Ko
door Ko van Straaten Feb 20, 2022 om 13:28
Winkels & webshops

Heb een artikel retour gezonden naar lidl willen ze het aankoopbedrag niet terug

Heb een artikel retour gezonden maar lidl wil het aankoop bedrag niet retouneren zeggen gewoon wij hebben er twee verzonden dus heb jij er nog een in bezit.Dit klopt niet heb maar een artikel gekregen en die heb ik retour gezonden dat heb ik ook tegen hun gezegd.Maar zij blijven erbij wij hebben er twee verzonden dus heb jij er nog een inbezit.

4469 11 Rapporteer

va
door vanlotjegetikt - Feb 20, 2022 om 13:33
809 Antwoorden / Vragen

Verzendbewijzen en gewicht zijn leidraad in dit verhaal. Daar zal mee gewerkt moeten worden.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 20, 2022 om 13:36
16948 Antwoorden / 202 Vragen

Wie eist bewijst en de verkoper dient dan te bewijzen dat u twee artikelen heeft gehad.En dat zal men niet kunnen en rest in feite het in gebreke stellen m.b.t. niet naleven van de wetgeving. Neem in de brief op waar ik u nu een voorbeeld van geef ook op dat men dient te bewijzen dat u twee artkelen heeft gehad en zo niet ....  Zie https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ en voor achergrond info: https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/

Ik kom zo nog even bij u terug met nadere info: (Wellicht overbodi maar toch)
Zie dit fragment: https://www.bnnvara.nl/kassa/videos/575869?utm_source=20220109-kassa&utm_medium=email&utm_campaign=Kassa&utm_content=Kassa%20zondagbrief

Zo u tot de mening zou komen dat u wordt opgelicht, doe dan aangifte bij de politie  doe melding bij de ACM
www.consuwijzer.nl (https://ictrecht.nl/2011/06/20/een-klacht-over-een-webwinkel-ga-naar-consuwijzer/)  Het nagaan of de webwinkel een erkend keurmerk met ook geschillenregeling heeft is hierbij van groot belang.

 ; https://www.thuiswinkel.org/consumenten/veilig-online-shoppen/betrouwbare-webshop;   https://www.plusonline.nl/veilig-online/bestellen-

Bekende malafide handelspartijen | politie.nl

 deze: Online winkelen: wat zijn de regels? | Consumentenbond en ( https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/dropshipping-hoe-werkt-dat

U kunt ook deze nog benutten: www.klachtenkompas.nl (Gratis service van d consumentenbond waar men uw klacht ook ter kennis brengt van de verkoper en het op hun site plaatst.  Geen juridisch advies indien u geen lid bent.

ne
door neodutchio - Feb 20, 2022 om 13:46
5237 Antwoorden / 12 Vragen

Kunt u iets duidelijker zijn. Als u een artikel hebt ontvangen en u stuurt datzelfde artikel weer terug, dan is er geen probleem. Of bestaat het artikel uit meerdere stuks? Wat staat er op de bestelbon en wat heeft u terug gestuurd?

sjjoppy
door sjjoppy - Feb 20, 2022 om 13:46
7342 Antwoorden / 3 Vragen

Neem nog eens op deze wijze contact op met Lidl misschien wordt u dan beter geholpen.

https://customercare.lidl.nl/SelfServiceNL/s/contactsupport

panter22
door panter22 - Feb 20, 2022 om 15:47
6599 Antwoorden / Vragen

Heb je 2 artikelen besteld?

marita5
door marita5 - Feb 20, 2022 om 16:08
11642 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Ko Van Straaten ,

heb maar een artikel gekregen en die heb ik retour gezonden

Lidl is aangesloten bij Thuiswinkel.org , u kunt daar een klacht indienen , klik op de rode regels .

https://www.thuiswinkel.org/leden/lidl/certificaat

https://www.thuiswinkel.org/helpcenter/klacht-indienen/

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Feb 20, 2022 om 17:34
2246 Antwoorden / Vragen

Als u er twee heeft besteld en er één gekregen had u beter gelijk aan de bel kunnen trekken over dat feit zelf. Als u er één besteld heeft snap ik niet dat u er twee heeft gekregen. Dus wat laat u weg in uw verhaal?

mahadma
door mahadma - Feb 20, 2022 om 17:38
11707 Antwoorden / 51 Vragen

Wat, wanneer, heeft u besteld en in welk aantal? Wat heeft u wel ontvangen? Heeft u de retour via een retour label verstuurd?
aub een beetje helderheid.

mo
door mof - Feb 21, 2022 om 12:37
3620 Antwoorden / 3 Vragen

Gewicht is helaas niet bepalend. Ik heb vaker een pakketje ontvangen waar het gewicht totaal niet overeenkwam met de inhoud. Wat bepalend is, is wat u heeft besteld, wat op de pakbon staat, en wat u heeft gedaan toen u constateerde dat er niet twee maar slechts 1 artikel in het pakket zat als er twee op de pakbon stonden.
Als er maar 1 artikel op de pakbon stond kunt u dat ene artikel retourneren. Stonden er 2 op dan moet u er twee retourneren. Stonden er 2 op de pakbon maar slechts 1 in het pakket, dan had u moeten klagen dat het een incomplete bestelling was. En dat staat los van retourneren binnen 14 dagen.

ma
door malty Feb 21, 2022 om 15:28
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Ben benieuwd wat er totaal niet klopte, gewicht meer dan inhoud + doos of gewicht minder dan inhoud + doos?

koekeloer
door koekeloer - Feb 21, 2022 om 13:48
562 Antwoorden / 19 Vragen

Heeft U track en trace van 2 zendingen ?

bvdsteeg
door bvdsteeg - Feb 21, 2022 om 15:15
13 Antwoorden / 1 Vragen

Lidl winkel hebben een zogenaamde service desk. Daar iets inleveren als het niet goed is. En gelijk geld terug. Voor aanbiedingen, gereedschap, enz. Moet binnen 60 dagen ingeleverd word bij servicedesk. Daarna via een e-mailadres in Duitsland. Opsturen kan ongefrankeerd, met bewijs.