He
door Henk en Helma Aug 31, 2018 om 21:53
Winkels & webshops

Euroloterij

Gebeld door een incassobureau op vrijdag 31 augustus 2018 om 16.58 uur (tel.nr. was 0857325938)!!!

Er werd ons verteld, dat wij een rekening open hadden staan bij de Euroloterij. Lidmaatschap was ingegaan in juni 2016 en er stond nu een bedrag open van € 295,00.

Al onze gegevens wist hij (zoals bankrekeningnr., emailadres etc.) en er was ook een bandopname genomen, waarin die afspraak was gemaakt.

Wij waren perplex en weten van niets.

Hij vertelde dat het maandbedrag was geweigerd en het incassobureau nu was ingeschakeld. Het ging om de Euroloterij met 100 loten per maand en deze nooit was geannuleerd.

Op de vraag waarom wij nu pas gebeld werden antwoorde hij, dat er al een paar keer een herinneringsmail was gestuurd. Er was zelfs al iemand aan de deur geweest [edit] wist hij te vertellen), maar er was niemand thuis!?!

Ik vroeg aan hem, wat het maand termijn was van deze loterij en toen moest hij even nakijken en vertelde toen, dat dat € 24,60 per maand was.

Vreemd verhaal is dit, want het zegt ons niets en hebben nooit een bevestigingsbrief ontvangen van de Euroloterij, bewijs van deelname.

Ook het maandbedrag is een vreemd bedrag, is meestal een rond bedrag zoals € 10,00, € 12,50 o.i.d.

Een herinneringsmail zeg ons ook niets en ook geen brief in de brievenbus, dat er iemand langs de deur was geweest!!!

Aan het eind van het gesprek zei hij, dus u betaald nu niet, want dan kan ik gelijk de lidmaatschap stopzetten. Wij gaan niet betalen voor iets waar wij niets vanaf weten, dus hebben wij gevraagd om de gegevens uit het dossier en hij zou het dossier aan ons mailen en vroeg ons emailadres, waarop ik heb gezegd, dat hij dat al wist vanuit het dossier.

Hij zou aanstaande maandag terug bellen, zodat wij het weekend even konden nazoeken in de mails, maar helaas kunnen wij daar niets meer van terug vinden (2 jaar is te lang).

Maar helaas ook geen mail met dossier ontvangen en heb om 17.30 gebeld naar het incassobureau en kreeg te horen, dat het kantoor was gesloten na 17.00 uur. kan iemand ons helpen? Wij weten ook niet meer wat wij hier mee aan moeten.

3797 7 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Aug 31, 2018 om 21:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dubbelpost

Ge
door Genee - Aug 31, 2018 om 22:16
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Haalt iemand een grap met u uit?
U hebt dus zo ongeveer een jaar achterstand, 12 x 24,60 = 295,20
Dus tot half 2017 zou u wel betaald hebben, dat moet u toch wel kunnen opzoeken via internetbankieren.
En naar welke rekening moest u dat bedrag overmaken?
Zoals u zegt, vreemd verhaal, zou niet zondermeer betalen.

@H
door @HENK@ - Aug 31, 2018 om 22:43
159 Antwoorden / 1 Vragen

dat hij uw adres weet is niet erg moeilijk, heel nederland weet het ondertusen.... zie uw eigen tekst..................

tenormin
door tenormin Aug 31, 2018 om 23:24
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Heel Nederland nog wel. Mocht vraag & beantwoord willen.  Maar natuurlijk dom om dit alles te plaatsen.

marita5
door marita5 - Aug 31, 2018 om 22:53
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Dubbelpost klik hier

diumenge
door diumenge - Aug 31, 2018 om 22:56
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Lekker al je gegevens op internet gooien, krijgen jullie nog veel meer van dit soort telefoontjes He.k en H..ma van Tr...t, Od.....tlaan .. 3..1ZL  Vl....n    tel. 030....975.

edrick3
door edrick3 - Sep 1, 2018 om 11:16
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Wij weten ook niet meer wat wij hier mee aan moeten.

NIETS!

En ik heb de redactie gevraagd je adres te verwijderen.

Wh
door Why? - Sep 1, 2018 om 14:10
1 Antwoorden / 1 Vragen

Wanneer u door een derde partij benaderd wordt is het altijd verstandig om de naam van de medewerker, de naam van het bureau en diens telefoonnummer op te schrijven en standaard checken of het bedrijf wel bestaat, of dit wel het echt nummer van het door-de-werknemer-genoemde bedrijf is en of de medewerker wel daadwerkelijk daar werkt. Als dit niet klopt kunt u het al negeren.

Als dit niets verdachts oplevert kunt u contact opnemen met de tweede partij (Euroloterij) en daar navragen hoe zij aan uw gegevens destijds zijn gekomen. Dat zou gearchiveerd moeten zijn. Vaak staan er bijvoorbeeld verkopers op straat namens loterijen wie (zonder dat de consument het vaak door heeft) het slachtoffer inschrijven voor een abonnement met gebruik van adresgegevens, naam en rekeningnummer. Vaak zeggen ze dat het eenmalig is, maar meestal is dat niet het geval.

Na deze stappen bent u wellicht een stuk verder wat er nu daadwerkelijk gebeurd is. Ik hoop dat dit nuttig voor u was.

Groetjes,

Why?