Ie
door Iet Boer 27 jun. 2020 om 21:59
Winkels & webshops

Is een bewijs van ontvangst coor een retourzending minder waard dan bewijs van verzending?

Ik (75) heb eindelijk de moed gevonden om via internet bij Groupdeal 4 gordijnen te bestellen.
En ja , ze zijn mooi.  1 is echter beschadigd, die stuur ik terug met foto en de vraag een ander te sturen.
Na een paar dagen een mail, mijn retour is ontvangen en ik krijg geld terug.  Waarop ik een mail terug stuur dat ik geen geld maar een gordijn wil.  Na een week een mail, kunt u een foto sturen?  Weer gemaild , foto bijgesloten.   Dan komt er een mail met de vraag om het bewijs van retourzenden.
Dat is een punt, die heb ik goed opgeborgen zo dat die niet weg zou raken. Wel heb im het bewijs dat Groupdeal mijn zending heeft ontvangen.  Is dat dan niets waard?
Als ze de zending hebben ontvangen, zou die dan echt nog ergens staan??
Ik hoop dat iemand mij advies kan geven.  Heel graag!

2503 12 Rapporteer
mi
door miennaamishaaz - 27 jun. 2020 om 22:14
92 Antwoorden / 1 Vragen
1

Als ik het goed begrijp heeft u uw geld terug gekregen op uw bestelling van 4 gordijnen waar er 1 Beschadigd van was.

U wilde eigenlijk dus niet uw geld terug maar een vervangend Gordijn?

Helaas is Groupon hier niet de beste plaats voor om te bestelen omdat Groupon maar een bepaald aantal Artikelen heeft, per dag/aanbieding.
Voorbeeld
Dus in uw geval heeft u 4 van hun vooraad 1000 Gordijnen gekocht.
Na dat de Dag/aanbieding voorbij is is het vaak zo dat ze geen gordijnen meer hebben, omdat deze allemaal verkocht zijn.
Bij Groupon acties is het helaas OP=OP. 

En als u toch een nieuw gordijn ontvangt kan het zijn dat deze een net een ander Kleurbad heeft, omdat deze dan niet uit Batch 1234567 komt maar uit batch 1234568

Ie
door Iet Boer 28 jun. 2020 om 09:16
Antwoorden / 1 Vragen

Nee, ik heb GEEN geld terug gehad voor 4 gordijnen. Ook niet voor de 1 die ik terug heb gestuurd. Sterker nog ik moest betalen voor het retour zenden van dat 1 gordijn. Ik wou geen geld maar een ander gordijn omdat er 1 beschadigd was.
Heb daarom gelijk gereageerd  ook omdat ik mij bewust was van een eventueel kleurverschil.

door sira 29 jun. 2020 om 15:31
296 Antwoorden / 20 Vragen

Iet Boer heeft het over Groupdeal en niet over Groupon.
Deze 2 hebben niets met elkaar te maken. Groupdeal is namelijk van de Telegraaf Media Groep.

Ik neem aan dat u het gordijn naar de afzender (wederverkoper) heeft geretourneerd? U hebt destijds een bevestinging van uw bestelling gehad, waarop vermeld de verkoper.
Indien u problemen ontvindt, kunt u beter even contact opnemen met info@groupdeal.nl of bel naar 020 - 211 1480 (bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 11.00 – 16.00 uur).
Mijn ervaring is dat het altijd keurig wordt opgelost.

Ie
door Iet Boer 2 jul. 2020 om 23:34
Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb het geretourneerd  met de bon die ik van henzelf heb 
gekregen. En daarvan heb ik van hen een bewijs van ontvangst gehad.
Geld zou terug gestort worden op mijn rekening. Omdat ik om een nieuw gordijn vroeg weten ze ineens niet meer dat ze het in ontvangst hebben genomen.

Tr
door Trostomaat 3 jul. 2020 om 09:50
184 Antwoorden / Vragen

Vast een vergissing waarbij 2 medewerkers langs elkaar heen werken.

door diumenge - 27 jun. 2020 om 23:34
11296 Antwoorden / 14 Vragen
2

Ik begrijp het niet helemaal. Is het verzendbewijs zo goed opgeborgen dat het nu toch weggeraakt is? En waarom is er dan wel bewijs van ontvangst aanwezig, of betreft dat die mail van Groupdeal? Zo ja, dan daar maar naar verwijzen. Mijn advies? Vraag geld voor alle 4 de gordijnen terug en koop ze ergens anders opnieuw.

Ie
door Iet Boer 28 jun. 2020 om 09:09
Antwoorden / 1 Vragen

Het bewijs van ontvangst  heb ik via de mail van GD ontvangen.  Daar heb ik naar  verwezen. Ze houden echter vast  aan  het verzendbewijs.    De sndere 3 terugsturen gaat niet.  Die datum ius allang verstreken.....

door diumenge 28 jun. 2020 om 11:04
11296 Antwoorden / 14 Vragen

Omdat één van de vier gordijnen beschadigd is én als ze niet één nieuw gordijn willen versturen, dan sta je in je recht om de overige drie ook te retourneren. Echter, recht hebben en recht krijgen is niet hetzelfde. 

Het verzendbewijs is dus zoek begrijp ik?

door aurora1 - 27 jun. 2020 om 23:45
15010 Antwoorden / 6 Vragen
0

Volg het advies van @diumenge.

door newmikey - 28 jun. 2020 om 09:27
743 Antwoorden / 0 Vragen
3

Online bestellen is geweldig en om dat op je 75e te ontdekken is ook mooi maar er zijn net als in een echte winkelstraat winkeltjes waar je niet moet willen kopen. Alles met "deal" in de naam bijvoorbeeld, of "veiling". Koop bij gerenommeerde webwinkels en u zult weinig problemen hebben. Het is wèl zo dat een bewijs van retourzending altijd bewaard dient te worden.

door sira 29 jun. 2020 om 15:42
296 Antwoorden / 20 Vragen

Groupdeal is van de Telegraaf (Media Groep), zo ook Telegraaf Aanbiedingen. Ik bestel er ook weleens iets.

Zelfs meegemaakt dat er een verkoper niets verstuurde en met mij naar vele andere gedupeerden niet. Nog voor ik zelf iets had ondernomen, keurig een mailtje ontvangen van TMG dat ze hadden geconstateerd dat er een verkoper niets meer van zich liet horen en dat ze er mee bezig waren, maar ook dat het opgelost zou worden. En uiteindelijk is het ook netjes opgelost.

We hebben het hier niet over Marktplaats of een dubieuze dropshipper, waarvan je niet weet wie er achter de advertentie of site zit.

door panter22 - 28 jun. 2020 om 09:48
3974 Antwoorden / Vragen
1

Is het mogelijk om mijn bestelling te ruilen?

Om onze prijzen zo aantrekkelijk mogelijk te houden, is ruilen niet mogelijk. Wil je een ander artikel ontvangen? Dan die je je artikel retour te sturen en een nieuwe bestelling te plaatsen.
https://www.groupdeal.nl/v2/shop/faq

Voor dat je iets koopt, eerst de veelgestelde vragen lezen en daarbij de algemene voorwaarden.
1 gordijn ruilen kan niet bij zo'n dumpsite. 
De medewerker van de site denkt nu dat 1 gordijn zoek is. 
Misschien moet je je verhaal even mailen en vragen of de andere ook nog terug kunnen, want aan 3 gordijnen heb je niets als je er 4 nodig hebt. Of je bestelt weer 1 nieuwe als ze er nog zijn.

ma
door malty 28 jun. 2020 om 10:36
616 Antwoorden / Vragen

Ik vind dit van de Ts geen ruilen, iets wat beschadigd is.

door panter22 28 jun. 2020 om 18:47
3974 Antwoorden / Vragen

Klopt, het valt onder garantie. Staat wel onder de vragen:

Mijn artikel is defect of beschadigd

We vinden het erg vervelend wanneer je onverhoopt een defect of beschadigd artikel hebt ontvangen. We raden je daarom aan om contact op te nemen met onze klantenservice via info@groupdeal.nl of je kunt bellen naar 020 - 211 1480. Zij zullen je verder helpen en van een passende oplossing voorzien.
https://www.groupdeal.nl/v2/shop/faq

Ie
door Iet Boer 29 jun. 2020 om 07:06
Antwoorden / 1 Vragen

Alles wat hier boven staat heb ik gedaan. 
Heb nog een laatste poging gedaan. Ik ben er van doordrongen dat ik het gordijn niet  krijg. Ik heb nu het geld terug gevraagd zoals Groupdeal in de 1e brief al zei. De gordijnen hang ik in een andere kamer.. ze zijn mooi, mnaar hangen erg ongelijk. Soms sleept het over de grond en dan weer een paar cm boven de grond.
Voor de kamer hheb ik n iueuwe gekocht.....in de winkel

door panter22 29 jun. 2020 om 08:24
3974 Antwoorden / Vragen

Dat was geen goede eerste koopervaring online. Het zullen wel restpartijen zijn die ze verkopen met zoveel korting,
Ik hoop dat je alsnog je geld terugkrijgt.


ma
door malty - 28 jun. 2020 om 10:32
616 Antwoorden / Vragen
0

U heeft verwezen naar hun e-mail dat ze het gordijn ontvangen hebben.
U zou nu een copie van hun e-mail en ook de foto nog eens per e-mail kunnen sturen en vragen of ze hiermee verder kunnen.

U kunt ook vermelden dat u het verzendbewijs zo goed opgeborgen hebt dat u het na lang zoeken nog niet heeft kunnen vinden.
Groupdeal moet wel weten waarom u het gevraagde verzendbewijs (nog) niet opgestuurd hebt.

Topantwoord

door getty - 28 jun. 2020 om 10:32
3332 Antwoorden / 10 Vragen
11

U heeft uw geld teruggekregen, een nieuw gordijn bestellen dan een optie?

Ie
door Iet Boer 29 jun. 2020 om 07:11
Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb geen geld terug gekregen.

door audb 29 jun. 2020 om 10:34
1536 Antwoorden / 5 Vragen

En 1 gordijn bestellen zal wel weer niet gaan denkelijk gaan ze per 2

lo
door lovewinnie - 28 jun. 2020 om 13:04
936 Antwoorden / 1 Vragen
0

Je kunt bij hun niet ruilen. Wel retour zenden en dan krijgt u geld terug. Daarna plaatst je nieuwe bestelling. 
Ruilen is niet mogelijk. Staat ook in hun voorwaarden. Garantie heeft u en dat is hun geval geld terug.

door audb 29 jun. 2020 om 10:35
1536 Antwoorden / 5 Vragen

Het is dan ook niet ruilen maar vervangen van een defect product en dat zouden ze zelfs gratis moeten doen.

lo
door lovewinnie 29 jun. 2020 om 15:47
936 Antwoorden / 1 Vragen

Dat doen ze niet. Ze zijn niet verplicht bij defect te vervangen. Geld terug mag ook. En dat is wat hun aanbieden.
Als u bewijs heeft dat het product daar is aangekomen krijgt u u geld terug en daarmee houdt het op. Beter had u ze alle 4 terug gestuurd en van volledige aankoop afgezien

door 1paul - 28 jun. 2020 om 14:06
1276 Antwoorden / 0 Vragen
0

als u nog binnen de 14 dagen zit stuur ze dan allemaal terug en vraag uw geld retour....

door audb 29 jun. 2020 om 10:40
1536 Antwoorden / 5 Vragen

Daar dacht ik ook al aan.

Maar het zal wel de zelfde partij zijn geweest die ze een tijd geleden ook bij de action hadden maar die waren wel een stuk goedkoper.

door maffy1948 - 29 jun. 2020 om 10:56
40 Antwoorden / 0 Vragen
0

Het word tijd dat al die zaken als tussen handelaar flink an gepakt worden het is ze alleen te doen voor verkoop waar ze geld voor krijgen en service nul komma nul leveren en moeilijk doen daar zijn ze goed in.  Als ze weten dat het ouderen zijn proberen ze ze af te poeieren. Ze zitten niet te wachten dat er spullen terug komen. Want dan moeten ze er wat voor doen en dat willen ze zo min mogelijk. Beter zou zijn dat die winkels en bedrijven het zelf deden maar dan hebben ze een hoop werk wat ze uit handen genomen word met alle ellende van dien.

door johanna66 - 29 jun. 2020 om 11:46
32 Antwoorden / 6 Vragen
0

Tip zodat het bewijs van retour altijd terug te vinden is. Niet het bonnetje van terugzending aan de uitgeprinte factuur of maak er een foto van en zet deze op de computer . Het beste was inderdaad de gordijnen te retourneren maar daar zal het inmiddels wel te laat voor zijn. Ik krijg de aanbiedingen van Groupdeal ook en zie dat de aanbieding van gordijnen regelmatig terug komt. Of wachten op een nieuwe aanbieding of de gordijnen trachten te verkopen op Marktplaats.

mo
door mof - 29 jun. 2020 om 11:59
1854 Antwoorden / 3 Vragen
3

U krijgt een mail dat uw zending is ontvangen en dat u uw geld terug krijgt, tevens heeft u een bewijs van verzending als u de mail heeft bewaard. Echter, groupdeal mag bij een beschadigd product kiezen: of u uw geld terug, of reparatie, of vergelijkbaar ander product terug. Ze hebben u uw geld aangeboden.
ik denk dat het punt hier meer is, groupdeal heeft het gordijn niet meer danwel kan alleen de hele bestelling opnieuw versturen.
in beide gevallen mag/moet u alle vier de gordijnen retourneren om vier nieuwe te ontbangen danwel uw geld voor vier gordijnen terug te ontvangen.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Li
Lili - 4 jul. 2020 om 20:14
Winkels & webshops

Mag je je bestelde bh niet ruilen

Ik heb 2 bh's besteld bij Soft beauty, deze beloofde mij een levertijd van 10 tot 14 dagen. Ik heb langer dan een maand op deze gewacht, en heb dan ook bh's in de winkel gekocht. Uit eindelijk komen deze binnen, en heb het bedrijf gemaild dat ik deze graag retour wil sturen. daar ik ze zelf al had gekocht vanwege de lange levering, Nadat ik inmiddels verschillende keren heb gemaild, kreeg ik dit a ... Lees meer

ka
kaloba - 4 jul. 2020 om 16:02
Auto & vervoer

Waarom levert TomTom niet

Per 19-06-2020 heb ik op de side van TomTom een auto navigatie besteld en betaald.
Maar tot heden geen TomTom ontvangen.
Na telefoneren en verschillende mails, met de vraag wat de oorzaak van het niet leveren is.
Krijg ik geen inhoudelijk antwoord.
Wat ik me afvraag; heb ik iets fout gedaan of hebben meer mensen hiet last van? Lees meer

Ci
Ciska-K - 30 jun. 2020 om 12:41
Voeding & gezondheid
Gezondheidsrisico's saunagebruik met Lage temperatuur Infraroodtechnologie

Gezondheidsrisico's saunagebruik met Lage temperatuur Infraroodtechnologie

Weet iemand of er gezondheidsrisico's kleven aan veelvuldig gebruik van infrarood sauna gebruik met lage temperatuur infraroodtechnologie?
We kennen het gebruik ervan en ervaren het als aangenaam.
En we kennen ook het gebruik van infraroodcabines met stralers die rood licht stralen.
We zoeken naar onafhankelijke wetenschappelijke onderbouwing om voor het één of het ander te kie ... Lees meer