Pi
door Pieter Keijser Dec 20, 2023 om 11:23
Winkels & webshops

Evaluatoren.nl dwingt mij betaling

Op website gegreageerd, kijk vaker op kentekencheck ,als ik een leuke auto zie,zo ook bij deze met de waarde van je auto te
taxeren , door je kenteken van je auto op te geven.
Daarna e-mails betreffende betaling, heb niets gezien van kosten e.d.
nu zeggen / mailen ze mij betreffende incasso.

kunt u mij adviseren wat te doen .
Heb geen enkele geopend en ook niet gereageerd.

met vriendelijke groet
[EDIT REDACTIE: titel topic + persoonsgegevens verwijderd]

3052 12 Rapporteer
heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 20, 2023 om 11:26
16876 Antwoorden / 202 Vragen

Niet anders reageren dan blokkeren als spam. Doe ook een melding aan valse-email@fraudehelpdesk.nl

(
link is gecorrigeerd)

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Dec 20, 2023 om 12:20
2080 Antwoorden / Vragen

Dus als je mail niet opent gaan ze vanzelf weg? Prima route om een dezer dagen de kans te krijgen de kantonrechter uit te mogen leggen dat je wel geklikt hebt maar geen opdracht hebt gegeven, en wie weet gaat die daar in mee.

Mabelle
door Mabelle Dec 20, 2023 om 13:24
436 Antwoorden / 1 Vragen

Belachelijk om er blind van uit te gaan dat dit een spammail is. Fantastische 'expert' (let op de aanhalingstekens) is die man. Die wil iemand op nog hogere kosten jagen.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Dec 20, 2023 om 13:41
2080 Antwoorden / Vragen

Je kunt ook zomaar gelijk krijgen van de rechter bij de incassoprocedure maar dat moet je dan wel even afwachten.

Mabelle
door Mabelle Dec 20, 2023 om 13:49
436 Antwoorden / 1 Vragen

Klopt, en gezien de link van @marita kun je er onderuit komen. Neemt niet weg dat de ontvangen mail geen spammail is.

rj
door rjw Dec 20, 2023 om 14:12
3270 Antwoorden / 5 Vragen

Goeie tip. Als ik rekeningen in de post krijg doe ik mijn ogen dicht en gooi ik ze direct in de oud-papierbak.

Mabelle
door Mabelle Dec 22, 2023 om 09:45
436 Antwoorden / 1 Vragen

Ik gooi altijd die blauwe enveloppen weg. Die worden zo massaal verstuurd, kan alleen maar spam zijn dan...

ne
door neodutchio - Dec 20, 2023 om 11:28
5158 Antwoorden / 12 Vragen

Niets gezien van de kosten, staat direct op de homepage. U hebt een commerciële partij gevraagd een taxatie uit te voeren voor de prijs die op de website staat. Dus ja, u moet dan betalen.

"Hierbij bevestig ik dat ik de leeftijd van 18 jaar heb bereikt en dat ik kennis heb genomen van de algemene voorwaarden van de dienstverlener en ermee instem deze na te leven. Ik eis de onmiddellijke uitvoering van het dienstverleningscontract en ga ermee akkoord dat ik het recht verlies om het contract op te zeggen zodra de overeengekomen dienst is verleend. Ik ben mij er ook van bewust dat de dienst bindend is en ik verbind mij ertoe deze volledig te betalen op het ogenblik van de levering.

De taxateurs van ons bedrijf zullen een hoogwaardige en snelle individuele taxatie van Uw voertuig uitvoeren. Door akkoord te gaan met de voorwaarden voor het verzenden van deze informatie, accepteert U deze automatisch. De service kost 120 eur . In deze prijs zijn al onze kosten inbegrepen die betrekking hebben op de taxatie van de auto en de levering van de dienst."

wi
door wilhelmina59 - Dec 20, 2023 om 11:37
516 Antwoorden / 0 Vragen

Staat nb op de eerste pagina die ik aanklik.
Tja, zou maar gewoon betalen, kosten worden alleen maar hoger.

sjjoppy
door sjjoppy - Dec 20, 2023 om 11:37
7200 Antwoorden / 3 Vragen

Uit een eerdere vraag hierover zijn ook nog wat antwoorden te lezen.
Als u niet reageert worden de kosten hoger dus zo gauw mogelijk iets van u laten horen.

https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/auto-vervoer/heeft-iemand-ervaring-met-evaluatoren-nl

Mabelle
door Mabelle - Dec 20, 2023 om 13:10
436 Antwoorden / 1 Vragen

Volg in ieder geval niet het FOUTE advies van de @heremietkreeft, want dit mailje betreft namelijk GEEN spam! Had hij zelf ook kunnen weten als hij even de moeite had genomen op de betreffende website te kijken.

@topicstarter Zoals anderen ook al melden, staat op 1e pagina aangegeven dat het geld kost. Ik zal de tekst even wat vergroten voor je.
Kortom je hebt niet goed opgelet. Advies zo snel mogelijk betalen voordat er incassokosten bij komen.

Tekst op betreffende site:

Hierbij bevestig ik dat ik de leeftijd van 18 jaar heb bereikt en dat ik kennis heb genomen van de algemene voorwaarden van de dienstverlener en ermee instem deze na te leven. Ik eis de onmiddellijke uitvoering van het dienstverleningscontract en ga ermee akkoord dat ik het recht verlies om het contract op te zeggen zodra de overeengekomen dienst is verleend. Ik ben mij er ook van bewust dat de dienst bindend is en ik verbind mij ertoe deze volledig te betalen op het ogenblik van de levering. De taxateurs van ons bedrijf zullen een hoogwaardige en snelle individuele taxatie van Uw voertuig uitvoeren.

Door akkoord te gaan met de voorwaarden voor het verzenden van deze informatie, accepteert U deze automatisch. DE SERVICE KOST 120 EURO . In deze prijs zijn al onze kosten inbegrepen die betrekking hebben op de taxatie van de auto en de levering van de dienst.

marita5
door marita5 - Dec 20, 2023 om 13:27
11524 Antwoorden / 15 Vragen
br
door bravehenk - Dec 20, 2023 om 14:03
206 Antwoorden / 0 Vragen

U denkt dat alles maar gratis is, helaas. U wilt toch ook betaald krijgen als u werkt of doet u het gratis.
U krijgt waarschijnlijk nu veel mailtjes niet zo handig om uw email adres op een openbaar forum te zetten.

Volgend keer ook eerst goed de voorwaarden lezen dit is nu voor u een wijze en dure les.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 20, 2023 om 14:21
16876 Antwoorden / 202 Vragen

Ik corrigeer mijn antwoord in die zin dat gelet op de reactie van @MARITA5 er ook hier sprake is van'een gewaarschuwd men geldt voor 2'en u klaarblijkelijk de waarschuwingen niet heeft gezien. Tja, u heeft inderdaad wel uw kenteken doorgegeven enn daar heeft men op gereageerd. Helaas is dan ook mijn advies: betalen en in het vervolg eerst even vooraf checken zoals via de link die ik u nu geeft en waaruit al afdoende is af te leiden 'om er niet in te trappen'. https://nl.trustpilot.com/review/kentekencheck.nu

marita5
DOOR MARITA5 - DEC 20, 2023 OM 13:27
11427 ANTWOORDEN / 15 VRAGEN

Hallo Pieter Keijser ,

Lees hier eens , klik op de rode regel .

https://radar.avrotros.nl/artikel/pas-op-voor-de-illegale-praktijken-van-evaluatorennl-54391

ro
door ronny530 - Dec 22, 2023 om 10:49
2788 Antwoorden / 41 Vragen

Dat het geld ging kosten moet u wel gezien hebben maar het vinkje van akkoord met de voorwaarden gaan staat standaard aangevinkt en dat mag niet.
Het is echter wel zo dat als u dat vinkje uitzet ook geen taxatierapport aan kunt vragen dus wat dat betreft is de site wel misleidend maar is dat strafbaar omdat er duidelijk vermeldt staat dat er aan de dienstverlening want dat is het kosten verbonden zijn.
U staat nu voor de keuze, niet betalen en het verloop afwachten met de kans dat er een rechtszaak van komt waarbij de uitspraak niet te voorspellen is of wel betalen om van het gedoe af te zijn.
Tip voor een volgende keer, bij de ANWB kunt u ook de dagwaarde gegevens gratis opvragen en voor een uitgebreid rapport kunt u tegen betaling bij autoweek.nl terecht.

jewee
door jewee - Dec 22, 2023 om 12:17
61 Antwoorden / Vragen

Het enige goede antwoord lijkt mij van Marita5....
Daarin staat dat de praktijken bekend zijn en dat er geen onopgemerkte vinkjes mogen aanstaan ,hetgeen op de site van evaluatoren wel het geval is.....advies vd advocaat is de enige juiste- niet betalen.

1paul
door 1paul - Dec 22, 2023 om 16:57
3162 Antwoorden / 0 Vragen

niet betalen in eerste instantie, men moet je expliciet vragen of men de dienst binnen de bedenktermijn uit mag voeren, doet men dit niet dan mag dit ook niet!!

Simpel verwijzen naar de voorwaarden is dus niet voldoende..

https://www.webwinkelkeur.nl/bedenktijd-bij-diensten-herroepingsrecht/

AT
door ATF1968 - Dec 31, 2023 om 11:30
1 Antwoorden / Vragen

Evalulatoren.

Bij mij is dit vorige week ook overkomen moet 120 euro betalen anders verhoging of een deurwaarde ?
Dit kan toch zo maar niet?
Help wie weet er raad .
Weet kassa wat ik moet doen.

ne
door neodutchio Dec 31, 2023 om 12:13
5158 Antwoorden / 12 Vragen

Of Kassa dat weet zal u aan Kassa moeten vragen, u bent nu op een openbaar forum. En de raad kunt u ook lezen in bovenstaande reacties en linkjes. Of moet alles opnieuw geschreven worden?