Gr
door Grote Munsterlander Nov 4, 2020 om 20:59
Winkels & webshops
Geen contact krijgen met Klarstein.nl

2 weken geleden heb ik een elektrische sfeerhaard Klarstein bormio panorama gekocht.
De sfeerhaard is tijdens transport beschadigd geraakt en als je hem aandoet hoor je een vervelend hard bromgeluid.
Ik wil het artikel daarom ook terugsturen maar krijg op geen enkele manier contact met klarstein.
Op mijn mails reageren ze niet. Op de site staat een buitenlands nummer maar ook daar kom je niet verder mee.
Via klarstein.nl een retour aanvraag gedaan maar dan zegt hij dat de service niet beschikbaar is en ik contact op moet nemen! Allemaal in het Engels dus alle contacten verlopen via het buitenland. Ik ben ten einde raad. Wil een artikel retour sturen maar op geen enkele manier is er contact te krijgen via de Nederlandse site.

16047 5 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 4, 2020 om 21:16
16867 Antwoorden / 202 Vragen

Mogelijk al helaas voor u zie ik dat deze webwinkel geen Nederlands erkend keurmerk heeft en dat kan dan al voor een probleem zorgen. U heeft wettelijk het recht om binnen 14 dagen te retourneren en het volgende probleem is dat u dat door het achterwege blijven van een reactie van hen dat niet heeft gedaan.

Het ware hoe dan ook beter geweest dat u het zonder meer had geretourneerd naar het verzendadres maar dan waren de kosten wel voor u geweest.

Zie o.a.deze: https://www.consumentenbond.nl/online-kopen/betrouwbare-webshop . Het ware beter geweest dat u het product niet had aangenomen, tenminste als u al aan de buitenkant had kunnen zien dat er tijdens het transport schade was ontstaan.

Nu is het mogelijk ook zo dat de haard niet voldoet aan de verwachtingen die er aan gesteld mogen worden en in feite een defect heeft. In dat geval kunt u een broep doen op de wettelijke consumentenbescherming als genoemd in het BW Boek 7 art 17/25 maar kennelijk is het een buitenlands bedrijf al hebben ze wel een NL webshop. De wetgeving die ik noem houdt in fiete in: https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/verkoop-aan-consumenten/wet--en-regelgeving/wetten-en-regels-voor-verkoop-aan-consumenten of wel waar een verkeper verantwoordelijk voor is en zie ook: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/welke-garanties-heb-ik-op-een-product  of deze https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/garantietermijn/garantie-binnen-garantietermijn

I
 Ik vrees evenwel dat u indien u dit geregeld wilt hebben u een pormele in gebreke stelling zult moeten doen en u kunt dan beginnen met een breif, zie daarvoor: https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ en voor de achtergrond info: http://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/  U kunt ook een klacht indienen bij de ACM: https://www.ictrecht.nl/blog/een-klacht-over-een-webwinkel-ga-naar-consuwijzer Het zal u vrees ik enige tijd en moeite kosten. Nog een aanvulling hoewel er binnen onze kring enige twijfel is over de betrouwbaarheid van deze site: https://webshopchecker.nl/shop/klarstein-nl/

Gr
door Grote Munsterlander Nov 5, 2020 om 22:00
Antwoorden / 1 Vragen

Hartelijk bedankt voor uw reactie

sw
door swat1500 - Nov 4, 2020 om 21:29
3791 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zie op de betreffende site onderaan onder het kopje "Informatie" en vervolgens onder "Herroepingsrecht" op welke wijze u goederen kunt terug sturen. U moet het helaas wel naar Duitsland sturen dus de kosten zullen wel wat hoger zijn.

Van de betreffende site:
"

Gevolgen van de herroeping

Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht.

Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.

U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons of aan

Chal-Tec GmbH
Handwerkerstraße 11
15366 Hoppegarten

terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken.

Wij zullen de kosten van het terugzenden van de goederen voor onze rekening nemen.

U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en het werking van de goederen vast te stellen."

Gr
door Grote Munsterlander Nov 5, 2020 om 22:00
Antwoorden / 1 Vragen

Hartelijk bedankt voor uw reactie

marita5
door marita5 - Nov 4, 2020 om 21:58
11519 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Grote Munsterlander ,

In de algemene voorwaarden staat dit adres , is het Hoofdkantoor .

Chal-Tec GmbH
Wallstr. 16
10179 Berlin
Deutschland

Tel.nr : + 49  30 408173508

Openingstijden ,

maandag 08:00–18:00
dinsdag   08:00–18:00
woensdag 08:00–18:00
donderdag 08:00–18:00
vrijdag 08:00–18:00
zaterdag Gesloten
zondag Gesloten

Verlengde retourperiode ,

Alle aankopen die zijn gedaan tussen 1 oktober en 30 november 2020 kunnen tot 31 januari 2021 worden geretourneerd .

klik op de rode regel .

https://www.klarstein.nl/Hulp-Service/

Gr
door Grote Munsterlander Nov 4, 2020 om 22:35
Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor uw reactie.
Daar heb ik ook op gekeken en dan kun je naar: self service return tool..
Dan moet je je invoice nr, customer ID en email invullen. Dat heb ik gedaan want dan zou ik een email moeten krijgen over de retour instucties en label.
Bij mij zegt hij dan;
You have purchased from a shop which is not supported by this returns process. Please contact our customer support for assistance.

marita5
door marita5 Nov 4, 2020 om 22:41
11519 Antwoorden / 15 Vragen

Bel dan het hoofdkantoor in Duitsland , of neem contact op met ECC , zie deze link  https://www.eccnederland.nl/nl/neem-contact-met-ons-op

sjjoppy
door sjjoppy - Nov 5, 2020 om 08:41
7195 Antwoorden / 3 Vragen

Er wordt dus gezegd dat dit artikel is gekocht  in een winkel dat het retourneren niet ondersteund, als dat zo is dan kunt u het beste contact met deze winkel opnemen.

ni
door niceprice - Nov 7, 2020 om 17:01
14 Antwoorden / 1 Vragen

De betaalmogelijkheden zijn zo te zien alleen creditcard en PayPal. Dat kan in dit geval wel eens uw redding zijn. U kunt u grieven kenbaar maken aan de betaalprovider en vragen of zij op kunnen treden als intermediair omdat u graag uw geld terug wilt of een vervangende haard wenst. De bal zal dan ongetwijfeld gaan rollen.

Gr
door Grote Munsterlander Nov 9, 2020 om 21:03
Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb betaald via ideal.