Lars1991
door Lars1991 Dec 8, 2022 om 13:11
Winkels & webshops

Laptop aan een vreemde meegegeven door PostNL

Beste allemaal,

Ik zit met de handen in het haar en ik weet niet meer wat ik moet doen. 10 dagen geleden heb ik een macbook aangeschaft bij de Mediamarkt. Vorige week dinsdag 29-11-2022 om 14:02 kreeg ik een berichtje in de postNL app dat ik mijn pakketje(macbook) zou hebben ontvangen. In de app stond een handtekening die niet van mij is. Rond 16:00 zag ik de pakketbezorger in de straat en ik liep direct naar hem toe. Hij vertelde mij dat hij twee straten verderop mijn macbook heeft meegegeven aan iemand die zei dat hij mij was, hij wist ook mijn adres. Zonder te vragen om legitimatiebewijs heeft deze bezorger de macbook meegegeven. Kortom mijn macbook van 1888 euro is gesloten.

Hierop volgend heb ik direct PostNL en de mediamarkt gebeld, daarnaast heb ik aangifte gedaan. Mediamarkt beloofde mij het uit te zoeken en als mijn verhaal zou kloppen ik een nieuwe laptop zou krijgen. Inmiddels is het 8-12 en ik heb iedere dag gebeld of er al een oplossing was. Iedere keer krijg ik een ander antwoord met als toppunt gisteren. De meneer van de klantenservice vertelde mij dat het proces rond was en dat ik afgelopen nacht/deze ochtend een track and trace kon verwachten. Ik heb echter nog niets ontvangen dus heb ik weer met de klantenservice gebeld. Deze vertelde mij dat ze de track and trace opnieuw naar mij zou mailen en dat ik die binnen een kwartier zou kunnen ontvangen. Na een half uur had ik nog niets, dus ik weer bellen. Deze dame vertelde mij dat het verhaal van gisteren helemaal niet klopte en dat het systeem nog steeds wacht op een antwoord van postNL. Kortom ik weet niet meer wat ik kan doen, er zijn inmiddels meer dan 7 werkdagen verstreken en de mediamarkt lost het gewoon niet op. Het gaat om een hoop geld en ik heb de laptop hard nodig voor mijn werk. Weet iemand wat voor vervolg stappen ik kan ondernemen? Ik weet in ieder geval zeker dat ik bij de mediamarkt niets meer koop en ook zeker niet kan aanraden.

Bedankt voor jullie tijd.

Groet,
Lars

9081 18 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Dec 8, 2022 om 13:18
16837 Antwoorden / 108 Vragen

Ben u dan niet direct naar dat persoon gegaan die de bezorger aanwees wie hij was en waar hij woonde. En ook geen melding daarvan gedaan bij de Politie? Die pakketbezorger is natuurlijk ook heel fout bezig geweest, om het maar zacht uit te drukken. Tja, Mediamarkt moet dit toch zelf afhandelen met PostNl. Waardeloos voor u.

Lars1991
door Lars1991 Dec 8, 2022 om 13:21
4 Antwoorden / 1 Vragen

Hij vertelde dat de meneer zijn busje had opgewacht. Ik heb aangifte gedaan bij de politie maar die kon niets met mijn aangifte, van postNL krijg ik te horen dat de mediamarkt het moet oplossen met postNL, wat ook logisch is.

mahadma
door mahadma - Dec 8, 2022 om 13:28
11549 Antwoorden / 51 Vragen

Regel 1 van de verkoper = De verkoper is 100% verantwoordelijk dat de koper (U dus) het artikel FYSIEK in handen heeft.

Ergo, contact MM en ga (bij voorkeur) in persoon naar een afhaalpunt van de post of MM, om uiteindelijk UW pc te ontvangen.

Trouwens, uw topic titel klopt niet, de Post.nl heeft uw pakket NIET gestolen, wèl fout afgegeven.

Topantwoord

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 8, 2022 om 13:50
16870 Antwoorden / 202 Vragen

Als ook al hiervoor gezegd: de verzender is aansprakelijk voor juiste verzending resp het ontvangen door de juiste geadresseerde. Het is dus dse MediaMarkt die Post Nl dient aan te spreken. Het is aan u om MesdiaMarkt aan te spreken op het feit dat u hetgeen u heeft gekocht niet heeft ontvangen en daarmee is men bij MediaMarkt dus in gebreke te stellen. Zie o.a. dit https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/  en is dit als voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ te benutten.

Aangetrekend verzenden kost u ca. € 10,00 en dat bedrag kunt u ook vorderen middels de brief.

Topantwoord

va
door vanlotjegetikt - Dec 8, 2022 om 14:11
809 Antwoorden / Vragen

Op het radarforum staat een vergelijkbaar verhaal. Daarin komt naar voren dat dat het product is opgewacht door derden en omdat ontvanger en bezorger elkaar kennen is de telefoon wel goed aangekomen. Even doorscrollen, is niet in de beginpost.
https://radar.avrotros.nl/forum/viewtopic.php?t=199520&start=20https://radar.avrotros.nl/forum/viewtopic.php?t=199520&start=20

Topantwoord

marita5
door marita5 - Dec 8, 2022 om 15:30
11521 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Lars1991,

Lees deze informatie eens door , MM is verantwoordelijk , klik op de rode regels .

https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/eerste-hulp-bij-je-zoekgeraakt-pakketje

Wanneer het te lang duurt , MM is aangesloten bij Thuiswinkel.org , u kunt daar een klacht indienen .

https://www.thuiswinkel.org/leden/mediamarkt-nl/certificaat/

https://www.thuiswinkel.org/helpcenter/klacht-indienen/

Lars1991
door Lars1991 Dec 8, 2022 om 16:13
4 Antwoorden / 1 Vragen

Dank voor de reactie! Bij thuiswinkel.org direct een klacht ingediend. Morgen ga ik geschil indienen.

marita5
door marita5 Dec 8, 2022 om 16:14
11521 Antwoorden / 15 Vragen

Graag gedaan , suc6

1paul
door 1paul - Dec 9, 2022 om 11:21
3162 Antwoorden / 0 Vragen

als je deze bezorger weer treft dan vraag een getekende verklaring van hem, deze kun je zelf al opstellen van te voren, je kent immers het verhaal, vraag of hij deze tekent dan heb je in ieder geval je bewijs.

dit gezegd hebbende, MM is verantwoordelijk voor de zending tot jij het hebt ontvangen, jij oeft dus in principe niets meer te doen dan dat je al gedaan hebt, beslist MM om je niet een nieuwe te sturen dan kun je hen vorderen dit alsnog te doen of je schakelt een deurwaarder in om je geld terug te halen.

Topantwoord

mo
door mof - Dec 9, 2022 om 11:50
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Het is heel simpel: Mediamarkt is verantwoordelijk voor de deugdelijke verzending. Een MAcBook van dik 1800 EUR hoort dan ook gewoon verzekerd en aangetekend te worden verzonden. De risico's liggen gewoon bij Mediamarkt. Voor u geldt: de handtekening is niet van u, tevens zou de besteller u u om uw legitimatiebewijs moeten vragen en het nummer daarvan moeten noteren. Dit is niet gebeurd dus kunt u een klacht indienen bij de Geschillencommissie. Mediamarkt zal in het ongelijk worden gesteld en verplicht worden u te betalen en de kosten van de Geschillencommissie te dragen. Ook als Mediamarkt nog geen antwoord heeft van Post NL. DAt is namelijk een zaak tussen Mediamarkt en PostNL en daarmee heeft u niets van doen.

mo
door mof - Dec 9, 2022 om 11:51
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Je kunt natuurlijk de volgende keer een getekende verklaring opvragen of het gesprek met je telefoontje opnemen zonder dat de besteller daarvan weet. Dat mag namelijk! De besteller is namelijk fout geweest door niet uw identiteit vast te stellen en het pakket zomaar aan iemand mee te geven die heeft gezegd dat hij u was.

panter22
door panter22 Dec 10, 2022 om 09:52
6599 Antwoorden / Vragen

Denk je dat de pakjesbezorger zijn werk nog doet?

Lars1991
door Lars1991 Dec 12, 2022 om 08:46
4 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zoe de bezorger nog dagelijks in de straat. Dus deels vind ik het een goed idee, anderzijds is het een probleem van de mediamarkt en wil ik het niet mijn probeel maken. Maar simpelweg is het dat wel... Ik heb afgelopen donderdag al wel een bericht gestuurd naar het thuiswaarborg. Deze geven de mediamarkt weer een week om te antwoorden. Verder heb ik een pakket aangevraagd bij de geschillencommisie.

jane55
door jane55 - Dec 9, 2022 om 15:47
7 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Lars, als niets helpt, wat jij kunt doen is, als je de Macbook besteld hebt online, via de mail contact zoeken met
thuiswinkel.0rg zij kunnen jou helpen, alleen als je artikelen gekocht hebt online.
Zelf heb ik ook van hun gebruik gemaakt, zij hebben mij geholpen, was zo opgelost.
Succes, Janneke

reivi20
door reivi20 - Dec 9, 2022 om 15:52
15 Antwoorden / Vragen

Toch opzienbarend dat iemand op de hoogte was van uw bestelling van de Mediamarkt en zodoende de laptop in ontvangst heeft genomen.
De postnl medewerker mag nooit en te nimmer zo duur apparaat zomaar afgeven zonder de ID te controleren,dus ligt volgens  mij de verantwoordelijkheid bij postnl.
Ik had hetzelfde  meegemaakt  met een harde schijf van de Mediamarkt die plots verdwenen was bij postnl.
Na 14 dagen heeft de Mediamarkt mij een nieuw  exemplaar toegestuurd.
Succes met het verloop en ik verwacht dat u een nieuwe laptop gaat krijgen.

justmeagain
door justmeagain Dec 10, 2022 om 00:25
623 Antwoorden / 8 Vragen

Precies, hoe wist de fief dat er voor ts een dure laptop in de PostNL bus zat. Ik heb zo mijn bedenkingen bij dit verhaal.

panter22
door panter22 - Dec 10, 2022 om 08:45
6599 Antwoorden / Vragen

Zo'n onderzoek kost tijd. Het is niet normaal dat de pakjesbezorger 2 straten eerder jouw laptop aan een ander heeft gegeven.

Toen je het bercht kreeg dat je laptop was bezorgd, waarom niet direct gebeld met PostNL en nog 2 uur gewacht op de pakjesbezorger. Dan moet te toevallig iemand uit jouw omgeving ook een pakje bezorgd krijgen, anders zie je hem niet.

Je hebt de laptop met ideal betaald?

Dan is het helemaal vervelend. Zo niet, dan moet je even geduld hebben MM is niet zo snel met het oplossen van problemen.

panter22
door panter22 Dec 10, 2022 om 09:55
6599 Antwoorden / Vragen

Trouwens, een pakjesbezorger doet geen 2 uur over 2 straten. Dan moet hij wel een hele omweg maken.

john devries
door john devries Dec 10, 2022 om 13:20
219 Antwoorden / Vragen

Ik ben het met je eens dat dit verhaal aan alle kanten rammelt. Typisch vrijdag verhaal.

ro
door ronny530 - Dec 10, 2022 om 09:07
2786 Antwoorden / 41 Vragen

Toch wel een bizar, een persoon die weet wie u bent, weet waar u woont en ook weet dat u een pakket heeft besteld en wanneer dat pakket bezorgd zou gaan worden. Vervolgens wacht die persoon de pakketbezorger twee straten verwijderd van uw huisadres op maakt zich bekend als zijnde u en neemt het pakket in ontvangst. M.i. moet die persoon wel heel erg geloofwaardig over gekomen zijn mede omdat die persoon uw naam en adres wist en ook dat het een pakket van de Mediamarkt betrof. Van toeval kan geen sprake zijn maar wel van een voor opgezet plan om het pakket te onderscheppen voordat u het in ontvangst kon nemen. Alleen u heeft kennis van het geschatte bezorgmoment en heeft toegang tot de app hoe kan die persoon dan weten dat er een pakket aan zit te komen en ergens gaat staan wachten todat de pakketbezorger die straat in rijdt en zich voordoet al zijnde u en het pakket in ontvangst neemt. Het lijkt me logisch dat Post.nl een onderzoek op gaat starten want ook u had die persoon kunnen zijn die het pakket in ontvangst heeft genomen en een soort van handtekening heeft gezet. U kunt ter goeder trouw zijn maar de manier waarop de bezorging heeft plaatsgevonden roept om zijn minst twijfel op en dat maakt dat Post.nl tot nu toe niet tot vergoeding over gaat.

Lars1991
door Lars1991 Dec 12, 2022 om 08:44
4 Antwoorden / 1 Vragen

In mijn voordeel heeft gelukkig de postbezorger ook niet om een geldig legitimatiebewijs gevraagd. Dus dat maakt gelukkig mijn verhaal vel sterker.

Franske1958
door Franske1958 - Dec 10, 2022 om 10:37
430 Antwoorden / 2 Vragen

"Toch wel een bizar, een persoon die weet wie u bent, weet waar u woont en ook weet dat......"   Ik weet niet hoe goed de beveiliging is van
het interne computersystreem van MM,  Als de boel in hun verzendcentrum niet goed is beveiligd tegen meelezen door onbevoegden of het
doorvertellen door de betreffende orderpicker naar een handlangers dat er weer "iets leuks" is verzonden naar een persoon met die naam en
dat adres, dan is het erg simpel om zijn handlanger op dat tijdstip naar dat adres te sturen. Ja ik weet ook wel dat Postnl dit niet zomaar mee
mag geven, maar die verwachten nu eenmaal niet dat iemand anders dan de echte besteller die gegevens kan weten.

gr
door gravin2 Dec 10, 2022 om 11:46
24 Antwoorden / Vragen

@frans, het is twee straten verderop gebeurd,

het lijkt mij dan eerder dat er iets "mis" is met bezorger en niet met de MM.
want daar (MM) is natuurlijk de route niet bekend, al moet ik zeggen niet op de hoogte zijn van mogelijkheden tot live meekijken waar bezorger/het pakket op enig moment is.

ro
door ronny530 Dec 11, 2022 om 10:37
2786 Antwoorden / 41 Vragen

@frans, de tijd dat een orderpicker het bestelde uit het magazijn op pikte is voorbij en wordt nu door geautomatiseerde systemen gedaan. Alle bestellingen worden in de nacht door Post.nl opgehaald en gesorteert op postcode gebied en vervolgens in de gereedstaande bestelbussen geladen. De pakketbezorger weet vooraf niet waar het pakket oorspronkelijk van afkomstig is en ook niet wat er in de pakketten zit maar enkel de bijbehorende namen en adressen. M.i. is er sprake van voorkennis want de persoon die het pakket van de pakketbezorger heeft gestolen deed zich voor als zijnde vraagsteller en moet wel een goede reden hebben gehad om de pakketbezorger het betreffende pakket in de bestelbus te gaan zoeken mede omdat de pakketten op postcode en huisnummer zijn gesorteerd. Een diepgaand onderzoek zal uit moeten wijzen wat er precies is misgegaan en dat kost tijd want zoals ik al schreef vraagsteller zelf had als enige kennis van het bestelde en kon dus ook de persoon zijn die het pakket in ontvangst genomen heeft.

Pa
door Paulien0044 - Dec 10, 2022 om 12:26
1 Antwoorden / Vragen

Een bekende van mij heeft precies hetzelfde meegemaakt. Met een I-phone, besteld bij Mediamarkt. Ook afgegeven aan iemand die buiten liep en alle gegevens kende. Dat geeft je toch te denken !!! Het heeft een aantal weken geduurd, maar toen werd er toch nog een foon afgeleverd.

Lars1991
door Lars1991 - Dec 12, 2022 om 08:43
4 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor alle reacties tot nu toe. Ik wacht nog even rustig af en ik heb inmiddels thuiswaarbog een mailtje gestuurd. Verder heb ik een hulppakket aangevraagd bij de geschillencommissie. Maar daar wacht ik nog even mee, zodat de mediamarkt zelf nog de tijd heeft om na te denken.

Ik blijf het zelf ook een bijzonder zorgelijk verhaal vinden. Er kan inderdaad van alles aan de hand zijn, een intern lek bij de mediamarkt of de bezorger die een verhaal verzind. Maar tegelijker tijd wil ik niet voor onderzoeker spelen. Het is een probleem van de mediamarkt en het is niet mijn handtekening. Het zorgt inderdaad allemaal voor de nodige buikpijn. Hopelijk krijg ik deze week gewoon antwoord en hoef ik verder niets te ondernemen.

Lars1991
door Lars1991 - Dec 15, 2022 om 17:30
4 Antwoorden / 1 Vragen

Kleine update, de mediamarkt heeft afgelopen maandag mij beloofd een nieuwe laptop op te sturen, ze gaven aan dat het binnen 48 uur opgelost zou zijn. Inmiddels is het al donderdagavond en ik heb nog steeds mijn laptop nodig. Na gebeld te hebben gaf de medewerker aan dat het nu aan het distributiecentrum ligt. Ik vind het bijzonder dat als ik een nieuwe laptop koop hij binnen 24 uur kan worden verzonden en dat ik nu blijkbaar op de stapel lig... Gelukkig lijkt het einde wel in zicht maar ik ben nog niet gerust gesteld. Het duurt allemaal erg lang, ik snap dat de mediamarkt en postNL tijd nodig heeft maar steeds die foutieve communicatie...

gerbera
door gerbera Dec 15, 2022 om 21:57
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Ik hoop voor u dat het snel opgelost wordt, maar helaas u heeft met mediamarkt te maken die het woord service slechts bij naam kennen.

Lars1991
door Lars1991 - Dec 22, 2022 om 08:35
4 Antwoorden / 1 Vragen

Kleine update, ik heb  nog steeds geen nieuwe laptop. Mediamarkt zegt zelf dat het bij hun nu bij de fraude-afleding ligt. Die moet er nu ook weer een klap op geven. Het is meer dan drie weken geleden. Ik heb mijn klacht ingediend bij thuiswinkelwaarborg en toch ook mijn klacht vast ingediend bij de geschillencommisie. Het is een hele lange adem en ik heb nog nooit zo'n slechte service gezien...

mahadma
door mahadma Dec 22, 2022 om 12:14
11549 Antwoorden / 51 Vragen

Feit is dat er fraude heeft plaatsgevonden. En onderzoeken kunnen tijd vergen. Uiteindelijk, uitgaande van uw verhaal, zal u een nieuwe krijgen.

Lars1991
door Lars1991 - Jan 4, 2023 om 09:00
4 Antwoorden / 1 Vragen

5 weken later en ik heb eindelijk bericht van de mediamarkt dat ik mijn geld terug krijg. Ik heb bijzonder vaak moeten bellen, wat een belabberde klantenservice heeft de mediamarkt zeg!! Vervelende is wel dat de laptop nu overal weer duurder is, dus bak ellende en geen korting.

gerbera
door gerbera Jan 4, 2023 om 13:11
7368 Antwoorden / 14 Vragen

In elk geval een succes dat u uw geld terug krijgt en dat betreffende laptop inmiddels duurder is moet u helaas op de koop toe nemen. Bedankt voor de melding.