 Vragen

Misschien moet uw eerst even de reviews op trustpilot lezen!!!!!
https://nl.trustpilot.com/review/beddenplein.nl

Ik hoop dat uw lekkerder slaapt als ons.

Ro
door Ronny956 Sep 1, 2023 om 21:19
1 Antwoorden / Vragen

Makkelijk praten wij zitten ermee.

ju
door juliomariner Sep 1, 2023 om 22:52
1329 Antwoorden / 2 Vragen

DT heeft geen enkeke zin als ze failliet zijn. Dan is het voorbij met het bedrijf en kunt u iveral een klacht plaatsen. Het zal u ecjter niet verder helpen

rj
door rjw Sep 2, 2023 om 09:18
3268 Antwoorden / 5 Vragen

@bernadetdejong: het was beter geweest als jij de trustpilot reviews had gelezen voordat je iets ging bestellen. Achteraf trustpilot gaan checken verandert niets aan een faillissementssituatie. De curator is nu de baas en daar helpt geen slechte review bij. Je hebt zelf het risico genomen om bij een blijkbaar slecht bedrijf te bestellen.

Ro
door Ronny956 - Sep 1, 2023 om 17:52
1 Antwoorden / Vragen

Ook gedupeerd door beddenplein.nl

Ik ben ook een gedupeerde van het Failliete Beddenplein.nl . Ik heb een boxspring gekocht bij Beddenplein, maar er zijn een hoop klachten. Ik heb geprobeerd contact op te nemen met Beddenplein, maar dit is niet gelukt. Ik maak me zorgen of klachten nog we opgelost worden.

Ik begrijp dat Beddenplein failliet is verklaard en dat de curator bezig is met het afwikkelen van het faillissement. Ik wil graag weten of mijn boxspring nog garantie heeft. Ik wil ook graag weten of ik mijn geld terug kan krijgen als mijn boxspring niet goed is.

 groet,
Ronny

ne
door neodutchio Sep 1, 2023 om 17:54
5157 Antwoorden / 12 Vragen

Als ze inderdaad failliet zijn is er geen verkoper meer en kunt u dus nergens meer terecht voor garantie of geld terug.

Ro
door Ronny956 Sep 1, 2023 om 21:23
1 Antwoorden / Vragen

Dat is inderdaad heel zuur, vooral als ze doorgaan onder ander berijf.

Iv
door Ivo W Sep 4, 2023 om 00:16
730 Antwoorden / Vragen

De verkoper zal u geen garantie meer geven. Die is failliet, dus die bestaat niet meer.

Mogelijk wordt er op het product wat u gekocht heeft nog wel fabrieksgarantie gegeven. Dan kunt u zich daarvoor tot de fabrikant richten en is er misschien toch nog iets te regelen.

ne
door neodutchio - Sep 1, 2023 om 17:53
5157 Antwoorden / 12 Vragen

Als ze failliet zouden zijn, dan mag enkel de curator nog beslissingen nemen. Maar reken er maar niet op dat een curator iets gaat oplossen, dat is zijn taak ook niet.
Echter lees ik nergens dat ze failliet zijn.

bernadetdejong
door bernadetdejong - Sep 1, 2023 om 18:05
1 Antwoorden / 1 Vragen

Misschien moet uw eerst even de reviews op trustpilot lezen!!!!!
https://nl.trustpilot.com/review/beddenplein.nl ):

ne
door neodutchio Sep 1, 2023 om 20:38
5157 Antwoorden / 12 Vragen

Vele klachten zijn gepost rond het faillissement. Dat zegt niets over hun normale gang van zaken.

Ja
door JannyBoe Sep 2, 2023 om 08:56
520 Antwoorden / Vragen

De website is wat dat betreft niet up to date.
Linksboven wordt een klanttverdenheid op Trustpilot vermeld van 4,5 ster.
Op de site van Trustpilot zelf is dat inmiddels 3 sterren.

sjjoppy
door sjjoppy - Sep 1, 2023 om 18:47
7195 Antwoorden / 3 Vragen

Dank voor de waarschuwing, op Trustpilot staan dezelfde ervaringen vanaf Augustus.
Beddenplein betreurt de gang van zaken lees ik en probeert benadeelden van dienst te zijn.

https://nl.trustpilot.com/review/beddenplein.nl

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Sep 1, 2023 om 19:22
2071 Antwoorden / Vragen

Dit is klagen dat de aarde rond is en ook nog eens om de zon draait. Een bedrijf dat failliet gaat houdt gewoon op met service verlenen, het bedrijf slaapt al, ze mogen niet anders, en de curator probeert nog zoveel mogelijk geld te redden voor de schuldeisers.

bernadetdejong
door bernadetdejong Sep 1, 2023 om 21:14
1 Antwoorden / 1 Vragen

Beddenplein gaat nu onder een andere bv verder met bedden verkopen, met de zelfde eigenaar. en de klanten kennen de boom in. Dit is geen klagen maar ik wil klanten waarschuwen.

ne
door neodutchio Sep 2, 2023 om 08:59
5157 Antwoorden / 12 Vragen

Dat gebeurd zo vaak dat een bedrijf een doorstart maakt. En hoe zuur het voor u is, de reviews waren echt niet zo slecht. Tijdens de afwikkeling van een faillissement staat de klant met lege handen.

JMA2
door JMA2 - Sep 1, 2023 om 23:12
117 Antwoorden / 2 Vragen

Men brengt laten we zeggen 1/3e van je leven in bed door. Nachtrust is essentieel net als een goed bed met voor u het juiste matras.
En dat bestek je vanaf een plaatje online?
Daar is het fout gegaan.

Ja
door JannyBoe Sep 2, 2023 om 08:54
520 Antwoorden / Vragen

Nee, daar is het niet fout gegaan.
Het gaat om vetraagde levering, slechte communicatie en het ontbreken van onderdelen.
Nergens wordt gerept over de kwaliteit van een matras/bed.

JMA2
door JMA2 Sep 2, 2023 om 23:56
117 Antwoorden / 2 Vragen

Als ts naar een specialist was gegaan was dit niet gebeurd. Het gaat erom dat je een essentieel stuk besteld bij iemand waar je geen advies krijgt en vaak niet weet met welke partij je zaken doet.

Ja
door JannyBoe Sep 3, 2023 om 09:49
520 Antwoorden / Vragen

U schrijft een 'goed bed' en de 'juiste matras'. Nogmaals, dat is het probleem niet.

Het lijkt wel of u wilt zeggen dat je nooit een bed moet bestellen via aan website want dat is vragen om problemen en dat roep je over jezelf af.
Gaat er bij levering aan huis door wie dan ook met een 'stenen winkel' nooit iets fout wat betreft het ontbreken van onderdelen?
Is daar nooit sprake van vertraging en gebrekkige communicatie?
Dreigen die nooit faiiliet te gaan?
Tuurlijk wel.

Het probleem is een bestelling van het product X via internet, de communicatie, het ontbreken van onderdelen en het uitblijven van de levering.

sw
door swat1500 - Sep 2, 2023 om 12:00
3791 Antwoorden / 0 Vragen

Zoals uit andere reacties heeft kunnen begrijpen hoeft u van beddenplein niets meer te verwachten tenzij het bedrijf een doorstart maakt.
Wellicht kunt u achterhalen wie de fabrikant van uw bed is en kunt u via die weg aan de ontbrekende onderdelen komen.

ne
door neodutchio Sep 2, 2023 om 12:16
5157 Antwoorden / 12 Vragen

Ook bij een doorstart hoeft er niets verwacht te worden. Immers is de doorstart een nieuw bedrijf die niets te maken heeft met het oude bedrijf.

marita5
door marita5 - Sep 3, 2023 om 16:43
11521 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Bernadetdejong ,

Bedrijf achter Beddenplein is :  Deals Compagny BV , deze is failliet verklaard op 2- 8 - 2023 , klik op de rode regels .

https://www.faillissementsdossier.nl/nl/faillissement/1751513/deals-company-b-v.aspx

https://www.consuwijzer.nl/faillissement-ondernemer

Il
door Ilona1971 - Sep 3, 2023 om 23:03
1 Antwoorden / Vragen

Beddenplein Waardeloos failliet bedrijf!

Tehoren gekregen dat ze failliet zijn! De afgelopen twee telefoontjes naar de klantenservice vonden ze het kennelijk niet nodig dit te melden. Ondertussen zitten we met een half geleverd defect bed!!

ne
door neodutchio Sep 4, 2023 om 08:02
5157 Antwoorden / 12 Vragen

Dus melden bij de curator en hopen dat er nog iets komt. Ook voor u zuur, maar zo zijn de regeltjes in Nederland.

mo
door mof - Sep 4, 2023 om 12:20
3619 Antwoorden / 3 Vragen

U bent te laat met uw waarschuwing als Beddenplein failliet is. In de aanloop naar het faillissement zal er wel een beleid gevoerd zijn om zo langzaam mogelijk klanten terug te betalen.
Failliet betekent dat u niets meer te verwachten heeft.

mo
door mof - Sep 4, 2023 om 12:21
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Ook een doorstart (SWAT1500) betekent niet dat u nog rechten overhoudt. Dit kan namelijk worden uitonderhandeld. Beddenplein kan doorstarten met een nieuwe eigenaar die niet de verantwoordelijkheid naar klanten uit het verleden overneemt van de vorige eigenaar.

pe
door pebk - Sep 4, 2023 om 12:58
581 Antwoorden / 0 Vragen

Wees maar niet bang, het bedrijf bestaat al niet meer. Een curator is een financieel persoon dat de belangen van de eisers behartigt. Deze zal niet (en heeft ook niet de verplichting) uw klacht op te lossen. Een curator wikkelt het faillisement af en berekent of een doorstart zin heeft of dat het beter is om te liquideren.

Het houdt in dat er gezocht wordt naar alles wat waarde heeft en men probeert daarmee de schuldeisers af te betalen. Als een bedrijf failliet gaat is dat meestal omdat ze te weinig geld hebben om aan de verplicthingen te voldoen. Eerst worden de grote belangen behartigd (banken, leveranciers). Vervolgens de kleinere, zoals nutsbedrijven, etc. en ten slotte de klanten.

Mocht het personeel zijn geweest van de winkel, dan hadden ze waarschijnlijk ook wel iets anders aan hun hoofd (aanstaand ontslag, roodgloeiende telefoons,stress). Tja, daar wordt men iets professioneel van helaas.

ke
door keesbakels - Sep 4, 2023 om 14:12
54 Antwoorden / 20 Vragen

De website is er nog, maar chat Lisa zegt dit: Beste ,

We willen u op de hoogte stellen van een recente ontwikkeling met betrekking tot Beddenplein.nl, een merk dat recentelijk is overgenomen door Rough Company.

Het spijt ons u te moeten informeren dat Deals Company B.V., het bedrijf achter Beddenplein.nl, failliet is verklaard. Dit heeft geleid tot beperkingen in de afhandeling van klachten, retouraanvragen en creditaanvragen voor aankopen die zijn gedaan bij Deals Company.

Rough Company begrijpt dat dit zorgen en vragen kan oproepen. Hoewel de curator heeft bepaald dat wij op dit moment geen actie kunnen ondernemen voor klachten en aanvragen met betrekking tot Deals Company, willen wij u verzekeren dat we ons volledig inzetten om zo snel mogelijk naar passende oplossingen te kijken.

Elke klantsituatie is uniek en vereist een grondige beoordeling. Wij streven ernaar om in samenspraak met de curator een plan van aanpak op te stellen voor elk individueel geval. Dit proces kan echter enige tijd in beslag nemen.

Om de zaken in goede banen te leiden, hebben wij contact opgenomen met de curator. Mocht u specifieke vragen of zorgen hebben die u met de curator wilt bespreken, dan kunt u contact opnemen via e-mail naar p.jansen@nextadvocaten.nl.

We willen u vriendelijk vragen om geduldig te zijn terwijl wij hard werken aan mogelijke oplossingen en het herstel van vertrouwen.

Om ons te helpen uw situatie beter te begrijpen, hebben we een formulier op onze website geplaatst. U kunt dit formulier vinden https://www.beddenplein.nl/service/formulier-klantgegevens/. Uw input zal ons helpen om de meest passende oplossingen te onderzoeken.

Namens het Rough Company-team bieden wij onze oprechte excuses aan voor elk ongemak dat dit met zich meebrengt. We doen er alles aan om u zo goed mogelijk te ondersteunen.

Dank u wel voor uw begrip en geduld. Als u verdere vragen heeft, aarzel dan niet om contact met ons of de curator op te nemen.

Team Rough Company

En dit: We willen je op de hoogte stellen van recente veranderingen. Deals Company is helaas failliet gegaan. Maar geen zorgen, Beddenplein heeft een doorstart gemaakt onder Rough Company. Dit betekent dat je probleemloos kunt bestellen en rekenen op onze kwaliteit en service. Mocht je vragen hebben, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. We staan klaar om je zo goed mogelijk van dienst te zijn.

Geen idee hoeveel waarde je er aan moet hechten.

Veel succes, Kees

Ro
door Ronny956 Sep 7, 2023 om 18:02
1 Antwoorden / Vragen

Beste Kees

Het voelt echt heel oneerlijk aan dat de oude klanten nu in de problemen zitten door de recente ontwikkelingen bij Beddenplein.nl. Het feit dat Deals Company B.V., waarvan ik heb vernomen dat de bestuurder dezelfde is als die van Rough Company, failliet is verklaard, heeft geleid tot beperkingen bij klachtenafhandeling, retouraanvragen en creditaanvragen voor aankopen die we bij hen hebben gedaan. Het voelt alsof we in de steek zijn gelaten door dezelfde persoon of groep, wat de situatie nog frustrerender maakt.

Wat me nog meer zorgen baart, is dat Rough Company, die nu achter Beddenplein.nl zit en dezelfde bestuurder lijkt te hebben, dezelfde kwaliteit lijkt te bieden als Deals Company. Dit is echt teleurstellend, aangezien we op zoek waren naar een betrouwbare service en kwaliteit, en nu lijkt het erop dat we in dezelfde problemen terechtkomen.

Ik overweeg serieus om contact op te nemen met de curator via p.jansen@nextadvocaten.nl om mijn specifieke zorgen te bespreken, maar ik maak me zorgen dat dit weinig zal opleveren, gezien de mogelijke betrokkenheid van dezelfde bestuurder bij beide bedrijven.

Het spijt me dat ik zo negatief klink, maar ik voel me echt machteloos in deze situatie. Ik hoop dat Rough Company en Beddenplein.nl snel concrete oplossingen kunnen bieden en ons vertrouwen kunnen herstellen.

RONNY

ju
door juliomariner Sep 7, 2023 om 18:18
1329 Antwoorden / 2 Vragen

Typisch een zoethoud mailtje. Ik zou er niet veel waarde aan hechten. Door de doorstart is het bedrijf in principe van de oude problemen af. Om welke reden zou het nieuwe bedrijf dan oude problemen die geld kosten oplossen.
De curator zal ook heel weinig voor u doen ben ik bang. U kunt hem mailen maar meer dan voor kennis aannemen zal hij er niet mee doen verwacht ik.

jpm
door jpm - Sep 7, 2023 om 18:28
820 Antwoorden / 28 Vragen

U kunt wel waarschuwen voor dit bedrijf, maar erg effectief zal dit niet meer zijn. Het bedrijf is immers failliet?