janfreak
door janfreak Aug 14, 2013 om 11:01
Winkels & webshops

De sinaasappels van AH

Hoe is uw ervaring met de sinaasappels van Albert Heijn?
Ik heb er slechte ervaring mee, heb ook al een klacht bij hen ingediend maar daarop nog steeds, 9 dagen later, geen reactie op gekregen. Het leken mooie sinaasappels, zo'n 8 cm in diameter, maar de smaak was afschuwelijk, leek ook in de verste verte niet op sinaasappel. Ook heb ik het een keer gehad dat ik even grote sinaasappels had maar die hadden een schil van 1.5 cm dik, zodat het volume van het vruchtvlees maar zo'n 25% was van het totale volume. Je wilt toch niet voor de schil betalen?

2749 28 Rapporteer

van leyden
door van leyden - Aug 14, 2013 om 15:27
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Weet wat je bedoelt, "ken" die sinaasappelen, dikke schil, weinig sap, niet te vreten. Ook zit er nog een dikke taaie binnenschil op.
Slechtste kwaliteit sinaasappel, maar je mag het een sinaasappel noemen en het ook voor die prijs verkopen.

Is al jaren de strategie van Albert Heijn>> rotzooi verkopen voor veel geld, eigen schuld dikke bult, je moet er gewoon niks kopen, met name hun huismerk grenst aan oplichting.

Je hoeft me niet geloven hoor, maar ik kan het bewijzen>> koop maar eens een pak sushi van het huismerk.
Wedden dat je bijna alles kotsend weggooit?
Dit is nog maar 1 voorbeeld. Het heeft niks met sushi te maken, het lijkt er (visueel) op, dat is genoeg om de hoofdprijs te vragen.

Albert Heyn is gewoon een kudtwinkel die hele vieze dingen voor veel geld probeert te verkopen,

ol
door olijfje3 - Aug 14, 2013 om 21:08
284 Antwoorden / 26 Vragen

dank voor dit verhaal. over het algemeen koop ik alleen maar appels of een banaan of zo
gisteren zag erg dure kersen bij Ah dat koop je toch niet meer voor je plezier, goedkopere mandarijntjes zijn ook vaak zuur. smakelijk fruit lot uit de loterij daar wil ik best iets meer voor betalen.
op de markt kopen en proberen op het seizoen te letten lijkt mij het enige alternatief olijfje3

tijger1
door tijger1 - Aug 14, 2013 om 22:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Of naar een andere winkel gaan. De Lidl scoort altijd goed met zijn groente en fruit.

jpm
door jpm - Aug 15, 2013 om 10:03
820 Antwoorden / 28 Vragen

Het valt me op (als niet-klant van AH) dat er de laatste tijd steeds meer commentaar wordt gegeven op de producten van deze grootgrutter. Is het niet dat er oneerlijke handel wordt aangeboden (duurzaam voor niet duurzame producten, plofkippen en dergelijke), dan is het wel de beroerde kwaliteit van fruit.
Ik denk dat AH zo langzamerhand de concurrentieslag met C1000, Jumbo en anderen aan het verliezen is en nu met extra goedkoop inkopen (alle waar is naar zijn geld) alsnog een slag wil slaan.
Mijn advies is: realiseer je goed waar je iets koopt, als je een keer wordt bedonderd en je kunt ook naar een andere winkel: direct doen. Daarmee roep je ze weer tot de orde.

de eelco
door de eelco - Aug 15, 2013 om 11:53
607 Antwoorden / 92 Vragen

hahahahahaha...dit soort brichten vind ik prachtig want veel mensen kopen fruit,vlees,brood of vis bij een supermarkt en gaan achteraf lopen klagen over de kwaliteit..lieve mensen wat mankeert er aan een goede en eerlijke echte warme bakker,groente boer,ambachtelijke slager of een ervaren visboer.zolang er mensen zijn die deze troep kopen bij supermarkten blijven er klagers..als iedereen nou eens gewoon zoals we het vroeger deden het kopen bij de juiste adressen dan of de supermarkten stoppen met verkopen van deze producten of ze komen met beter alternatieven.

van leyden
door van leyden - Aug 15, 2013 om 14:18
1289 Antwoorden / 17 Vragen

[quote=jpm schreef op donderdag 15 aug 2013, 10:03]Het valt me op (als niet-klant van AH) dat er de laatste tijd steeds meer commentaar wordt gegeven op de producten van deze grootgrutter. Is het niet dat er oneerlijke handel wordt aangeboden (duurzaam voor niet duurzame producten, plofkippen en dergelijke), dan is het wel de beroerde kwaliteit van fruit.
Ik denk dat AH zo langzamerhand de concurrentieslag met C1000, Jumbo en anderen aan het verliezen is en nu met extra goedkoop inkopen (alle waar is naar zijn geld) alsnog een slag wil slaan.
Mijn advies is: realiseer je goed waar je iets koopt, als je een keer wordt bedonderd en je kunt ook naar een andere winkel: direct doen. Daarmee roep je ze weer tot de orde.

Helemaal mee eens.
Bij appie is kwaliteit een sluitpost, kan er wel een boek over schrijven, maar is zinloos.
De directie zou zelfs eens hun eigen huismerk moeten eten, ken teveel artikelen die ronduit smerig smaken.
Waardeloos bedrijf is het, wat blind vaart op hun reputatie, die al jaren niet meer wordt waargemaakt.
De kudtsmoes dat over smaak niet te twisten valt, is in dit geval nog waar ook>> in bijna alle smaaktesten komt hun huismerk als zwaar onvoldoende uit de bus.

Voor de goeie orde>> dit is geen conclusie over de bekende a merken, die zijn net zo goed of slecht als elders.
Wel zijn die dan vaak duurder dan in andere supermarkten, want zoals gezegd>> appie is een kudtwinkel.
Je doet jezelf tekort om daar te gaan winkelen, mijn ervaring is dat je het best je groentes en fruit op de markt kan kopen, lekker, vers en goedkoop....het bestaat echt mensen!

janfreak
door janfreak - Aug 15, 2013 om 14:26
58 Antwoorden / 10 Vragen

[quote=van leyden schreef op donderdag 15 aug 2013, 14:18][quote=jpm schreef op donderdag 15 aug 2013, 10:03]Het valt me op (als niet-klant van AH) dat er de laatste tijd steeds meer commentaar wordt gegeven op de producten van deze grootgrutter. Is het niet dat er oneerlijke handel wordt aangeboden (duurzaam voor niet duurzame producten, plofkippen en dergelijke), dan is het wel de beroerde kwaliteit van fruit.
Ik denk dat AH zo langzamerhand de concurrentieslag met C1000, Jumbo en anderen aan het verliezen is en nu met extra goedkoop inkopen (alle waar is naar zijn geld) alsnog een slag wil slaan.
Mijn advies is: realiseer je goed waar je iets koopt, als je een keer wordt bedonderd en je kunt ook naar een andere winkel: direct doen. Daarmee roep je ze weer tot de orde.

Helemaal mee eens.
Bij appie is kwaliteit een sluitpost, kan er wel een boek over schrijven, maar is zinloos.
De directie zou zelfs eens hun eigen huismerk moeten eten, ken teveel artikelen die ronduit smerig smaken.
Waardeloos bedrijf is het, wat blind vaart op hun reputatie, die al jaren niet meer wordt waargemaakt.
De kudtsmoes dat over smaak niet te twisten valt, is in dit geval nog waar ook>> in bijna alle smaaktesten komt hun huismerk als zwaar onvoldoende uit de bus.

Voor de goeie orde>> dit is geen conclusie over de bekende a merken, die zijn net zo goed of slecht als elders.
Wel zijn die dan vaak duurder dan in andere supermarkten, want zoals gezegd>> appie is een kudtwinkel.
Je doet jezelf tekort om daar te gaan winkelen, mijn ervaring is dat je het best je groentes en fruit op de markt kan kopen, lekker, vers en goedkoop....het bestaat echt mensen!

janfreak
door janfreak - Aug 15, 2013 om 14:29
58 Antwoorden / 10 Vragen

[quote=van leyden schreef op donderdag 15 aug 2013, 14:18]
Je doet jezelf tekort om daar te gaan winkelen, mijn ervaring is dat je het best je groentes en fruit op de markt kan kopen, lekker, vers en goedkoop....het bestaat echt mensen!

Op de markt wordt je ook vaak belazerd, laten ze je een heerlijke sinaasappel proeven en die je mee naar huis neemt blijken hartstikke zuur te zijn of een enorm dikke schil te hebben.

van leyden
door van leyden - Aug 15, 2013 om 14:42
1289 Antwoorden / 17 Vragen

[quote=janfreak schreef op donderdag 15 aug 2013, 14:29][quote=van leyden schreef op donderdag 15 aug 2013, 14:18]
Je doet jezelf tekort om daar te gaan winkelen, mijn ervaring is dat je het best je groentes en fruit op de markt kan kopen, lekker, vers en goedkoop....het bestaat echt mensen!

Op de markt wordt je ook vaak belazerd, laten ze je een heerlijke sinaasappel proeven en die je mee naar huis neemt blijken hartstikke zuur te zijn of een enorm dikke schil te hebben.

Zekers, je hebt ook slechte produkten op de markt, kwestie van goed zoeken.
Dat ze je andere waar verkopen dan die je geproefd hebt, zal best wel een keertje voorkomen, maar dat hoeft hij maar 1 keer te flikken, want oplichting.
Komt dus bijna nooit voor, want je staat er toch zelf bij als die de boel inpakt. Bovendien reguleert dat zichzelf, het zijn dan vaak de eendagsvliegen, op een vast adresje word je nooit belazerd.
Vind jouw opmerking daarom te vergezocht.

tijger1
door tijger1 - Aug 15, 2013 om 14:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Op de markt is de uitgestelde waar mooi en goed, maar wat ze in de zak stoppen is van tweede garnituur. Bij de Lidl kan je elk stuk fruit of groente zelf bekijken en pakken. Ze winnen vaak prijzen.

van leyden
door van leyden - Aug 15, 2013 om 14:54
1289 Antwoorden / 17 Vragen

[quote=tijger1 schreef op donderdag 15 aug 2013, 14:45]Op de markt is de uitgestelde waar mooi en goed, maar wat ze in de zak stoppen is van tweede garnituur. Bij de Lidl kan je elk stuk fruit of groente zelf bekijken en pakken. Ze winnen vaak prijzen.

ja ja, oplichters heb je overal, ook op de markt, waarom maak ik dat nou nooit mee? (Jij doet net alsof je altijd standaard getild wordt, dat gaat me veels te ver.)
Omdat ik weet waar je moet kopen, heb een vertrouwd adresje, het is altijd goeie kwaliteit voor weinig geld.

tijger1
door tijger1 - Aug 15, 2013 om 15:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@van leyden

Ik word niet standaard getild, want ik koop mijn fruit niet op de markt.

tu
door tuskar - Aug 30, 2013 om 23:07
7 Antwoorden / 3 Vragen

De lekkerste sinaasappel koop je voor een paar centen in Marokko. De sinaasappel in Nederland heeft de kleur van een sinaasappel maar mag de naam niet eens dragen

de eelco
door de eelco - Aug 31, 2013 om 08:08
607 Antwoorden / 92 Vragen

[quote=tuskar schreef op vrijdag 30 aug 2013, 23:07]De lekkerste sinaasappel koop je voor een paar centen in Marokko. De sinaasappel in Nederland heeft de kleur van een sinaasappel maar mag de naam niet eens dragen

wel een stukje rijden maar dan heb je wel wat. :)

harrie
door harrie - Sep 1, 2013 om 16:45
765 Antwoorden / 36 Vragen

Waar aan voorbij gegaan wordt is het seizoen.......
Spaanse sinaasappels smaken (voor ons) lekkerder dan die smakeloze uit Zuid-Afrika.
Mijn vrouw is dol op mineola's maar dan moeten ze wel uit Peru komen, de rest is ook bagger....
Zelfs de NL tomaten zijn niet te vergelijken, qua smaak met die uit het Middellandse zeegebied.
Aardbeien in januari smaken nergens naar, waar ze ook vandaan komen........
Zijn we niet teveel verwend en willen we het onmogelijke?????

van leyden
door van leyden - Sep 1, 2013 om 17:36
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Grenst eigenlijk aan oplichting van de appie, ze verkopen oneetbare sinaasappels en ze zijn nog duur ook. Je kan de hele bende zo de prullenbak ingooien, vieze zure taaie ballen zijn het.
Is het beleid van appie>> de grootste bagger inkopen en verkopen voor de hoofdprijs.
Hun reputatie uit het verleden moet voor de omzet zorgen, genoeg klanten die alleen maar de appie kennen.

Waar de sinaasappels vandaan komen interesseert me niks, ook niet of het wel of niet het seizoen is, dat is een smoes, eet het hele jaar rond lekkere sinaasappels.
Het is het bewust inkopen van goedkope rotzooi om maar zoveel mogelijk winst te maken.
Hetzelfde met hun huismerk, vaak niet te pruimen, smaak doet er absoluut niet toe bij de appie, het gaat om de naam.

Vieze halfbedorven vis verkopen als sushi, kassa!
Ze zullen er niet veel omzet mee halen, na 1 keer kopen ben je voorgoed genezen, maar dat hoeft ook niet>> als er maar een paar onnozelen het kopen is het al genoeg, er zit namelijk een gigantische winstmarge op, gezien de droevige kwaliteit ingredienten. Ik kan nog veel meer zeggen over de droevige kwaliteit van hun huismerk. Niemand hoeft me te geloven, dat doe je vanzelf wel als je bijvoorbeeld een blik uiensoep van het huismerk koopt. Wedden dat je alles kotsend weggooit, het is alsof je het riool ruikt, het smaakt naar water van vuile kleren.

Als ze zo doorgaan voorspel ik dat ze binnen een paar jaar failliet zijn, want denk niet dat ik de enige bent die erover klaagt.

tijger1
door tijger1 - Sep 1, 2013 om 17:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@van leyden

Heel triest voor u dat er maar een supermarkt is, waar u verplicht bent om te kopen.

Cookies
door Cookies - Sep 1, 2013 om 18:28
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.....Hetzelfde met hun huismerk, vaak niet te pruimen.......

Waarom koop je het dan?

van leyden
door van leyden - Sep 1, 2013 om 21:35
1289 Antwoorden / 17 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zondag 1 sep 2013, 17:41]@van leyden

Heel triest voor u dat er maar een supermarkt is, waar u verplicht bent om te kopen.

Heel triest dat jij verkeerde conclusies trekt.
Ben jij wel goed bij je hoofd, of doe je dat bij iedereen die negatieve ervaringen heeft? Zeg je dat tegen iedereen die klaagt?
Triest figuur, je bent niet verplicht om hier te posten, er zijn ook nog andere forums.
Onbeschoft ben je ook nog, liever op de man spelen dan inhoudelijk reageren.
Ga toch fietsen jatten op het damrak , vervelende kleuter.

van leyden
door van leyden - Sep 1, 2013 om 21:40
1289 Antwoorden / 17 Vragen

[quote=carola.83 schreef op zondag 1 sep 2013, 18:28].....Hetzelfde met hun huismerk, vaak niet te pruimen.......

Waarom koop je het dan?

Waarom kocht ik het dan?
Weet jij alles vantevoren?
Wees blij dat ik het heb gekocht, dat behoedt jou voor een miskoop.

Waarom post jij eigenlijk?
Slap geleuter, maak zelf uit waar ik iets koop.
Want een achtelijke bende zeg, je kan toch alleen maar reageren na de koop.

van leyden
door van leyden - Sep 1, 2013 om 21:43
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Je koopt iets, het is niet goed en dan gaan ze vragen waarom je het gekocht hebt?
Ben je dan wel helemaal lekker in je bovenkamer, of is dat niks beters te doen hebben?

tijger1
door tijger1 - Sep 1, 2013 om 21:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@van leyden

Dan blijft u toch lekker die rommel, niet te eten sinaasappelen en verrotte vis kopen? Moet u echt zelf weten. U hoeft mij niet te waarschuwen, want ik koop er niets.

Of bent u soms als voorproever aangesteld.

van leyden
door van leyden - Sep 1, 2013 om 22:09
1289 Antwoorden / 17 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zondag 1 sep 2013, 21:45]@van leyden

Dan blijft u toch lekker die rommel, niet te eten sinaasappelen en verrotte vis kopen? Moet u echt zelf weten. U hoeft mij niet te waarschuwen, want ik koop er niets.

Of bent u soms als voorproever aangesteld.

Wat ben jij toch voor walgelijk pestventje.
Rot toch op naar het trosforum, daar hoor jij thuis.
Ruzie maken en op de man spelen doe je maar ergens anders.

Nou niks meer typen kleuter, je staat op ignore.

tijger1
door tijger1 - Sep 1, 2013 om 22:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@van leyden

U wordt van die slechte spullen, waar u dan wel flink pech mee hebt, behoorlijk agressief. U kunt beter naar een andere supermarkt overstappen. Dat zal u goed doen.

janfreak
door janfreak - Sep 1, 2013 om 22:21
58 Antwoorden / 10 Vragen

Ik dacht dat deze rubriek was om ondervindingen uit te wisselen en niet elkaar te bekritiseren.

de eelco
door de eelco - Sep 2, 2013 om 08:23
607 Antwoorden / 92 Vragen

het is weer gezellig hier.........

harrie
door harrie - Sep 2, 2013 om 09:39
765 Antwoorden / 36 Vragen

@ janfreak.
Sinaasappels hebben duidelijk een seizoen, door ze uit verschillende werelddelen te halen zijn ze het hele jaar verkrijgbaar.....ze komen niet uit de kas.
De smaak per landstreek is verschillend vanwege ras, temperatuur, hoeveelheid regenwater en zon etc.
Een voorbeeld is de bloedsinaasappel die per jaar hooguit 2 maanden verkrijgbaar is, komt uit Italië (Sicilië).
De lekkerste Spaanse sinaasappels zijn er in december/januari.

Als je sinaasappels koopt voel dan naar het gewicht, koop de zware, die hebben het meeste sap. Zitten ze in een netje van bijv. 2 kg. neem dan het netje met het minste aantal.....
Gladde schil is meestal een dunne, de ruwere schil is dikker, maar aangezien een schil veel lichter in gewicht is kan je het niet met volume vergelijken, tenminste als je ze per gewicht koopt....

Nog even een opmerking over seizoenen. Een paar dagen geleden heb ik hier in de buurt ouderwetse Claps peren gekocht, een vroege soort, niet geschikt om te bewaren en bij de boer maar enkele weken per jaar verkrijgbaar. Heerlijk en sappig*, maar voor de supermarkt niet interessant, worden in 2 dagen van onrijp, overrijp en dus niet meer verkoopbaar......

Salut,
Ex-Haagsche Harrie

*vandaar the claps??? ;-)

sjjoppy
door sjjoppy - Sep 2, 2013 om 13:04
7210 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=harrie schreef op maandag 2 sep 2013, 09:39]@ janfreak.

Als je sinaasappels koopt voel dan naar het gewicht, koop de zware, die hebben het meeste sap. Zitten ze in een netje van bijv. 2 kg. neem dan het netje met het minste aantal.....
Gladde schil is meestal een dunne, de ruwere schil is dikker, maar aangezien een schil veel lichter in gewicht is kan je het niet met volume vergelijken, tenminste als je ze per gewicht koopt....

Dit vind ik een goeie tip Harrie,
groet, sjoppie.