Betaald artikel Meubis wordt niet geleverd
Op 29 oktober 2020 hebben we op de website van Meubis (Maldegem, Belgie) een kinder bureaustoel gekocht voor mijn dochter. We wachten nu al 30 weken op deze bureaustoel maar vooralsnog hebben we niets ontvangen. Tot verdriet van mijn 7-jarige dochter die nog steeds geen verjaardagskado heeft mogen ontvangen! Ik heb veel pogingen gedaan om contact op te nemen en telkens worden we aan het lijntje gehouden met wederom vertraging van levering. We hebben ook meerdere pogingen gedaan om de koopovereenkomst te herroepen maar we krijgen hier geen reactie op. Ik zie helaas veel gelijkwaardige ervaringen op de website Trustpilot (https://nl.trustpilot.com/review/meubis.be).
We zouden heel graag ons geld terug willen zodat we elders een bureaustoel kunnen kopen zodat mijn dochter eindelijk een bureaustoel op haar kamer heeft staan (mocht iemand nog tips hebben hiervoor dan zijn deze zeer welkom). Maar bovenal willen we voorkomen dat andere klanten hetzelfde meemaken dan ons. Aandacht hiervoor in de media kan daar wellicht toe bijdragen!
Met vriendelijke groet, Manon Janssen.
Hallo M.Janssen ,
Als ik de klachten lees op Trustpilot is dit dagelijkse kost , ook de antwoorden van Meubis is constant hetzelfde .
Neem eens contact op met ECC , klacht indienen , klik op de rode regel .
https://www.eccnederland.nl/nl/klacht-indienen
Of ,
Contact
- 030 - 232 64 40 (ma/vr 09:00 - 12:00)
- info@eccnederland.nl
Jammer dat u de reviews niet vooraf gelezen heeft, had u een hoop ellende kunnen besparen. Dreigen met juridische stappen wil nog wel eens helpen alhoewel hun het steeds op de Corona pandemie gooien. U kunt het nog eens proberen met deze brief door hen in gebreke te stellen. Nog een tip, bestel nooit iets op een advertentie van "feestboek"
Dit ziet er niet uit als een dure stoel. U laat uw dochter nu 7 maanden op een verjaardagscadeau wachten. Ik had allang elders een leuke stoel gekocht en me daarna pas bezig gehouden met de ontbinding van uw aankoop.
Let op!
U kocht in België en hier in Nederland zijn vaak andere regels.
Vooraf kijken op hoe betrouwbaar ze zijn, en als in voorraad zelf ophalen....
Ook is een rechtszaak voor een voordelige stoel niet rendabel.
Als 'mosterd na de maaltijd' toch ook dit omdat u vraagt naar aandacht in de media die er dus al ruimschoots is:
Ik kan hier niets anders mee dan ook u wijzen op de veelheid van waarschuwende info die er al is m.b.t. het nagaan van betrouwbaarheid van webwinkels, bestellen in het buitenland of van goederen die uit het verre buitenland komen, dropshippers etc.
Zo u tot de mening zou komen dat u wordt opgelicht, doe dan aangifte bij de politie (u komt dan wel op een stapel denk ik), doe melding bij de ACM www.consuwijzer.nl Het nagaan of de webwinkel een erkend keurmerk met ook geschillenregeling heeft is hierbij van groot belang.
Zie verder o.a. https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/ik-heb-online-iets-besteld-maar-krijg-het-niet-geleverd-wat-nu ; https://www.thuiswinkel.org/consumenten/veilig-online-shoppen/betrouwbare-webshop; https://www.plusonline.nl/veilig-online/bestellen- : deze: https://www.consumentenbond.nl/online-kopen en https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/dropshipping-hoe-werkt-dat
Bestellen in China: let op de valkuilen | PlusOnline
en toch ook de opmerking dat dit de zoveelste keer is dat een vraag als deze resp. een klacht als deze wordt gesteld en dan ook steeds de antwoorden niet (veel)anders zullen zijn.
U kunt ook nog en melding doen bij www.klachtenkompas.nl van de Consumentenbond
Ik heb in januari 2021 net dezelfde bureaustoel gekocht bij meubis. Heb nog steeds niets ontvangen.
Heeft u het kunnen oplossen? Zoja, hoe?
Denk je antwoord te krijgen van iemand die na het stellen van de vraag niet meer op het forum is geweest?
Ik zie klachten van 2018 die nog niet opgelost lijken,
dus eerst klachten zoeken en dan afhalen en niet online bestellen.
Bij geen voorraad door gaan met adverteren?
Dan loop ik hard weg.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kun je naar Londen als je nog schulden hebt bij een advocaat?
Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland? Lees meer
Garantie Dyson stofzuiger
Goedemiddag, Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden. Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen. Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer
Wie heeft ervaring met een beeldschermbril?
zijn er verziende mensen (leesbrildragers) die een beeldscherm- of computerbril hebben? Ik heb sinds kort een leesbril maar die werkt niet voor mijn laptopscherm, vandaar de vraag. Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer