Het consumentenrecht wordt steeds meer een Europese aangelegenheid. Door de Europese interne markt en de explosieve groei van het internet krijgen consumenten steeds vaker te maken met geldend recht in andere Europese landen. Consumenten vragen zich terecht af waar zij recht op hebben met betrekking tot hun grensoverschrijdende aankoop of aangeschafte dienst. Het Europees Consumenten Centrum (ECC) geeft consumenten gratis en in hun eigen taal informatie en advies. Er is een ECC in elke lidstaat van de Europese Unie en in Noorwegen en IJsland.
Heeft iemand ervaring met Bmedi in Avelgem - België?
Volgens hun website en contact via de mail konden zij nog 42x nivea zeep pH neutraal leveren. Ik moest wel vooruit betalen. Vervolgens kreeg ik slechts 6 stukjes pH neutraal zeep. De overige 36 stukjes waren niet pH neutraal. Eerst hielden ze vol dat die stukjes ook pH neutraal waren, maar de fabrikant heeft inmiddels aangeven, dat de stukjes niet pH neutraal zijn. Dat erkent Bmedi nu ook, maar zij willen het probleem dat is ontstaan niet oplossen. Inmiddels reageren ze ook niet meer op mijn mail.
Hallo Ischut ,
Neem contact op met Bmedi via FB of plaats daar een klacht , zie hier klik op de rode regel .
https://nl-nl.facebook.com/bmedi-511214028923172/
Beste Mevrouw Schut,
U vergeet te melden dat we u voorstelden de zepen terug te sturen en dat we u daarna de retour terugbetalen.
De transportkost heen OF terug was voor u echter een breekpunt.
Beiersdorf (de fabrikant) zette ons in aanvang van het dossier ook op het verkeerde been.
Ik betreur dat u sociale media gebruikt om het imago van bmedi te schaden.
Zoek maar op het internet ... u zal zelden tot nooit een klacht vinden. Dit is een eerste casus, waarbij we nog steeds wachten op uw retour.
Op mijn mails wordt uwerzijds niet gereageerd. Transportkosten bedragen 20 euro. Die ga ik niet betalen. U heeft mij bewust de verkeerde produkten toegestuurd.
Een grote marktspeler als Nivea kan in willekeurig welk land leveren. U woont aldaar of heeft zich in Nederland niet of niet goed geïnformeerd. Zulke commitments moet U sowieso niet aangaan. Het kan wel zo zijn dat een fabrikant stopt met een willekeurig product. Maar dan had U een voorraad moeten aanleggen. Meestal zijn deze producten lang houdbaar. En PH neutrale zeep is door meerdere fabrikanten leverbaar indien gewenst.
Ik heb eerst bij de fabrikant van Nivea geïnformeerd of de pH neutrale zeep nog in Nederland verkrijgbaar was. Antwoord: Nee. Maar, zo vertelden ze mij, in België en Engeland was de zeep nog wel verkrijgbaar. Zij raadden mij aan om te proberen de zeep via webwinkels in die landen alsnog te verkrijgen. Zo ben ik bij Bmedi terecht gekomen. Door Bmedi werd de pH neutrale zeep op hun site aangeboden. Ik heb toen van tevoren gecheckt of ze echt 42 stukjes Nivea pH neutraal zeep hadden. Antwoord: ja, maar ik moest wel vooruit betalen omdat het de eerste keer was dat ik daar een bestelling deed. Dat heb ik gedaan. En vervolgens heeft Bmedi mij 6 stukjes pH neutrale zeep toegestuurd en 36 stukjes niet pH neutrale zeep. Wat heb ik nou precies verkeerd gedaan in deze? Niets toch. De fout ligt toch volledig bij Bmedi? Als zij nog slechts 6 stukjes pH neutrale zeep konden leveren hadden ze mij dat van tevoren moeten zeggen en slechts 6 stukjes op moeten sturen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Welke smartfone maakt mooie foto's?
Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer
Klacht online bij fysieke winkel
Ik heb ij een fysieke winkel eern pannenset gekocht omdat de winkel ze niet op voorraad had.
Na ontvangst 1 pan gebruikt en bij deze liet de binnenkant van de bodem los.
De overige pannen {nog} niet durven gebruiken.
Contact, via mail, opgenomen met winkel hoe dit op te lossen.
Zij kregen geen comntact metr de externe leverancier maar hebben mail gezonden.
Hierop kreeg ik
...
Lees meer
Mag corendon dit zomaar doen?
Goedemiddag,
Op 30 april boekten wij een last minute bij Corendon. We kozen een rondreis Spanje, last minute, met vertrekdatum 11 mei. Op 10 en 11 mei was de prijs van deze reis goedkoper: 446 euro pp maar vlucht vanaf Eindhoven. Geen vreemde prijs voor een last minute met 3* hotel (Logies) over 10 dagen, dachten wij. Met de koffers en alle andere extra kosten erbij kwamen we op een bed
...
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer