Hi
door Hindriek Nov 24, 2016 om 00:26
Winkels & webshops

De voorwaarden Eijerkamp

Wij hebben voor onze woonkamer een styliste in de arm genomen en zij heeft bestellingen gedaan
Dinsdag 15 nov heeft eijerkamp de eettafel + 2 bijbehorende bankjes geleverd in elkaar gezet en de verpakking meegenomen
Nu lijkt dit geheel totaal niet in ons huis (te robuust / groot) en dat hebben we gemeld bij de styliste
zij heeft gebeld met eijerkamp maar ze nemen het niet terug terwijl in de voorwaarden staat grote meubels binnen 14 dagen retourneren voor 50,-

12336 13 Rapporteer

zoekster1
door zoekster1 - Nov 24, 2016 om 00:32
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Is deze bestelling via internet gedaan? Wil Eijerkamp de producten niet terugnemen omdat de verpakking er niet meer is? Dat laatste zou nl onzin zijn in geval van een online bestelling.

marita5
door marita5 - Nov 24, 2016 om 00:38
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Hindriek ,

 in de voorwaarden staat grote meubels binnen 14 dagen retourneren voor 50,-

Het staat niet in de voorwaarden , maar op de site zelf onder retourneren :

Eijerkamp Ophaalservice

Als u grote artikelen wilt retourneren, zoals bijvoorbeeld een bank, dan kunt u contact opnemen via 0575 - 583600 of het contactformulier voor het maken van een retourafspraak. Voor het ophalen van het meubel wordt er 50,- in rekening gebracht.

Hi
door Hindriek Nov 24, 2016 om 00:56
1 Antwoorden / 1 Vragen

Onze styliste zegt ons vandaag en gisteren met eijerkamp gebeld te hebben en dat meubels niet terug mogen ja alleen als we 50% van de verkoopprijs inleveren

tenormin
door tenormin - Nov 24, 2016 om 00:45
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Had u beter via dat programma van Martijn Krabbee kunnen doen; daar geeft Eijerkamp alles gratis, althans, zo lijkt het. Maar inderdaad, als het alleen om de verpakking gaat,bezopen.

Hi
door Hindriek Nov 24, 2016 om 01:02
1 Antwoorden / 1 Vragen

Geen idee of het om de verpakking gaat maar het is het enige waar we niet aan voldoen

Hi
door Hindriek - Nov 24, 2016 om 00:48
1 Antwoorden / 1 Vragen

we hebben aangegeven in een mailtje naar de styliste dat de tafel erg groot en wit is in ons huis
Ze heeft contact gezocht met eijerkamp en ons vanavond een reactie gestuurd en daarin heeft ze het vooral over de kleur dat de tafel massief is en dit de uitstraling is en eijerkamp zegt hier niks aan te kunnen veranderen
het feit dat hij te groot is en wij het niet vinden staan is blijkbaar geen reden om terug te nemen
geen idee of zij hem online heeft gekocht maar dat denk ik wel

marita5
door marita5 - Nov 24, 2016 om 01:06
11534 Antwoorden / 15 Vragen

@Hindriek ,

Als u styliste online heeft gekocht , zie dan hier :

Een online bestelling wijzigen of annuleren? Dit kan kosteloos mits uw bestelling nog niet verzonden is. Mocht u uw online bestelling willen annuleren, dan kunt u het pakket bij levering weigeren of binnen 14 dagen na ontvangst retourneren. Tijdens deze termijn dient u zorgvuldig om te gaan met het artikel en de verpakking. Wij maken dan de bestelling ongedaan en storten het betreffende geldbedrag terug op uw rekening of zullen de wijziging doorvoeren.

Hi
door Hindriek Nov 24, 2016 om 01:24
1 Antwoorden / 1 Vragen

En zij zegt ons in eerste instantie dat als het retour gaat het er kosten aan verbonden zijn en wij hebben aangegeven prima maar vanavond zegt ze dat ze het heel vervelend vind maar het mag niet retour ik heb de ontvangstbon en zij zou de factuur moeten hebben
dus zij moet het oplossen maar wij zitten ermee we bellen morgen zelf

marita5
door marita5 - Nov 24, 2016 om 01:31
11534 Antwoorden / 15 Vragen

@Hendriek ,

Dit staat in de voorwaarden :

ARTIKEL 12 - De annulering

1. Bij annulering van de overeenkomst door de afnemer is deze een schadevergoeding verschuldigd van 30% van hetgeen de afnemer bij de uitvoering van de overeenkomst had moeten betalen, tenzij partijen bij het sluiten van de overeenkomst anders zijn overeengekomen. Het percentage als bedoeld in de vorige zin bedraagt 50%, indien de annulering van een overeenkomst door de afnemer geschiedt terwijl de afnemer er al van in kennis is gesteld dat de op- of aflevering of een deel ervan indien het een deellevering betreft kan plaatsvinden.

2. De in het vorige lid genoemde percentages zijn vaststaand, tenzij de ondernemer kan bewijzen dat zijn schade groter is of de afnemer aannemelijk kan maken dat de schade kleiner is.

U kunt aannemelijk maken dat de schade kleiner is .

Ma
door Mat Matheij - Nov 24, 2016 om 01:40
986 Antwoorden / 3 Vragen

Nog onafhankelijk van uw klacht is dit al de tweede klacht over het genoemde bedrijf. Uw klacht echter moet u meer zoeken bij uw styliste. Zij heeft het advies geleverd maar ook de bestellingen gedaan. In eerste instantie is zij daardoor tussenpersoon alsook verantwoordelijk voor door haar geadviseerd materiaal alsook het naleven van door Eijerkamp gestelde algemene voorwaarden. In eerste instantie moet zij zorgdragen voor retourlevering. Dat is niet aan u. Mocht u toch problemen ervaren is de styliste aansprakelijk voor een maximum van het bedrag van het door haar geleverde advies.

pi
door pieterwolters Nov 24, 2016 om 07:59
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Het zou wat zijn als er voor zo'n groot bedrijf als Eijerkamp niet meer dan 1 klacht zou krijgen. Met zoveel klanten zou het wel heel opvallend zijn als er geen klachten zijn.

Ma
door Mat Matheij Nov 25, 2016 om 19:19
986 Antwoorden / 3 Vragen

Tsja dan lijkt het meer dan gepast dat Eijerkamp hierop reageert net zoals elk ´groot´bedrijf als Vodafone die alhier gewoon probeert enige zaak op te lossen. Big is not best. Zaken oplossen wel.

Ei
door Eijerkamp - Nov 25, 2016 om 12:19
1 Antwoorden / Vragen

Beste Hindriek,

Bedankt voor je melding bij Kassa. Ik begrijp dat je graag je meubels wilt retourneren. De voorwaarden om binnen 14 dagen te retourneren zijn inderdaad geldig voor bestellingen via het internet. In onze winkel gelden de CBW voorwaarden.

Ik kijk voor je na onder welke voorwaarden jouw bestelling valt. Wil je mij het ordernummer van de bestelling van je styliste doorgeven? Ook ontvang ik graag je telefoonnummer zodat we de mogelijkheden kunnen bespreken. Je gegevens kan je mailen naar info@eijerkamp.nl.

Ik zie graag je bericht tegemoet.

Met vriendelijke groet,
Eva Stern
Sale Support Eijerkamp

Hi
door Hindriek Nov 25, 2016 om 13:00
1 Antwoorden / 1 Vragen

Van onze styliste heb ik begrepen dat ze al heel veel telefonisch met jullie aan het bakkeleien over de eethoek en jullie komen niet met een passende optie
50% laten vallen op een bedrag van over de 3000,- is erg veel voor meubels die nog geen week in huis staan na het melden van het probleem

me
door mechante Nov 25, 2016 om 13:58
2 Antwoorden / Vragen

NU KAN HET WEL, LEG UIT AUB ? eYERKAMPJES NEEN, IK LEES IETS OVER 50 PROCENT. JEE, WAT ZIJN JULLIE VREEMD, LE DIT UIT, GAAT HET ZO SLECHT OF ZO. SERVICE IK ZAL DUS NOOIT EYEREN VOOR MIJN GELD KIEZEN.

Hi
door Hindriek Nov 25, 2016 om 18:45
1 Antwoorden / 1 Vragen

Het kan nog steeds niet hoor

Cookies
door Cookies - Nov 25, 2016 om 12:29
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Bij een online bestelling hoef je helemaal geen reden op te geven waarom je het artikel retourneert. Ervan uitgaande dat het idd een online bestelling is geweest, moet Eijerkamp je meubel retour nemen en moet je betaling binnen 14 dagen weer op je rekening staan.

Geen aanwezig verpakkingsmateriaal is natuurlijk helemaal niet relevant. Hoe zou je de verpakking nog kunnen hebben als Eijerkamp de meubels zelf in elkaar zet en het verpakkingsmateriaal mee neemt.

DOOR HINDRIEK - 24 NOV. 2016 OM 00:48
ANTWOORDEN / VRAGEN

we hebben aangegeven in een mailtje naar de styliste dat de tafel erg groot en wit is in ons huis
Ze heeft contact gezocht met eijerkamp en ons vanavond een reactie gestuurd en daarin heeft ze het vooral over de kleur dat de tafel massief is en dit de uitstraling is en eijerkamp zegt hier niks aan te kunnen veranderen
het feit dat hij te groot is en wij het niet vinden staan is blijkbaar geen reden om terug te nemen
geen idee of zij hem online heeft gekocht maar dat denk ik wel

Cookies
door Cookies - Nov 25, 2016 om 13:08
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Hoezo 50% van de factuur laten vallen? Nogmaals: je hebt RECHT op retourneren ZONDER enige uitleg en ZONDER gebakkelei.

DOOR HINDRIEK 25 NOV. 2016 OM 13:00
ANTWOORDEN / VRAGEN

Van onze styliste heb ik begrepen dat ze al heel veel telefonisch met jullie aan het bakkeleien over de eethoek en jullie komen niet met een passende optie 50% laten vallen op een bedrag van over de 3000,- is erg veel voor meubels die nog geen week in huis staan na het melden van het probleem

Hi
door Hindriek Nov 25, 2016 om 13:13
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ze heeft de tafel met bijpassende houten bankjes online gekocht maar je kunt het niet in je winkelmandje plaatsen maar moet op offerte klikken
pas daarna blijkt dat er voorwaarden in beeld komen
je hebt keuze uit verschillende maten waar je uit kunt kiezen en dan noemen ze het speciaal voor jou op maat gemaakt dus 50% inleveren en ophaal kosten

Cookies
door Cookies Nov 25, 2016 om 13:18
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Aha, is dat de truc die Eijerkamp uit haalt. En je maakt mij niet wijs, als ik zo kijk naar die meubels, dat ze voor ieder afzonderlijk op maat worden gemaakt. Kan wel speciaal voor jou ingekocht zijn, maar dat is heel wat anders. Niemand is in de winkel geweest, dus is en blijft het een ONLINE aankoop. Neem z.s.m. contact op met Consuwijzer.nl, kan zowel telefonisch (gaat het snelst) of via de mail.

Hi
door Hindriek Nov 25, 2016 om 13:39
1 Antwoorden / 1 Vragen

Idd het zijn meerdere standaard maten
dankjewel ik zal kijken

me
door mechante - Nov 25, 2016 om 13:52
2 Antwoorden / Vragen

U zou kunnen lezen over  grijze regels in de wet, die zorgen ervoor bijv. dat stel je hebt een telef abonnement, de kosten per minuut mogen ze verhogen, staat in contract, stel ze doen dat met 1 euro, van 20 cent naar een euro, dan helaas gaan  mensen, die je verontwaardigd verteld over de absurde verhogingt reageren met:"Nou, dat weet je toch, staat in contract, jee, dan had je maar geen abonn moeten nemen"  Geweldig, nou,  maarrrr, zet ze op hun nummer met :"maar je hebt regels, grijze regels die ons beschermen tegen dergelijke oplichterzaken, anders zou niemand meer een contract durven afsluiten. ,
het gaat erom, dat zij geen rede hebben om de meubels niet terug te nemen. Ik denk, als u deze regels., ja ik ben geen expert, , LAAT ZIEN, DAN DRAAIEN ZE HUN TRUTTERIG PRAKTIJKEN DIRECT NAAR OVERDREVEN GOEDE SERVICE, u weet nu, dat zij u moeten helpen, ze kunnen met van alles komen waarom etc. maar laat ze de regels zien, dat schrikt ze ag en willen absoluut niet een klant, die hun op hun nummer zet verder irriteren, verder pesten, want dat is het, ze mogen blij zijn, dat u het telefoongesprek niet heeft opgenomen

hartelijke groeten, ik vindt dat zo misselijk, ik kan het niet begrijpen, waarom ze zo doen, of ze moeten al hun geld hebben opgemaakt, min hemel, ik b3egrijp precies hoe u zich voelt, pot jan eyerkampjes, je hebt wel een product, dat klanten jaren gebruiken, het is de inrichting, je moet/mag toch wel zeggen, of ze nou te groot volgens u zijn of niet, als u het niet mooi vind,OF TE KLEIN OF MISSCHIEN WEL LELIJK IN HUIS STAAT, DAN IS DAT DE REDE, WANT DAT ZOU  TOCH DE REDE MOETEN ZIJN VOOR TERUGBRENGEN, WAT ANDERS.  ? JA, IS HET NIET ;LACHWEKKEND. ZITTEN ZE ALLEMAAL MET EEN SCHEIDING OF WEET IK WAT, IS ER EEN EPIDIMIE TRUTTENBVOLLENSERVICE ONTSTAAN. OH BEN ZO KWAAD, HEB OOK MEEGEMAAKT, HEB DE MEUBELS NA TWEE MAANDEN WEGGEGEVEN, DAG 2000 EUROOOOO !!!!!!!!!

costnix
door costnix Nov 25, 2016 om 14:33
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Uw computer/tablet is mij het intypen van uw bericht besmet met het CapasLockStuck virus :-(

ne
door neodutchio Nov 25, 2016 om 19:15
5165 Antwoorden / 12 Vragen

U een expert? In het roepen wel ja.

ne
door neodutchio - Nov 25, 2016 om 14:16
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Natuurlijk kunnen artikelen retour gestuur worden binnen de 14 dagen, maar dit moet zo ver mogelijk in de staat hoe dat het geleverd is.
Er is samen met de interieurstyliste een meubel uitgekozen. Is dit niet nagemeten door ts in de ruimte? Is er zelf niet gekeken wat de mogelijkheden zijn? Ik vind het erg kort door de bocht om een ander de schuld te geven voor een bestelling waar vrijwillig voor is getekend. Er is een advies uitgegaan die schijnbaar klakkeloos is aangenomen. En ja, dat u de tafel te groot vind kan voor een ander weer mooi zijn.
de meubelen hadden terug gestuurd kunnen worden mits deze nog ingepakt waren. Ze zijn uitgepakt en gebruikt, ook al is het een koete periode. Dat hier een afschrijving aan zit is begrijpelijk. Transport is anders nu, beschadingsgevoeliger en het kost ruimte om dit opnieuw te verkopen.

Cookies
door Cookies Nov 25, 2016 om 14:27
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Nee, een afschrijving is niet begrijpelijk!

ne
door neodutchio Nov 25, 2016 om 19:21
5165 Antwoorden / 12 Vragen

.

ne
door neodutchio - Nov 25, 2016 om 20:14
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Voor wie werkt de styliste? Als deze in dienst is bij Eijerkamp is het geen koop op afstand. Bij koop op afstand geldt dat koper en verkoper op geen enkele wijze bij elkaar in de buurt zijn geweest. Als de styliste in dienst is van Eijerkamp en bij u thuis is geweest geldt koop op afstand niet. Bron: consuwijzer:Als u iets koopt op afstand, gaat u niet naar een echte winkel. U koopt dan iets via internet, telefoon, of fax. Of u koopt iets via een bestelbon uit een catalogus. Bij kopen op afstand zijn u en de verkoper op geen enkel moment bij elkaar in de buurt. Soms heeft een gewone winkel ook een webwinkel. U koopt het product via de webwinkel en u ontmoet verder geen verkoper.