Levering niet conform algemene voorwaarden, mag ik geld retour eisen?
Hallo,
Vorige week hebben wij bij de webshop BestDeco 6 aluminium foto's besteld. Bij levering bleek dat de panelen erg in formaat wisselden (breedte circa 19.4cm-19.6cm) in plaats van de bestelde 20x20cm. Dit heb ik per mail gemeld bij de webshop en heb aangegeven dat ik mijn geld retour wil omdat niet is voldaan aan de bestelling.
De reactie was dat er geen recht van retour zat op het product vanwege de persoonlijke aard van het product (conform de algemene voorwaarden) en dat de webshop het recht had om de fout te herstellen. Echter in de algemene voorwaarden staat ook dat de maximale afwijking van het product 3mm mag zijn:
- Maatvoering Aluminium,Plexiglas en Forex: De panelen mogen 3mm in zowel de lengte als breedte afwijken. Dit volgens de norm die standaard is in de grafische sector.
De geleverde afmeting was ongeveer 19.4 tot 19.6cm dit is een afwijking groter dan de gemelde 3mm.
Heb ik het recht om de overeenkomt te annuleren en mijn geld terug te eisen? (ik heb namelijk geen vertrouwen dat de prints alsnog juist worden geleverd)
Ik begrijp dat de lijstjes speciaal voor jou op maat gemaakt zijn? In principe heb je dan geen recht op retour. Aan de andere kant, zit er een grotere afwijking dan zij zelf als acceptabel aangeven. Dus wat dat betreft sta je in je recht.
Maar is die paar mm verschil echt zo storend? Ik loop toch al wat jaartjes mee, maar werkelijk nog nooit de meetlat langs lijstjes gelegd.
U heeft geen ge-ijkte meetlint. Het kan dus zijn dat het verschil wel tussen de marges valt. Mocht dat toch niet het geval zijn moet u de verkoper de mogelijkheid geven om het bestelde te leveren. Dat is uw recht. Het ontbinden mag pas nadat de verkoper enkele keren het verkeerde heeft geleverd.
waarschijnlijk speelt er meer bij u dan 'geen vertrouwen'. U heeft iets besteld en dat gaat ook netjes geleverd worden.
Hoe zou u het vinden dat als u een fout(je) maakt dat de andere partij meteen zegt geen vertrouwen in u te hebben? Overal kan eens iets anders gaan dan verwacht.
Dit is inderdaad een hele grote afwijking voor een aluminium product, maar een foutje kan natuurlijk altijd gebeuren...Geef ze eerst de kans om de fout te herstellen....mocht het daarna weer fout gaan (bijv. omdat men de fout zelf niet kan corrigeren) dan pas geld retour claimen.
U wilt gewoon gratis lijstjes, het zou niet gezond zijn als u echt over die 2 a 3 mm valt.
Het meetlint ziet er uit als papier en wijkt op voorhand dus al af.
Ikea meetlintje.
@Carola, wijkt dus nog meer af :-)
" U wilt gewoon gratis lijstjes..." excuses uwerzijds zouden hier op zijn plaats zijn...
Ik zou niet weten waarom, u schrijft zelf dat u uw geld terug wilt, u schrijft nergens dat u dan de foto's retour wilt zenden, dus u wilt gratis lijstjes.
U kunt beter een knap meetlint eisen.
@henson is toch niet de vraagsteller?
Nee, u moet de leverancier de gelegenheid geven het product in het juiste formaat te leveren.
u heeft een overeenkomst gesloten, bij een product dat niet aan de specificaties voldoet moet de leverancier een product aanbieden
dat wel aan de spe ificaties voldoet of anders uw geld terug. U zult dus moeten afwachten op de nieuwe fotos. De oude niet aan de specificaties voldoenende fotos zult u op kosten van de leverancier moeten retourneren.
Vind het echt heel triest dat mensen alles maar nameten, wegen en tellen. Het gaat hier om 2/3 mm en daar wilt u u geld voor terug. Geen gedeelte naar compleet bedrag?. Het is waarschijnlijk met machine gemaakt en meetfoutje is vaak zo gemaakt. Wellicht heeft u een afwijkende liniaal? . Als u echt valt over 2/3 mm is bezoekje psychiater wel op zijn plek. Kunt u praten over u problemen die geen probleem hoeven te zijn.
Enige oplossing die ze zouden kunnen bieden is u deze terug sturen, nieuwe opsturen
excuses zouden op zijn plaats zijn....
@Henson, ga toch weg met je excuses, die ga je hier niet krijgen. Z**kerf!
Wat is er triest aan om te controleren of je hebt gekregen wat je hebt besteld? Vind dit nogal een trieste reactie.
Als je meerdere foto’s besteld van de zelfde afmeting en je ziet dat ze niet gelijke groot zijn zo ik ze ook nameten want dan klopt er iets niet.
T.s. Dient echter de verkoper de kans te geven om het te herstellen en als dat niet kan de foto’s terugsturen en geld terug, normaalste zaak van de wereld.
Wat zou je zelf doen als je onder je auto 4 nieuwe banden laat zetten en ze hebben alle 4 een Andere afmeting, toch triest om dan terug te gaan?
De onderlinge afwijking is dus slechts maximaal 2 mm. Als u de lijstjes niet strak naast elkaar hangt op een lijn valt dat echt niet op.
Wat een vreemde reacties hier..men gaat er maar direct van uit dat u de producten gratis wilt houden...normaliter stuur je het spul toch terug wanneer je je geld retour wilt? En welke webshop stuurt geld retour voordat men de producten terug heeft?
En volgens mij gaat het hier niet om fotolijstjes, maar om op aluminium geprinte foto's....
Het is heel vreemd dat machinaal geproduceerde producten onderling zoveel afwijken, lijkt me eerder dat men de snijmachine telkens anders heeft ingesteld, een tolerantie van 0.5 mm bij metaal wordt normaliter getolereerd, daarboven is het echt fout.....hier is m.i. echt iedere keer handmatig gecorrigeerd en als deze foto's dan in bijv. uitgefreeste meubelpanelen komen ziet het er niet uit! Tenzij handmatig gefreest na een avondje stappen...:-))
Ze vallen toch binnen 5mm afwijking. Probleem opgelost!
(ter informatie het gaat om foto's geprint op een aluminium plaat, geen fotolijst)
De foto's zijn inmiddels retour naar de webshop want ik wil de producten niet gratis, ik wil gewoon goede producten. Echter het gevoel dat was ontstaan door reacties van de webshop en reviews op internet kreeg ik geen goed vertrouwen. Vandaar dat ik graag het geld retour wou hebben zodat ik het product bij een andere webshop kon bestellen.
Wat is het geval. Twee jaar geleden hebben we 9 aluminium foto's besteld bij een andere webwinkel (Deze hangen aan 1 muur 3x3, het idee was om nu deze uit te breiden met 6 foto's naar 5x3). Deze "oude" foto's zijn redelijk maatvast (tussen de 19.9 en 20.1cm) Echter de webshop waar destijds is besteld, leverd dit formaat helaas niet meer. Vandaar dat we op zoek zijn gegaan naar een andere webwinkel. We hebben geprobeerd om de oude en nieuwe foto's door elkaar te hangen, maar het ziet er gewoon niet uit, omdat het verschil van 6mm echt opvalt.
p.s. de centimetermaat is niet geijkt, maar heb deze vanavond nog even gecontroleerd met een geijkt meetinstrument (schuifmaat) en het verschil is minder dan 0.5mm
U moet de webshop inderdaad in de gelegenheid stellen de fout te corrigeren. Pas als dat geen sielaas biedt, kunt u uw geld terugvragen.Voor de toekomst lijkt me raadzaam dat u reviews bekijkt vóór u ergens iets bestelt en niet pas als het mis gaat
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Welke smartfone maakt mooie foto's?
Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer
Klacht online bij fysieke winkel
Ik heb ij een fysieke winkel eern pannenset gekocht omdat de winkel ze niet op voorraad had.
Na ontvangst 1 pan gebruikt en bij deze liet de binnenkant van de bodem los.
De overige pannen {nog} niet durven gebruiken.
Contact, via mail, opgenomen met winkel hoe dit op te lossen.
Zij kregen geen comntact metr de externe leverancier maar hebben mail gezonden.
Hierop kreeg ik
...
Lees meer
Mag corendon dit zomaar doen?
Goedemiddag,
Op 30 april boekten wij een last minute bij Corendon. We kozen een rondreis Spanje, last minute, met vertrekdatum 11 mei. Op 10 en 11 mei was de prijs van deze reis goedkoper: 446 euro pp maar vlucht vanaf Eindhoven. Geen vreemde prijs voor een last minute met 3* hotel (Logies) over 10 dagen, dachten wij. Met de koffers en alle andere extra kosten erbij kwamen we op een bed
...
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer