C.
door C.M.1976 May 15, 2017 om 20:01
Winkels & webshops

Decor wonen

  1. Op 30/12/2016 een bed besteld en de verkoper zei dat hij geleverd zou worden binnen 8 maar echt uiterlijk 12 weken.
    Na 8 weken gebeld uit nieuwsgierigheid maar werd toen afgesnauwd dat ik echt 12 weken moest wachten. Na 12 weken weer gebeld want ik had uiteraard nog niets gehoord... Toen bleek dat het bed een dag ervoor (op 20 mrt) op een schip was geladen en dat het nog uiterlijk 3/4 weken zou duren. Hier waren we al niet blij mee maar na een mail werd dit nogmaals bevestigd (lang leve de kleine lettertjes waar de verkoper uiteraard niets over heeft verteld maar ja deze hadden we getekend).
    Na weer 4 weken uiteraard nog niets gehoord. Maar we waren druk aangezien we in de tussentijd een nieuw huis hebben gekocht. Het is inmiddels 8!! Ipv van 4 weken ( en in totaal 21 weken na de datum van bestelling van het bed) en we worden gebeld dat het bed geleverd moet worden (na 24 weken mag je kosteloos annuleren, zo slim zijn ze bij decor wonen dan weer wel).

  2. We hebben aan de mevrouw aan de telefoon de situatie proberen uit te leggen en aangegeven dat we gaan verhuizen en dat we het bed nu graag op het nieuwe adres geleverd en gemonteerd willen hebben maar wel rond eind juli. Echter, Decor wonen wenst hier niet aan mee te werken. We moeten het bed binnen 4 weken laten leveren en anders zijn we onze aanbetaling van 400 kwijt.
    De klantenservicemedewerker heeft ons zeer onbeschoft te woord gestaan. Deze 4 weken waar DecorWonen over spreekt zien wij overigens niet in de kleine lettertjes staan!!!

  3. Wat kunnen we hiermee? Zo ja wat?

22576 9 Rapporteer

fa
door familyman - May 15, 2017 om 20:19
888 Antwoorden / 1 Vragen

1: U weet dat er kleine lettertjes zijn, als u iets koopt en tekent, die KUNT u lezen vooraf, maar ook niet doen en merken dat ze tegen u gebruikt kunnen worden.
2: Al uw nieuwe adres een paar honderd km verder is, kan ik mij voorstellen dat dàt een probleem kan vormen. Gaat u verweg verhuizen van uw huidige adres af?
3: Proberen in de winkel dit op een vriendelijke manier op te lossen.

C.
door C.M.1976 May 16, 2017 om 11:05
Antwoorden / 1 Vragen

Wij hebben het uiteraard geprobeerd om op een vriendelijke manier uit te leggen maar er werd niet naar geluisterd..

We gaan max. 1 kilometer verder wonen dus dat zal het probleem niet zijn.

Naar de winkel gaan is inderdaad een idee, dank je wel

tijger1
door tijger1 - May 15, 2017 om 20:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dus u wilt het nu zo'n  negen weken later hebben? Wonderlijk, want of u nu uw oude bed of het nieuwe meeverhuist, dat maakt toch niets uit? Nu zouden zij dat bed al die weken moeten opslaan.

Voortaan de kleine lettertjes lezen, koop desnoods een vergrootglas.

C.
door C.M.1976 May 16, 2017 om 11:10
Antwoorden / 1 Vragen

Nou het is een electrisch bed dat gemonteerd moet worden ik denk dat een verhuizing zo een bed niet ten goede komt...

Klanten 21 weken laten wachten is wel normaal? Terwijl in de winkel uitdrukkelijk anders is gezegd? Dat we de kleine lettertjes hadden moeten lezen weten we ook wel maar daar gaat het nu niet om we zouden alleen wat meer klantvriendelijkheid verwachten nu ze ons ook langer dan toegezegd hebben laten wachten. Luisteren, proberen naar een oplossing te zoeken oid...Maar helaas

tijger1
door tijger1 May 16, 2017 om 11:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De motor zit, normaal gesproken, aan de lattenbodem bevestigd en als het spul op tijd gekomen was, had u het toch ook moeten verhuizen?

Maar het is inderdaad niet klantvriendelijk. U zult, hopelijk, voorlopig geen nieuw bed modig hebben, maar als de tijd daar is, kan ik u Beter Bed adviseren. Perfecte afspraken over levering, en ze houden zich daar ook volledig aan.

C.
door C.M.1976 May 16, 2017 om 13:17
Antwoorden / 1 Vragen

Ja klopt ons huidige bed komt van Beter Bed, geen problemen gehad... ;-)

marita5
door marita5 - May 15, 2017 om 20:31
11521 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo CM 1976 ,

Het hele internet staat vol met dezelfde klachten als u .

De voorwaarden :

Artikel 6 – Levertijd

a. Verkoper geeft bij aankoop altijd een indicatie van de levertijd.

b. Onder levertijd wordt verstaan de in de overeenkomst bepaalde termijn, waarbinnen de prestatie moet worden verricht. Partijen kunnen een vermoedelijke of een vast overeengekomen levertijd bepalen.

c. Indien deze vermoedelijke levertijd wordt overschreden, door onvoorziene omstandigheden en overmacht, wordt aan de verkoper een nadere termijn gegund. Nadere termijn is gelijk aan de vermoedelijke levertijd zoals vermeld op de order c.q. koopovereenkomst.

d. Bij overschrijding van voornoemde nadere termijn heeft de koper het recht de overeenkomst zonder ingebrekestelling of rechtelijke tussenkomst eenzijdig te ontbinden.

Is te belachelijk voor woorden dat u 21 weken moet wachten op een bed .

Neem eens contact op met consuwijzer , klik op de rode regel .

https://www.consuwijzer.nl/contact

C.
door C.M.1976 May 16, 2017 om 11:11
Antwoorden / 1 Vragen

Dank u wel voor uw reactie, ik ga even kijken

Cookies
door Cookies - May 15, 2017 om 20:37
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Als je al zo lang op dat bed hebt moeten wachten, zou ik het maar z.s.m. laten afleveren. Persoonlijk zou ik de boel maar ingepakt laten staan en zelf monteren na de verhuizing. Dat lijkt mij de meest praktische en minst tijdrovende oplossing. Denk dat je wel genoeg te doen hebt met het oog op de a.s. verhuizing.

Dat een leverancier niet wil fungeren als opslagplaats, is begrijpelijk. Wel een belachelijk lange levertijd, geen winkel voor mij. Ik koop mijn boxsprings wel bij Ikea, heb ik het binnen 10 dagen binnen.

C.
door C.M.1976 May 16, 2017 om 11:12
Antwoorden / 1 Vragen

Dat denk ik nu ook was ik maar gewoon naar Ikea gegaan ;)

marita5
door marita5 - May 15, 2017 om 20:43
11521 Antwoorden / 15 Vragen

@CM 1976 ,

Feitelijke levering aan koper :

Voor het bezorgen van gekochte goederen worden de afspraken per mail of sms bevestigd naar de koper toe.
Indien koper op afgesproken datum en tijd niet aanwezig is, zijn de extrabezorgkosten voor rekening koper.
Indien koper 24 uur van te voren zijn/ haar afwezigheid per mail doorgeeft kan de afspraak verzet worden en zullen er geen extrakosten berekend worden. Wanneer de koper weigert de hem correct en onbeschadigd aangeboden producten terstond in ontvangst te nemen, zijn daaruit voortvloeiende vrachtkosten, onkosten van opslag e.d. voor zijn rekening.

Afname door koper van het gekochte product geschiedt uitsluitend vanuit hoofdmagazijn verkoper te Schiedam. De koper is verplicht het product voor afname te controleren op mogelijke beschadigingen en gebreken. Na afname van het product, is de verkoper niet meer aansprakelijk voor eventuele schade voortvloeiend uit verkeerd gebruik of eigen toedoen, of tijdens het laden, vervoeren en lossen van het afgenomen product door koper. i. Rest afval van de gekochte producten, zoals verpakkingen, folie en piepschuim worden niet door onze bezorgers mee genomen. Wel zullen bezorgers de verpakkingsresten in de ruimten wel netjes opruimen.

hansje klein
door hansje klein - May 16, 2017 om 11:28
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Duidelijk een bedrijf dat voornamelijk op de eigen organisatie is uitgericht ... en tevens weer van de producent afhankelijk is, maar u zult toch wel een reden hebben gehad om dit bed, bij dit bedrijf te bestellen. Dat moet de teleurstelling dan toch weer kunnen dempen en een ramp is het nu ook weer niet. Laat het desnoods later leveren voor een paar Euro opslagkosten extra. Ik zou tenslotte wel van de reeds betaalde levering+montage gebruik blijven maken ... zodat er ook daarmee straks weer niet gesteggel over kan komen wanneer er iets niet is meegeleverd, kapot is of niet werkt. Dat kan allemaal gebeuren wanneer u eerst zelf het niet-uitgepakte bed opslaat en later gaat monteren.

Maak de borst overigens alvast nat: https://www.klacht.nl/decor-wonen-slapen/

C.
door C.M.1976 May 16, 2017 om 13:19
Antwoorden / 1 Vragen

Ja daar had ik inderdaad gisteren ook op gekeken werd er niet blij van...

Bedankt voor de tip!

Ge
door Genee - May 16, 2017 om 11:33
1509 Antwoorden / 1 Vragen

U kunt het beste naar de winkel gaan en uw verzoek opnemen met de manager.
Telefonisch wordt u meestal afgescheept met een standaard antwoord.
Na die lange levertijd mag Decor wonen u wel wat service verlenen.

C.
door C.M.1976 May 16, 2017 om 13:20
Antwoorden / 1 Vragen

Ook een goede tip, bedankt

di
door dickster - May 16, 2017 om 12:09
69 Antwoorden / 2 Vragen

Ik begrij uit uw bericht dat ze nog maximaal 4 weken willen wachten met de levering. Is het geen idee om dan eerst de slaapkamer onder hande te nemen voor zover nodig(verven/behang/vloerbedekking) zodat het bed gewoon gemonteerd kan worden? dan slaapt u in het oude huis nog zolang op uw oude bed en staat uw nieuwe klaar na de verhuizing.

C.
door C.M.1976 May 16, 2017 om 13:19
Antwoorden / 1 Vragen

Over 4 weken hebben we helaas de sleutel nog niet...

boppe1943
door boppe1943 - May 16, 2017 om 13:47
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Uit "veelgestelde vragen van Decor Wonen:

Q: Wat zijn de levertijden van jullie producten?

A: De levertijden van onze producten zijn over het algemeen 8 tot 12 weken. Doorgaans komen de producten eerder binnen dan de aangegeven levertermijn. Wij importeren namelijk het overgrote gedeelte van ons assortiment rechtstreeks vanuit onze eigen fabriek waardoor deze levertijden ruimschoots van tevoren behaald worden. Op het moment dat uw bestelling binnen is wordt er direct contact met u opgenomen door de afdeling planning om een afspraak met u in te plannen voor de bezorgtijd en leverdatum.

2. Klacht over levering

Q: Wat moet ik doen als geleverd product beschadigd is, of een andere klacht heb?

A: Wegens de wet en regelgeving ter bescherming van u en onszelf kunnen klachten alleen schriftelijk ingediend worden. De klachtafhandelingsprocedure werkt als volgt, heeft u een klacht of heeft u een beschadiging na levering van het product geconstateerd, dan dient u dit te mailen naar klantenservice@decorwonen.nl. Wij raden u aan om de klacht zo goed mogelijk te omschrijven met zoveel mogelijk informatie erbij en duidelijke foto’s ter ondersteuning van de beeldvorming. Binnen 5  werkdagen wordt u klacht beoordeeld en krijgt u via de mail een terugkoppeling hierop.

Q: Kan ik mijn bestelling wijzigen of annuleren?

A: Bij annulering van de verplichtingen conform de overeenkomst door koper, is deze terstond een opeisbare schadevergoeding verschuldigd van 30% van het overeengekomen bedrag. Het wijzigen van een bestelling is mogelijk zolang dit binnen 24 uur na bestelling gebeurd.

C.
door C.M.1976 May 16, 2017 om 14:47
Antwoorden / 1 Vragen

Dank je wel, ga ik ook proberen