Mi
door MikeWe Jul 31, 2024 om 16:20
Winkels & webshops
Kadokaart van Mediamarkt niet bij gewenst artikel Mediamarkt te besteden

Ik heb online een 360 graden camera te koop gezien bij de Mediamarkt. Het betreft de Insta360 One.X2 Standard Edition. De prijs van dit moois is €299,- een superkans, aldus Mediamarkt.

Mijn geluk is,.dat ik recent een Mediamarkt kadobon heb gekregen van €50,-. Die kon ik mooi gebruiken voor de aanschaf van een dergelijke camera.

Helaas bleek dat ik de betaling echter niet (deels) kon voldoen met mijn  Mediamarkt cadeaukaart. Voor de zekerheid ben ik nog naar een vestiging van de Mediamarkt gereden, omdat ik, naief als ik ben, dacht dat deze wellicht verkeerd geadverteerd was of iets dergelijks.

Eenmaal in de Mediamarkt winkel te was de camera daar ook helaas niet aanwezig en alleen online te bestellen. De verkoop verliep via Insta360.

Dit is dan ook wat ik direct geprobeerd heb te doen. Via mijn smartphone geprobeerd het item te bestellen, maar nog steeds kon ik geen cadeaukaart gebruiken.

Toen ik verder op de website keek, stond er inderdaad aangegeven dat de verkoop en verzending door Insta360 zou geschieden.

Ik kon deze tekst, een weblink, aanklikken en zag tot mijn verbazing dat de camera verpakt en verzonden zou worden door Insta360, maar dat verder alles hetzelfde zou zijn.

Insta360 zorgt ervoor dat ik via mediamarkt.nl zou kunnen bestellen en betalen, zoals ik dat gewend ben.

Dat laatste is dus pertinent niet waar.

Volgens Mediamarkt is de cadeaubon niet te besteden, wanneer je een item bestelt dat via een leverancier geleverd wordt. Dit staat echter niet aangegeven bij het artikel, ook niet in de tekst die getoond wordt, wanneer ik op de link klik, die erbij staat.

Wanneer ik ernaar vraag bij de klantenservice, krijg ik te horen dat dit een artikel is dat door de betreffende leverancier aangeboden wordt VIA de Mediamarkt, maar dat de cadeaukaart dus niet heldig is in dit geval.

Dus ik heb een cadeaukaart van de Mediamarkt, die ik bij de Mediamarkt wil besteden aan een artikel dat ik via de Mediamarkt wil aanschaffen, maar ik kan mijn Mediamarkt cadeaubon niet hiervoor gebruiken.

Laat ik het voorzichtig uitdrukken door te zeggen dat ik de houding vanuit Mediamarkt allerminst klantvriendelijk vind en  dat betreur ik. Het wordt simpelweg afgedaan met een melding dat het "helaas niet mogelijk is om een bestelling bij de partners te doen met een cadeaukaart".

Dat is uiteraard prima, maar neem dat dan op in de voorwaarden en zorg ervoor dat het duidelijk vermeld staat op de website.

Ik had de camera graag willen meenemen op vakantie, maar door het geneuzel hierover, heb ik hem dus niet gekocht en is mijn vakantie inmiddels voorbij. Dit zal ik alsnog wel doen, maar niet meer bij de Mediamarkt. Nooit meer bij de Mediamarkt.

3300 8 Rapporteer
ne
door neodutchio - Jul 31, 2024 om 17:09
5257 Antwoorden / 12 Vragen

Naast dat Media Markt (MM) een winkel is, is het ook een platform waarbij andere verkopers via daar hun waar kunnen aanbieden. Hetzelfde als bij Praxis, Bol, Kruidvat en Blokker. Ondanks dat het artikel op de site van MM staat is deze niet de verkoper. En de verkoper, Insta360, kan niets met een kadobon van MM. Net zo goed dat ik geen kadobon van Praxis bij Klusloods kan inleveren (ondanks dat het hetzelfde bedrijf is).
Het zou netjes geweest zijn als dat duidelijk gecommuniceerd word, maar het is ook weer logisch dat Insta360 geen MM is.

mahadma
door mahadma - Jul 31, 2024 om 17:45
11735 Antwoorden / 52 Vragen

Als u in de toekomst de aanbieding bij de MM ziet, voor de beste prijs, koopt u die echt weer bij de MM. Ik kan ook bij Amazon terecht wat ook een platform is zoals vele andere zaken. Zo is temu, Ali enz ook een platform

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Jul 31, 2024 om 18:02
2273 Antwoorden / Vragen

De cursus "Omgaan met teleurstellingen" zal vanmiddag helaas weer niet doorgaan. Het is natuurlijk heel simpel, als je gelijk hebt zou ik er een zaak van maken waar je dan eenvoudig je gelijk kunt verzilveren.

sira
door sira Jul 31, 2024 om 21:39
2553 Antwoorden / 24 Vragen

Die over Riet die ziek is vind ik nog leuker :-))

sira
door sira - Jul 31, 2024 om 18:37
2553 Antwoorden / 24 Vragen

Wel vreemd dat je bij Bol ook bij wederverkopers kunt kopen en wèl de Bol cadeaukaart kan gebruiken.

Mabelle
door Mabelle Jul 31, 2024 om 19:51
632 Antwoorden / 1 Vragen

Dat klopt, maar iedere shop mag natuurlijk zijn eigen regels bepalen.

rj
door rjw Jul 31, 2024 om 21:01
3382 Antwoorden / 5 Vragen

Hoezo is dat vreemd? Het zijn toch andere bedrijven? Jouw werkgever doet ongetwijfeld ook dingen die andere bedrijven op een andere manier doen.

sira
door sira Jul 31, 2024 om 21:22
2553 Antwoorden / 24 Vragen

Ik bedoel er mee dat er € 50,- is betaald voor die cadeaubon. Al die platforms verdienen een percentage (de commissie) van de aankopen van wederverkopers. Het percentage van die commissie is best nog een aardig bedrag (voor Bol uiteraard afhankelijk van de nettoprijs). Ik weet het alleen van Bol, maar niet hoe het bij die andere platforms is.

In feite maakt het voor Mediamarkt niets uit, want die bon is al betaald. Als Mediamarkt ook commissie krijgt, zal dat best een leuk bedrag per aankoop zijn. Bol rekent voor dergelijke apparatuur 12,4% over € 247,11 en je hebt een tevreden klant als die de bon mag gebruiken.

sira
door sira Jul 31, 2024 om 21:22
2553 Antwoorden / 24 Vragen

Nog even een aanvulling, want de site werkt voor geen meter en wordt met de dag slechter. @RJW ik heb geen werkgever meer, ik ben dat deels zelf. Bol heeft, door het wel accepteren van de cadeaubonnen, een beter commercieel inzicht dan Mediamarkt.

Re
door Reinier182 Jul 31, 2024 om 21:56
244 Antwoorden / Vragen

Klopt Bol is een hele goede webwinkel wat ik van Mediamarkt niet vindt. Dat is een slechte zaak.

Mabelle
door Mabelle Aug 1, 2024 om 03:37
632 Antwoorden / 1 Vragen

MM is nog maar net begonnen als marktplaats (maart '24), niet te vergelijken dus met de jarenlange ervaring van Bol. Kan dus best zijn dat zo'n kadokaart in de toekomst ook geldig is bij aankopen externe leveranciers  https://www.adformatie.nl/commerce/mediamarkt-start-eigen-online-marktplaats-nederland

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 5, 2024 om 10:11
16979 Antwoorden / 202 Vragen

Toch een advies: zie: https://www.consuwijzer.nl/doe-uw-melding-bij-acm-consuwijzer en consumentenbond klachten melden en dan afwachten wat de reactie is. Ik zie inmiddels dat men bij MM op de site aangeeft aangesloten te zijn bij de geschillencommissie.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 5, 2024 om 10:35
16979 Antwoorden / 202 Vragen

ps. Uw laatste zin: als u nooit meer iets koopt bij MM laat u wel de € 50 van de cafeaubon liggen en 'spekt' u MM ook nog voor het door u genoemde gedrag. Ik zou die bon toch wel besteden aan iets simpels.

ka
door kaartendraak - Aug 5, 2024 om 11:42
204 Antwoorden / 2 Vragen

"Dit staat niet bij het artikel".......maar WAT staat er in de voorwaarden van de kadokaart, heb je die uberhaupt gelezen? Die dingen hebben ook voorwaarden.
Men is kennelijk verleerd om de 'kleine lettertjes te lezen'

@q
door @qwerty@ - Aug 5, 2024 om 12:35
93 Antwoorden / 1 Vragen

https://www.mediamarkt.nl/nl/service/klantenservice/betalen#cadeaukaart
Let op: het is niet mogelijk om marketplace-producten te betalen met een cadeaukaart.

"
Ik had de camera graag willen meenemen op vakantie, maar door het geneuzel hierover, heb ik hem dus niet gekocht en is mijn vakantie inmiddels voorbij. Dit zal ik alsnog wel doen, maar niet meer bij de Mediamarkt."
Dezelfde camera of merk ?
Ik zou wat oppassen, Trustpilot: Insta360, 324 Reviews, score 2,3 !