GLOBAL TICKETS OPLICHTING ?
Goedemorgen,
Ik en leden van ons gezin zijn de afgelopen periode op zoek geweest naar kaarten voor de F1 in oostenrijk.
Op een gegeven moment vonden we een optie via GLOBAL Tickets.
Daar de prijs helaas niet paste binnen het budget hebben we de website verlaten.
Het "winkelmandje" is schijnbaar open blijven staan en nu worden wij al weken achtervolgd door dit bedrijf in nederlandse geschreven mails met de opmerking dat er afgerekend moet worden. (via support@global-tickets.com)
Mijn nederlandse reacties hierop worden door de helpdesk van Global Tickets niet begrepen ne men verzoekt om in het duits of engels de vragen te stellen.
Op zich geen probleem, dus een vriendelijke bericht in het engels aangegevn dat wij geen tickets willen. (er is geen telefoonnummer beschikbaar van hun helpdesk)
De reactie van Global Ticketswas ; meneer wij kunnen uw gegevens en order niet in ons systeem vinden (in het engels)
Inmiddels krijgen wij aanmaningen binnen voor de tickets inclusief aanmaningskosten.....(dat dan weer wel keurig in het nederlands)
Weet iemand misschien wat te doen? Groet Ruud de Vos
Het hangt er van af hoever u in het bestelproces bent gegaan want in dit geval kaarten in het winkelmandje doen is nog geen bestellen. Pas als u daadwerkelijk gaat bestellen worden om uw gegevens en email adres gevraagd en na op de bestelknop geklikt te hebben is de bestelling definitief geworden vervolgens wordt u naar de betaalpagina geleid om de bestelling af te ronden. U kunt dan niet meer de website verlaten met de gedachte niets besteld te hebben maar dat is wel het geval en gaat u dit soort mails met het verzoek om tot betaling over te gaan ontvangen. Mocht dat zo zijn en heeft u het betaalproces niet afgerondt dan dient u alsnog de kaarten af te nemen en aan de betaalplicht te voldoen.
De beste vertaalmachine is Deepl.Translator. (Gratis.) Hij lijkt mij van de zotte dat ze je onder deze omstandigheid kunnen verplichten om af te nemen. Ik zeg, laat maar voorkomen, dan mag Global-tickets de proceskosten betalen.
of als hij verliest de TS. Ik vind uw advies dus een gevaarlijk advies.
Ik vermoed ook, net als Ronny530, dat u de gehele bestelling hebt afgerond en dat u alleen nog de betaling moest doen. Ik zou anders niet weten hoe zij aan al uw gegevens komen.
Hallo Ruud De Vos ,
Lees hier eens de gegeven antwoorden , klik op de rode regel .
https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/winkels-webshops/global-tickets
Als u alleen gekeken hebt naar de prijs van de tickets en daarna de website hebt verlaten dan kunt u nogmaals in het Engels reageren en ondertussen de verkregen reactie van Global Tickets goed bewaren als bewijs.
Ts heeft de tickets in het winkelmandje gedaan en al zijn gegevens ingevuld. Anders kunnen ze hem niet op huisadres benaderen.
Maar dan moeten de tickets toch gestuurd zijn?
Het zal inmiddels wel opgelost zijn, we zijn een jaar verder.
Op de een of andere wijze moet er (ook) m.i. toch echt sprake zijn van het kennelijk, dan wel onbewust, afronden van deze bestelling via deze site https://www.global-tickets.com/nl/ hoewel ik ook andere siets zie. Hoe dan ook zal men indien men betaling wenst bewijs moeten leveren en u behoeft evenmin te betalen indien de tickets niet zijn ontvangen. Ik sluit verder niet uit dat op deze koop op afstand de hiervooir geldende wetgeving van kracht is maar weet dat niet zeker of dit als uitzondering geldt, zie https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/rechten-bij-aankoop/online-telefonische-aankopen en deze https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/kopen-op-afstand-wat-is-belangrijk-om-te-weten waarin u onder meer dit zietom nader advies te vragen resp indienen van een klacht bij de ACM (Consuwijzer)
ConsuWijzer: informatie en advies over rechten bij koop op afstand
Op de website van ACM ConsuWijzer leest u wat uw rechten zijn als consument. ACM ConsuWijzer is het overheidsloket voor consumenten. Met juridische vragen kunt u terecht bij het Juridisch Loket.
Bent/blijft u van mening dat hier sorake is van oplichting, doe dan mnelding bij de politie maar let op dat dat u afdoende bewijs heeft om dat het doen van een valse aangifte strafbaar is.
Hoe is dit afgelopen? Ons is het zelfde overkomen..
Iets in het winkelmandje plaatsen is geen koop pas als u op bestellen klikt en het bestelproces tot aan de betaal opties afmaakt en daarna de transactie afbreekt dan heeft u feitelijk het product gekocht en blijft u op uw mailadres verzoeken om de transactie af te ronden ontvangen.
Zolang als je niet betaald, heb je ook niets gekocht. Zolang de transactie niet afgerond is, kunnen ze blijven vragen om dat te doen zolang ze daar zin in hebben, maar of besteller daar wakker van moet liggen... betwijfel ik.
Je kan ook antwoorden, ik heb betaald maar de transactie is niet gelukt en daarom zie ik er van af. Punt!
Met de "oplossingen" van Atlas weet je in ieder geval dat je van de regen in de drup beland....
Niemand en dan ook niemand geeft hier op het hele forum de ultieme oplossing, ik ook niet! Ik probeer alleen de mensen te bewegen om alle kanten van een zaak te bekijken. In dit geval kan het boodschapkarretje ook gewoon weer leeg gekiept worden, en dan was er helemaal geen bestelling. Bedoelt u wat ik begrijp! Regen en drup...graag wij snakken erna hier in de tropen.
Helaas is dat niet gebeurd, dus dat karretje zit nog vol met die bestelling. Los jij dat ff op @RJW? doe je toch wel FF! Zorg dat die persoon niet van de drup in de stortbui komt, u bent de expert!
Thanks voor jullie reacties! Maar heb ik wettelijk gezien dan een poot om op te staan. Het gaat over veel geld. Wat ik niet dan toch achteraf achteraf moet betalen. Ik ben het eens met wat jullie schrijven en ben ook niet akkoord gegaan met de voorwaarden maar ik weet niet wat hun recht is in dit verhaal. Dat maakt t lastig want we krijgen nu al mails dat we moeten betalen dat we anders extra kosten krijgen.
"De reactie van Global Ticketswas ; meneer wij kunnen uw gegevens en order niet in ons systeem vinden (in het engels)"
Maar u krijgt wel aanmaningen? Als u zeker weet dat u geen order geplaatst hebt, dan hebben ze geen poot om op te staan. Maar die aanmaningen laten die wel een order nummer zien? Hoeveel personen?
En wie stuurt u die aanmaningen dan, een deurwaarder of zo.?
Ik zou eerst eens naar een order vragen waaruit blijkt dat u geboekt heeft, en naam en adres gegevens. Bij Ebay kunnen ze er ook wat van, je doet een bestelling en dan blijkt dat ze het niet kunnen versturen. Ook zoiets, maar dan anders! Ebay blijft dan ook door vragen om te betalen en de bestelling af te ronden. Cancelen die hap!
Zo zou ik het doen, succes.
Als je boekt bij globaltickets dan doe je de tickets in je mandje en dan kan je naar afronden en dan vul je je gegevens in. Dat heeft mijn man gedaan. Daarna kom je op een pagina waar je op betalen moet drukken en daardoor ga je akkoord met de voorwaarden. Dit heeft mijn man niet gedaan maar na een aantal minuten krijgt hij een mail met een bestel nummer en de medeling dat hij de plicht heeft om te betalen. Heel raar natuurlijk. Maar wij zoeken contact met ze maar reageren ook niet. Global tickets zelf stuurt dat ze voor 8 april geld willen dat ze anders de kosten gaan verhogen.
Als je boekt bij globaltickets dan doe je de tickets in je mandje en dan kan je naar afronden en dan vul je je gegevens in. Dat heeft mijn man gedaan. Daarna kom je op een pagina waar je op betalen moet drukken en daardoor ga je akkoord met de voorwaarden. Dit heeft mijn man niet gedaan maar na een aantal minuten krijgt hij een mail met een bestel nummer en de medeling dat hij de plicht heeft om te betalen. Heel raar natuurlijk. Maar wij zoeken contact met ze maar reageren ook niet. Global tickets zelf stuurt dat ze voor 8 april geld willen dat ze anders de kosten gaan verhogen
U heeft een boeking gedaan, maar niet accoord met de voorwaarden. Dan vraagt u de voorwaarden op die gedeponeerd zijn bij een handelsregister, of hun eigen voorwaarden, waaruit duidelijk blijkt hoe het een en ander in elkaar steekt.
U moet iets uitlokken om op papier te krijgen waarom Global tickets vindt dat u toch moet betalen, terwijl u niet accord gegaan bent met hun voorwaarden.
Dat is stap één, van daaruit kunt u verder anticiperen.
Het is dus logisch dat zij uw adres weten en naam, nu het adres nog van Global tickets en pennen maar! Aangetekend versturen, fotootje erbij als bewijs en afwachten maar.
Ik ben geen jurist, maar zo doe ik het met hardnekkige niet beantwoorders.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Retourtermijn bij C&A webshop minder dan 28 dagen
C&A adverteert op haar website met een retourtermijn van 28 dagen. Op zich prima, vergelijkbaar met het europese herroepingsrecht - je moet bij een online bestelling binnen 14 dagen na ontvangst schriftelijk melden dat je iets retourneert en hebt dan nog 14 dagen het product te retourneren. Bij elkaar 28 dagen.
C&A hanteert niet 14 dagen voor de herroeping + 14 dagen voor verze
...
Lees meer
Houtworm in TV meubel
Begin dit jaar via een officiële mango houten winkel een tv meubel gekocht van mango hout. Echter merkte ik op dat er elke keer "zaagsel" lag in de binnenkant van het meubel. Eerst niets achter gezocht maar nu ik ook gaatjes opmerkte ben ik er achter gekomen dat er houtworm in het meubel zit. Ik heb met het betreffende bedrijf contact gezocht hierover en zij kwamen met de volgende oplossing - ... Lees meer
Afpo/Feroli WTW/CV Optifor 3.0 zorgt voor tochtoverlast
Ik woon in een appartement met een CV van Feroli dit gekoppeld is aan een WarmteTerugWin unit die de woning ventileert. Om precies 19.00 uur start het ventileren op niveau storm. Je voelt een koude luchtstroom. Dit stop om 23.00uur. De instalateur kan niets vinden. Maar die komt ook niet op het tijdstip dat het gebeurt. Volgens de instalateur zit er geen klok in de WTW en ook buiten de appartement ... Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer