Le
door Leo Smalheer Oct 27, 2021 om 16:07
Winkels & webshops
Lege doos ontvangen van Spectrum NV (België), via Bol.com.

Lege doos ontvangen van Spectrum NV (België), via Bol.com.

Er had een dure koptelefoon in moeten zitten, maar alleen een lege hardcase ontvangen. Bol gebeld maar wordt steeds weer met een nieuw kluitje in het riet gestuurd. Ze zouden contact met me opnemen, is niet gebeurd. Spectrum zou contact opnemen, is ook niet gebeurd. Nog eens gebeld, paar dagen later. Nu willen ze foto's van de lege doos. Ja die is leeg, wat verwacht je beste Bol. 


Na ontvangst van de foto's gaan ze een procedure opstarten en de zaak onderzoeken. Maar dat kunnen ze later ook toch doen. Ik wil m'n spullen, geen procedures, daarvoor heb ik betaald.

6269 7 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ma
door malty - Oct 27, 2021 om 16:36
1112 Antwoorden / 1 Vragen
3

Kunt u niet met het gewicht van het pakket, wat de bezorgdienst aangegeven heeft, aantonen dat u de hoofdtelefoon niet ontvangen hebt?
Neem aan dat het gewicht van de hoofdtelefoon incl. hardcase op hun site staat.
Tel daarbij het gewicht van de doos en eventuele verpakkingsmateriaal op en u weet welk gewicht het pakket had moeten hebben.

ma
door malty Oct 29, 2021 om 16:03
1112 Antwoorden / 1 Vragen

'op hun site' moet zijn 'op de website van bol.com of Spectrum n.v.’.

hutch
door hutch - Oct 27, 2021 om 17:07
4515 Antwoorden / 29 Vragen
3

Theoretisch is er geen probleem. U heeft wat besteld en bol.com (of partner) moet leveren.

Wat mij benieuwd is of de verpakking wel helemaal intact was. Er wordt namelijk door personeel van de meeste bezorgbedrijven ook gestolen (diefstal in dienstverband). Niet dat dit nu van belang is, want Bol.com (of partner) is verantwoordelijk en aansprakelijk.

Een procedure opstarten is uiteraard heel normaal, evenals een wachttijd.
Ik zou nog een poos wachten, het is niet anders.
De uitslag zal er niet anders op worden: u heeft nog recht op de bestelde koptelefoon en Bol.com (i.c. Spectrum) zal moeten leveren..... tenzij zij keihard kunnen aantonen dat u die koptelefoon wel ontvangen heeft (en niet alleen een lege hardcase). En dat kunnen zij nooit.

Dus, nog even afwachten.....
Succes.

ne
door neodutchio Oct 27, 2021 om 17:25
5157 Antwoorden / 12 Vragen

Dat diefstal valt nogal mee hoor. De enige locatie waar berzorgdiensten kunnen stelen is bij de bezorger zelf. Op alle depots is het onmogelijk om met volle dozen/tassen/jassen vanuit de werkplek (waarbij je geen dozen/tassen/jassen nodig hebt) naar buiten te komen. En al zou je een grijpgrage medewerker hebben, hoe weet die wat er in een verpakking zit? Dagelijks worden miljoenen pakjes verwerkt, het is echt een wilde gok om daar iets tussenuit te halen.

ju
door juliomariner Oct 27, 2021 om 18:23
1329 Antwoorden / 2 Vragen

Dat klopt  aan de andere kant, als ergens verzendkosten (pakketen toch minimaal €5,00 voor betaald moet worden kun je ervanuit gaan daar er wel iets van waarde in moet zitten, ik geloof echter ook niet zo in theorie van de diefstal door een medewerker van een pakketdienst

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 29, 2021 om 10:53
16875 Antwoorden / 202 Vragen
0

Tja, hoe dan ook is de verzender (Spectrum) aansprakelijk en is het aan u om te bwijzen dat de doos leeg was bij ontvangst. Een lastige kwestie. Kunt u ook (niet) aangegevn dat de doos geopend is geweest?  U kunt dit overwegen: https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/  (achtergrond info: https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/)

mo
door mof - Oct 29, 2021 om 14:13
3619 Antwoorden / 3 Vragen
0

Ze mogen je ook gewoon je geld terugbetalen. Dat mogen ze zelf kiezen. En procedures zul je moeten accepteren. Natuurlijk gaan ze proberen te achterhalen wat er is gebeurd. Maar het zou te gemakkelijk worden als
alleen de melding van een lege doos al genoeg zou zijn dat u een vervangend apparaat of uw geld terug zou krijgen. Bol.com heeft het recht onderzoek naar de zaak te doen. U heeft uw product niet ontvangen. Als dit te lang duurt
is het enige dat u kunt doen uw overeenkomst met bol.com te ontbinden en uw geld terug te claimen.
Om dit soort dingen te voorkomen ... bestel bij bol.com met de optie "betalen achteraf". Dan had u in ieder geval uw geld nog gehad. En bol.com meer druk om de zaak op te lossen.

jane55
door jane55 - Oct 29, 2021 om 15:59
7 Antwoorden / 1 Vragen
0

Je kunt contact opnemen met Thuiswinkel.org, via de mail kunt u uitleggen wat de klacht is, vervolgens gaan zij er achter aan, en lossen het op. Ik heb in het verleden hun ook benaderd, met succes. Thuiswinkel.org is alleen voor aankopen die men omline doet.
Succes, Janneke

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Oct 29, 2021 om 20:36
1389 Antwoorden / 10 Vragen
0

Was die lege Hardcase verzegeld of  al opengebroken eerdere retour?

 

Als dit zo los verplakt is  kan het ooit gestolen zijn.

Als ik koptelefoon op zet die retour komt en  dicht doe en  weken of maanden later word deze weer verkocht?

Als er geen gewicht op het pakket stond  is het voor jou maar ook hun lastig bewijsbaar.

 

Zelf verzond ik alles  met  bruto gewicht van gehele pakket.

Als dit totaal van alle verpakkingen hetzelfde is  heb je bewijs van lege doos na wegen.

Ik had  bij sticker plakken ook  het gewicht erop en daarmee kun je nagaan of je volle of lege doos  kreeg.


Alleen erg lichte voorwerpen worden lastiger.

 

Aniel Djoegan
door Aniel Djoegan - Nov 17, 2021 om 16:54
1 Antwoorden / Vragen
0

Spectrum NV geeft aan "De “hub” is volledig bekrast en hierdoor niet meer verkoopbaar in de winkel of via Bol.com"

Bovenstaande is absoluut niet door mij bekrast, ook geven zij aan als argumenten:

Echter bent u als afzender wel altijd veranwoordelijk voor de staat van de goederen.
Of deze nu gebruikssporen of transportschade is blijft het resultaat eigenlijk hetzelfde.
Bij transportschade kan u de schade wel verhalen bij de transporteur (indien bezezen).
 
Ik begrijp uw reactie maar ik ben wel genoodzaakt u te wijzen op u rechten en plichten.
In dit geval is het product onverkoopbaar geworden voor ons en kunnen de retour du niet goedkeuren.
Ook zien we bij een 2de controle dat het product zelfs geregistreerd werd.
Concreet wil dit ook zeggen dat de garantietermijn beginnen lopen is.
Het registreren van een product wil ook zeggen volgens de retourvoorwaarden dat u afziet van us retourrecht.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Jan Dokter
Jan Dokter - May 6, 2024 om 13:39
Winkels & webshops

Waarom zit er altijd een embleempje muurvast genaaid in een nieuw overhemd of s

Altijd zit er een embleempje in de kraag van een nieuw overhemd o.i.d. genaaid. En wel zodanig dat het praktisch niet is te verwijderen zonder het nieuwe hemd te beschadigen.
Het veroorzaakt altijd irritatie aan je huid en veel van mijn bekenden klagen er ook over.

WEG MET DAT ZINLOZE DING!!! Lees meer

Gr
Grekoki - May 3, 2024 om 09:47
Computers & telefonie

Welke smartfone maakt mooie foto's?

Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer

Ro
Rob30-06 - May 6, 2024 om 22:11
Huishouden & energie

Liander wil mijn meter vervangen

Ik kreeg vorige week een brief van Liander dat ik mijn huidige goed funtionerende meter voor de stroom moet vervangen vanwege een vage wet .

Ben ik verplicht om dit op te volgen of probeert Liander via druk en halve leugens die nieuwe meter geinstalleerd te krijgen ? Lees meer