To
door Tonvanderburgt Dec 4, 2016 om 21:57
Winkels & webshops

Is het normaal dat een kind met het syndroom van down geweigerd word bij ikea

Vandaag 4 december 2016 zijn wij naar de Ikea in Delft geweest met onze kleinzoon die het syndroom van down heeft .
Hij werd geweigerd om in het speelparadijs van deze Ikea te mogen spelen .
We hadden voor hem begeleiding mee maar helaas ket kind mocht niet spelen ook niet met de begeleider.
Wij kunnen dit niet begrijpen en hpen dat hier werk van gemaakt wordt.

16068 35 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Dec 4, 2016 om 22:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik kan mij nauwelijks voorstellen dat dat waar is. Hoe oud is die kleinzoon? En waarom heeft u nog een begeleider voor hem erbij nodig?

To
door Tonvanderburgt Dec 4, 2016 om 22:53
Antwoorden / 1 Vragen

Mijn kleinzoon is 11 jaar.
Omdat hij niet zelfstandig alleen kan spelen

getty
door getty Dec 5, 2016 om 10:00
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Kan die begeleider misschien de reden zijn geweest?

dokun
door dokun Dec 5, 2016 om 12:37
152 Antwoorden / 0 Vragen

Dan bent u (uw kleinzoon) dus terecht geweigerd! Hij is te oud en zal ook wel te lang zijn. Hoezo denkt u dat het is omdat hij een beperking heeft..?

Ik hoop wel dat u de beleefdheid heeft om hier op dit forum "onze"vragen te beantwoorden cq uw verhaal wat toe te lichten..

tenormin
door tenormin - Dec 4, 2016 om 22:45
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Ook ik kan mij er niets bij voorstellen dat uw kleinzoon zou zijn geweigerd om te spelen, zelfs met begeleider. Heeft u in uw Topic iets "vergeten" te vermelden? Kinderen met het syndroom van Down worden, God zij gedankt, nooit - naar mijn weten - ergens geweigerd. Eerder met open armen ontvangen.

To
door Tonvanderburgt Dec 4, 2016 om 22:55
Antwoorden / 1 Vragen

Hij is echt geweigerd en wij konden het ook nauwelijks geloven en waren daardoor ook behoorlijk aangeslagen.

holstein
door holstein Dec 5, 2016 om 09:55
922 Antwoorden / 16 Vragen

Kan het werkelijk niet begrijpen, op iedere regel zijn uitzonderingen te maken, maar dan staan ze hier wel heel erg op hun strepen.
Een kind met het Down syndroom zit toch net even in een andere positie als vele andere kinden, als men dat bij Ikea niet begrijpt, zijn ze daar niet op hun taak berekend.
Zou er nog wel even duidelijk aan de bel trekken.....

emcede
door emcede Dec 5, 2016 om 10:29
960 Antwoorden / 4 Vragen

Niet op hun taak berekend? Nooit geweten dat het de taak van Ikea was om kinderen op te vangen... Prima dat ze het aanbieden maar het is geen school, BSO, kinderdagverblijf o.i.d.!

Cookies
door Cookies Dec 5, 2016 om 11:50
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@Emcede: +10. @Holstein: Het is juist te prijzen dat Ikea geen uitzonderingen maakt. Het is ook niet te doen: vandaag een 11-jarige met Down, morgen een 11-jarige met ADHD, overmorgen weer een 11-jarige met 1 arm enz. enz. De regels zijn duidelijk: geen volwassenen en geen kinderen ouder dan 8 (of groter dan 130cm). Bovendien heeft Ikea voor alle andere kinderen ook hun verantwoordelijkheid.

sw
door swat1500 - Dec 4, 2016 om 23:02
3779 Antwoorden / 0 Vragen

Is er ook verteld waarom hij geweigerd werd. Zo nee, dan een brief sturen naar Ikea met een klacht.

Kinderen mogen alleen in de kinderhoek als ze aan de navolgende voorwaarden voldoen:

Kom lekker spelen

in Småland!

Alle kinderen met een lengte tussen 95 - 130 cm zijn
van harte welkom om in Småland te komen spelen.

Speelhoekjes waar je ze het hardst nodig hebt.
In de winkel zijn er speelhoekjes op plekken waar ouders
vaak heel saai gaan doen (als ze een kast of een keuken
aan het plannen zijn bijvoorbeeld).

Kinderen vanaf 8 jaar kunnen video kijken in onze bioscoophoek.

Ook hebben wij een leuke speelhoek in ons restaurant en een lekker en voordelig kindermenu.

Kom lekker langs en laat je verrassen!

ja
door jackyh Dec 4, 2016 om 23:21
953 Antwoorden / 4 Vragen

Het betreffende kind is 11 jaar en mag dus niet meer in de ballenbak o.i.d.  Ook ik geloof niet dat IKEA kinderen met het down syndroom weigeren. Er moet iets anders aan de hand zijn.

emcede
door emcede Dec 4, 2016 om 23:51
960 Antwoorden / 4 Vragen

Een jongen van 11 is volgens jmouders.nl tussen de 135 en 163 centimeter. Als Smaland voor kinderen tot 130 centimeter is, zou daar het probleem in zitten.

Je laat iets weg in je verhaal. Hij werd geweigerd, maar je vertelt niet waarom. Je vertelt dat hij het syndroom van down heeft maar nergens blijkt uit dat dit met de weigering te maken heeft!

Ma
door Mat Matheij Dec 9, 2016 om 19:18
986 Antwoorden / 3 Vragen

Hoe oud mag een kind dan zijn. Het gaat hierbij waarom lengte leeftijd gedraging of waar gaat het dan om. veel reclame weinig zinvolle opmerkingen en geen enkele reactie van IKEA. Slap hoor. Smaal denkpatroon. Ik heb geen zweedse Umlaut en vind het een waardeloos bedrijf.

tenormin
door tenormin - Dec 4, 2016 om 23:21
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Dan lijkt mij het antwoord van @swat1500 van toepassing. Wat dan niet, nooit, met het syndrown van Down te maken heeft. Juist die kinderen zijn, zoals inmiddels iedereen weet, fantastische kids en kunnen veel meer dan iedereen (vroeger!!) dacht. Ik, in ieder geval, adoreer de 2 kinderen die het syndroom van Down hebben en... ik leer zelfs van hen. Denk dus dat @swat1500 met zijn commentaar gelijk heeft.

tijger1
door tijger1 - Dec 4, 2016 om 23:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als hij al geweigerd werd, zou dat dan niet komen door die begeleider? Het is niet de bedoeling dat een volwassene bij de kinderen gaat spelen.

Zou natuurlijk heel interessant zijn voor pedo's om daar met een kind als alibi te gaan spelen.

zoekster1
door zoekster1 - Dec 4, 2016 om 23:42
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Wat gaf IKEA voor reden op dat uw kleinzoon de ballenbak niet in mocht? Dat mis ik in uw verhaal.

hansje klein
door hansje klein - Dec 4, 2016 om 23:43
3037 Antwoorden / 62 Vragen

".....en hopen dat hier werk van gemaakt wordt".

Hopelijk is dit de eerste negatieve ervaring die u heeft moeten maken. Hier werk van maken ligt primair helemaal bij uzelf. Vreemd, dat u niet meteen met de filiaalleider in gesprek bent gegaan, want uw kleinkind zal deze discriminerende situatie ook wel met teleurstelling hebben meegekregen.

Kunt u met ons in contact blijven? Een verklaring van dit Ikea-filiaal zou interessant zijn te publiceren. De vraag is daarbij, of deze Ikea-filiale selectief te werk is gegaan buiten het vastgelegde Ikea-beleid om. Indien ja, kunt u tenminste dit gedrag in de toekomst helpen verhinderen. Het feit, dat u ervaringen moest hebben gezien de leeftijd van uw kleinkind en tòch zelf verbijsterd was zegt al veel.

Dus leg (telefonisch) de situatie aan de bedrijfsleiding voor en vraag om uitleg. Ik vind dit totaal niet bij Ikea passen.

di
door digioma - Dec 5, 2016 om 10:23
646 Antwoorden / 29 Vragen

Mogelijk is uw kleinzoon met zijn elf jaar wat groter/forser dan de meestal veel jongere kinderen die er spelen en zou dit voor de jongste kinderen wat overweldigend kunnen overkomen. Ook kan het zijn dat de werknemer van IKEA vond dat uw kleinzoon door zijn gedrag (misschien schreeuwen of iets dergelijks) te dominerend kan zijn; zeker wanneer er al heel veel andere zeer jonge kinderen aan het spelen zijn (koopzondag; ouders doen laatste sinterklaasinkopen en kinderen zijn in het speelparadijs). U weet het beste hoe uw kleinzoon reageert als hij enthousiast is. In elk geval kunt u even contact opnemen met deze IKEA-vestiging om te informeren wat het beleid is. Geen idee of begeleiders expliciet de toegang wordt geweigerd; ik denk daarbij aan minder valide kinderen.

tijger1
door tijger1 - Dec 5, 2016 om 10:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat speelparadijs is natuurlijk ook niet bestemd voor kinderen van die leeftijd en al helemaal niet voor volwassenen. Heeft niets met het syndroom van Down te maken.

brainless
door brainless - Dec 5, 2016 om 11:04
324 Antwoorden / 0 Vragen

Begeleiders mogen miet mee in het (afgesloten) speel gedeelte.
Dit omdat Ikea zelf verantwoordelijk is voor de (overige) kinderen en men niet weet wie de begeleider is.
Ook kinderen die groter zijn dan 1.30 zijn daar niet toegestaan.

Daarnaast heeft juist Delft veel speelplekjes verdeeld in de winkel zelf (ook in het restaurant) waar uw kleinzoon had kunnen spelen met zijn begeleider.
Het is heel vervelend; maar kinderen die niet zelfstand kunnen spelen kunnen niet in smaland.
Mijn zoon (autistisch) kon dat de eerste jaren ook niet en hem namen we ook gewoon mee de winkel in.

hansje klein
door hansje klein - Dec 5, 2016 om 11:27
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Inmiddels lijkt het erop, dat TS/opa te weinig informatie had gegeven. Door de teksten van collega-reageerders versterkt zich de behoefte om het naadje van de kous te ervaren en de indruk, dat Ikea wel degelijk spelregels heeft opgesteld.

Een tweede reactie van TS zou wenselijk zijn.........

tijger1
door tijger1 Dec 5, 2016 om 11:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Uiteraard heeft Ikea "spelregels" voor het gebruik. Anders kan men zijn kind daar ook niet veilig achterlaten.

hansje klein
door hansje klein Dec 5, 2016 om 11:36
3037 Antwoorden / 62 Vragen

....dus is het helemaal normaal wanneer een (ieder) kind wordt geweigerd, dat niet aan de gestelde eisen voldoet en daaronder vallen ook alle kinderen met het syndroom van Down!

Cookies
door Cookies Dec 5, 2016 om 11:58
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@Hansje Klein: inderdaad, daaronder vallen ook 11-jarigen met Down, 11-jarigen met ADHD enz. enz.

hansje klein
door hansje klein Dec 5, 2016 om 12:00
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Dus.....opa zet ons mogelijk op het verkeerde been. Niet goed geïnformeerd en Ikea zwart maken?

Cookies
door Cookies Dec 5, 2016 om 12:12
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@HK: inderdaad.

tenormin
door tenormin - Dec 5, 2016 om 12:01
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Dan is er maar één simpele conclusie: Ikea heeft niet een kind met Syndroom van Down geweigerd maar simpel op lengte en leeftijd. Het is een oneigenlijk topic met alleen te schrijven dat hij daardoor niet in het speelparadijs mocht spelen. Vind het, zacht gezegd, niet zo netjes om Ikea in zo'n daglicht te zetten.

tijger1
door tijger1 - Dec 5, 2016 om 12:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Men mag aannemen dat de toezichthouders in zo'n speelparadijs door Ikea gescreend worden. Zij kunnen dus uiteraard niet goedvinden dat (vreemde) volwassenen daar blijvend zijn.

edrick3
door edrick3 - Dec 5, 2016 om 12:10
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Wij kunnen dit niet begrijpen
Maar wellicht begrijp je het nu wel na alle gemaakte opmerkingen?
Kind is niet geweigerd vanwege het downsyndroom, maar vanwege leeftijd/lengte en begeleider.

hansje klein
door hansje klein - Dec 5, 2016 om 12:22
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@Opa Ton van der Burgt....uw vraag:

De conclusie is voorlopig : Ja, bij Ikea worden sommige kinderen en alle begeleiders in het speelparadijs geweigerd, maar niet gericht op kinderen met het syndroom van Down!

Uw vraag staat inmiddels ook al in de Vara-KASSA-nieuwsbrief, dus voeg uw opmerking(en) vooral nog hieraan toe!

lo
door lovewinnie - Dec 5, 2016 om 12:28
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Kinderen moeten minimaal 3 jaar zijn meen ik of 95cm.is het kindje ouder maar heeft het vermogen van een 3- dan snel ik het volkomen  . als het kind groter is dan 130 mogen ze ook niet binnen. Dat zijn regels en alle kinderen groter dan 1,30 worden gewijzigd. down of niet.
Begeleiding mag ook niet mee naar binnen

Mijn zoontje heeft diabetes en autisme. mijn kinderen spelen daar altijd. echter sinds zijn diabetes doen ze wel moeilijk. mijn zoontje heeft een diabetes tas Inc hulpmiddelen, pakje drinken en water. als hij actief is kan hij een hypo krijgen en moet wat suiker houdende drank drinken. Dus ik zij netjes,er zit drinken in zijn tas. komt hij met wiebelbenen aub oproepen en dan kom ik. Geef ook meteen zijn pakje drinken. Dit gebeurd zelden maar wel van belang.

Nou nee drinken mag hier niet.  zeg ja maar dit is nood geval en hij wil ook gewoon kind zijn ( toen 6) en niet nee zeggen omdat hij diabetes type 1 heeft
 een auto inmuumziekte waar hij niks aan kan doen  is ook lullig. Ja,  nee geen uitzondering dan blijven we bezig. pff. uiteindelijk hem laten spelen, gelukkig was het niet nodig maar pff echt triest dat ze nergens rekening mee houden

emcede
door emcede Dec 5, 2016 om 12:55
960 Antwoorden / 4 Vragen

Grote onzin! Ikea is geen BSO of kinderdagverblijf, laat staan gericht op kinderen met medische problemen. Het is puur een extra service. Ze hoeven hier geen rekening mee te houden. Echt triest dat u dit op het bordje van Ikea probeert te leggen!...

lo
door lovewinnie Dec 5, 2016 om 13:04
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Simpele oplossing is slokje drinken.  meer moet. vraag geen medische handelingen uit te voeren of wel

Cookies
door Cookies Dec 5, 2016 om 13:09
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Maar begrijp je dan niet dat het eind zoek is, als Ikea daarin mee gaat? Het ene kind moet dat, het andere kind weer dat. Dergelijke handelingen / zorg mag je verwachten bij officiële, betaalde opvang, niet bij Ikea.

tijger1
door tijger1 Dec 5, 2016 om 13:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@lovewinnie. En kind met zo'n aandoening laat je toch niet onder toezicht van volkomen vreemden. Zoek daarvoor thuis vertrouwde oppas, of ga naar Ikea als hij naar school is. Uiteraard hoeven zij daar geen rekening mee te houden, dat moet u zelf doen.

lo
door lovewinnie Dec 5, 2016 om 15:16
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Tijger
Ook hij is leerplechtig. en ja moet hem regelmatig overlaten aan wilt vreemde.  Aangezien er regelmatig onbekende inval is op school etc. Hij voelt het prima aan wanneer hij moet drinken of eten  .zelfredzaamheid. Hij is 7 maar kan zijn eigen waardes meten en zich zelf prikken etc. dan nu eenmaal het feit dat deze kinderen geen kind mogen zijn. Hij moet mee omdat ik altijd max 15 min van hem vandaan moet zijn.  woon ik Tilburg,ikea is in Eindhoven  . mocht de pomp loslaten moet ik met spoed open neer. Dus nee dat onbezorgde van even weg als de Kids school zitten zit er niet in. Hij moet ook kind kunnen zijn en zolang er drinken in de buurt is is er niks aan de hand. Maar nee vanwegen het strenge niet drinken beleidt mag hij weer geen kind zijn

tijger1
door tijger1 Dec 5, 2016 om 17:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Zoek dan voor uw spullen maar een andere winkel dichterbij. Of neem hem gewoon de winkel mee in. Doe niet zo dramatisch over zijn aandoening. Alsof u dagelijks bij Ikea moet zijn.

lo
door lovewinnie Dec 5, 2016 om 20:21
1210 Antwoorden / 1 Vragen

nee niet vaak maar die keer dat we er komen wil hij ook graag spelen net als andere kinderen. raar he.

ma
door marleenvanh - Dec 5, 2016 om 13:37
451 Antwoorden / 1 Vragen

Tja weer iemand die zich waarschijnlijk niet goed heeft voorbereid en dan de winkel van discriminatie beticht. Een begeleider is een volwassene en dus langer (tenminste dat mag ik aannemen) dan 130 cm. Heeft dus niets met het feit dat uw kleinzoon Down heeft te maken maar gewoon met de ALGEMENE veiligheidsregels van IKEA!

il
door ilze abramsen - Dec 5, 2016 om 13:54
1 Antwoorden / Vragen

Dit is ongekend! Over discriminatie gesproken! Ik vind dit een heel ernstige zaak! En Ik hoop dat Ikea hier iets mee gaat doen! Diegene die uw kleinkind notabene op sinterklaas ook nog! Weigert zou wat mij Betreft direct ontslag krijgen! Succes en ik wens jullie toch nog een fijne sinterklaas dag toe!

emcede
door emcede Dec 5, 2016 om 14:26
960 Antwoorden / 4 Vragen

Sla niet zo'n toon aan, zeg! Neem eens de moeite alle reacties door te lezen en je zult zien dat het verhaal naar alle waarschijnlijkheid toch nét iets anders ligt... Maar ja, de vraagsteller reageert niet meer dus dit zal voor altijd wel een raadsel blijven!

tijger1
door tijger1 Dec 5, 2016 om 14:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nou zo'n raadsel is het niet waarom er geweigerd is. Kind te groot en een volwassene bij zich. Klaar.

Gerry1969
door Gerry1969 Dec 5, 2016 om 14:50
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Ilze, bij deze ben je ontslagen wegens halfbakken werk en ongefundeerde insinuaties.

tenormin
door tenormin Dec 5, 2016 om 15:18
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Op staande voet zelfs @ilze. Als je niet eens de moeite neemt om te lezen dan alleen het topic zelf: strafpunten, en ook geen WW. ☻

r.kemperman
door r.kemperman - Dec 5, 2016 om 14:04
423 Antwoorden / 4 Vragen

Beste Ilze
het zou handig zijn om eerst de andere berichtjes te lezen voordat u zo verontwaardigd doet.
De vraagsteller (TS) reageert niet omdat waarschijnlijk Ikea zich netjes aan de regels heeft gehouden.
Maar ja niet lezen en meteen schreeuwen om ontslag staat zo leuk

st
door straight - Dec 5, 2016 om 14:54
2 Antwoorden / 3 Vragen

Dit vind ik heel triest. Daar zijn geen woorden voor. Deze kinderen worden al zo vaak afgewezen en waarom? Het zijn KINDEREN!!!!!!!

Apetjoek
door Apetjoek Dec 5, 2016 om 15:18
234 Antwoorden / 16 Vragen

Ja en ? ik vind Uw reactie heel sneu ,11jaar is te oud en groter (langer) dan 130 centimeter , het kind in kwestie is hier behandeld als een
" normaal " kind van 11jaar en groter als 130 cm .
Ik kan mijn OMA van 96 die krom loopt  en  spasties is ,last heeft van lekkage aan drie kanten en hard begint te krijsen als men zo om de 20 minuten niet even aandacht aan haar besteed , ook niet om 1100 uur in het restaurant zetten en tegen de serveerster zeggen we zijn vanmiddag om 1700 uur weer terug.

tijger1
door tijger1 Dec 5, 2016 om 17:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Oma misschien nog wel, maar als oma dan begeleid wordt door een volwassene, dan gaat het niet door.:-))

Apetjoek
door Apetjoek - Dec 5, 2016 om 15:18
234 Antwoorden / 16 Vragen

Ja en ? ik vind Uw reactie heel sneu ,11jaar is te oud en groter (langer) dan 130 centimeter , het kind in kwestie is hier behandeld als een " normaal " kind van 11jaar en groter als 130 cm .Ik kan mijn OMA van 96 die krom loopt  en  spasties is ,last heeft van lekkage aan drie kanten en hard begint te krijsen als men zo om de 20 minuten niet even aandacht aan haar besteed , ook niet om 1100 uur in het restaurant zetten en tegen de serveerster zeggen we zijn vanmiddag om 1700 uur weer terug.

tenormin
door tenormin - Dec 5, 2016 om 15:25
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@straight, dan leeft u in een andere wereld. Kinderen met het Syndroom van Down worden, integendeel, helemaal niet afgewezen. Weet niet in welke wereld u leeft; ik herken me helemaal niet in uw constatering en, naar mijn mening, niemand op dit forum.

Gerry1969
door Gerry1969 Dec 5, 2016 om 23:04
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Ik heb op de zaak een maand lang een meisje van 31 met Down gehad.
Ze mocht van alles doen, van koffie zetten tot heel licht computerwerk, post openen en pakjes verzendklaar maken.
Fantastische tijd mee gehad, opgewekt, glimlachend de gehele dag door en ook nog humor over haar eigen gebrek (als ik het zo mag noemen).
Ga ik in 2017 zeker weer herhalen.
Deze mensen zijn niet zielig en willen dus ook niet zo worden behandeld.

ja
door jank - Dec 5, 2016 om 16:14
168 Antwoorden / 8 Vragen

Ik begrijp uw bericht niet echt. Al heb ik alle begrip voor uw teleurstelling, dat uw kleinzoon geweigerd werd in het speelparadijs.
Had u niet eerst in gesprek kunnen gaan met Ikea, filiaalleider? Mogelijk had deze een plausibele verklaring voor de weigering. Een verklaring die mogelijk ook uw begrip voor de situatie had kunnen opbrengen.
In elk ander geval had u uw relaas dan alsnog hier kunnen posten. Nu lijkt het enig stemmingmakerij op voorhand.

Om elke andere discussie te voorkomen, iemand weigeren om zijn/haar handicap is onacceptabel. Tenzij er aantoonbare risico's in welke vorm dan ook aan vast zitten.

Gerry1969
door Gerry1969 Dec 5, 2016 om 23:05
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Lees eerst alle reacties even. U reageert nu op een incompleet halfbakken verhaal.

Cookies
door Cookies - Dec 5, 2016 om 16:58
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Gelukkig, redactie van @Kassa heeft weer een lekker sensatietopic gevonden! Leest duidelijk ook niet de rest van het verhaal!

Misschien een ietsje meer lezen, dan de topictitel? Lees je bij het nieuws soms ook alleen de headlines? Heeft nl. niks met wel/geen Down te maken, maar met de leeftijd en de begeleider.

DOOR ILZE ABRAMSEN - 5 DEC. 2016 OM 13:54
ANTWOORDEN / VRAGEN

Dit is ongekend! Over discriminatie gesproken! Ik vind dit een heel ernstige zaak! En Ik hoop dat Ikea hier iets mee gaat doen! Diegene die uw kleinkind notabene op sinterklaas ook nog! Weigert zou wat mij Betreft direct ontslag krijgen! Succes en ik wens jullie toch nog een fijne sinterklaas dag toe!

diumenge
door diumenge Dec 5, 2016 om 17:00
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ook de redactie heeft clickbait ontdekt. https://nl.wikipedia.org/wiki/Clickbait

Cookies
door Cookies Dec 5, 2016 om 17:01
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@diumenge: idd. Heb de redactie gemaild met de vraag of zij nu ook al aan riooljournalistiek doen en dat Ikea onterecht beschuldigd wordt van discriminatie, wat ze hadden kunnen zien als ze een ietsje meer dan de topictitel hadden gelezen.

edrick3
door edrick3 Dec 5, 2016 om 17:34
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@carola83 e.a. , en dus maar even wachten of ze dit topc sluiten/verwijderen zoals hansje klein verderop ook al aangegeven heeft. Maar dat zal wel niet.

r.kemperman
door r.kemperman Dec 6, 2016 om 08:38
423 Antwoorden / 4 Vragen

Carola, is die Ilze dan een redactielid van Kassa?

Cookies
door Cookies - Dec 5, 2016 om 17:00
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ja, en als ze 18 zijn, zijn het ook nog kinderen, maar wel met het lichaam van een volwassene. Ook die dan maar toelaten?

DOOR STRAIGHT - 5 DEC. 2016 OM 14:54
0 ANTWOORDEN / 1 VRAGEN

Dit vind ik heel triest. Daar zijn geen woorden voor. Deze kinderen worden al zo vaak afgewezen en waarom? Het zijn KINDEREN!!!!!!!

diumenge
door diumenge Dec 5, 2016 om 17:01
11969 Antwoorden / 15 Vragen

https://www.youtube.com/watch?v=RybNI0KB1bg

Ma
door Mat Matheij - Dec 5, 2016 om 17:05
986 Antwoorden / 3 Vragen

Minpunt voor Ikea. Bovendien klantonvriendelijk. Een dergelijk groot concern zou eigen voorzieningen moeten hebben of begeleiding. U geeft aan al te hebben gezorgd voor persoonlijke begeleiding. Er is dus niets dat een bezoek in de weg zou moeten staan. KLACHT INDIENEN BIJ IKEA. Lijkt verdacht veel op discriminatie.

Cookies
door Cookies Dec 5, 2016 om 17:10
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Wat een onzin, helemaal geen minpunt voor Ikea. Het kind is te oud/te groot en er mogen geen volwassenen mee de bak in. NIKS met discriminatie te maken! Het zou juist discriminerend zijn t.o.v. andere 11 jarigen voor dit kind een uitzondering te maken.

Ma
door Mat Matheij Dec 5, 2016 om 17:14
986 Antwoorden / 3 Vragen

Wanneer dat zo zou zijn heeft u een punt. Ik lees echter niets over de grootte van het kind. Kinderen met dit syndroon hebben niet zelden ook groeistoornissen.

tijger1
door tijger1 Dec 5, 2016 om 17:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@mm. Er mogen geen  volwassenen in dat speelparadijs.  Anders is het een paradijs voor pedo's.

Ma
door Mat Matheij Dec 5, 2016 om 17:21
986 Antwoorden / 3 Vragen

Nogmaals er staat niets over de fysieke afmetingen van het kind. Evenmin wordt de term volwassen gebruikt. Alleen de begeleider wordt omschreven. Of die mee zou moeten in de bak is niet duidelijk.

edrick3
door edrick3 Dec 5, 2016 om 17:29
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@MM Weer eens niet goed (alle reacties) gelezen. Jammer.

Cookies
door Cookies Dec 5, 2016 om 17:33
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@MM: nog maar eens GOED lezen dan!

Ma
door Mat Matheij Dec 5, 2016 om 17:38
986 Antwoorden / 3 Vragen

Ik zie nog steeds geen vervolg van TS alleen maar aannames van derden.

Cookies
door Cookies Dec 5, 2016 om 17:40
13336 Antwoorden / 36 Vragen

NIKS aannames van derden!

Ma
door Mat Matheij Dec 6, 2016 om 16:36
986 Antwoorden / 3 Vragen

Kom maar een reactie tegen van TS de rest reageert op zichzelf zoals gewoonlijk.

emcede
door emcede Dec 6, 2016 om 16:45
960 Antwoorden / 4 Vragen

Er is er maar 1 die op zichzelf reageert.......

Ma
door Mat Matheij Dec 9, 2016 om 19:01
986 Antwoorden / 3 Vragen

FLut en alleen flut. De enige juiste reactie was dat het kind onafhankelijk van enig gebrek tussen bepaalde lengte eenheden moest zitten. Het enige relevante antwoord. Of de begeleider dan in de btreffende bak meemoet is onduidelijk. Voor het overige een meter gezwets, zoals gewoonlijk bij dit soort onderwerpen. Late reactie misschien
ook zoals gewoonlijk -toch.

tijger1
door tijger1 Dec 9, 2016 om 19:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@mm. Misschien niet gelezen dat er een begeleider bij moest omdat het kind niet zelfstandig kan spelen? Denkt u dan aan een begeleider van negen jaar of zo?

Ma
door Mat Matheij Dec 9, 2016 om 19:23
986 Antwoorden / 3 Vragen

Op de bak buiten de bak het begint een issue te worden waar een partij geen antwoord op heeft gegeven of wilt geven Ikea. Een waardeloos bedrijf dat enkel omzet wilt maken en voor het overige nergens in geinteressereerd is.

duif2
door duif2 - Dec 5, 2016 om 17:08
371 Antwoorden / 116 Vragen

Waarom niet direct bij Ikea deze vraag gesteld inplaats van hier de Downkaart te spelen.
het is natuurlijk niet zo dat je kleinkind alleen omdat het down heeft overal maar alles mag.
ook downies moeten zich aan regels houden.

C.
door C.Boon - Dec 5, 2016 om 17:13
5 Antwoorden / Vragen

Iets dergelijks heb ik ook meegemaakt: mijn dochtertje wilde voor haar verjaardag naar de ballenbak van Ikea. Ze werd die dag 12 en als je 12 bent, mag je niet in de ballenbak: afgang tot en met ! Het ging dus niet door !

tijger1
door tijger1 Dec 5, 2016 om 17:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Groot gelijk van Ikea! Een twaalfjarige in de ballenbak? Kom nou toch.

edrick3
door edrick3 Dec 5, 2016 om 17:30
27632 Antwoorden / 85 Vragen

De ballen!!

Ma
door Mat Matheij Dec 9, 2016 om 19:06
986 Antwoorden / 3 Vragen

Wat een ballenbak. Zou als kind van zeg maar meer dan 12 ook in de ballenbak willen. Kan Ikea dat niet regelen? En nog onafhankelijk daarvan WIE LET ER OP JOUW KIND.

tenormin
door tenormin Dec 9, 2016 om 20:44
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@matmatheij, uw antwoorden zijn veelal: zoals de wind waait waait mijn rokje. Eerst in eerder commentaar en 'schandelijk' vinden van Ikea en nu: dit. Maar lees talloze keren dat ook u eerst moet lezen (ook de gegeven antwoorden plus de "antwoord in antwoord".

hansje klein
door hansje klein - Dec 5, 2016 om 17:15
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Wraaktopic

Ikea is, met beleid, een kindvriendelijk bedrijf. TS-opa Ton zal hier inmiddels óók wel zijn achtergekomen, maar verontschuldigt zich op zijn eigen topic niet. Wraaktopics zijn volgens mij juist niet normaal.......en, opa Ton, juist  'hier moest werk van gemaakt worden'.......zoals de gehele topic verwijderen!

Ikea is top! familie- en kindvriendelijker gaat bijna niet.

Ma
door Mat Matheij Dec 9, 2016 om 19:12
986 Antwoorden / 3 Vragen

Hoezee voor u en eventuele kinderen. Ikea is een commercieel bedrijf afgestemd op een groot deel van de bevolking die met goedkope ''ontbijtaanbiedingen" maaltijden en wat dies meer zij probeert klanten te lokken om bij hen te kopen. Kindvriendelijkheid tenzij comercieel heeft hier niets mee van doen. Al moeten zij er een kermis voor neerzetten.

tenormin
door tenormin Dec 9, 2016 om 20:45
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@mm, yak.

aurora1
door aurora1 - Dec 5, 2016 om 19:33
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Waarom heeft u bij uw vraag niet vermeld dat de leeftijd van kleinkind met Down Syndroom 11 jaar is. U meldt verder ten onrechte en als onderwerp dat het kind bij Ikea geweigerd wordt maar daar is totaal geen sprake van. Het kind is geweigerd gebruik te maken van het speelparadijs en duidelijk is waarom, gezien de regels.
U stelt Ikea nu in een totaal verkeerd daglicht. Down Syndroom heeft totaal niets met de weigering te maken en u kunt voor de toekomst dergelijke onjuiste mededelingen maar beter laten en ook kunt u maar beter vooraf even uitzoeken of dat wat u van plan bent uitvoerbaar is.

tijger1
door tijger1 Dec 5, 2016 om 19:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Begeleider staat wel in de vraag.

aurora1
door aurora1 Dec 5, 2016 om 19:47
15645 Antwoorden / 6 Vragen

I stand corrected... Dank

Ma
door Mat Matheij Dec 9, 2016 om 19:03
986 Antwoorden / 3 Vragen

Er staat dat het kind niet ouder zou mogen zij dan twaalf. Met of zonder syndroon. Kan men zich gewoon bij de feiten houden.

koekeloer
door koekeloer - Dec 5, 2016 om 20:53
562 Antwoorden / 18 Vragen

U hoot dat er werk van wordt gemaak? Dat zult U dan zelf moeten doen hoor, de lezers hier doen het niet namens U.

mo
door mof - Dec 7, 2016 om 20:30
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Hangt van de reden af die ikea geeft

Gerry1969
door Gerry1969 Dec 9, 2016 om 20:20
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Lees reacties

tenormin
door tenormin Dec 9, 2016 om 20:46
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Zijn de meeste mensen te lui voor @siewilik. Maar weet je ook wel. Toch?

sa
door sarash - Dec 10, 2016 om 11:38
10 Antwoorden / 2 Vragen

Helaas zijn er nog steeds restarants enz enz die mensen met " verstandelijke beperking "  liever zien gaan dan komen. Zijn heel onbeschoft of zoals hier worden geweigerd.
In onze maatschappij word je nu eenmaal door sommige mensen alleen geaccepteerd al je een gemiddelt mens bent.
De reacties dat er vast nog wel iets mist in verhaal of verhaal niet duidelijk is ,is ws niet juist. Zelf ook mee gemaakt, door mijn werk, dat ze gewoon ,zonder verhaal, geweigerd worden omdat ze zijn wie ze zijn. Triest dat dit anno 2016 nog gebeurd.

diumenge
door diumenge - Dec 10, 2016 om 11:51
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@SaraSH, de TS (Tonvanderburgt) heeft behoudens twee reacties niets meer van zich laten horen sinds deze klaagzang. Dus reacties dat er waarschijnlijk iets niet klopt in het verhaal van TS zijn te verwachten, het is aan TS om dat te ontkrachten. Dat is heel simpel: inloggen en je verhaal doen. Zolang TS dat niet doet verdient IKEA het voordeel van de twijfel.

Ma
door MacWally - Dec 10, 2016 om 12:57
151 Antwoorden / Vragen

Kinderen met het Downsyndroom zijn meestal lieve kinderen maar je hebt ze in verschillend gradatie,s.Het is mogelijk dat TS niet alles verteld en dus IKEA maar de schuld geeft. De buren van een kennis hebben ook zo,n kind en houdt s,nachts de hele buurt wakker.