Incasso buro business collect
Vorig week ben ik opgebeld door deze incasso buro business collect met de vraag om een bedrag van 500 nog iets te betalen van shopandfly en ook van voordelig winkelen maar ik 2 jaar geleden een opzegging email gestuurd en een bevestiging email ontvangen van ze. Wat kan ik doen om niet steeds gebeld te worden?? Dat is alweer de 2de of 3de incasso buro dat ze weer proberen geld te innen.
Je bent niet de eerste ....
Kijk eens hier: https://www.klacht.nl/buy-2-fly/
En hier: https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/de-beste-korting/klachten/ineens-incassobureau-aan-de-telefoon-door-de-beste-korting/details?complaintId=71b0f5bd-f281-4e5d-8ba0-fdb73ada6145
Hallo CherryRock ,
Volledig negeren en vooral niet betalen , lees hier klik op de rode regels .
https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/gemist/23-01-2017/online-kortingsdiensten-misleidend-en-onrechtmatig/
Zie voorbeeldbrief ,
https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven/ontkennen-van-overeenkomst-telemarketing/voorbeeldbrief-telefonische-verkoop
Lees ook deze tips ,
https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hulpartikelen/detail/wat-te-doen-bij-opdringerige-telemarketing-10-tips/
Laat u niet bang maken / of onder druk zetten , een incassobureau kan niks doen .
Dreigende toon
Incassobrieven kunnen zeer dreigend van toon zijn. Weet dat dit in veel gevallen bluf is. Een incassobureau kan niet zomaar dagvaarden. Is de dagvaarding per brief of per mail binnengekomen? Dan is dit geen dagvaarding. Een dagvaarding kan enkel afgegeven worden door een deurwaarder, die in persoon langskomt.
Hetzelfde geldt voor beslaglegging. Een incassobureau kan nooit beslag leggen. Voor beslaglegging moet een rechter toestemming geven. Dit gebeurt wederom via een deurwaarder. Een incassobureau kan hoogstens aangeven dat ze deurwaarder gaan inschakelen
Als u gebeld wordt, gewoon de verbinding verbreken. In sommige telefoons kan je ook nummers blokkeren.
Ik werd gister middag gebeld door Business Collect B.V. na 17.00 uur met een heel dreigend telefoontje wat heel onduidelijk over kwam. Er werd me gemeld dat ik al 2 jaar een openstaande schuld had staan bij voordelig winkelen of zoiets. Toen ik zei dat het me niet bekend voor kwam lieten ze een bandje horen wat mijn stem zou moeten zijn maar het leek erop dat het geknipt en geplakt was.... Ook praatte degene aan de telefoon met een accent en heel snel op een zachte toon wat bijna niet te volgen was! Maar in het kort kwam het erop neer dat het ging om een bedrag van 590 euro en deze zouden ze me per direct via de mail sturen. Dan moest ik zorgen dat ik voor 17.00 uur het bedrag zou overmaken en dan zou het me maar 505 euro kosten. Dat vond ik al erg vreemd en ik zei dat ik niet terwijl ik aan de telefoon zat meteen ging overmaken. Na enig aandringen ging hij ermee akkoord dat ik het zou nakijken maar wel binnen korte tijd zou overmaken omdat ze anders beslag gingen leggen op mijn loon. Volgens mij kan een incassobureau dat niet eens toch?
Ook zouden ze meerdere malen een aanmaning per post hebben verstuurd en de laatste zou zijn in augustus 2017, echter wij hebben nooit niets via de post ontvangen?
Na het gesprek beeindig te hebben ben ik gaan googlen en kwam ik bij Radar terecht en zag ik soortgelijke berichten tegen. Na enig zoeken in mijn mail kwam ik een mail tegen van Ecodienst die mij een mail hebben gestuurd over voordelig shoppen bij 2500 winkels wat op hetzelfde neer komt volgens mij. Ik heb op deze mail ( die gestuurd was in januari 2017) meteen een mail gestuurd dat ik niet op het aanbod in zou gaan en vroeg om een bevestiging, deze heb ik nooit gekregen.
Ik heb vanmiddag rond half 6 nog terug gebeld naar Business Collect B.V. en kreeg toen een andere dame aan de lijn die erg onredelijk was en zich overal vanaf wilde maken onder het mom van dat ik eerst moest betalen en als ik dan een bewijs had dat ik nergens mee akkoord was gegaan zouden ze de leverancier een incasson namens mij gaan sturen? Vreemde zaak als je het mij vraagt. Maar ik zit toch met de gehele kwestie in mijn maag en ben benieuwd wat er uiteindelijk gaat gebeuren. Wat kan ik nog meer doen om hier onderuit te komen? Ik heb al de voorbeeldbrief verstuurd naar ecodienst maar dat heeft volgens mij weinig zin meer.
Vandaag mijn vrouw met een afgeschermd nummer laat bellen en gevraagd wat er voor vordering hing onder het dossiernummer en dar kunnen ze niets mee. Ze willen perse dat je het nummer geeft waarop ze je hebben gebeld. Dit zaakje stinkt volgens mij!!
Mijn vriend heeft vandaag precies hetzelfde gesprek gehad, maar dan was de eiser ‘happy numberz’. Het bedrag, het bandje, dat er eerder en brief is gestuurd.. het verhaal is precies hetzelfde als de jouwe Gerard.
Hier zal er aangifte worden gedaan van identiteitsfraude. Ben benieuwd of daar wat uit komt.
@amanda. Identiteitsfraude, die niet zo raar. Dien een klacht in bij Consuwijzer, dan gaat de AFM uiteindelijk wat doen aan dat incassobureau.
Goedendag Gerard,
Gisteren, 21 februari bij mij precies hetzelfde gebeurd. Om 1612 uur een telefoontje waar hetzelfde bedrag van 590 euro werd gevorderd en als ik voor 1700 zou betalen was het "nog maar" 505 euro.
Ook hier een telefonisch afgesloten abonnement in 2016 met een herinnering in 2017 welke ik nooit heb mogen ontvangen. Ook ik kreeg een bandje te horen, het enige antwoord op alle vragen was een "ja", maar dat kan door iedereen zijn ingesproken. Heb hem dit ook verteld, vond hij niet leuk die opmerking.
Heb hem verteld dat ik eerst ruggespraak wilde houden met mijn advocaat. Dat was volgens hem mijn goed recht. De advocaat wist mij te vertellen dat hetzelfde incassobureau bekend stond bij het programma "Kassa". Toen gingen bij mij bellen rinkelen.
Op aanraden van mijn advocaat heb ik hen teruggebeld en een email gestuurd dat ik inzage wenste in de papieren, maar helaas hadden zij deze niet ???
Ben benieuwd hoe een en ander zich verder zal ontwikkelen.
Goedendag Gerard,
Gisteren, 21 februari bij mij precies hetzelfde gebeurd. Om 1612 uur een telefoontje waar hetzelfde bedrag van 590 euro werd gevorderd en als ik voor 1700 zou betalen was het "nog maar" 505 euro.
Ook hier een telefonisch afgesloten abonnement in 2016 met een herinnering in 2017 welke ik nooit heb mogen ontvangen. Ook ik kreeg een bandje te horen, het enige antwoord op alle vragen was een "ja", maar dat kan door iedereen zijn ingesproken. Heb hem dit ook verteld, vond hij niet leuk die opmerking.
Heb hem verteld dat ik eerst ruggespraak wilde houden met mijn advocaat. Dat was volgens hem mijn goed recht. De advocaat wist mij te vertellen dat hetzelfde incassobureau bekend stond bij het programma "Kassa". Toen gingen bij mij bellen rinkelen.
Op aanraden van mijn advocaat heb ik hen teruggebeld en een email gestuurd dat ik inzage wenste in de papieren, maar helaas hadden zij deze niet ???
Ben benieuwd hoe een en ander zich verder zal ontwikkelen.
Hallo Gerard,
Ik heb dezelfde ervaring als jij. Ook ik heb een email gestuurd dat ik inzage wenste in de papieren, temeer omdat ik een onverstaanbaar bndje te horen kreeg en geen aanmaningen o.i.d. heb mogen ontvangen. Ik wacht dus hun reactie af.
Hoe zijn de ontwikkelingen bij jou?
Ook ik ben vanmorgen gebeld door dit incassobureau Business Collect en dit was zeer dreigend. Of ik onmiddelijk € 469,-- wilde overmaken omdat ik een loterij (lucky numbers of zo iets dergelijks) nog moet betalen, Dit is iets waar ik 1 jaar geleden op in gegaan ben maar ook binnen 1 dag weer opgezegd had omdat ik het niet vertrouwde. Niks meer van gehoord tot ik vanmorgen een belletje kreeg dat ik onmiddelijk dit bedrag moest overmaken. Ik was zeer verbaasd en zei dat ik dat gelijk afgezegd had maar de toon werd steeds dreigender. Toen ik zei dat ik hierover niet meer gebeld wilde worden en dat het nergens op sloeg, werd er tegen mij gezegd dat ze me wel voor de rechter zouden zien. Ik heb toen heel boos de telefoon erop gegooid. Ik dacht ik moet dit hoe dan ook melden.Ook kreeg ik een bevestigingsmail dat ze n.a.v.ons telefoongesprek dat we overeen gekomen zijn dat ik dat bedrag zal betalen dit is absoluut niet waar. Ik heb ze wel een mail teruggestuurd dat ik het hier niet mee eens ben en niet bedreigd wil worden.Ik wil graag weten of nog meer mensen dit overkomen is.
Anneke de Boer
Kijk eens op internet en hier bij de vragen. Het barst van de klachten.
Dien een klacht in bij Consuwijzer, dan gaat de AFM, na genoeg klachten, maatregelen nemen tegen dat bedrijf.
ik heb precies hetzelfde meegemaakt en helaas uit schok omdat er gedreigd werd met deurwaarde loonbeslag enz enz heb ik wel betaald.
ik ben alleenstaande moeder dus was compleet in paniek
@lin3. Nou dat is dan heel dom en zonde geld.
Lin3, dat is de bedoeling ook van de telefoontjes. Doordrukken en je geen ruimte geven tot nadenken.Paniekzaaien. Dreigen.
Je moet dan proberen aan die woordenstroom te ontsnappen. Er staat iemand aan de deur, mijn eten staat aan te branden, ik moet naar de wc, wat je maar bedenken kunt. Of gewoon het gesprek afbreken.
Als er iets belangrijks te melden valt, dan krijg je wel schriftelijk bericht. Dan heb je de tijd om e.e.a. uit te zoeken.
Als alleenstaande moeder kun je toch wel zelf je beslissingen nemen. Daar heb je toch geen man voor nodig.
Hey
Ik ben eind februari een telefoontje gehad van bussiness collectie. Ik zou 1300 moeten betalen aan hun omdat ik heb meegedaan aan televerkoop van de beste korting en volgens hun nog drie andere zaken. Dreigden ook met deurwaarder.
Ik heb mijn opgeslagen mails bekeken en daar staat degelijk in dat ik deze acties heb stopgezet voor ik moest betalen.
Dus wat nu?
Dus wat nu?
Lees bovenstaande reacties en volg die adviezen op.
Heb ondertussen de nodige stappen ondernomen ????
Hallo ClaartjeJansen , lees hier voorbeeldbrief , klik op de rode regel .https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/voorbeeldbrieven/item/brief-aan-het-incassobureau-scenario-2/
Onlangs werd mijn echtgenoot gebeld door Business Collect.
Hij moest € 505,00 betalen en dat heeft hij gedaan.
Mijn man is beginnent demend en dus stonk hij er in.
Wat kan ik doen om dit bedrag terug te krijgen???
Hartelijke groet van
Zwanet an der Veer - Kleiman.
Hallo Zwaton123 , lees hier voorbeeldbrief , klik op de rode regels https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven/rekeningen-en-incasso/voorbeeldbrief-terugvorderen-onterechte-betaling dien ook een klacht in bij consuwijzer https://www.consuwijzer.nl/vraag-stellen-aan-consuwijzer
Een brief schrijven kan altijd, maar Business collect stort die €505 echt niet terug.
Ik werd vandaag ook terug gebeld door business collect bv
Nu staat er al722 euro open
Ze lieten mij ook al 3 gesprekjes horen maar niet volledig
Ik heb ooit door de bank het geinde bedrag terug gevraagd omdat ik me had afgemeld maar heb daar nooit bevestiging over gekregen
Dus kan ik volgens mij niks bewijzen
Ik moet ook eerst betalen en dan wordt het lidmaatschap afgemeld niet eerst pas als ik betaald heb
Ze dreigden ook met de rechtbank was ik was wanbetaler nr 1
Neem contact op met de redactie, klik onderaan op contact en wijzig uw gebruikersnaam. Lekker stom om uw mailadres daar voor te nemen.
Wilt u nog meer ellende dan?
hoi 11.04.2018 hebben mij gebeld van Business Collect dat ik nog openstaande salso heb daar van 456 euro,de moet ik nog betalen,het is van jaar 2016 omdat ik ben telefonish accord gegaan met tan code of zo om te deelnamen met happy numbers .toen had ik 14 dagen bedenkt tijd voor opzeging dat heb ik ook gedaan,maar nu heb ik geen bewijs van opzeging het is nooit bewestig email naar mij gestuurd en ook bevestiging van opzeging.heb ik business Collect voor bewijs gevraagt en hebben mij gemaild een machtiging waar in mijn gegevens staan en onder handtekening staan mij naam adres en digitale machtiging.nooit de machtiging van Direct Sign gezien. en wat vind ik raar is geen enkele afschrijving van mijn bank naar Happy numbers is gegaan,zeggen dat het was geblokeerd.wat nu,graag ervaringen en reacies.
Hallo Shoepynl , Business Collect moet schriftelijk bewijzen dat u een overeenkomst bent aangegaan met Happy Numbers , dit kunnen ze niet .De site Happy Numbers is offline . Vooral niet betalen , lees ook deze klachten , klik op de rode regels . https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/business-collect/details?companyId=d07aa485-a5b5-43be-ba1c-7f66c24eaad2 Neem ook contact op met consuwijzer https://www.consuwijzer.nl/vraag-stellen-aan-consuwijzer
Laat u ook niet bang maken / of onder druk zetten , een incassobureau kan niks doen :
Dreigende toon
Incassobrieven kunnen zeer dreigend van toon zijn. Weet dat dit in veel gevallen bluf is. Een incassobureau kan niet zomaar dagvaarden. Is de dagvaarding per brief of per mail binnengekomen? Dan is dit geen dagvaarding. Een dagvaarding kan enkel afgegeven worden door een deurwaarder, die in persoon langskomt.
Hetzelfde geldt voor beslaglegging. Een incassobureau kan nooit beslag leggen. Voor beslaglegging moet een rechter toestemming geven. Dit gebeurt wederom via een deurwaarder. Een incassobureau kan hoogstens aangeven dat ze deurwaarder gaan inschakelen
@shoepynl
Er staan toch genoeg ervarigen en reacties boven uw verhaal
Compleet negeren die zooi. Gesprek gewoon verbreken. En houd uw bankrekening in de gaten, dat als ze iets incasseren, u dat direct laat storneren.
Ik werd zonet gebeld door busisess colectt maar die had ik al geblokeerd ,daarna kreeg ik een email met de mededeling dat ik was overeengekomen was dat ik 495 euro zo betalen ze zitten me al bijna 2 jaar lastig te vallen.ik snap niet dat die gasten nog vrij rond lopen. wat kan ik doen om van die lui af te komen? een nieuw telefoonnummer nemen?
Wat u kunt doen? De reacties boven u lezen. Dien een klacht in bij Consuwijzer.
Voortaan niet meer uw gegevens verstrekken aan de telefoon. Dat scheelt ook gezeur.
@Paul Vd Steeg , lees nog eens de gegeven antwoorden bij uw vorige vraag https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/winkels-webshops/shoppen-doe-je-zo?id=590706 , en deze https://economie.fgov.be/nl/themas/consumentenbescherming/consumentenbedrog/voorbeelden-van-oplichting/oplichters-aan-de-lijn/lijst-van-televerkopers-en
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Klacht online bij fysieke winkel
Ik heb ij een fysieke winkel eern pannenset gekocht omdat de winkel ze niet op voorraad had.
Na ontvangst 1 pan gebruikt en bij deze liet de binnenkant van de bodem los.
De overige pannen {nog} niet durven gebruiken.
Contact, via mail, opgenomen met winkel hoe dit op te lossen.
Zij kregen geen comntact metr de externe leverancier maar hebben mail gezonden.
Hierop kreeg ik
...
Lees meer
NS e-ticket niet te wijzigen/annuleren
In de vragenlijst zie ik dat al sinds 2011 gevraagd wordt om een e-ticket te kunnen restitueren/van datum veranderen. NS zegt dat dit niet kan, omdat er kennelijk mensen zijn die een ticket meerdere keren uitprinten en dus profiteren van 1x betalen.
Betekent dus weer dat uitgegaan wordt van wantrouwen jegens de klant. (net als de toeslagenaffaire, controle zelfscankassa's, etc) Ik weet zeke
...
Lees meer
Audi etron... dure auto... maar.. kwalitatief uitermate teleurstellend
Dure EV gekocht. Audi RS Etron GT, Leuke auto, maar veel problemen. Na problemen met de verwarming (in de winter viel de verwarming uit, helaas geen verwarming, handschoenen aan om zonder bevroren vingers te sturen) nu recent drie keer achter elkaar is de auto volledig stilgevallen. Tijdens het inhalen op de snelweg tijdens de drukke avondspits, viel de auto gewoon volledig uit. Via gevaarlijke ma ... Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer