Ruud de Vos
door Ruud de Vos Apr 27, 2022 om 07:37
Winkels & webshops

GLOBAL TICKETS OPLICHTING ?

Goedemorgen,
Ik en leden van ons gezin zijn de afgelopen periode op zoek geweest naar kaarten voor de F1 in oostenrijk.
Op een gegeven moment vonden we een optie via GLOBAL Tickets.
Daar de prijs helaas niet paste binnen het budget hebben we de website verlaten.
Het "winkelmandje" is schijnbaar open blijven staan en nu worden wij al weken achtervolgd door dit bedrijf in nederlandse geschreven mails met de opmerking dat er afgerekend moet worden. (via support@global-tickets.com)
Mijn nederlandse reacties hierop worden door de helpdesk van Global Tickets niet begrepen ne men verzoekt om in het duits of engels de vragen te stellen.
Op zich geen probleem, dus een vriendelijke bericht in het engels aangegevn dat wij geen tickets willen. (er is geen telefoonnummer beschikbaar van hun helpdesk)
De reactie van Global Ticketswas ; meneer wij kunnen uw gegevens en order niet in ons systeem vinden (in het engels)
Inmiddels krijgen wij aanmaningen binnen voor de tickets inclusief aanmaningskosten.....(dat dan weer wel keurig in het nederlands)
Weet iemand misschien wat te doen?    Groet Ruud de Vos

4387 11 Rapporteer

ro
door ronny530 - Apr 27, 2022 om 08:54
2751 Antwoorden / 41 Vragen

Het hangt er van af hoever u in het bestelproces bent gegaan want in dit geval kaarten in het winkelmandje doen is nog geen bestellen. Pas als u daadwerkelijk gaat bestellen worden om uw gegevens en email adres gevraagd en na op de bestelknop geklikt te hebben is de bestelling definitief geworden vervolgens wordt u naar de betaalpagina geleid om de bestelling af te ronden. U kunt dan niet meer de website verlaten met de gedachte niets besteld te hebben maar dat is wel het geval en gaat u dit soort mails met het verzoek om tot betaling over te gaan ontvangen. Mocht dat zo zijn en heeft u het betaalproces niet afgerondt dan dient u alsnog de kaarten af te nemen en aan de betaalplicht te voldoen.

Herman Brinkman
door Herman Brinkman - Apr 27, 2022 om 09:12
3 Antwoorden / Vragen

De beste vertaalmachine is Deepl.Translator. (Gratis.) Hij lijkt mij van de zotte dat ze je onder deze omstandigheid kunnen verplichten om af te nemen. Ik zeg, laat maar voorkomen, dan mag Global-tickets de proceskosten betalen.

ju
door juliomariner Apr 28, 2022 om 18:17
1310 Antwoorden / 2 Vragen

of als hij verliest de TS. Ik vind uw advies dus een gevaarlijk advies.

sira
door sira - Apr 27, 2022 om 09:21
2287 Antwoorden / 24 Vragen

Ik vermoed ook, net als Ronny530, dat u de gehele bestelling hebt afgerond en dat u alleen nog de betaling moest doen. Ik zou anders niet weten hoe zij aan al uw gegevens komen.

marita5
door marita5 - Apr 27, 2022 om 09:33
11494 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Ruud De Vos ,

Lees hier eens de gegeven antwoorden , klik op de rode regel .

https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/winkels-webshops/global-tickets

sjjoppy
door sjjoppy - Apr 27, 2022 om 10:08
7155 Antwoorden / 3 Vragen

Als u alleen gekeken hebt naar de prijs van de tickets en daarna de website hebt verlaten dan kunt u nogmaals in het Engels reageren en ondertussen de verkregen reactie van Global Tickets goed bewaren als bewijs.

JMA2
door JMA2 Apr 1, 2023 om 00:33
114 Antwoorden / 2 Vragen

Ts heeft de tickets in het winkelmandje gedaan en al zijn gegevens ingevuld. Anders kunnen ze hem niet op huisadres benaderen.

sjjoppy
door sjjoppy Apr 1, 2023 om 08:22
7155 Antwoorden / 3 Vragen

Maar dan moeten de tickets toch gestuurd zijn?
Het zal inmiddels wel opgelost zijn, we zijn een jaar verder.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 27, 2022 om 10:26
16768 Antwoorden / 202 Vragen

Op de een of andere wijze moet er (ook) m.i. toch echt sprake zijn van het kennelijk, dan wel onbewust, afronden van deze bestelling via deze site https://www.global-tickets.com/nl/ hoewel ik ook andere siets zie. Hoe dan ook zal men indien men betaling wenst bewijs moeten leveren en u behoeft evenmin te betalen indien de tickets niet zijn ontvangen. Ik sluit verder niet uit dat op deze koop op afstand de hiervooir geldende wetgeving van kracht is maar weet dat niet zeker of dit als uitzondering geldt, zie   https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/rechten-bij-aankoop/online-telefonische-aankopen   en deze https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/kopen-op-afstand-wat-is-belangrijk-om-te-weten waarin u onder meer dit zietom nader advies te vragen resp indienen van een klacht bij de ACM (Consuwijzer)

ConsuWijzer: informatie en advies over rechten bij koop op afstand

Op de website van ACM ConsuWijzer leest u wat uw rechten zijn als consument. ACM ConsuWijzer is het overheidsloket voor consumenten. Met juridische vragen kunt u terecht bij het Juridisch Loket

Bent/blijft u van mening dat hier sorake is van oplichting, doe dan mnelding bij de politie maar let op dat dat u afdoende bewijs heeft om dat het doen van een valse aangifte strafbaar is.

Mo
door Mokkkaa12 - Mar 31, 2023 om 17:03
3 Antwoorden / Vragen

Hoe is dit afgelopen? Ons is het zelfde overkomen..

ro
door ronny530 Apr 1, 2023 om 11:10
2751 Antwoorden / 41 Vragen

Iets in het winkelmandje plaatsen is geen koop pas als u op bestellen klikt en het bestelproces tot aan de betaal opties afmaakt en daarna de transactie afbreekt dan heeft u feitelijk het product gekocht en blijft u op uw mailadres verzoeken om de transactie af te ronden ontvangen.

atlas1302
door atlas1302 Apr 1, 2023 om 11:45
341 Antwoorden / 13 Vragen

Zolang als je niet betaald, heb je ook niets gekocht. Zolang de transactie niet afgerond is, kunnen ze blijven vragen om dat te doen zolang ze daar zin in hebben, maar of besteller daar wakker van moet liggen... betwijfel ik.
Je kan ook antwoorden, ik heb betaald maar de transactie is niet gelukt en daarom zie ik er van af. Punt!

rj
door rjw Apr 2, 2023 om 15:09
3236 Antwoorden / 5 Vragen

Met de "oplossingen" van Atlas weet je in ieder geval dat je van de regen in de drup beland....

atlas1302
door atlas1302 Apr 2, 2023 om 16:51
341 Antwoorden / 13 Vragen

Niemand en dan ook niemand geeft hier op het hele forum de ultieme oplossing, ik ook niet! Ik probeer alleen de mensen te bewegen om alle kanten van een zaak te bekijken. In dit geval kan het boodschapkarretje ook gewoon weer leeg gekiept worden, en dan was er helemaal geen bestelling. Bedoelt u wat ik begrijp! Regen en drup...graag wij snakken erna hier in de tropen.

Helaas is dat niet gebeurd, dus dat karretje zit nog vol met die bestelling. Los jij dat ff op @RJW? doe je toch wel FF! Zorg dat die persoon niet van de drup in de stortbui komt, u bent de expert!

1paul
door 1paul - Mar 31, 2023 om 18:03
3101 Antwoorden / 0 Vragen

Mo
door Mokkkaa12 - Apr 2, 2023 om 10:56
3 Antwoorden / Vragen

Thanks voor jullie reacties! Maar heb ik wettelijk gezien dan een poot om op te staan. Het gaat over veel geld. Wat ik niet dan toch achteraf achteraf moet betalen. Ik ben het eens met wat jullie schrijven en ben ook niet akkoord gegaan met de voorwaarden maar ik weet niet wat hun recht is in dit verhaal. Dat maakt t lastig want we krijgen nu al mails dat we moeten betalen dat we anders extra kosten krijgen.

atlas1302
door atlas1302 - Apr 2, 2023 om 12:27
341 Antwoorden / 13 Vragen

"De reactie van Global Ticketswas ; meneer wij kunnen uw gegevens en order niet in ons systeem vinden (in het engels)"

Maar u krijgt wel aanmaningen? Als u zeker weet dat u geen order geplaatst hebt, dan hebben ze geen poot om op te staan. Maar die aanmaningen laten die wel een order nummer zien? Hoeveel personen?

En wie stuurt u die aanmaningen dan, een deurwaarder of zo.?

Ik zou eerst eens naar een order vragen waaruit blijkt dat u geboekt heeft, en naam en adres gegevens. Bij Ebay kunnen ze er ook wat van, je doet een bestelling en dan blijkt dat ze het niet kunnen versturen. Ook zoiets, maar dan anders! Ebay blijft dan ook door vragen om te betalen en de bestelling af te ronden. Cancelen die hap!

Zo zou ik het doen, succes.

Mo
door Mokkkaa12 Apr 2, 2023 om 12:38
3 Antwoorden / Vragen

Als je boekt bij globaltickets dan doe je de tickets in je mandje en dan kan je naar afronden en dan vul je je gegevens in. Dat heeft mijn man gedaan. Daarna kom je op een pagina waar je op betalen moet drukken en daardoor ga je akkoord met de voorwaarden. Dit heeft mijn man niet gedaan maar na een aantal minuten krijgt hij een mail met een bestel nummer en de medeling dat hij de plicht heeft om te betalen. Heel raar natuurlijk. Maar wij zoeken contact met ze maar reageren ook niet. Global tickets zelf stuurt dat ze voor 8 april geld willen dat ze anders de kosten gaan verhogen.

Mo
door Mokkkaa12 Apr 2, 2023 om 12:43
3 Antwoorden / Vragen

Als je boekt bij globaltickets dan doe je de tickets in je mandje en dan kan je naar afronden en dan vul je je gegevens in. Dat heeft mijn man gedaan. Daarna kom je op een pagina waar je op betalen moet drukken en daardoor ga je akkoord met de voorwaarden. Dit heeft mijn man niet gedaan maar na een aantal minuten krijgt hij een mail met een bestel nummer en de medeling dat hij de plicht heeft om te betalen. Heel raar natuurlijk. Maar wij zoeken contact met ze maar reageren ook niet. Global tickets zelf stuurt dat ze voor 8 april geld willen dat ze anders de kosten gaan verhogen

atlas1302
door atlas1302 Apr 2, 2023 om 13:13
341 Antwoorden / 13 Vragen

U heeft een boeking gedaan, maar niet accoord met de voorwaarden. Dan vraagt u de voorwaarden op die gedeponeerd zijn bij een handelsregister, of hun eigen voorwaarden, waaruit duidelijk blijkt hoe het een en ander in elkaar steekt.
U moet iets uitlokken om op papier te krijgen waarom Global tickets vindt dat u toch moet betalen, terwijl u niet accord gegaan bent met hun voorwaarden.

Dat is stap één, van daaruit kunt u verder anticiperen.

Het is dus logisch dat zij uw adres weten en naam, nu het adres nog van Global tickets en pennen maar! Aangetekend versturen, fotootje erbij als bewijs en afwachten maar.

Ik ben geen jurist, maar zo doe ik het met hardnekkige niet beantwoorders.

Mo
door Mokkkaa12 - Apr 2, 2023 om 12:55
3 Antwoorden / Vragen

Als je boekt bij globaltickets dan doe je de tickets in je mandje en dan kan je naar afronden en dan vul je je gegevens in. Dat heeft mijn man gedaan. Daarna kom je op een pagina waar je op betalen moet drukken en daardoor ga je akkoord met de voorwaarden. Dit heeft mijn man niet gedaan maar na een aantal minuten krijgt hij een mail met een bestel nummer en de medeling dat hij de plicht heeft om te betalen. Heel raar natuurlijk. Maar wij zoeken contact met ze maar reageren ook niet. Global tickets zelf stuurt dat ze voor 8 april geld willen dat ze anders de kosten gaan verhogen

rj
door rjw Apr 2, 2023 om 15:08
3236 Antwoorden / 5 Vragen

Heb je dat allemaal met je eigen ogen gezien of heb je het van horen zeggen?