Gr
door Granpadre55 Mar 24, 2023 om 10:28
Auto & vervoer

Heeft iemand ervaring met evaluatoren.nl?

Ik heb een auto taxatie gedaan, leek erop dat het net zo iets is als wij kopen autos. Vervolgens krijg je een mail met een taxatie en een factuur van 120 euro, kontakt opnemen lukt niet mail adressen bouncen, het nl adres is in Amsterdam en het webadres in Brussel. Bij de factuur staat ook gelijk een dreiging met incassobureau. Het riekt naar oplichting.

15280 25 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Mar 24, 2023 om 10:44
7188 Antwoorden / 3 Vragen

Die website scoort niet al te best:

https://webshopchecker.nl/shop/evaluatoren-nl/

me
door mein33 - Mar 24, 2023 om 10:53
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Het bedrijf is Evaluator.nl en is in Ierland geregistreerd.
Bij het aangaan van de taxatie stem je in (volgens de voorwaaden) met de kosten welke deze taxatie met zich brengt en heeft u een taxatierapport ontvangen dan zult u moeten betalen.

Ongezien een auto taxeren is niet mogelijk, er kan hoogstens een richtprijs worden gegeven.
Dat gebeurt trouwens ook bij bijv. bedrijven als 'Wij kopen auto's" e.d. aangezien de werkelijke (ver)koopprijs pas wordt vastgesteld na een visuele controle.

Me
door Methusalina May 7, 2023 om 18:27
Antwoorden / Vragen

Wat betreft 'Wij kopen auto's': daar heb ik juist een prima ervaring mee gehad. Op mijn taxatie-aanvraag, incl. alle mankementen, deukjes en andere beschadigingen alsmede de (niet verplichte) onderhoudsbeurten en het laatste APK rapport, stuurde men een prijsopgave die € 1000,- hoger lag dan die van mijn garagebedrijf.
Ik wilde dat maar even aangeven, aangezien ik ook dit bedrijf hier enige malen langs heb zien gaan.

marita5
door marita5 - Mar 24, 2023 om 12:17
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Granpadre55 ,

Deze site is geregistreerd op 13 - 6 - 2022 , adres in Amsterdam is een kantoorgebouw , waar je kantoorruimte kunt huren .
Geen enkele ervaring / revieuw te vinden .
Betreft de kosten van € 120,- staat duidelijk op hun site , ook de voorwaarden waar u mee akkoord bent gegaan .

Voorwaarden , klik op de rode regel .

https://evaluatoren.nl/regels.html

Ro
door Ron226 Apr 10, 2023 om 11:16
1 Antwoorden / Vragen

De kosten zijn niet duidelijk. Er is geen verwijzing naar de voorwaarden in de tekst. Ook het afzien van de wettelijke bedenktijd. Er is nergens een bestelknop 'bestellen met betalingsverplichting'  zoals in de voorwaarden staat.
Er is alleen een knop "ga verder"

2.2. Indien u de Dienst wenst te kopen, kunt u de volgende handelingen verrichten:

(i) vul het bestelformulier in,
(ii) klik op de knop "Bestellen met de betalingsverplichting".
Lijkt mij dat je dan ook geen overkomst aan bent gegaan. Daarnaast is er geen contact mogelijk omdat alle communicatie is geblokkeerd en er ook geen reactie wordt gegeven op berichten.

sira
door sira - Mar 24, 2023 om 12:43
2336 Antwoorden / 24 Vragen

U heeft ook helaas de voorwaarden niet gelezen.

Ro
door Ron226 Apr 10, 2023 om 11:11
1 Antwoorden / Vragen

U ook niet blijkt op basis van uw reactie

sira
door sira Apr 10, 2023 om 11:35
2336 Antwoorden / 24 Vragen

Ik hoef ze niet te lezen, want ik ga toch niet met ze in zee. Om voor deze reactie speciaal een account aan te gaan maken?!

ka
door karel m de groot - Mar 27, 2023 om 15:07
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ervaring met evaluatoren.nl is.... ik reageerde op een "soort van" spambericht dat ik de waarde van mijn auto wilde weten ivm eventuele verkoop. Je klikt op een groot vierkantje met hele kleine letters wat doet denken aan een privacy-waarschuwing. Je krijgt enkele dagen later een "slechte waardeschatting" in van je auto EN een werkelijk belachelijk Certivicat EN een factuur van 120 euro. Het geheel sloeg echt nergens op!
Bij het openen van de site zie je in grote letters dat je je kenteken in mag tikken. Dan enter je door en vul je gegevens aan en zie je niets meer van de vermeende betaalde opdracht. De reinste misleiding volgens mij. Ik heb als voorbeelde een screenshot bijgevoegd. Mocht je nog meer gegevens willen.... mag. Ik heb de emails bewaard.

Ik mailde onmiddellijk mijn reactie retour met de mededeling dat ik de rekening niet accepteer. Dat ik geen opdracht had gegeven om tegen betaling een taxatie te doen.

Achteraf blijkt dat het aanvinken van dat vierkantje dus de opdracht zou moeten zijn. Dit is mijn inziens consumentenbedrog / riekt naar oplichting / smaad. Daarnaast ben ik van mening dat de ingewonnen informatie gewoon rechtstreeks van de site van het RDW of zo is geplukt. Werkelijk belachelijk.

(Bij Wijkopenautos.nl had ik dit ook al eens gedaan maar de bieding vond ik veel te laag. Ik kon wel iemand bellen van wijkopenautos en daar heb ik telefonisch een goed en afdoende contact mee gehad.)

Vriendelijke groet

Karel de Groot

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Mar 27, 2023 om 15:52
2055 Antwoorden / Vragen

Ik denk dat u een uitstekend verhaal heeft en als ik u was zou ik ook weigeren te betalen. Het punt is wel dat als men de incasso doorzet u tijd en wellicht ook geld zal moeten besteden om eea van tafel te krijgen en er ook een kans is dat de kantonrechter tot een andere conclusie komt en u alsnog mag betalen.

latevogel
door latevogel Mar 28, 2023 om 12:53
86 Antwoorden / 0 Vragen

https://www.consuwijzer.nl/rekeningen-en-incassoprocedures/betaal-incasso-alleen-als-het-klopt?feedback=tevreden
Ik persoonlijk zou niet betalen, eens kijken wat de rechter (kanton) hierover zegt.
Let op, ik zeg persoonlijk, ik oordeel niet voor u. Dit soort van bedrijven drijven op angst en gaan er dan ook vanuit dat de meeste 'klanten' keurig betalen omdat die de incassoprocedures niet aandurven.

Het wettelijk maximum voor incassokosten is:

  • over de eerste 2.500 euro: 15% met een minimum van 40 euro.
  • De rest van het verhaal kunt op op bovenstaande link vinden.
Een echte taxatie hoort een taxateur aan te pas te komen, dit kan nooit op basis van een kenteken!

ka
door karel m de groot Apr 10, 2023 om 11:10
2 Antwoorden / 1 Vragen

Een toevoeging op mijn eerdere probleem... Vanochtend ontving ik een mailtje van evaluatoren. "Ga betalen want anders.... incassobureau." Ik wilde in contact treden met een opgegeven site: https://evaluatoren.nl/contact. Wat bleek.... "opgegeven site is onbereikbaar. Er is geen enkele andere manier om met evaluatoren in contact te komen.... daarom maar mail gestuurd naar info@evaluatoren.nl in de hoop dat deze wel werkt. Hun aangezegd op te houden met de hinderlijke mails.

Je
door Jennifer K-e Jul 19, 2023 om 10:34
Antwoorden / Vragen

Heb je uiteindelijk betaald? Bij ons speelt dit nu en we twijfelen of we moeten betalen of gewoon afwachten

An
door Andre 2709 - Mar 28, 2023 om 12:16
1 Antwoorden / Vragen

Ook ik ben zo "dom" geweest om op de link te klikken voor een taxatie van onze auto, de prijs die ik kreeg was nog meer als de nieuw prijs dus wat deze taxatie betreft erg onkundig en daar moet ik dan ook nog eens € 120,= voor betalen.

Welnu, wat te doen het is nu 28 maart en de uiterste betaaldag is 1 april dus erg lang wachten kan ik niet meer.
Als ik dus niet op tijd betaal wordt de rekeningdie ik m oet betalen € 140,= !!!

Ik heb twee keuzes 1. betalen en er vanaf zijn of  2. wachten of er een oplossing komt voor deze oplichtingspraktijken met het risico dat de rekening oploopt?

Wat kan Kassa in deze voor ons "dommerikken" doen wat deze oplichters betreft?

AT
door ATF1968 Jan 2, 2024 om 11:33
1 Antwoorden / Vragen

En wat is het geworden ?????

latevogel
door latevogel - Mar 28, 2023 om 12:57
86 Antwoorden / 0 Vragen

https://www.consuwijzer.nl/rekeningen-en-incassoprocedures/betaal-incasso-alleen-als-het-klopt?feedback=tevreden
Ik persoonlijk zou niet betalen, eens kijken wat de rechter (kanton) hierover zegt.
Let op, ik zeg persoonlijk, ik oordeel niet voor u. Dit soort van bedrijven drijven op angst en gaan er dan ook vanuit dat de meeste 'klanten' keurig betalen omdat die de incassoprocedures niet aandurven.

Het wettelijk maximum voor incassokosten is:

  • over de eerste 2.500 euro: 15% met een minimum van 40 euro.
  • De rest van het verhaal kunt op op bovenstaande link vinden.
Een echte taxatie hoort een taxateur aan te pas te komen, dit kan nooit op basis van een kenteken!

Brigitte Peperzak
door Brigitte Peperzak - Mar 30, 2023 om 22:58
1 Antwoorden / Vragen

Ook wij zitten nu met een te betalen factuur van deze oplichters,  de bankgegevens die ze hebben gegeven kloppen niet. Banknummer bestaat niet meer...   mag ik u vragen hoe u dit opgelost heeft???

KASSA ;  wat raden jullie ons aan om te doen???
Jullie hebben nog bij niemand gereageerd......

AT
door ATF1968 Jan 2, 2024 om 11:33
1 Antwoorden / Vragen

En wat heb je gedaan ????

Ma
door Mariaheide - Apr 3, 2023 om 16:36
1 Antwoorden / Vragen

Ik ben er ook ingetuind. Rond 18 maart kreeg ik een email van hen (hoe komen ze aan mijn emailadres ? ) , was in vakantie stemming, wou weleens weten wat mijn auto waard was  en lette niet goed op. Dit zijn duidelijk oplichters, die daar misbruik van maken. Gezien bovenstaande reacties is deze nieuwe vorm van oplichting rond 18 maart begonnen. Ik heb inmiddels van evaluatoren.nl al 2 dreigmails gehad.

Je kunt weliswaar betalen om er vanaf te zijn, maar dan geef je, uit angst of gemakzucht, toe aan criminelen. Ondertussen maken ze vele nieuwe slachtoffers. Het is beter dat iedereen die hier slachtoffer van is aangifte doet en zonodig zijn recht haalt via de kantonrechter, dan stopt dit hopelijk.Bij bovenstaande reacties zie ik een paar keer de opmerking staan dat het je eigen schuld is, omdat je zgn de voorwaarden niet hebt gelezen. Ik vind dit een vorm van ongepaste victim-blaming. Je wordt misleid en opgelicht, dat hoort niet en kan iedereen overkomen.

ik ga niet betalen en aangifte doen. Ze dreigen met een incasso-bureau. Heeft iemand daar ervaring mee hoe een buitenlands bedrijf een incasso bureau op je afstuurt ? Loopt dat via een nederlandse kantonrechter  of is het gebaseerd op buitenlands recht ? Hoe moet je dit precies aanvechten ?

Ik ben in mijn leven al genoeg opgelicht, dit moet stoppen !

Ma
door Mariaheide Apr 3, 2023 om 19:51
1 Antwoorden / Vragen

Gevonden op radar.avrotros, met handleiding wat te doen: Een vergelijkbare site is actief in Finland:
https://www.ecc.fi/en/current/press-rel ... e-invoice/

Ro
door Ron226 - Apr 10, 2023 om 11:26
1 Antwoorden / Vragen

De kosten zijn niet duidelijk. Er is geen verwijzing naar de voorwaarden in de tekst. Ook het afzien van de wettelijke bedenktijd. Fictieve bedrijven en adressen. Geen inschrijving in een kamer van koophandel in wel land dan ook. Er is nergens een bestelknop 'bestellen met betalingsverplichting' zoals in de voorwaarden staat.

Er is alleen een knop "ga verder"

Dit staat in de voorwaarden:

2.2. Indien u de Dienst wenst te kopen, kunt u de volgende handelingen verrichten:

(i) vul het bestelformulier in,
(ii) klik op de knop "Bestellen met de betalingsverplichting".

Lijkt mij dat je dan ook geen overkomst aan bent gegaan of kan gaan als je niet op de bestelknop kan drukken en bewust iets kan bestellen. Daarnaast is er geen contact mogelijk omdat alle communicatie is geblokkeerd en er ook geen reactie wordt gegeven op berichten.
Kwalijke zaak dit soort oplichting sites.

marita5
door marita5 - Apr 10, 2023 om 12:20
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Voor iedereen die te maken heeft met Evalutoren.nl , niet betalen .

Lees ook hier ,

https://radar.avrotros.nl/nieuws/item/pas-op-voor-de-illegale-praktijken-van-evaluatorennl/

MF
door MFR - May 7, 2023 om 17:09
1 Antwoorden / Vragen

Ook ik ben in spel getrapt, heel vervelend. Dit bedrijf staat niet geregistreerd bij de Kamer van Koophandel, adres dat zij opgeven (Weteringschans 165c 1017 XD Amsterdam) is een verzamelgebouw, ook daar zijn zij niet bekend. Ik wacht de verdere bedreigingen van dit bedrijf met veel belangstelling af

Br
door Brombeer1965 - May 20, 2023 om 22:11
1 Antwoorden / Vragen

Ik heb ook een taxatie gehad , maar de informatie klopt niet.
Ik heb een auto uit 2016 maar hij wordt getaxeerd als een auto uit 2022.
Dan heb ik er toch helemaal niets aan , ook wordt de auto getaxeerd volgens in het  Verenigd konkrijk  en is het "certificaat" niet leesbaar , volgen mij is het in een scandinavische taal.
Dan hoef ik volgens mij niet te betalen , hoe zit dit precies?

me
door mein33 May 21, 2023 om 10:36
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Lees even de link die @marita5 eerder heeft geplaatst. (de tweede boven deze reactie)

JM
door JMVolker - May 21, 2023 om 23:23
1 Antwoorden / Vragen

Idem dito als vele anderen in dit forum. Wilde wel een taxatie hebben, maar ben geen betalingsverplichting aangegaan. Het vinkje waarmee je hiervoor toestemming zou geven, blijkt al standaard aangevinkt, je hebt geen herroepingsmogelijkheid en er is nergens een verwijzing naar de voorwaarden die je dan accepteert. Rapport wat ik kreeg verwees naar taxatie voor Verenigd Koninkrijk en certificaat was Zweeds. Daarnaast is de persoon Pieter Blok (deze stond op mijn taxatierapport) zeer waarschijnlijk fictief. Alles riekt naar misleiding.

Heb vervolgens een mail geschreven met bovenstaande en dat zij op geen enkele wijze aan de door hen gestelde serviceverplichting voldoaan hebben, en dat ik derhalve geen betaling, noch boete verschuldigd bn. Mail gebouned natuurlijk, nog meer een bewijs dat dit een scam is.

Ik betaal niets en verwacht ook dat het vanzelf overgaat.

AT
door ATF1968 Jan 2, 2024 om 11:38
1 Antwoorden / Vragen

En nog iets gehoord

Ro
door RoLiSo - Jun 5, 2023 om 01:43
1 Antwoorden / Vragen

Mijn ouders zijn hier ook ingetuind. Ik vroeg mij af of iemand het al zover heeft laten komen dat er een deurwaarder is langsgekomen. Zijn het slechts dreigingen of ontvang je daadwerkelijk rekening van incassobureau tot aan deurwaarder.

Maurice Blaauw
door Maurice Blaauw - Jun 5, 2023 om 09:47
1 Antwoorden / Vragen

Ik heb nergens op geklikt ik bezit geen auto en toch factuur gekregen.
Ik laat mij dus niet intimideren door dreigberichten van incassobureau ik wacht ze graag af aan mijn deur en laat ze braaf naar de rechtbank gaan.
Betalen lijkt mij in deze wel het laatste wat ik ga doen.
Maar ik zie dat zoveel veel mensen oplichten.

JohnJ01
door JohnJ01 - Aug 17, 2023 om 15:26
1 Antwoorden / Vragen

bankrekening nr is uit Bulgarije:
Resultaat

Dit IBAN is correct.

IBAN: BG66INTF40015065607638

BIC: INTFBGSF

Bank: Айкарт АД

76A JAMES BOURCHIER HILL TOWER 8

1407 SOFIA

SEPA Credit Transfer wordt ondersteund.

SEPA Direct Debit wordt ondersteund.

B2B wordt niet ondersteund.

SEPA Instant Credit Transfer wordt ondersteund.

https://wise.com/nl/swift-codes/countries/belgium/wise-europe-s-a is adres voor “QUONTIENT" Avenue
Louise 54, Room S52 Brussels 1050 Belgium

Quotient Int Limited was set up on Monday the 9th of May 2022. Their current partial address is Dublin 7, and the company status is Normal. The company's current director has been the director of 0 other Irish companies. Quotient Int Limited has 1 shareholder. This Irish company shares its Eircode with at least 7 other companies.

Company Name: Quotient Int Limited
Company Status: NORMAL
Company Address: 2c Grangegorman Lower,
Smithfield,Dublin 7,Ireland
Company Size: Log-In To View

De houdergegevens kunnen afgeschermd zijn. Meer informatie hierover vind je via SIDN en privacy

Domeinnaam  evaluatoren.nl
Status  actief
Houder  mr JN
Administratieve contactpersoon  johnson.kr975@proton.me
Registrar  Key-Systems GmbH Im Oberen Werk 1 66386 St. Ingbert Germany
Technische contactpersoon
  • johnson.kr975@proton.me
DNSSEC  nee
Domeinnaamservers
  • vick.ns.cloudflare.com
  • lovisa.ns.cloudflare.com
Registratiedatum  2022-06-13
Datum laatste wijziging  2022-06-13
Administratie door  SIDN BV

atlas1302
door atlas1302 - Aug 17, 2023 om 17:19
341 Antwoorden / 13 Vragen

Gen ervaring, maar ik zou gewoon niet betalen. het lijkt mij een eenzijdig opdringen van een factuur waar u niet mee eens bent. Laat die partij maar naar de rechter stappen, daar is dan de tijd voor u om te verweren. Zij gokken erop door intimidatie u te dwingen tot betaling!

U bent wel wijzer toch?

Ni
door Nicolas Journey - Oct 20, 2023 om 15:50
1 Antwoorden / Vragen

Mensen geen paniek en zekers NOOIT betalen, mocht er überhaupt na dreigmails [*blokkeer het afzenders e-mailadres sowieso] een deurwaarder zich melden dan NOG NIET betalen; zeg dat u het laat voorkomen bij de rechtbank en ga met de persoon niet in discussie.
Er zijn een waslijst van aangiftes gedaan tegen deze hufters en het eenzijdig opdringen door hun met een niet bestaand echt kantooradres nog een daadwerkelijk transparant klantendienst apparaat zal door elke rechter als oplichting worden betiteld.
Hun "moederbedrijf" is zgn gevestigd in Ierland [nee nog net geen Marroko].
Intimidatie en vooral u angst proberen in te boezemen is hun recept van gemakkelijk geld 'verdienen'; denk na hoe kan iemand uw auto taxeren zonder het gezien te hebben ook al heeft u spontaan uw kenteken ingevuld; zij gokken op uw vrees voor de deurwaarder maar betaal nooit en meldt eventueel verder 'bezoek' ook bij de politie.

TIP* Wanneer u weer ooit ongevraagd een mail ontvangt over iets wat eerst een gratis of normale aanbieding betreft; vul dan bewust het adres [Google even] van uw politiebureau in uit uw stad of buurt.
Het enige wat deze pannenkoeken hebben is uw e-mailadres of uw naam; en wees niet bang hun e-mailadres te blokkeren; DOEN!

Ma
door Mart Meijer - Oct 31, 2023 om 10:32
1 Antwoorden / Vragen

Moet ik nu betalen ofniet?
Ik ben van plan niet te doen

marita5
door marita5 Oct 31, 2023 om 12:14
11513 Antwoorden / 15 Vragen
atlas1302
door atlas1302 Nov 19, 2023 om 18:04
341 Antwoorden / 13 Vragen

Niet betalen! laten ze maar komen met spierballen taal. U wacht gewoon alles af, totdat de rechter u oproept, u heeft al verweer aangetekend, daar heeft u geen advocaat voor nodig. Maar een handige jurist is wel erg gemakkelijk, en schuift deze praktijken moeiteloos van tafel.

hj
door hjm R - Nov 19, 2023 om 15:43
1 Antwoorden / Vragen

Heeft iemand al  ervaring met een deurwaarder van evaluatoren.nl

atlas1302
door atlas1302 - Nov 19, 2023 om 17:59
341 Antwoorden / 13 Vragen

Als de auto niet gezien is, kan er ook nooit een taxatie plaatsvinden. Zo simpel is het! Er kan wel een richt prijs gegeven worden, maar als u die te laag vindt dan houd het gewoon op.

Ik zou niet betalen, en als de incasso cowboys te paard aankomen...in verweer gaan. De rechter zal beslissen waar het naar riekt, en die uitslag heeft u te accepteren en dat geldt ook voor evaluatoren.

Succes hoor, maar beter nog ver van die lui vandaan blijven. U weet toch wel wat uw auto waard is toch? vraag het de vakman.

hi
door hielema - Dec 12, 2023 om 11:22
1 Antwoorden / Vragen

Geachte lezer[es],
Ook ben er ingetuind.Ik vroeg waarde van mijn auto aan en verstuurde deze.Op 10.12.2023.kreeg ik waarschuwing dat er nog een open rekening van 120,=had staan en deze dient 14.12.23.betaald te zijn Zoniet,dan mogelijk boete + mogelijk deurwaarde.Om ellende te voorkomen was ik bereid om maar te betalen.[ik had overigens geen v voor acc.aangevinkt] Ik wilde met Ideal betalen of via betaalrekening overmaken.Ik heb
gemaild eerst via beantwoorden later rechtstreeks + via evaluatoren.nl Beide mails waren niet afleverbaar.Betaling via creditcard vond ik riskant gezien de vragen die men stelde alvorens te kunnen overmaken.
WAT HIER TE DOEN??

marita5
door marita5 Dec 12, 2023 om 11:26
11513 Antwoorden / 15 Vragen

@Hielema ,WAT HIER TE DOEN?? Niet betalen , zie deze link  https://radar.avrotros.nl/nieuws/item/pas-op-voor-de-illegale-praktijken-van-evaluatorennl/

LG
door LG51 - Jan 1, 2024 om 17:01
2 Antwoorden / Vragen

Ook ik ben er ingetuind en heb al 4 mails ontvangen met de dreiging van verhoging en incasso bureau. Het lijkt mij een goede zaak, om ons te verenigen en het tot een gerechtelijke kanton uitspraak te laten komen. Zijn er  al mensen bij wie ze zijn overgegaan tot inning via incasso bureaus?

Ik heb op 1 of 3 december jl. zogenaamd een aanvraag gedaan en kreeg idd een waardeloos taxatie rapport plus de rekening van 120 e.

Heb gereageerd, maar het is een no reply emailadres dus je kunt niks en krijgt geen reactie. Wel steeds een nieuwe dreigmail. Hebben alle voorgaande slachtoffers betaald? en/of is er al een incasso slachtoffer?

Ik hoor het graag! Moet nu weer voor 11 jan. betalen.

AT
door ATF1968 Jan 2, 2024 om 11:44
1 Antwoorden / Vragen

Ik ben er ook in getrapt op 15-12-2023 ik weer ook niet wat te doen maar ik zou zeker niet betalen het zijn oplichters als je betaal gaan ze nog meer rekeningen sturen ,kassa zegt ook niet betalen.

me
door mellemike Jan 4, 2024 om 12:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

MBij

Ook,ingetuind.op 07-12-2023  Inmiddels ook 3 emails gehad met dreigementen(20 euro boete,maar datum wordt steeds verlengd)betaal nu voor 14 januari. Nog geen incasso of deurwaarder gemeld. Verenigen lijkt me een goed idee. Heeft er al iemand een deurwaarder aan de deur gehad?
Waar staat de melding van Kassa om ,,niet te betalen" ?

Ko
door Koos Jilesen - Jan 12, 2024 om 08:39
1 Antwoorden / Vragen

Ja inmiddels heb ik ook sinds gisteren ervaring met evaluatoren.nl. En het is inderdaad oplichting. Waarom? Je wilt je auto misschien verkopen en ziet een mail voorbij komen (bijna iedere dag) met de vraag of je de waarde van je auto wil weten. Je opent deze ene keer de mail en ziet een blad met de mogelijkheid om je kenteken in te vullen  en de knop “Ga verder bij”. De door hun aangevinkte informatie dat het € 120 kost wordt buiten beeld gehouden. Je wordt meteen naar de volgende pagina geloodst waar je je gegevens in dient te vullen. En klaar is kees. Je hebt nog niks in de gaten totdat je het rapport toegestuurd krijgt en de factuur van € 120 erbij ziet staan.                                                                                                                                 Dan ga je verder kijken wat je gemist hebt en als je bij de eerste pagina naar beneden scrolt zie je inderdaad dat er een vinkje staat bij dat je toestemming hebt gegeven voor het rapport en dat het €120 kost. In eerste instantie wilde ik gaan betalen maar omdat ik zelf geen vinkje had aangeklikt besloot ik nogmaals een aanvraag te doen maar nu met het vinkje uit. En het programma gaat gewoon door met dezelfde stappen en gaat een evaluatie rapport uitbrengen. Dus gewoon oplichterij.