mostertpot
door mostertpot Jun 29, 2012 om 10:49
Winkels & webshops

Lidl veranderd van taktiek

Wij ervaren de laatste maanden dat Lidl geleidelijk prijzen verhoogd. Cola light meer dan verdubbeld, cashewnoten onbetaalbaar geworden. Ook de kwaliteit gaat achteruit, zoals de kaas, was deze altijd vriendelijk geprijsd en smaakvol, nu is het een soort zacht gele kauwgom geworden, die de naam kaas niet meer verdiend. Met diverse mensen sprak ik hierover en het blijkt dat anderen het ook zo ervaren, maar goed dat is in mijn kennissenkring. Hoe zijn de ervaringen van de forumleden? Blijkt het dat iedereen deze ervaringen deelt, dan kan de Lidl directie eens achter de oren gaan krabben. Maar zolang niemand aan de bel trekt, komen ze er nog mee weg ook.

5933 38 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 29, 2012 om 10:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sinds wanneer is Lidl de enige supermarkt waar je terecht kan?

ve
door verwijderd - Jun 29, 2012 om 11:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Lidl zal z'n redenen wel hebben. Jammer dat de kaas zo veranderd is in kwaliteit. Deste meer om eens op zoek te gaan naar een soortgelijke winkel waar minder op aan te merken is.

ve
door verwijderd - Jun 29, 2012 om 11:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Elke supermarkt heeft in de afgelopen tijd de prijzen van de producten verhoogd. Niet alleen de Lidl. Appie Happie doet dat bijv. met ca. 30 cent en dan een paar weken later stellen ze dat ze de het product in prijs hebben verlaagd met een hoop blabla en reclamecampagne en doen er dan max. 6 cent af.

Vladja

ve
door verwijderd - Jun 29, 2012 om 11:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik verbeter : ....deste meer een reden.... (hoort aan het begin van de tweede regel).

ve
door verwijderd - Jun 29, 2012 om 11:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Winterman alweer zo'n slimme opmerking van u, eentje die volledig beantwoord aan de vraagstelling, ik zou bijna 'topantwoord' aanvinken.
Misschien ook van mijn kant ook zo'n slimme opmerking: er zijn ook andere fora waar u kunt reageren.

ve
door verwijderd - Jun 29, 2012 om 11:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

mostertpot schreef op vrijdag 29 jun 2012, 11:07: Winterman alweer zo'n slimme opmerking van u, eentje die volledig beantwoord aan de vraagstelling, ik zou bijna 'topantwoord' aanvinken.
Misschien ook van mijn kant ook zo'n slimme opmerking: er zijn ook andere fora waar u kunt reageren.

Van hetzelfde. Ieder zijn eigen aard.

ve
door verwijderd - Jun 29, 2012 om 11:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedrijven dienen zich constant aan te passen aan veranderingen. Dat is dus wat Lidl doet. Een bedrijf dat zich niet aanpast overleeft niet. Waarschijnlijk waren de prijzen nog meer gestegen als ze dezelfde kwaliteit waren blijven voeren.

En misschien verkochten ze de kaas vroeger wel tegen of onder kostprijs om klanten binnen te halen. Het gebrek aan versproducten was immer altijd een argument tegen dit soort winkels.

ve
door verwijderd - Jun 29, 2012 om 11:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

mostertpot schreef op vrijdag 29 jun 2012, 11:07: Winterman alweer zo'n slimme opmerking van u, eentje die volledig beantwoord aan de vraagstelling, ik zou bijna 'topantwoord' aanvinken.
Misschien ook van mijn kant ook zo'n slimme opmerking: er zijn ook andere fora waar u kunt reageren.

Zou kunnen, maar wil je me dan jouw geweldige bijdragen ontzeggen?

Je probeert een discussie te staarten en daarvoor zit je dus op de verkeerde plek. Als de Lidl je niet meer bevalt ga je je eens achter de oren krabben en je boodschappen ergens anders doen. Ik ga straks nog wel even naar de Lidl. Kan ik nog iets voor je meenemen?

@ Vladja, het zijn niet alleen de supermarkten. Leveranciers maken de verpakkingen kleiner. Deze kleinere verpakkingen worden dan weer voor dezelfde prijs verkocht.

ve
door verwijderd - Jun 29, 2012 om 11:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

winterman schreef op vrijdag 29 jun 2012, 11:45:
mostertpot schreef op vrijdag 29 jun 2012, 11:07: Winterman alweer zo'n slimme opmerking van u, eentje die volledig beantwoord aan de vraagstelling, ik zou bijna 'topantwoord' aanvinken.
Misschien ook van mijn kant ook zo'n slimme opmerking: er zijn ook andere fora waar u kunt reageren.

Zou kunnen, maar wil je me dan jouw geweldige bijdragen ontzeggen?

Je probeert een discussie te staarten en daarvoor zit je dus op de verkeerde plek. Als de Lidl je niet meer bevalt ga je je eens achter de oren krabben en je boodschappen ergens anders doen. Ik ga straks nog wel even naar de Lidl. Kan ik nog iets voor je meenemen?

@ Vladja, het zijn niet alleen de supermarkten. Leveranciers maken de verpakkingen kleiner. Deze kleinere verpakkingen worden dan weer voor dezelfde prijs verkocht.

Nee, natuurlijk wil ik u mijn geweldige bijdragen niet ontzeggen, overigens dank voor deze erkenning, ik ben er weer helemaal blij mee. Maar nu begrijp ik ook uw verwarring van de fora. U dacht dat dit er eentje was om te discussiëren, nee, dit is niet het discussieforum, maar het 'vraag & beantwoord'forum van Kassa. Geeft niet hoor, vergissen is menselijk. Er was hier dus geen discussie gestaart, maar een vraag gesteld.
Die vraag heeft tot doel om te komen tot een slotsom, waarbij de ondernemer aangesproken kan worden om zijn gedrag eventueel te veranderen. Natuurlijk kan ik naar een andere winkel gaan, maar in mijn ogen is dat de makkelijke weg, de weg van de minste weerstand. Als we allemaal eens wat meer moeite doen, kunnen we ook veranderingen bewerkstelligen. Kassa is daar een goed voorbeeld van. Natuurlijk begrijp ik Lidl wel, ik ben zelf ook ondernemer geweest, en weet ook dat zolang er niemand aan de bel trekt je met heel veel dingen wegkomt en je marge nog prettiger is. Ik trek nu aan de bel in de hoop voor alle Lidlklanten weer een voordeel te behalen.
Dank voor je aanbod om wat voor me mee te brengen, doe maar zo'n fles 10 jarige port, erg goed, nemen we er samen eentje, maar geen Lidl kaas erbij s.v.p.

ve
door verwijderd - Jun 29, 2012 om 11:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik kom nooit bij de Lidl dus kan er eigenlijk niet over oordelen maar zoals al is gezegd zijn prijsstijgingen aan de orde van de dag. Niet alleen bij de Lidl.
En gaat de kwaliteit achteruit ( is puur persoonlijk natuurlijk ) dan haal je dat produkt ergens anders. Ik haal mijn kaas , melk en eieren bij de boer. Kersen haal ik in de bogerd . Nu nog een goede direkte leverancier vinden voor mijn vlees hoewel i8k dat steeds minder eet.

ve
door verwijderd - Jun 29, 2012 om 12:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo mostertpot,

.....U dacht dat dit er eentje was om te discussiëren, nee, dit is niet het discussieforum, maar het 'vraag & beantwoord'forum van Kassa. Geeft niet hoor, vergissen is menselijk. Er was hier dus geen discussie gestart, maar een vraag gesteld. .....

Lijkt me toch echt iets voor Discussies!
Op een concrete Vraag is een Antwoord mogelijk, maar jij vraagt naar "ervaringen': .....Blijkt het dat iedereen deze ervaringen deelt,.....
en die zijn per definitie subjectief.

Met vr.gr.

ve
door verwijderd - Jun 29, 2012 om 12:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

winterman schreef op vrijdag 29 jun 2012, 10:55: Sinds wanneer is Lidl de enige supermarkt waar je terecht kan?

zonnelicht

ve
door verwijderd - Jun 29, 2012 om 12:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

mostertpot schreef op vrijdag 29 jun 2012, 11:07: Winterman alweer zo'n slimme opmerking van u, eentje die volledig beantwoord aan de vraagstelling, ik zou bijna 'topantwoord' aanvinken.
Misschien ook van mijn kant ook zo'n slimme opmerking: er zijn ook andere fora waar u kunt reageren.

kijk in de zoekbalk naar wm ..

ve
door verwijderd - Jun 29, 2012 om 14:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Da's de prijs van het succes van Lidl, Lidl is behoorlijk succesvol in hun prijssegment, daar gaan ze nu de vruchten van plukken. Waarschijnlijk zijn ze nog steeds goedkoper dan veel andere supers, dus uitwijken naar een ander heeft weinig zin. Behalve dan misschien de Aldi.

ve
door verwijderd - Jun 29, 2012 om 15:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

riapauw schreef op vrijdag 29 jun 2012, 14:34: Ik merk ook dat de lidl lang niet meer de goedkopere winkel is zoals een jaar geleden bv. De kaas is veel slechter en duurder, de kauwgom is in 6 mnd. maar liefst 15 ct omhoog gegaan. Ook het fruit en de melkproducten zijn in mijn ogen veel duurder geworden in tegenstelling tot de gemiddelde andere supermarkt.

Rietje

Beste Edrick3 Hierboven zie je hoe de vraag beantwoord kan worden en voldoet mijn vraag nog steeds aan het criterium voor vraag & antwoord. Subjectiviteit bepaalt niet of er een discussie is. Je kunt aan de hand van het antwoord op een vraag wel een discussie starten. Maar dat is hier niet de bedoeling. Dat veel het wel proberen, zegt iets over het vermogen tot lezen en sec te antwoorden. Maar goed je hebt nu een discussie uitgelokt, ik zou zeggen verplaats deze naar een rubriek waar deze thuis hoort.

edrick3 schreef op vrijdag 29 jun 2012, 12:11: Hallo mostertpot,

.....U dacht dat dit er eentje was om te discussiëren, nee, dit is niet het discussieforum, maar het 'vraag & beantwoord'forum van Kassa. Geeft niet hoor, vergissen is menselijk. Er was hier dus geen discussie gestart, maar een vraag gesteld. .....

Lijkt me toch echt iets voor Discussies!
Op een concrete Vraag is een Antwoord mogelijk, maar jij vraagt naar "ervaringen': .....Blijkt het dat iedereen deze ervaringen deelt,.....
en die zijn per definitie subjectief.

Met vr.gr.

ve
door verwijderd - Jun 29, 2012 om 17:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

mostertpot schreef op vrijdag 29 jun 2012, 11:58: U dacht dat dit er eentje was om te discussiëren, nee, dit is niet het discussieforum, maar het 'vraag & beantwoord'forum van Kassa. .

Ah, nu snap ik het. De vraag "Hoe zijn de ervaringen van de forumleden?" is een consumentenvraag omdat je hem aan consumenten stelt. Kunnen ze wel gelijk staarten met het opdoeken van het discussie forum.

Gaat het hier trouwens om oude, belegen of jonge kauwgom en van welk merk?. Dat is wel van belang voor de consumentenvraag.

ve
door verwijderd - Jun 29, 2012 om 18:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik las de topictitel: Lidl verandert van tactiek. Was wel nieuwsgierig wat voor nieuwe tactiek de Lidl had bedacht. Maar nee, blijkt het te gaan om prijsverhogingen! Toch even heel wat anders dan een andere tactiek.

Als je alleen bij de Lidl je boodschappen koopt, is het je natuurlijk ontgaan dat ALLE supermarkten al enige tijd veel prijsverhogingen door voeren.

Uiteindelijk blijft de Lidl dus nog steeds stukken goedkoper dan AH, C1000 enz. enz. enz.

En goed cashewnoten mogen van mij wel wat kosten, die haal ik alleen bij de notenbar.

ve
door verwijderd - Jun 29, 2012 om 18:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

@winterman,

off topic:

.....Gaat het hier trouwens om oude, belegen of jonge kauwgom en van welk merk?. Dat is wel van belang voor de consumentenvraag......

Kijk, die vind ik nu weer wel leuk. ;-)

ve
door verwijderd - Jun 29, 2012 om 18:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit lijkt mij eerder een topic voor bij 'Discussies'!

ve
door verwijderd - Jun 29, 2012 om 18:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

1.korenwolf schreef op vrijdag 29 jun 2012, 18:12: Dit lijkt mij eerder een topic voor bij 'Discussies'!

Heb je helemaal gelijk in!

ve
door verwijderd - Jun 29, 2012 om 18:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik merk ook dat de lidl lang niet meer de goedkopere winkel is zoals een jaar geleden bv. De kaas is veel slechter en duurder, de kauwgom is in 6 mnd. maar liefst 15 ct omhoog gegaan. Ook het fruit en de melkproducten zijn in mijn ogen veel duurder geworden in tegenstelling tot de gemiddelde andere supermarkt.

Rietje

ve
door verwijderd - Jun 29, 2012 om 18:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

@1.korenwolf en carola.83,

Daar is TS het niet mee eens.
Zie mijn reactie van 12.11 uur en de reactie van TS 15.26 uur.

Met vr.gr.

ve
door verwijderd - Jun 29, 2012 om 18:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Blijkbaar hebben te veel mensen te veel tijd en te weinig fantasie; zijn ze niet in staat om een simpel antwoord te geven maar willen ze wel graag worden gehoord. Slechts één persoon gaf echt antwoord op mijn vraag en de rest wil blijkbaar toch wat te zeggen hebben en neuzelen maar een eind weg, als ze maar mogen neuzelen. Kassa, ik hou er mee op. Het forum is zijn doel voorbijgeschoten en is nog slechts een plek om inhoudsloos de verveling te verdrijven. Mij tref je hier niet meer aan.

ve
door verwijderd - Jun 29, 2012 om 18:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

mostertpot schreef op vrijdag 29 jun 2012, 18:29: Blijkbaar hebben te veel mensen te veel tijd en te weinig fantasie; zijn ze niet in staat om een simpel antwoord te geven maar willen ze wel graag worden gehoord. Slechts één persoon gaf echt antwoord op mijn vraag en de rest wil blijkbaar toch wat te zeggen hebben en neuzelen maar een eind weg, als ze maar mogen neuzelen. Kassa, ik hou er mee op. Het forum is zijn doel voorbijgeschoten en is nog slechts een plek om inhoudsloos de verveling te verdrijven. Mij tref je hier niet meer aan.

Je hebt trouwens geen vraag gesteld dus verwacht dan ook geen antwoord in dezen, dan die van Ria die het roerend met je eens was: wat een topantwoord!

ve
door verwijderd - Jun 29, 2012 om 23:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Blijkbaar hebben sommige mensen te veel tijd en te weinig fantasie; zijn ze niet in staat om een simpel bericht in het juiste forum te zetten maar willen ze wel graag worden gehoord.

Slechts één persoon zag dit niet en gaf antwoord op een vraag die geen vraag was, maar bevestiging van een mening wordt natuurlijk zeer gewaardeerd.

Jammer te horen dat jij hier niet meer inhoudsloos je verveling gaat verdrijven.

Het ga je goed.

ve
door verwijderd - Jun 29, 2012 om 23:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

1.korenwolf schreef op vrijdag 29 jun 2012, 18:51:
mostertpot schreef op vrijdag 29 jun 2012, 18:29: Blijkbaar hebben te veel mensen te veel tijd en te weinig fantasie; zijn ze niet in staat om een simpel antwoord te geven maar willen ze wel graag worden gehoord. Slechts één persoon gaf echt antwoord op mijn vraag en de rest wil blijkbaar toch wat te zeggen hebben en neuzelen maar een eind weg, als ze maar mogen neuzelen. Kassa, ik hou er mee op. Het forum is zijn doel voorbijgeschoten en is nog slechts een plek om inhoudsloos de verveling te verdrijven. Mij tref je hier niet meer aan.

Je hebt trouwens geen vraag gesteld dus verwacht dan ook geen antwoord in dezen, dan die van Ria die het roerend met je eens was: wat een topantwoord!

Zou je niet eens de startpost doorlezen? Daar staat toch duidelijk een vraagstelling. (je weet wel, dat stukje met dat vraagteken erachter)

ve
door verwijderd - Jun 30, 2012 om 00:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

timfelix schreef op vrijdag 29 jun 2012, 23:51:
1.korenwolf schreef op vrijdag 29 jun 2012, 18:51:
mostertpot schreef op vrijdag 29 jun 2012, 18:29: Blijkbaar hebben te veel mensen te veel tijd en te weinig fantasie; zijn ze niet in staat om een simpel antwoord te geven maar willen ze wel graag worden gehoord. Slechts één persoon gaf echt antwoord op mijn vraag en de rest wil blijkbaar toch wat te zeggen hebben en neuzelen maar een eind weg, als ze maar mogen neuzelen. Kassa, ik hou er mee op. Het forum is zijn doel voorbijgeschoten en is nog slechts een plek om inhoudsloos de verveling te verdrijven. Mij tref je hier niet meer aan.

Je hebt trouwens geen vraag gesteld dus verwacht dan ook geen antwoord in dezen, dan die van Ria die het roerend met je eens was: wat een topantwoord!

Zou je niet eens de startpost doorlezen? Daar staat toch duidelijk een vraagstelling. (je weet wel, dat stukje met dat vraagteken erachter)

Ja, dit is een vraag edoch niet specifiek om in 'Vraag & beantwoord', een dergelijke vraagstelling: "Hoe zijn de ervaringen van de forumleden?" Hoort mijn inziens thuis bij het forum 'Discussies'!

ve
door verwijderd - Jun 30, 2012 om 00:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wij deden zo,n 80% van onze dagelijkse boodschappen bij de Lidl. De kwaliteit van de producten is goed te noemen voor een vriendelijke prijs. Totdat ook de Lidl de prijsverhogings tactieken door kreeg. Ik ben niet wereld vreemd en weet dat alles duurder aan het worden is. Maar de cola bv is al als boorbeeld gegeven. Deze is in prijs zo,n beetje verdubbeld. Het heeft weinig zin om een waslijst,of eigenlijk boodschappenlijst te plaatsen met de prijsverhogingen welke Lidl heeft gedaan. Maar ze zijn met een hoop producten allang de goedkoopste niet meer. Jammer want ik vind het opzich wel een prettige winkel.

Toch als ik in de praktijk een beetje uitkijk kom ik bij de Dirk meestal toch heel goed en goedkoop uit.

ve
door verwijderd - Jun 30, 2012 om 00:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

ew schreef op zaterdag 30 jun 2012, 00:19: Wij deden zo,n 80% van onze dagelijkse boodschappen bij de Lidl. De kwaliteit van de producten is goed te noemen voor een vriendelijke prijs. Totdat ook de Lidl de prijsverhogings tactieken door kreeg. Ik ben niet wereld vreemd en weet dat alles duurder aan het worden is. Maar de cola bv is al als boorbeeld gegeven. Deze is in prijs zo,n beetje verdubbeld. Het heeft weinig zin om een waslijst,of eigenlijk boodschappenlijst te plaatsen met de prijsverhogingen welke Lidl heeft gedaan. Maar ze zijn met een hoop producten allang de goedkoopste niet meer. Jammer want ik vind het opzich wel een prettige winkel.

Toch als ik in de praktijk een beetje uitkijk kom ik bij de Dirk meestal toch heel goed en goedkoop uit.

Dit is nou met recht een topantwoord!

ve
door verwijderd - Jun 30, 2012 om 02:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wil hier enkel maar 1 ding aan toevoegen. Lidl zit overal in europa en maakt blijkbaar genoeg geld ons van levensbehoeften te voorzien in ieder geval veel goedkoper dan AH en nu Jumbo. Dat cola en de kaas niet meer deugen of duurder worden is een zinloze discussie. Wat je je beter kan afvragen is waarom alle supermarktproducten uit exact dezelfde fabrieken komen en enkel naar behoeven anders verpakt worden. Neem bijvoorbeeld cola. In Nancy staat een fabriek die cola levert aan alle supermarkten en voor alle merken en voor alle verpakkingsvormen.

ve
door verwijderd - Jul 18, 2012 om 14:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

festinger schreef op zaterdag 30 jun 2012, 02:15: Wat je je beter kan afvragen is waarom alle supermarktproducten uit exact dezelfde fabrieken komen en enkel naar behoeven anders verpakt worden. Neem bijvoorbeeld cola. In Nancy staat een fabriek die cola levert aan alle supermarkten en voor alle merken en voor alle verpakkingsvormen.

Tja omdat veel mensen zich graag laten belazeren, die denken als het duur is en er een bekend merk op staat dat het dan beter is!
Neem bijv. de melk, die huismerkmelk is dezelfde als die in de dure campina pakken zit ;-)

ve
door verwijderd - Jul 18, 2012 om 14:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

mostertpot schreef op vrijdag 29 jun 2012, 15:26:
riapauw schreef op vrijdag 29 jun 2012, 14:34: Ik merk ook dat de lidl lang niet meer de goedkopere winkel is zoals een jaar geleden bv. De kaas is veel slechter en duurder, de kauwgom is in 6 mnd. maar liefst 15 ct omhoog gegaan. Ook het fruit en de melkproducten zijn in mijn ogen veel duurder geworden in tegenstelling tot de gemiddelde andere supermarkt.

Rietje

Beste Edrick3 Hierboven zie je hoe de vraag beantwoord kan worden en voldoet mijn vraag nog steeds aan het criterium voor vraag & antwoord. Subjectiviteit bepaalt niet of er een discussie is. Je kunt aan de hand van het antwoord op een vraag wel een discussie starten. Maar dat is hier niet de bedoeling. Dat veel het wel proberen, zegt iets over het vermogen tot lezen en sec te antwoorden. Maar goed je hebt nu een discussie uitgelokt, ik zou zeggen verplaats deze naar een rubriek waar deze thuis hoort.

Haha... Je wilt geen antwoord, je wil je gelijk halen en iemand die je dus gelijk geeft heeft dus het goede antwoord! ;-)
Alleen jammer dat dat antwoord dan niet klopt, zoals alle andere antwoorden hier al bevestigen zijn de prijsstijgingen bij de Lidl hetzelfde als bij alle ander supermarkten!
Dat jij dan net dat stukje kaas niet lekker vindt is jou probleem en heeft dus niks met de Lidl te maken!
Als ik jou was zou ik voortaan lekker bij de AH je boodschappen gaan halen, maar dan moet je niet over een tijdje gaan klagen dat die boodschappen toch wel erg duur zijn daar en dat de AH ook wel dingen heeft die je niet lekker vindt!

ve
door verwijderd - Jul 18, 2012 om 14:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wij doen ook altijd boodschappen bij de Lidl en dat de prijzen iets zijn verhoogd klopt, maar zoals gezegd, de prijzen bij de andere supermarkten zijn nog veel meer verhoogd!
En uw ervaring met de kwaliteit zit vast tussen uw oren, de kwalitiet is nog steeds perfect, zoals uit verschillende Kassa testen wel blijkt.
Ook die van de kaas is nog steeds goed en smaakt dus ook prima, misschien had u net het verkeerde stukje.
Als de kaas echt niet goed is gaat u ermee terug naar de Lidl en krijgt u meteeen een nieuwe!
Nee de Lidl is nog steeds de goedkoopste winkel met de beste kwaliteit en service!

ve
door verwijderd - Sep 10, 2012 om 23:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Lidl maakt reclame met haar goede beoordeling van groente en fruit, maar... mijn ervaring is dat sommig fruit onrijp en keihard (dus oneetbaar) verkocht wordt. Zoals onlangs de "wilde perzikken", keihard en pas na een week eetbaar en pruimen die pas na ruim 3 weken eetbaar waren. Maar toen begonnen ze ook meteen te schimmelen. En natuurlijk kan ik naar een andere supermarkt gaan. Supermarkt Deen is maar 2x zo ver weg en daar heb ik ALTIJD ellende gehad met groente en fruit, dat vaak nog niet eens een dag bewaard kon worden of al rotte in de verpakking. Waarom staat daar geen uiterste verkoopdatum op? Prijsverhogingen vind je overal, maar Appie is uniek in het eerst verhogen van de prijs om even later tenminste "korting" te kunnen geven zonder dat het henzelf ook maar één cent kost. Daar koop je ook een fles "bessensap" die, als je de ingrediënten lijst bekijkt, voor 95 % uit appelsap bestaat....! Of je nu bij de één of bij de ander genept wordt, het enige dat (wellicht) helpt is om deze praktijken bij Kassa aan de grote klok te hangen.

ve
door verwijderd - Sep 11, 2012 om 08:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

festinger schreef op zaterdag 30 jun 2012, 02:15: Wat je je beter kan afvragen is waarom alle supermarktproducten uit exact dezelfde fabrieken komen en enkel naar behoeven anders verpakt worden. Neem bijvoorbeeld cola. In Nancy staat een fabriek die cola levert aan alle supermarkten en voor alle merken en voor alle verpakkingsvormen.

Het is hier al vaker besproken, maar het feit dat iets uit dezelfde fabriek komt zegt niets, maar dan ook werkelijk helemaal niets over de samenstelling van het product. Een fabriek produceert voor hun opdrachtgevers en die opdrachtgevers specificeren het product. Als winkelketen A meer suiker erin wil, dan krijgen ze dat. Als winkelketen B fairtrade grondstoffen wil, krijgen ze dat.

ve
door verwijderd - Sep 11, 2012 om 09:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik kocht altijd redelijk veel bij Lidl toen die nog 5 km ver weg zat. Nu hebben we eindelijk een Lidl in de buurt maar hebben ze de prijzen behoorlijk verhoogd. C1000 is met veel artikelen nu goedkoper, zeker met de eigen merk (basis) artikelen.Dus nu maar weer op naar de C1000. Gelukkig zit die op 1,5 km, dus dat is makkelijk te doen.

ve
door verwijderd - Nov 30, 2012 om 10:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Geachte

Het valt mij steeds meer op dat lidl en aldi steeds duurder worden en sjoemelen met gewichten van fruit , laatst 29-11-2012 kocht ik bij lidl in alfonds diepenbrockhof te Den Haag , een netje sinaasappelen van 2 kg en het woog het in gesloten netje maar het woog 1,75.09 gram 1 sinaasappel minder en verder zag ik dat 1 op de 3 netjes een sinaasappal bevatte die aan het rotten was en dit bobenstaande is niet insenditeel ,dus ik begrijp niet hoe zij aan die eerste prijs van groente en fruit komen zoals in de tv spotjes te zien was maar ook worden aldi en lidl snel duurder en is de concurrent ah en noem ze allenmaar op vaak goedkoper , maar erger nog las ik in een bericht van de vele op het net dat aldi en lidl israil steunen in de strijd tegen palestina zie deze link [www.maroc.nl] nou ik weet niet of u aan een polik conflict wil meewerken , ik in ieder geval niet

Het wordt eens tijd dat we deze arrogante niet telefonisch bereikbaar zakenvullende supers confronteren met een koopstaking en dan wel solidair zijn z.n allen , dan pas heeft het effect en sta je sterk ander wordt je gewoon uitgelachen , probeer ze zelf maar eens te confronteren met bovenstaande veel succes en aspro bruis toegewenst , want dit gaat te ver

Groeten ,
Piet

ve
door verwijderd - Nov 30, 2012 om 14:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is toch wat he Piet, het zou niet moeten mogen. Goed van je dat je alles naweegt, heb je in de winkel gevraagd hoe dit alles maar kan? Of heb je thuis gewogen?