Ch
door CherryRock 5 feb. 2018 om 13:17
Winkels & webshops

Incasso buro business collect

Vorig week ben ik opgebeld door deze incasso buro business collect met de vraag om een bedrag van 500 nog iets te betalen van shopandfly en ook van voordelig winkelen maar ik 2 jaar geleden een opzegging email gestuurd en een bevestiging email ontvangen van ze. Wat kan ik doen om niet steeds gebeld te worden?? Dat is alweer de 2de of 3de incasso buro dat ze weer proberen geld te innen.

11773 13 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

door marita5 - 5 feb. 2018 om 13:34
8923 Antwoorden / 14 Vragen
2

Hallo CherryRock , 

Volledig negeren en vooral niet betalen , lees hier klik op de rode regels . 

https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/gemist/23-01-2017/online-kortingsdiensten-misleidend-en-onrechtmatig/

 Zie voorbeeldbrief , 

https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven/ontkennen-van-overeenkomst-telemarketing/voorbeeldbrief-telefonische-verkoop 

Lees ook deze tips , 

https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hulpartikelen/detail/wat-te-doen-bij-opdringerige-telemarketing-10-tips/ 

Laat u niet bang maken / of onder druk zetten , een incassobureau kan niks doen . 

Dreigende toon

Incassobrieven kunnen zeer dreigend van toon zijn. Weet dat dit in veel gevallen bluf is. Een incassobureau kan niet zomaar dagvaarden. Is de dagvaarding per brief of per mail binnengekomen? Dan is dit geen dagvaarding. Een dagvaarding kan enkel afgegeven worden door een deurwaarder, die in persoon langskomt.

Hetzelfde geldt voor beslaglegging. Een incassobureau kan nooit beslag leggen. Voor beslaglegging moet een rechter toestemming geven. Dit gebeurt wederom via een deurwaarder. Een incassobureau kan hoogstens aangeven dat ze deurwaarder gaan inschakelen 

door tijger1 - 5 feb. 2018 om 13:46
40493 Antwoorden / 21 Vragen
0

Als u gebeld wordt, gewoon de verbinding verbreken. In sommige telefoons kan je ook nummers blokkeren.

ge
door gerard schouw - 16 feb. 2018 om 17:37
2 Antwoorden / Vragen
0

Ik werd gister middag gebeld door Business Collect B.V. na 17.00 uur met een heel dreigend telefoontje wat heel onduidelijk over kwam. Er werd me gemeld dat ik al 2 jaar een openstaande schuld had staan bij voordelig winkelen of zoiets. Toen ik zei dat het me niet bekend voor kwam lieten ze een bandje horen wat mijn stem zou moeten zijn maar het leek erop dat het geknipt en geplakt was.... Ook praatte degene aan de telefoon met een accent en heel snel op een zachte toon wat bijna niet te volgen was! Maar in het kort kwam het erop neer dat het ging om een bedrag van 590 euro en deze zouden ze me per direct via de mail sturen. Dan moest ik zorgen dat ik voor 17.00 uur het bedrag zou overmaken en dan zou het me maar 505 euro kosten. Dat vond ik al erg vreemd en ik zei dat ik niet terwijl ik aan de telefoon zat meteen ging overmaken. Na enig aandringen ging hij ermee akkoord dat ik het zou nakijken maar wel binnen korte tijd zou overmaken omdat ze anders beslag gingen leggen op mijn loon. Volgens mij kan een incassobureau dat niet eens toch? 
Ook zouden ze meerdere malen een aanmaning per post hebben verstuurd en de laatste zou zijn in augustus 2017, echter wij hebben nooit niets via de post ontvangen?
Na het gesprek beeindig te hebben ben ik gaan googlen en kwam ik bij Radar terecht en zag ik soortgelijke berichten tegen. Na enig zoeken in mijn mail kwam ik een mail tegen van Ecodienst die mij een mail hebben gestuurd over voordelig shoppen bij 2500 winkels wat op hetzelfde neer komt volgens mij. Ik heb op deze mail ( die gestuurd was in januari 2017) meteen een mail gestuurd dat ik niet op het aanbod in zou gaan en vroeg om een bevestiging, deze heb ik nooit gekregen.

Ik heb vanmiddag rond half 6 nog terug gebeld naar Business Collect B.V. en kreeg toen een andere dame aan de lijn die erg onredelijk was en zich overal vanaf wilde maken onder het mom van dat ik eerst moest betalen en als ik dan een bewijs had dat ik nergens mee akkoord was gegaan zouden ze de leverancier een incasson namens mij gaan sturen? Vreemde zaak als je het mij vraagt. Maar ik zit toch met de gehele kwestie in mijn maag en ben benieuwd wat er uiteindelijk gaat gebeuren. Wat kan ik nog meer doen om hier onderuit te komen? Ik heb al de voorbeeldbrief verstuurd naar ecodienst maar dat heeft volgens mij weinig zin meer.

Vandaag mijn vrouw met een afgeschermd nummer laat bellen en gevraagd wat er voor vordering hing onder het dossiernummer en dar kunnen ze niets mee. Ze willen perse dat je het nummer geeft waarop ze je hebben gebeld. Dit zaakje stinkt volgens mij!!

Am
door Amanda91 20 feb. 2018 om 21:04
Antwoorden / Vragen

Mijn vriend heeft vandaag precies hetzelfde gesprek gehad, maar dan was de eiser ‘happy numberz’. Het bedrag, het bandje, dat er eerder en brief is gestuurd.. het verhaal is precies hetzelfde als de jouwe Gerard. 

Hier zal er aangifte worden gedaan van identiteitsfraude. Ben benieuwd of daar wat uit komt.


door tijger1 20 feb. 2018 om 21:29
40493 Antwoorden / 21 Vragen

@amanda. Identiteitsfraude, die niet zo raar. Dien een klacht in bij Consuwijzer, dan gaat de AFM uiteindelijk wat doen aan dat incassobureau.

G.
door G.Mensing 22 feb. 2018 om 11:48
Antwoorden / Vragen

Goedendag Gerard, 

Gisteren, 21 februari bij mij precies hetzelfde gebeurd. Om 1612 uur een telefoontje waar hetzelfde bedrag van 590 euro werd gevorderd en als ik voor 1700 zou betalen was het "nog maar" 505 euro. 
Ook hier een telefonisch afgesloten abonnement in 2016 met een herinnering in 2017 welke ik nooit heb mogen ontvangen. Ook ik kreeg een bandje te horen, het enige antwoord op alle vragen was een "ja", maar dat kan door iedereen zijn ingesproken. Heb hem dit ook verteld, vond hij niet leuk die opmerking.

Heb hem verteld dat ik eerst ruggespraak wilde houden met mijn advocaat. Dat was volgens hem mijn goed recht. De advocaat wist mij te vertellen dat hetzelfde incassobureau bekend stond bij het programma "Kassa". Toen gingen bij mij bellen rinkelen.
Op aanraden van mijn advocaat heb ik hen teruggebeld en een email gestuurd dat ik inzage wenste in de papieren, maar helaas hadden zij deze niet ???

Ben benieuwd hoe een en ander zich verder zal ontwikkelen.


G.
door G.Mensing 22 feb. 2018 om 11:52
Antwoorden / Vragen

Goedendag Gerard, 

Gisteren, 21 februari bij mij precies hetzelfde gebeurd. Om 1612 uur een telefoontje waar hetzelfde bedrag van 590 euro werd gevorderd en als ik voor 1700 zou betalen was het "nog maar" 505 euro. 
Ook hier een telefonisch afgesloten abonnement in 2016 met een herinnering in 2017 welke ik nooit heb mogen ontvangen. Ook ik kreeg een bandje te horen, het enige antwoord op alle vragen was een "ja", maar dat kan door iedereen zijn ingesproken. Heb hem dit ook verteld, vond hij niet leuk die opmerking.

Heb hem verteld dat ik eerst ruggespraak wilde houden met mijn advocaat. Dat was volgens hem mijn goed recht. De advocaat wist mij te vertellen dat hetzelfde incassobureau bekend stond bij het programma "Kassa". Toen gingen bij mij bellen rinkelen.
Op aanraden van mijn advocaat heb ik hen teruggebeld en een email gestuurd dat ik inzage wenste in de papieren, maar helaas hadden zij deze niet ???

Ben benieuwd hoe een en ander zich verder zal ontwikkelen.


we
door weethet 21 apr. 2018 om 20:36
93 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Gerard,

Ik heb dezelfde ervaring als jij. Ook ik heb een email gestuurd dat ik inzage wenste in de papieren, temeer omdat ik een onverstaanbaar bndje te horen kreeg en geen aanmaningen o.i.d. heb mogen ontvangen. Ik wacht dus hun reactie af.
Hoe zijn de ontwikkelingen bij jou?

An
door Anneke de Boer - 22 feb. 2018 om 11:53
1 Antwoorden / Vragen
0

Ook ik ben vanmorgen gebeld door dit incassobureau Business Collect en dit was zeer dreigend. Of ik onmiddelijk € 469,-- wilde overmaken omdat ik een loterij (lucky numbers of zo iets dergelijks) nog moet betalen, Dit is iets waar ik 1 jaar geleden op in gegaan ben maar ook binnen 1 dag weer opgezegd had omdat ik het niet vertrouwde. Niks meer van gehoord tot ik vanmorgen een belletje kreeg dat ik onmiddelijk dit bedrag moest overmaken. Ik was zeer verbaasd en zei dat ik dat gelijk afgezegd had maar de toon werd steeds dreigender. Toen ik zei dat ik hierover niet meer gebeld wilde worden en dat het nergens op sloeg, werd er tegen mij gezegd dat ze me wel voor de rechter zouden zien. Ik heb toen heel boos de telefoon erop gegooid. Ik dacht ik moet dit hoe dan ook melden.Ook kreeg ik een bevestigingsmail dat ze n.a.v.ons telefoongesprek dat we overeen gekomen zijn dat ik dat bedrag zal betalen dit is absoluut niet waar. Ik heb ze wel een mail teruggestuurd dat ik het hier niet mee eens ben en niet bedreigd wil worden.Ik wil graag weten of nog meer mensen dit overkomen is.
Anneke de Boer

door tijger1 22 feb. 2018 om 11:58
40493 Antwoorden / 21 Vragen

Kijk eens op internet en hier bij de vragen. Het barst van de klachten. 

Dien een klacht in bij Consuwijzer, dan gaat de AFM, na genoeg klachten, maatregelen nemen tegen dat bedrijf.

li
door lin3 19 mrt. 2018 om 10:42
Antwoorden / Vragen

ik heb precies hetzelfde meegemaakt en helaas uit schok omdat er gedreigd werd met deurwaarde loonbeslag enz enz heb ik wel betaald.
ik ben alleenstaande moeder dus was compleet in paniek

door tijger1 19 mrt. 2018 om 11:11
40493 Antwoorden / 21 Vragen

@lin3. Nou dat is dan heel dom en zonde geld.

door panter22 19 mrt. 2018 om 13:02
3894 Antwoorden / Vragen

Lin3, dat is de bedoeling ook van de telefoontjes. Doordrukken en je geen ruimte geven tot nadenken.Paniekzaaien. Dreigen.
Je moet dan proberen aan die woordenstroom te ontsnappen. Er staat iemand aan de deur, mijn eten staat aan te branden, ik moet naar de wc, wat je maar bedenken kunt. Of gewoon het gesprek afbreken.
Als er iets belangrijks te melden valt, dan krijg je wel schriftelijk bericht. Dan heb je de tijd om e.e.a. uit te zoeken.
Als alleenstaande moeder kun je toch wel zelf je beslissingen nemen. Daar heb je toch geen man voor nodig.

cl
door claartjejansen - 21 mrt. 2018 om 09:06
1 Antwoorden / Vragen
0

Hey
Ik ben eind februari een telefoontje gehad van bussiness collectie.  Ik zou 1300 moeten betalen aan hun omdat ik heb meegedaan aan televerkoop van de beste korting en volgens hun nog drie andere zaken. Dreigden ook met deurwaarder.
Ik heb mijn opgeslagen mails bekeken en daar staat degelijk in dat ik deze acties heb stopgezet voor ik moest betalen.
Dus wat nu?

door tijger1 21 mrt. 2018 om 09:30
40493 Antwoorden / 21 Vragen

Dus wat nu? 

Lees bovenstaande reacties en volg die adviezen op.

cl
door claartjejansen 21 mrt. 2018 om 10:39
1 Antwoorden / Vragen

Heb ondertussen de nodige stappen ondernomen ????

door marita5 23 mrt. 2018 om 07:44
8923 Antwoorden / 14 Vragen

Hallo ClaartjeJansen , lees hier voorbeeldbrief , klik op de rode regel .https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/voorbeeldbrieven/item/brief-aan-het-incassobureau-scenario-2/

Zw
door Zwaton123! - 23 mrt. 2018 om 03:00
1 Antwoorden / Vragen
0

Onlangs werd mijn echtgenoot gebeld door Business Collect.
Hij moest € 505,00 betalen en dat heeft hij gedaan.
Mijn man is beginnent demend en dus stonk hij er in.
Wat kan ik doen om dit bedrag terug te krijgen???

Hartelijke groet van
Zwanet an der Veer - Kleiman.

door marita5 23 mrt. 2018 om 07:48
8923 Antwoorden / 14 Vragen

Hallo Zwaton123 , lees hier voorbeeldbrief , klik op de rode regels https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven/rekeningen-en-incasso/voorbeeldbrief-terugvorderen-onterechte-betaling  dien ook een klacht in bij consuwijzer https://www.consuwijzer.nl/vraag-stellen-aan-consuwijzer

door panter22 23 mrt. 2018 om 08:28
3894 Antwoorden / Vragen

Een brief schrijven kan altijd, maar Business collect stort die €505 echt niet terug.


ch
door chris10-vancaeyzeele@hotmail.com - 23 mrt. 2018 om 10:42
1 Antwoorden / Vragen
0

Ik werd vandaag ook terug gebeld door business collect bv
Nu staat er al722 euro open
Ze lieten mij ook al 3 gesprekjes horen maar niet volledig 
Ik heb ooit door de bank het geinde bedrag terug gevraagd omdat ik me had afgemeld maar heb daar nooit bevestiging over gekregen 
Dus kan ik volgens mij niks bewijzen 
Ik moet ook eerst betalen en dan wordt het lidmaatschap afgemeld niet eerst pas als ik betaald heb 
Ze dreigden ook met de rechtbank was ik was wanbetaler nr 1

door tijger1 23 mrt. 2018 om 10:48
40493 Antwoorden / 21 Vragen

Neem contact op met de redactie, klik onderaan op contact en wijzig uw gebruikersnaam. Lekker stom om uw mailadres daar voor te nemen. 

Wilt u nog meer ellende dan?

sh
door shoepynl - 12 apr. 2018 om 19:12
1 Antwoorden / Vragen
0

hoi 11.04.2018 hebben mij gebeld van Business Collect dat ik nog openstaande salso heb daar van 456 euro,de moet ik nog betalen,het is van jaar 2016 omdat ik ben telefonish accord gegaan met tan code of zo om te deelnamen met happy numbers .toen had ik 14 dagen bedenkt tijd voor opzeging dat heb ik ook gedaan,maar nu heb ik geen bewijs van opzeging het is nooit bewestig email naar mij gestuurd en ook bevestiging van opzeging.heb ik business Collect voor bewijs gevraagt en hebben mij gemaild een machtiging waar in mijn gegevens staan en onder handtekening staan mij naam adres en digitale machtiging.nooit de machtiging van Direct Sign gezien. en wat vind ik raar is geen enkele afschrijving van mijn bank naar Happy numbers  is gegaan,zeggen dat het was geblokeerd.wat nu,graag ervaringen en reacies.

door marita567 13 apr. 2018 om 13:02
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Hallo Shoepynl , Business Collect moet schriftelijk bewijzen dat u een overeenkomst bent aangegaan met Happy Numbers , dit kunnen ze niet .De site Happy Numbers is offline . Vooral niet betalen , lees ook deze klachten ,  klik op de rode regels . https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/business-collect/details?companyId=d07aa485-a5b5-43be-ba1c-7f66c24eaad2 Neem ook contact op met consuwijzer https://www.consuwijzer.nl/vraag-stellen-aan-consuwijzer 

 Laat u ook niet bang maken / of onder druk zetten , een incassobureau kan niks doen : 

Dreigende toon

Incassobrieven kunnen zeer dreigend van toon zijn. Weet dat dit in veel gevallen bluf is. Een incassobureau kan niet zomaar dagvaarden. Is de dagvaarding per brief of per mail binnengekomen? Dan is dit geen dagvaarding. Een dagvaarding kan enkel afgegeven worden door een deurwaarder, die in persoon langskomt.

Hetzelfde geldt voor beslaglegging. Een incassobureau kan nooit beslag leggen. Voor beslaglegging moet een rechter toestemming geven. Dit gebeurt wederom via een deurwaarder. Een incassobureau kan hoogstens aangeven dat ze deurwaarder gaan inschakelen

door tijger1 13 apr. 2018 om 13:17
40493 Antwoorden / 21 Vragen

@shoepynl

Er staan toch genoeg ervarigen en reacties boven uw verhaal

Compleet negeren die zooi. Gesprek gewoon verbreken. En houd uw bankrekening in de gaten, dat als ze iets incasseren, u dat direct laat storneren.

Pa
door Paul v.d Steeg - 18 apr. 2018 om 16:58
1 Antwoorden / 2 Vragen
0

Ik werd zonet gebeld door busisess colectt maar die had ik al geblokeerd ,daarna kreeg ik een email met de mededeling dat ik was overeengekomen was dat ik 495 euro zo betalen ze zitten me al bijna 2 jaar lastig te vallen.ik snap niet dat die gasten nog vrij rond lopen. wat kan ik doen om van die lui af te komen? een nieuw telefoonnummer nemen?

door tijger1 18 apr. 2018 om 17:06
40493 Antwoorden / 21 Vragen

Wat u kunt doen? De reacties boven u lezen. Dien een klacht in bij Consuwijzer. 

Voortaan niet meer uw gegevens verstrekken aan de telefoon. Dat scheelt ook gezeur.

ch
door chrislove - 24 apr. 2018 om 23:44
1 Antwoorden / Vragen
0

Mijn moeder kreeg vorige week een telefoontje van deze incassobureau. Zij werd op een onduidelijke manier erop attent gemaakt dat ze een bedrag van 210 euro moets betalen voor iets uit 2016, waar ze zelfs niets van wist. Ze moest haar antwoorden via een bandje inspreken. Ze werd hierdoor overvallen, en begon aan zichzelf te twijfelen. Daarna ontving ze een knullig opgezette mail na aanleiding van het telefoontje waarin ze werd gesommeerd het bedrag over te maken. Vanmiddag stond ze op het punt van betalen, maar toen ze het rekeningnummer moest invulllen, kreeg ze een naar onderbuikgevoel. Niet geheel onterecht.Ze zitten in Amsterdam, maar hebben geen Nederlandse IBAN. Wel een ellenlang nummer van een bankrekening afkomstig uit Litouwen. Ze kreeg deze informatie toen ze haar eigen bank had gebeld.
Ik heb haar gezegd niet te betalen, en ben meteen gaan spitten. Dat bleek niet eens nodig toen ik de naam van dit incassobureau in tikte. Overal klachten op verschillende websites. Ik wist genoeg.
Vanavond heb ik uit haar naam een uitgebreide melding gedaan bij de Fraudehelpdesk.
Ben benieuwd wat daar uitkomt

jo
door joniemant - 25 apr. 2018 om 14:34
1 Antwoorden / Vragen
0

Ik vandaag een telefoontje met dreigende taal of ik 480,00 euro kon overmaken naar business collect. BV.
Wat kan ik hier tegen doen,trouwens ik heb nog niet betaald.Ben dat pook niet van plan.


door marita5 25 apr. 2018 om 15:12
8923 Antwoorden / 14 Vragen

Hallo Joniemant , wat u hier tegen kunt doen , is volledig negeren en vooral niet betalen ,  lees de reacties boven u , zie ook hier klik op de rode regel. https://economie.fgov.be/nl/themas/consumentenbescherming/consumentenbedrog/voorbeelden-van-oplichting/oplichters-aan-de-lijn/lijst-van-televerkopers-en

door tijger1 25 apr. 2018 om 15:21
40493 Antwoorden / 21 Vragen

@joniemant

Waarom vraagt u naar de bekende weg? U hebt dit forum gevonden, u hebt zich kunnen registreren en het zoveelste topic gevonden over het zelfde onderwerp, dan kunt u toch ook de reacties lezen, zodat u weet wat u moet doen? Beter gezegd, helemaal niets doen?

Bo
door Boesoe - 3 mei 2018 om 23:06
1 Antwoorden / Vragen
0

Business Collect B.V

Pure oplichting. Deze mail werd door ze verstuurd naar mijn moeder en het bank rekening nummer is gevestigd in Litouwen.

Geachte mevrouw ********,

Naar aanleiding van ons telefoongesprek bevestig ik hierbij dat wij het volgende met u overeen zijn gekomen:

U krijgt voor de laatste keer de mogelijkheid van Business Collect B.V. om de totaalsom van € 496 te betalen . Na ontvangst van uw betaling zullen wij er zorg voor dragen dat uw dossier wordt gesloten.

De betaling dient gedaan te worden op

IBAN: LT33 3510 0000 9594 9060
BIC: MIEGLT21
t.n.v. Business Collect B.V.

onder vermelding van uw naam en dossiernummer: 15148281. Als u de betaling heeft gedaan verzoeken wij u om een betaalbewijs te mailen naar info@business-collect.com  onder vermelding van uw naam zodat wij uw dossier kunnen afhandelen.

Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Algemeen Secretariaat

Business Collect B.V
Adres  : Joop Geesinkweg 901 1114 AB Amsterdam
Tel : 020 561 6015
E-mail : info@business-collect.com
Web : www.business-collect.com

door tijger1 3 mei 2018 om 23:44
40493 Antwoorden / 21 Vragen

Ja en? Wat moeten wij hiermee?

door panter22 4 mei 2018 om 08:59
3894 Antwoorden / Vragen

Het is een standaard brief, die waarschijlijk iedereen krijgt die ze gebeld hebben over zo'n dossier.
Daar hoeft je moeder niets mee te doen.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Je
Jebra - 30 mei 2020 om 15:00
Elektronica & tv

Ongewenst abonnement DAB radio

Sinds enige tijd heb ik een Marantz DAB+ radio, Melody MCR-611. Nu heb ik ineens geen ontvangst meer en komt er een melding waar ik wordt doorverwezen naar de site van Marantz. Hierop is te lezen dat wanneer ik toegang wil tot radiozenders, ik een klein bedrag, $3,- per jaar, zou moeten betalen. Ik betaal al voor internet en via belasting voor kijk- en luistergeld, dus ik ben niet van plan om hier ... Lees meer

fr
fratab2009 - 30 mei 2020 om 22:05
Geldzaken & recht

Kan ik Postscodeloterij per email afzeggen

Op internet kan ik sommige loterijen per email opzeggen, maar van de Postcodeloterij niet.

Weet iemand of dit ook op deze manier kan, en zo ja, wat is hun mailadres?

Lees meer

wa
wandelaar2 - 30 mei 2020 om 18:47
Winkels & webshops

NachtrustOnline weigert verzendkosten te vergoeden

Op 23 januari heb ik op www.nachtrustonline.nl een aantal artikelen besteld, waaronder een set molton kussenhoezen.

Eind februari heb ik de producten in gebruik genomen, en al eind maart was de ritssluiting van één van de molton kussenhoezen stuk. Ik heb daarover op 5 april gemaild, waarop een venijnige mail volgde met de beschuldiging dat ik een woeste slaper ben. Het product, ter wa ... Lees meer