K1
door K1mW Oct 11, 2017 om 13:12
Winkels & webshops
Iphone kapot door lader Hema, opgestuurd en krijg hem terug met een kapot scherm! En klacht afgewezen!

Wie kan mij helpen? Zie mailwisseling en omschrijving probleem:

Beste Hema,

Ik wil hier toch even mijn verhaal delen omdat ik niet weet wat ik hiermee aan moet.

Als trouwe klant kwam ik vaak in jullie winkel en was dan ook erg tevreden.

Tot 29 augustus jongstleden toen ik onderweg was in mijn auto en mijn Iphone toestel aan het opladen was met jullie oplaadkabel.
Na enkele ogenblikken zag ik rook in mijn auto en dit kwam uit de oplaadkabel. (ik reed op de snelweg en schrok natuurlijk vreselijk!). Ik heb de kabel direct uit mijn USB aansluiting + toestel verwijderd. Helaas kwam ik er achter dat mijn telefoon het niet meer deed.
Na bekomen te zijn van de schrik heb ik contact opgenomen met jullie klantenservice waar ik uiterst vriendelijk werd geholpen door mevrouw Esther Keskin. Na meerdere malen excuses te hebben gekregen gaf zij aan dat ik het toestel + kabel moest doorsturen naar jullie klantenservice. Dit heb ik dan ook gedaan, ik heb hem verpakt in meerdere kranten + officiële pakketdoos van post NL. Het toestel van een jaar oud was in goede conditie bij de verzending.

Ik kreeg na bijna een maand (21 september 2017) een mail met de vraag welk merk auto ik heb, hoe de kabel is opgeladen (met of zonder tussenstuk) en de toegangscode van mijn telefoon. Ik heb de telefoon opgeladen via de USB poort van mijn auto en ik rij een nieuwe Volvo. Vreemd dat deze vragen worden gesteld als mijn toestel niet werkt.

Na dit bericht heb ik zelf meerdere malen contact met de Hema moeten opnemen om de stand van zaken na te vragen. Pas na meerdere malen contact kreeg ik een email d.d 4 Oktober 2017 met de melding, ik citeer:

"Het onderzoek naar uw klacht is inmiddels afgerond en naar aanleiding hiervan kan ik u als volgt berichten.
Zowel uw telefoon als ook de kabel zijn door de Kwaliteitsafdeling onderzocht en hierbij is gebleken, dat de schade niet door de laadkabel is ontstaan.
De aangetroffen krassen, deuken, scheuren en barsten in het toestel duiden op een (eerdere) valschade.
Daarnaast geeft deze afdeling aan, dat er hoogstwaarschijnlijk een onderdeel van het moederbord in uw telefoon gesneuveld is, waardoor het toestel met geen mogelijkheid meer aan de praat te krijgen is.
Het vervangen van bijvoorbeeld de accu, scherm en/of laadaansluiting is in dit geval geen oplossing. Het is ook niet mogelijk om uw IPhone te “refurbishen”.
Gezien het bovenstaande moet ik u berichten, dat uw klacht met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid door de telefoon zelf en niet door de laadkabel is veroorzaakt.
Uw klacht is om die reden onterecht bevonden.
Uw IPhone + oplaadkabel heb ik per aangetekende post aan u geretourneerd"

Ik was erg verbaasd over dit bericht omdat ik niet kon begrijpen welke schade zodanig erg was op mijn toestel dat het defect hierdoor is ontstaan. Daarnaast weet ik dat mijn toestel goed werkte voordat ik de kabel gebruikte en dit door gebruik van de Hema oplaadkabel kapot is gegaan.

Daarbij vind ik het ook vreemd dat jullie aangegeven dat er geen defect aan de kabel te zien is, terwijl je duidelijk ziet dat de kabel gesmolten is (Zie foto).

Ik heb nog een aantal keren contact gehad met verschillende medewerkers van de klantenservice maar jullie geven aan bij het standpunt te blijven.
Ook heb ik om de onderzoeksrapportage gevraagd. Jullie geven aan dat dit enkel voor intern gebruik is.

Vandaag 10 Oktober, heb ik mijn Iphone + kabel aangetekend retour ontvangen. Mijn scherm is helemaal kapot. Zo heb ik hem niet bij jullie ingeleverd!!

Dus kort samengevat:
1. Iphone werkt niet meer door Iphone oplaadkabel Hema
2. De door mij gevraagde onderzoeksrapportage is voor intern gebruik.
3. Ik heb mijn Iphone zwaar beschadigd terug ontvangen, mijn scherm is helemaal kapot!

Zo gaan jullie toch niet met klanten om??

Ik hoop dat ik spoedig een oplossing tegemoet zie.

Graag zie ik uw antwoord tegemoet.

Met vriendelijke groet,
Kim Walop

Antwoord hema:

Hoi Kim, bedankt voor het delen van je bericht. Ik ben nog even in je klacht gedoken en ik heb het ook nogmaals met onze kwaliteitsafdeling besproken, en zij blijven bij hun antwoord. Ons onderzoek is uitgevoerd door een externe onafhankelijke partij. Zoals je aangeeft ben je het er niet mee eens met de uitspraak. Daarom zou ik je nog kunnen aanraden om de kabel en telefoon zelf te laten onderzoeken door een onafhankelijke partij. - Bart

foto van Kim Walop.

4197 6 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Oct 11, 2017 om 13:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Mooi verhaal.

Maar wij zijn de Hema niet.

K1
door K1mW Oct 11, 2017 om 14:00
Antwoorden / 1 Vragen

Dat klopt... wilde het wel graag voorleggen aangezien de Hema niet mee werkt.
Misschien hebben er hier mensen ervaring mee of advies.
En inderdaad is het ook een waarschuwing om dit soort kabels niet te gebruiken.
Gelukkig zat ik in de auto en zag ik het gebeuren voor het zelfde geld heb je ineens brand en merk je er niks van!

tijger1
door tijger1 Oct 11, 2017 om 14:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar u kunt helemaal niets bewijzen. Dat is het probleem.

Ik gebruik ook weleens een andere kabel, langer dan de originele van Apple, niets mis mee.

ne
door neodutchio - Oct 11, 2017 om 13:25
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Had u een foto gemaakt van de telefoon voordat u deze opstuurde? En hoe is deze verpakt? Een doos van PostNL zegt niet zoveel, die zijn er in veel formaten. U als verzender bent verantwoordelijk voor het veilig aankomen van de telefoon.

Een kabel die doorbrand heeft een oorzaak. Natuurlijk willen ze weten hoe dat gebeurd is. Met bv een splitter en meerdere aansluitingen wordt het te warm. Vandaar dat ze willen weten hoe en wat u gedaan heeft.

op het moment dat zij uw telefoon hadden, was deze al kapot. Het is dus nu aan u om te bewijzen dat de telefoon niet zo beschadigd was. Maar ja, dan zou u een claim bij PostNL moeten neerlegen. Dat kan enkel als u het verzekerd verzonden heeft.

vo
door volharding - Oct 11, 2017 om 13:28
7 Antwoorden / 1 Vragen

@tijger1 Nee wij zijn de Hema niet maar ik vind het goed dat je gewaarschuwd word voor dit soort praktijken. En dit komt niet alleen maar bij de Hema voor maar bij meerdere onderzoek/reperatie bedrijven.

Topantwoord

Ge
door Genee - Oct 11, 2017 om 13:56
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Het heeft er misschien niets mee te maken maar u moet voor een duur toestel als de iPhone geen goedkope laadkabel gebruiken.
Nieuwe Volvo, een Hema oplaadkabel.

K1
door K1mW Oct 11, 2017 om 14:05
Antwoorden / 1 Vragen

Nee dat klopt is een dure les geweest.
Ik had eigenlijk verwacht dat de Hema wel betrouwbaar was...
Maar inderdaad een orginele kabel gebruiken!

tenormin
door tenormin - Oct 11, 2017 om 14:00
16847 Antwoorden / 108 Vragen

@kimw, hoe vervelend dan ook, dit is toch werkelijk de vraag & beantwoord site van Kassa, niet een waarschuw site. Helaas heeft de Hema uw claim afgewezen; daar kunnen wij hier niet veel aan veranderen.

K1
door K1mW Oct 11, 2017 om 14:05
Antwoorden / 1 Vragen

Maar kan je hier niet terecht voor advies?

tenormin
door tenormin Oct 11, 2017 om 14:33
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Natuurlijk kan je hier terecht om een advies te krijgen; alleen: er is geen vraag: je correspondentie tussen  jezelf en Hema heb je opgeschreven; het beetje advies wat er dan gegeven kan worden, is gegeven: je had eerst foto;s van je telefoon moeten maken, daarna (hoe duur ook) aangetekend verzenden. Daar is het nu immers allemaal te laat voor. Maar zoals je @toonder terecht het topantwoord geeft: je rijdt in een Volvo en vervolgens bezuinig je op een oplaadkabel van de Hema.

sy
door sylvia_71 Oct 11, 2017 om 14:37
288 Antwoorden / 0 Vragen

Wat voor een advies wil je horen dan? Je claim is afgewezen. Jij neemt hier geen genoegen mee. Dat kan. Schakel een advocaat in. Heb je een rechtsbijstandverzekering? Heb je al contact opgenomen met je verzekeringsmaatschappij? Anders accepteren. Maar dit is mijn mening/advies.

Cookies
door Cookies - Oct 11, 2017 om 14:05
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Blijkbaar is de iPhone al beschadigd bij de Hema aangekomen. Kans is groot dat dit tijdens de verzending is gebeurd. Een mobiel is kwetsbaar en er wordt bepaald niet zachtjes met de pakketten omgesprongen. Ik vermoed dat de mobiel (veel) ruimte over had om heen en weer te zwiepen in de doos.

De aangetroffen krassen, deuken, scheuren en barsten in het toestel duiden op een (eerdere) valschade