Yv
door Yvonne1805 Feb 15, 2018 om 12:19
Winkels & webshops

Gebeld door incasso bureau bussines collect. Wat moet ik doen?

Vandaag gebeld door incasso bureau bussines collect, ik zou een rekening open hebben staan van €180,- bij ecodienst.
Ik kan me niet meer herinneren dat ik dat bedrijf aan de telefoon heb gehad laat staan dat ik iets heb afgesproken.
Heb de telefoon vrijwel meteen neergelegd. Toch ga ik aan mezelf twijfelen.
Kan ook geen mail of iets dergelijks terugvinden. Ze kunnen me toch niks maken? Wat kan ik verder doen?

10931 15 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Feb 15, 2018 om 12:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen
edrick3
door edrick3 - Feb 15, 2018 om 12:24
27632 Antwoorden / 85 Vragen

NIETS doen!

Bij de Consumentenbond zijn in korte tijd meer dan 100 klachten binnengekomen over Eco Dienst Online, een bedrijf dat toegang tot ‘exclusieve kortingscodes’ verkoopt. Consumenten klagen over agressieve verkoopmethoden en onterechte incasso’s. De Consumentenbond raadt aan niet te betalen.

Lees ook hier: https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/winkels-webshops/incasso-buro-business-collect

marita5
door marita5 - Feb 15, 2018 om 12:24
11519 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Yvonne1805 ,

Volledig negeren en vooral niet betalen
Business Collect is pas opgericht op dec 2017 , klik op de rode regels .

https://www.oozo.nl/bedrijven/ouder-amstel/wijk-00/duivendrecht/1555343/business-collect-b-v

Laat u ook niet bang maken / of onder druk zetten , een incassobureau kan niks doen :

Dreigende toon

Incassobrieven kunnen zeer dreigend van toon zijn. Weet dat dit in veel gevallen bluf is. Een incassobureau kan niet zomaar dagvaarden. Is de dagvaarding per brief of per mail binnengekomen? Dan is dit geen dagvaarding. Een dagvaarding kan enkel afgegeven worden door een deurwaarder, die in persoon langskomt.

Hetzelfde geldt voor beslaglegging. Een incassobureau kan nooit beslag leggen. Voor beslaglegging moet een rechter toestemming geven. Dit gebeurt wederom via een deurwaarder. Een incassobureau kan hoogstens aangeven dat ze deurwaarder gaan inschakelen.

Lees ook hier ,

https://radar.avrotros.nl/nieuws/detail/politie-onderzoekt-praktijken-ecodienstonline/

ju
door juliomariner - Feb 15, 2018 om 12:57
1329 Antwoorden / 2 Vragen

helemaal niets, kijk maar in onze antwoorden in vergelijkbare topics

hutch
door hutch - Feb 15, 2018 om 13:00
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Bij Business Collect is één persoon werkzaam en in ieder geval geen lid van de NVI(o).

Als ik andere klachten lees over dit 'bedrijfje' en daar zij dus ook geen lid zijn van de NVIo, krijg ik het idee dat dit weer zo'n incassocowboy is met een bekende werkwijze: grote mond en dreigen.

Mocht deze persoon zich weer melden, EIS (dus niet vragen/verzoeken) al het bewijs dat u een overeenkomst heeft (gehad) met Ecodienst.
Die persoon is verplicht u al dat bewijs toe te sturen.

Dan nog een tip: mocht die persoon vragen naar welk adres dat gestuurd moet worden, geef dan niet uw adres op. Zeg hem dat hij dat bewijs moet sturen naar het adres of e-mailadres wat hij al heeft. Mogelijk heeft hij alleen uw telefoonnummer. Soms heeft een incassobureau helemaal geen verdere gegevens en proberen zij d.m.v. 'list & bedrog' toch aan verdere gegevens te komen. Trap daar niet in!

Bj
door BjS Feb 16, 2018 om 12:32
13 Antwoorden / Vragen

1 persoon, ik snap nog steeds niet dat zo'n persoon dan niet gewoon kan worden aangehouden en vervolgd door het OM, dit is duidelijk een poging tot diefstal van geld en/of oplichting, en dat is toch een misdrijf? Alleen waarschuwingen werkt niet, altijd wel enkele mensen die er toch "in trappen", en daar doen deze oplichters het voor. In dit geval zou deze persoon gewoon vervolgd moeten worden...

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 15, 2018 om 13:08
16861 Antwoorden / 202 Vragen

Negeren als al gezegd. Maar wrl melding maken bij fraude helpdesk!

1paul
door 1paul - Feb 16, 2018 om 14:14
3156 Antwoorden / 0 Vragen

als ze weer bellen vraag ze de overeenkomst op te sturen...

mo
door mof - Feb 16, 2018 om 14:16
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Zelf ga ik nooit in op incassobureaus: ik schrijf ze 1 maal dat ze met bewijs moeten komen danwel naar de rechter mogen gaan.
Over de telefoon ga ik sowieso niet met ze in gesprek. Maar ja, gelukkig heb ik vrijwel nooit een incassobureau aan de lijn of deur gehad.
Dit omdat een bedrijf altijd eerst twee maal (met uitzondering eenmaal) een herinnering moet sturen. Die uitzondering is geldig als
bij de eerste rekening al een waarschuwing wordt afgegeven. En in die herinnering moet staan wat het openstaande bedrag is
en wat de incassokosten zullen worden. Dat moet schriftelijk (email is ook schriftelijk).
Die keren dat ik te laat met betalen was heb ik dus altijd op tijd, zonder incassokosten, mijn geld kunnen overmaken.
Die keren dat er een incassobureau is ingeschakeld liep dat voor de eisers op niets uit, niet eens op een rechtszaak.

Dus: gewoon op uzelf blijven vertrouwen, ze kunnen u zonder tussenkomst van een rechter, niets maken!

ge
door gerard schouw - Feb 16, 2018 om 17:38
2 Antwoorden / Vragen

Ik werd vanmiddag gebeld door Business Collect B.V. na 17.00 uur met een heel dreigend telefoontje wat heel onduidelijk over kwam. Er werd me gemeld dat ik al 2 jaar een openstaande schuld had staan bij voordelig winkelen of zoiets. Toen ik zei dat het me niet bekend voor kwam lieten ze een bandje horen wat mijn stem zou moeten zijn maar het leek erop dat het geknipt en geplakt was.... Ook praatte degene aan de telefoon met een accent en heel snel op een zachte toon wat bijna niet te volgen was! Maar in het kort kwam het erop neer dat het ging om een bedrag van 590 euro en deze zouden ze me per direct via de mail sturen. Dan moest ik zorgen dat ik voor 17.00 uur het bedrag zou overmaken en dan zou het me maar 505 euro kosten. Dat vond ik al erg vreemd en ik zei dat ik niet terwijl ik aan de telefoon zat meteen ging overmaken. Na enig aandringen ging hij ermee akkoord dat ik het zou nakijken maar wel binnen korte tijd zou overmaken omdat ze anders beslag gingen leggen op mijn loon. Volgens mij kan een incassobureau dat niet eens toch?
Ook zouden ze meerdere malen een aanmaning per post hebben verstuurd en de laatste zou zijn in augustus 2017, echter wij hebben nooit niets via de post ontvangen?
Na het gesprek beeindig te hebben ben ik gaan googlen en kwam ik bij Radar terecht en zag ik soortgelijke berichten tegen. Na enig zoeken in mijn mail kwam ik een mail tegen van Ecodienst die mij een mail hebben gestuurd over voordelig shoppen bij 2500 winkels wat op hetzelfde neer komt volgens mij. Ik heb op deze mail ( die gestuurd was in januari 2017) meteen een mail gestuurd dat ik niet op het aanbod in zou gaan en vroeg om een bevestiging, deze heb ik nooit gekregen.

Ik heb vanmiddag rond half 6 nog terug gebeld naar Business Collect B.V. en kreeg toen een andere dame aan de lijn die erg onredelijk was en zich overal vanaf wilde maken onder het mom van dat ik eerst moest betalen en als ik dan een bewijs had dat ik nergens mee akkoord was gegaan zouden ze de leverancier een incasson namens mij gaan sturen? Vreemde zaak als je het mij vraagt. Maar ik zit toch met de gehele kwestie in mijn maag en ben benieuwd wat er uiteindelijk gaat gebeuren. Wat kan ik nog meer doen om hier onderuit te komen? Ik heb al de voorbeeldbrief verstuurd naar ecodienst maar dat heeft volgens mij weinig zin meer.

Vandaag mijn vrouw met een afgeschermd nummer laat bellen en gevraagd wat er voor vordering hing onder het dossiernummer en dar kunnen ze niets mee. Ze willen perse dat je het nummer geeft waarop ze je hebben gebeld. Dit zaakje stinkt volgens mij!!

hutch
door hutch Feb 16, 2018 om 18:37
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Wat u hier weergeeft is overduidelijk een werkwijze van een criminele, malafide incassocowboy die met 'list & bedrog' u geld probeert afhandig te maken. U heeft het heel goed, een incassobureau heeft geen enkele 'macht' en een criminele incassocowboy al helemaal niet.
Het enige wat een incassobureau kan doen, is de zaak voor de rechter brengen. En dat kunnen u en ik ook, en zelfs iedereen die hier maar zin in heeft.
Ga er maar van uit dat dit malafide clubje al liegt, voordat zij ook maar de mond open gedaan heeft. Direct afkappen.
Een bonafide incassobureau zal nooit een dergelijke werkwijze hanteren, maar duidelijk uitleggen wat er precies aan de hand is en u uiteraard meer tijd geven dan een paar uurtjes.
Stonk dat zaakje maar, dan viel het nog wel mee.

tijger1
door tijger1 Feb 16, 2018 om 18:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U kunt een klacht indienen bij Consuwijzer. Als er genoeg klachten binnen komen, doet de AFM er wellicht iets aan.

1paul
door 1paul Feb 18, 2018 om 09:10
3156 Antwoorden / 0 Vragen

maak je niet druk, bel hen vooral niet meer op en als ze een incasso sturen vraag hen dan om de overeenkomst...

jo
door jorisw - Feb 18, 2018 om 10:22
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Toch ga ik aan mezelf twijfelen.

Dat snap ik dan weer niet. Je weet toch absoluut zeker of je wel of geen 180 euro hebt uitgegeven? Het is geen halfje bruin.

sn
door snoekibo - May 8, 2018 om 17:39
1 Antwoorden / Vragen

Goede middag ook ik ben gebeld door Bussiness Collect en nu sturen ze een dreigmail voor betaling ik zou in het verleden iet goed gekeurd hebben via telefoon daar nooit of te nimmer een schriftelijke bevestigin van gehad of mail van gehad nu zou ik € 496,00 moeten betalen

Business Collect <info@business-collect.com>

12:59 (4 uur geleden)

aan mij

Geachte mevrouw VAN ZANTVOORT,

Naar aanleiding van ons telefoongesprek bevestig ik hierbij dat wij het volgende met u overeen zijn gekomen:

U krijgt voor de laatste keer de mogelijkheid van Business Collect B.V. om de totaalsom van € 496 te betalen . Na ontvangst van uw betaling zullen wij er zorg voor dragen dat uw dossier wordt gesloten.

De betaling dient gedaan te worden op

IBAN: LT33 3510 0000 9594 9060
BIC: MIEGLT21
t.n.v. Business Collect B.V.

onder vermelding van uw naam en dossiernummer: 15167021. Als u de betaling heeft gedaan verzoeken wij u om een betaalbewijs te mailen naar info@business-collect.com  onder vermelding van uw naam zodat wij uw dossier kunnen afhandelen.

Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Algemeen Secretariaat

Business Collect B.V
Adres  : Joop Geesinkweg 901 1114 AB Amsterdam
Tel : 020 561 6015
E-mail : info@business-collect.com
Web : www.business-collect.com

w
at moet ik hier mee en wat kan ik er tegen doen ben nu toch wel ongerust schijn een zeer gevaarlijk nummer te zijn waar mee ze bellen heb het opgezocht via telefoon boek
dit nummer 0857326900 wordt aangemerkt als zeer gevaarlijk
Graag een antwoord hier op Dank U

tijger1
door tijger1 May 8, 2018 om 17:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@snoekiboe

tijger1
door tijger1 - May 8, 2018 om 17:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@snoekiboe

Dat is helemaal geen gevaarlijk nummer, maar afgezien daarvan. U hebt zich hier kunnen registreren, het topic kunnen vinden, dan had  u toch ook alle reacties kunnen lezen?

Dus wat u moet doen, HELEMAAL NIETS, COMPLEET NEGEREN.

door TéBé - Jul 19, 2018 om 19:48
1 Antwoorden / Vragen

Telefoon 085 732 6900 is voortaan Consumenten Collectief Incassobureau

"Goede middag ik ben Sandero Samson van Consumenten Collectief Incassobureau".

Hij meld dat de onbetaalde rekening bij Shop & Fly is opgelopen tot 800 Euro.
(het begon met "genieten van kortingen en reizen" voor slechts 59 Euro, 2 jaar geleden, of binnen 7 dagen annuleren).
Als u niet meteen betaald komt de deurwaarder en wordt het een rechtzaak (dat schiet lekker op).
Deze incasso-man weet hoe je een klant moet laten schrikken en dus verbreekt die klant vlug de verbinding.

Bij controle blijkt dat die aanbieding van 18 juli 2016 (precies 2 jaar geleden) nog net op tijd was ge-annuleerd.
Naar wie kunnen betrouwbare klanten bewijzen sturen als ze gebeld worden door nep incassobureau's?

Dit incasso-verdienmodel, om klanten via intimidatie tot betaling te dwingen, wordt hier getest, lijkt het wel.
Maar zo'n verdienmodel stimuleert klanten tegelijkertijd om snel hun telefoonverbinding te verbreken.

tijger1
door tijger1 Jul 19, 2018 om 19:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Toch mooi dat u de verbinding direct verbroken hebt? Gewoon laten dreigen. Lees dit eens door en dien een klacht in bij Consuwijzer. Link staat hieronder.

tijger1
door tijger1 Jul 19, 2018 om 19:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen
door TéBé Jul 19, 2018 om 20:28
1 Antwoorden / Vragen

Bedankt voor je reactie Tijger1, ik zal je link bekijken.
Het valt me op dat dit telefoonnummer opnieuw gebruikt wordt voor een incassobureau met een andere naam.

Het lijkt dat hier de "schulden" slim zijn doorverkocht aan een nieuwe agressieve (-wordende) ondernemer die niets weet van de werkwijze van de dubieuze bedrijven waar deze schulden zijn ontstaan. Daardoor blijven klanten jarenlang keer-op-keer lastig gevallen worden voor dubieuze "schulden".

De "verkoper" van die zogenaamde "schulden" heeft zijn zakken 2x gevuld: 1x door jarenlange intimidatie en 1x door slim verkopen.
De nieuwe ondernemer krijgt na een tijdje genoeg van al die (voor hem onterechte) kwade klanten en verkoopt het hele zaakje door aan een volgende  ondernemer.

tijger1
door tijger1 Jul 19, 2018 om 20:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Die bureautjes krijgen steeds een anderenaam, maar zijn vask van dezelfde vorige eigenaar.

Glenn Stout
door Glenn Stout - Aug 22, 2018 om 20:27
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ben in de maand July gebeld door een telemarketing bedrijf genaamd Center Welness. Die kwam met het verhaal dat ik een anqeute had ingevuld en op basis van een beloning kon ik een hele mooie actie krijgen van 4 vliegtickets van 69 euro naar 12 landen in europa. Heb 4 x gevraagd of er geen adder onder zat maar mevrouw zei nee alleen de luchthaven belasting komt er nog bij. Na 8 minuten gesproken te hebben met deze vrouw zou ze me een mail sturen en moest ik binnen 14 dagen reageren anders verviel de actie. Ik had de mail ontvangen maar we hadden al een vakantie gepland dus ik liet het achteraf maar gaan.

Word ik 14 Augustus gebeld door een hele brutale meneer die vertelde ingeschakeld te zijn door Center wellnes en dat dit een incassoburo was. Ik moest 120 euro betalen zoniet werd een advocaat opgezet en die kosten kwamen daar dan boven op 120 euro. Maar 120 euro is veel voor een gezin om te missen. Ik zei nou u bepaald niet hoe en wanneer ik het betaal want moet eerst overleggen met mn vrouw. Toen zei Mnr nou het mag ook in 2 termijn maar dan wel gelijk over maken. Ik zei gelijk nee Mnr dat gaat echt niet. Toen kon het ineens in 4 termijnen dus stom gezegt ik ging ermee akkoord en opgehangen. Kreeg ik bevestiging via mail wat er was afgesproken. Toen begon ik er over na tedenken en dacht he dat is raar volgens mij gaat dat altijd schriftelijk!!! Nog nooit met incasso temaken gehad maar wis toch dat iets niet klopte. Na enig research kon ik ook geen incasso vinden genaamd unic parts... ik volgende dag terug gebeld en gevraagd van joh moet dat niet schriftelijk “nee” zei mnr het is wettelijk bepaald dat het telefonisch mag of via mail. Ik dacht ok maar vroeg hoe weet ik dan dat ik niet opgelicht word. Gantoch niet zomaar geld overmaken??? Nou ik kan u verzekeren mnr Stout dat wij echt een incasso zijn bla bla en kan u een mail sturen als bevestiging. Ik zei ok dat is goed en weer opgehangen. 3 min krijg ik een mail terug met bevestinging gesprek en een verkort audio bestand met het gesprek wat ik had met mevrouw van Center Welness meer niet. Dacht nou zal wel allemaal. Totdat de dag kwam van de afspraak dat ik 30 euro zou overmaken. Ik vroeg dat aan me vrouw om te doen en die belde gelijk op naar me dat het een buitenlands rekenings nummer was en die is gaan spitten op het net met collega’s. Die kon het kvk nmr opzoeken en zag dat het een bedrijf was in reparatie communicatiemiddelen  was... eveneens center welness niet tevinden. Heb geprobeerd contact op tenemen vandaag met ze maar ving bot natuurlijk. Ik wil mensen waarschuwen voor een telemarketing bedrijf Center Welness die telefonisch mensen oplicht. Hierna ga ik aangifte doen bij politie. Mvg Glenn Stout