de
door deedee1982 Dec 23, 2010 om 20:55
Winkels & webshops

Bonprix, eerst betalen dan blijkt order niet op voorraad!

Op 20-12 doe ik een bestelling bij Bonprix, ik betaal meteen via IDEAL. De bestelling is gelukt, ik krijg een bevestigingsmail.
Op 23-12 bel ik Bonprix, omdat mijn afleveradres niet klopt als ik wil inloggen (had het via internet aangepast, zelfs over gebeld en het zou in orde zijn). Dan blijkt dat mijn klantgegevens op tilt zijn en de medewerker niks meer kan doen. Adres klopt niet en helaas kan de bestelling ook niet door gaan, omdat het artikel uitverkocht is.

Ik sluit niet blij het gesprek af, de medewerker geeft aan dat ik mijn geld terug krijg. Wat een toeval?! is dat ik 2 uur na het gesprek een mail krijg dat mijn artikel is uitverkocht.

Wat ik vervelend vind en graag wil weten is:

op het moment van bestellen is artikel leverbaar, zelfs een bevestigingsmail daarover, ik heb betaald en dan blijkt 3 dagen later dat het uitverkocht is. Mag dit?

alvast dank,

2137 5 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

mastag
door mastag - Dec 23, 2010 om 21:07
955 Antwoorden / 19 Vragen
0

Beste deedee
Ja, dat mag. Waarom zou een artikel niet uitverkocht mogen zijn?
Op het moment dat u uw bestelling plaatste waren er misschien nog 1 of 2 stuks op voorraad. Nu ging er iets mis met uw bestelling maar het kan best zo zijn dat de bestelling van dit product bij degene na u wel goed is gegaan.Dan is de voorraad vergeven en zal dat aangevuld moeten worden.

Mastag

druifje01
door druifje01 - Dec 23, 2010 om 21:14
1712 Antwoorden / 140 Vragen
0

Of het mag is niet het hoofdprobleem. Het is in ieder geval niet opzettelijk zo gegaan. Bonprix krijgt bij mijn weten bestellingen uit diverse landen. De registratie van de voorraad is daarom niet altijd even up to date.
U zou uw vraag ook aan Bonprix voor kunnen leggen. Dat is wel zo direct.

nltrotter
door nltrotter - Jan 20, 2011 om 14:51
24 Antwoorden / 0 Vragen
0

Niet meer met iDeal betalen, maar gewoon oudewets met acceptgiro.
Krijg je je spullen kun je ze passen. Passen ze niet geheel retoursturen.
Past een gedeelte wel, dit betalen (via acceptgiro) en de rest retoursturen.
Nooit geen problemen meer.

edrick3
door edrick3 - Jan 20, 2011 om 15:04
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

@nltrotter,

Dit is geen antwoord op de vraag!

off topic: zit je je te vervelen en ben je daarom allerlei vragen aan het 'beantwoorden'?

birgit67
door birgit67 - Jan 20, 2011 om 16:23
83 Antwoorden / 14 Vragen
0

Om dit soort dingen te voorkomen betaal ik dus pas als ik de acceptgiro heb die bij het pakket zit.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

wi
witteke - May 16, 2024 om 12:47
Geldzaken & recht

Sns 2008 afschrift

Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden

En we gaan er echt ge ... Lees meer

ja
janarents - May 15, 2024 om 13:23
Winkels & webshops

Schoenen niet ontvangen van zalando

wij hebben 2 paar schoenen besteld  bij zalando en er is een open zak met 1 paar bezorgd door de ptt die voor aan de deur was neergezet en voor dat de deur openging  was de postbode al weg  zonder  dat er is getekent  voor ontvangst Lees meer

da
dameshoed - May 16, 2024 om 09:59
Huishouden & energie

Aanmaning

Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123) Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was. ... Lees meer