Li
door Limara Jan 22, 2021 om 18:25
Winkels & webshops

Mag concept onbeperkt wijzigen ?

Ik ben in november 2019 ingegaan op een " Super Deal" i.v.m. definitef ontharen waar ze aangeven dat je een bedrag éénmalig dient te betalen en dan een onbeperkt aantal behandeling krijgt. Ik ben deze super deal aangegaan voor mijn bikinilijn, onderbenen en oksels.
Ik was 5 keer gegaan en toen sloeg corona in en was er sprake van een lockdown. Daarna toen het weer allemaal kon ben ik (kosteloos) verder gegaan met mijn sessies. Nu is het weer al een tijdje lockdown en kreeg vanmorgen een e-mailtje dat ze vanwege Covid het moeilijk hebben en dat als ze weer open gaan ik per sessie 15 euro dien bij te betalen. Ze gaan de behandeling dan wel verder zetten met gel waarbij ze aangeven dat je dan minder sessies nodig hebt om haarvrij te zijn.
Mag een bedrijf van de ene op de andere dag van concept wijzigen?

725 5 Rapporteer

Topantwoord

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 22, 2021 om 18:34
16888 Antwoorden / 202 Vragen

Neen. Dat betekent eednzijdig aanpassen van een overeenkomst of nog anders gezegd in gebrerke blijven inzalke naleven van d overeenkomst.
Ik kan mij een en ander op zich, gelet op de situatie wel voorstellen maar u heeft nu de mogelijkheid om uw overeenkomst per onmiddelijk de beëindigen. Zie deze info: /een-overeenkomst-wordt-niet-nagekomen-dit-kunt-u-doen/

P
s.U kunt evenbtueel dit voorbeeldbrief-ontbinden-overeenkomst/ benutten.
En let wel op de mogelijkiheid dat beeindigen en als dat er meer doen ook het einde van dit bedrijf kan betekeken (door de Covid-19 situatie)

panter22
door panter22 Jan 23, 2021 om 08:49
6599 Antwoorden / Vragen

Ze kan te allen tijde de overeenkomst beeindigen.
Ze heeft alle behandelingen al betaald en kan er mee stoppen wanneer ze wil.

tenormin
door tenormin - Jan 22, 2021 om 19:09
16872 Antwoorden / 108 Vragen

Voor mij mag Super Deal wel wijzigen. Enig idee hoeveel verlies er wordt geleden in iedere branche? Het is trouwens geen mega bedrag en ik zou alleen al uit sympathie die bijdrage van €15,00 geven. Toen de kappers weer open mochten: mijn kapper rekende niets extra's maar: ze kregen wel veel meer tip. Kon ook helaas maar 1 keer er naar toe, dus afwachten of, als ze weer open mogen, ze nog bestaan.

panter22
door panter22 - Jan 22, 2021 om 19:17
6599 Antwoorden / Vragen

Kijk eens in de algemene voorwaarden. Daarin kan staan dat zij het recht hebben de voorwaarden te allen tijde te wijzigen.
Maar wat wil je zelf? Stoppen of op de door hen voorgestelde wijze doorgaan.

gerbera
door gerbera - Jan 22, 2021 om 22:20
7388 Antwoorden / 14 Vragen

De vraag is hoe e.e.a. is aangegeven, is dat bv door een tarievenlijst dan mag dat gewoon aangepast worden. Heeft u het, persoonlijk, op papier staan, dus een overenkomst, dat voor u de behandling voor een eenmalig bedrag onbeperkt is, dan mag dat niet.In het laatste geval is er dan mogeljk sprake van eenzijdig wijzigen. Maar ook dat is weer afhankelijk van wat er in de voorwaarden is ogenomen. Dus voordat u de juridsche kant op gaat lees die dan eerst.

panter22
door panter22 - Jan 23, 2021 om 08:41
6599 Antwoorden / Vragen

Wat heb je voor die Supel deal betaald? Ik zie online prijzen van €100 tot €2000.
En hoe lang kun je onbeperkt doorgaan als je al 2 jaar bezig bent.