Geen contact krijgen met Klarstein.nl
2 weken geleden heb ik een elektrische sfeerhaard Klarstein bormio panorama gekocht.
De sfeerhaard is tijdens transport beschadigd geraakt en als je hem aandoet hoor je een vervelend hard bromgeluid.
Ik wil het artikel daarom ook terugsturen maar krijg op geen enkele manier contact met klarstein.
Op mijn mails reageren ze niet. Op de site staat een buitenlands nummer maar ook daar kom je niet verder mee.
Via klarstein.nl een retour aanvraag gedaan maar dan zegt hij dat de service niet beschikbaar is en ik contact op moet nemen! Allemaal in het Engels dus alle contacten verlopen via het buitenland. Ik ben ten einde raad. Wil een artikel retour sturen maar op geen enkele manier is er contact te krijgen via de Nederlandse site.
Mogelijk al helaas voor u zie ik dat deze webwinkel geen Nederlands erkend keurmerk heeft en dat kan dan al voor een probleem zorgen. U heeft wettelijk het recht om binnen 14 dagen te retourneren en het volgende probleem is dat u dat door het achterwege blijven van een reactie van hen dat niet heeft gedaan.
Het ware hoe dan ook beter geweest dat u het zonder meer had geretourneerd naar het verzendadres maar dan waren de kosten wel voor u geweest.
Zie o.a.deze: https://www.consumentenbond.nl/online-kopen/betrouwbare-webshop . Het ware beter geweest dat u het product niet had aangenomen, tenminste als u al aan de buitenkant had kunnen zien dat er tijdens het transport schade was ontstaan.
Nu is het mogelijk ook zo dat de haard niet voldoet aan de verwachtingen die er aan gesteld mogen worden en in feite een defect heeft. In dat geval kunt u een broep doen op de wettelijke consumentenbescherming als genoemd in het BW Boek 7 art 17/25 maar kennelijk is het een buitenlands bedrijf al hebben ze wel een NL webshop. De wetgeving die ik noem houdt in fiete in: https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/verkoop-aan-consumenten/wet--en-regelgeving/wetten-en-regels-voor-verkoop-aan-consumenten of wel waar een verkeper verantwoordelijk voor is en zie ook: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/welke-garanties-heb-ik-op-een-product of deze https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/garantietermijn/garantie-binnen-garantietermijn
I Ik vrees evenwel dat u indien u dit geregeld wilt hebben u een pormele in gebreke stelling zult moeten doen en u kunt dan beginnen met een breif, zie daarvoor: https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ en voor de achtergrond info: http://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ U kunt ook een klacht indienen bij de ACM: https://www.ictrecht.nl/blog/een-klacht-over-een-webwinkel-ga-naar-consuwijzer Het zal u vrees ik enige tijd en moeite kosten. Nog een aanvulling hoewel er binnen onze kring enige twijfel is over de betrouwbaarheid van deze site: https://webshopchecker.nl/shop/klarstein-nl/
Hartelijk bedankt voor uw reactie
Ik zie op de betreffende site onderaan onder het kopje "Informatie" en vervolgens onder "Herroepingsrecht" op welke wijze u goederen kunt terug sturen. U moet het helaas wel naar Duitsland sturen dus de kosten zullen wel wat hoger zijn.
Van de betreffende site:
"
Gevolgen van de herroeping
Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht.
Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.
U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons of aan
Chal-Tec GmbH
Handwerkerstraße 11
15366 Hoppegarten
terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken.
Wij zullen de kosten van het terugzenden van de goederen voor onze rekening nemen.
U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en het werking van de goederen vast te stellen."
Hartelijk bedankt voor uw reactie
Hallo Grote Munsterlander ,
In de algemene voorwaarden staat dit adres , is het Hoofdkantoor .
Chal-Tec GmbH
Wallstr. 16
10179 Berlin
Deutschland
Tel.nr : + 49 30 408173508
Openingstijden ,
maandag 08:00–18:00
dinsdag 08:00–18:00
woensdag 08:00–18:00
donderdag 08:00–18:00
vrijdag 08:00–18:00
zaterdag Gesloten
zondag Gesloten
Verlengde retourperiode ,
Alle aankopen die zijn gedaan tussen 1 oktober en 30 november 2020 kunnen tot 31 januari 2021 worden geretourneerd .
klik op de rode regel .
https://www.klarstein.nl/Hulp-Service/
Bedankt voor uw reactie.
Daar heb ik ook op gekeken en dan kun je naar: self service return tool..
Dan moet je je invoice nr, customer ID en email invullen. Dat heb ik gedaan want dan zou ik een email moeten krijgen over de retour instucties en label.
Bij mij zegt hij dan;
You have purchased from a shop which is not supported by this returns process. Please contact our customer support for assistance.
Bel dan het hoofdkantoor in Duitsland , of neem contact op met ECC , zie deze link https://www.eccnederland.nl/nl/neem-contact-met-ons-op
Er wordt dus gezegd dat dit artikel is gekocht in een winkel dat het retourneren niet ondersteund, als dat zo is dan kunt u het beste contact met deze winkel opnemen.
De betaalmogelijkheden zijn zo te zien alleen creditcard en PayPal. Dat kan in dit geval wel eens uw redding zijn. U kunt u grieven kenbaar maken aan de betaalprovider en vragen of zij op kunnen treden als intermediair omdat u graag uw geld terug wilt of een vervangende haard wenst. De bal zal dan ongetwijfeld gaan rollen.
Ik heb betaald via ideal.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Welke smartfone maakt mooie foto's?
Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer
Audi etron... dure auto... maar.. kwalitatief uitermate teleurstellend
Dure EV gekocht. Audi RS Etron GT, Leuke auto, maar veel problemen. Na problemen met de verwarming (in de winter viel de verwarming uit, helaas geen verwarming, handschoenen aan om zonder bevroren vingers te sturen) nu recent drie keer achter elkaar is de auto volledig stilgevallen. Tijdens het inhalen op de snelweg tijdens de drukke avondspits, viel de auto gewoon volledig uit. Via gevaarlijke ma ... Lees meer
Niet geïndexeerde begrafenisverzekering
Onlangs ontdekt: heb een begraf.verzek. van €908 (=2000 gulden) Stopgezet per 1-9-1970. Dus destijds door ouders bijeen gespaard met zuur verdiende centjes. De afgelopen 54! jaar hebben de diverse verzekeringsmaatschappijen hier gigantisch geld mee verdiend. Zie ik daar helemaal niets van terug? Allemaal misschien volgens de regeltjes, maar t blijft bizar! Is daar nog iets aan te doen, want ik v ... Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer