Meubels niet geleverd
Meubels worden maar niet geleverd.
In juni meubels besteld bij Rofra home achteraf gezien de recenties erg stom dat ik daar meubels heb besteld. De meubels zouden met 12 weken geleverd worden . 24 december zouden ze de meubels leveren omdat ik niks meer hoorde ben ik gaan bellen om te vragen hoe laat ze zouden komen. Ik kreeg toen te horen dat ze niet gingen leveren en ze wisten niet waar dit aan lag. Na een aantal malen bellen is me.er een leentafel met stoelen geleverd en mijn spullen zouden in week 6 geleverd worden. Ik krijg gister eern mail dat de leverdatum wederom is uitgesteld naar week 9. Ik ben hier nu klaar.mee en heb dit ook van te voren al gemeld aan ze in een mail dat als zij mijn spullen niet leveren in week 6 dat ik dan de koop ontbind. Ik heb gister dan ook een brief aangetekend verstuurd dat ik de koop ontbind omdat ik al 7 maanden op meubels wacht. Ik wil me aanbetaling terug van 600 euro. Kunnen jullie advies geven of ik in me recht sta?
Topantwoord
Het lijkt mij een kwestie van ingebreke stellen resp. annuleren aankoop overeenkomst. Zie o.a. de info van de Geschillencommissie https://www.degeschillencommissie.nl/uitspraken/consument-wil-door-te-late-levering-bestelling-annuleren/ en u kunt op basis van deze info: https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ .
U heeft zelf ook al een brief gezonden gebaseerd op https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ wegens te late levering maar mogelijk had u daar dan wel in moeten stellen dat u thans binnen 14 dagen levering wenst en zo niet u de aankoopovereenkomst als ontbonden beschouwt .Zie daarvoor deze info: https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/rechten-bij-aankoop/levertijd-bestelling . Indien u dat niet heeft gedfaan, zend er dan (voor alle zekerheid) een brief achteraan waarin u de 14 dagen levertid vordert .... en zo niet. (Met ook 'onder voorbehoud van alle rechtyen')
Aanvullend: (indien dit niet geheel benut is in uw brief) https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ontbinden-overeenkomst/ Uiteraard kunt u ook eerst even de reactie van Rofra afwachten. U kunt ook dit benutten: https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/rofra-home-meubelzaken/details?companyId=2e1aaea9-d461-4570-bfe3-35f6d42c9f10
Dank je wel!
U heeft inderdaad recht op de meubels of op terugbetaling. Rofra is helaas niet aangesloten bij CBW. (https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/gemist/item/rofra-home/).
Met rechtsbijstand dreigen (ook al heeft u dat misschien niet) kan ook helpen.
Dank je wel!
5. Aflevering en leveringstermijn 5.1 Producten worden na pas na betaling door Rofra Project B.V. verzonden aan het door u opgegeven adres in het bestelformulier. 5.2 De door Rofra Project B.V. opgegeven levertijden gelden als nadrukkelijke indicatie, maar zullen nimmer kunnen worden beschouwd als fatale levertermijn, tenzij uitdrukkelijk anders schriftelijk is overeengekomen. Bij (niet) tijdige levering dient Rofra Project B.V. derhalve schriftelijk in gebreke te worden gesteld, waarna een redelijke termijn zal gelden voor nakoming. 5.3 De door Rofra Project B.V. opgegeven levertijden gaan in op het moment dat de bestelling per e-mail is bevestigd door een van haar daartoe bevoegde medewerkers van de klantenservice
https://www.rofrahome.nl/voorwaarden_en_garantie.
Je kunt op dit moment niet anders doen dan het antwoord van Rofra afwachten.
Heb je een ingebrekestelling gestuurd?
Voorbeeld:
https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling
Ja heb genoeg gewacht en de meubels zijn eind juni vorig jaar besteld. Genoeg is genoeg dus vind dat ik in me recht sta.
Als Rofra er anders over denkt, zul je naar de rechter moeten.
JA, u staat in uw recht. Rofra levert wanprestatie. Of u uw recht kunt krijgen, tja, wellicht moet u naar de rechter. Of misschien is Rofra bij een branche vereniging aangesloten waar u het kunt proberen met een klacht. En gewoon lekker veel negatieve referenties geven waar u maar kunt!
Dank je wel!
Wat in de voorwaarden staat "nimmer fatale levertermijn" is maar betrekkelijk. Als Rofra u vertelt of schrijft dat er geleverd wordt na een bepaalde termijn is dat gewoon een afspraak waar Rofra voor verantwoordelijk is.
Als Rofra niet op tijd kan leveren en dat niet tijdig aangeeft is een ingebrekestelling de consequentie voor Rofra.
Er is een limit aan het wachten op spullen die je besteld. Het kan toch niet zo zijn dat men maanden/jaren gaat lopen wachten op zijn / haar bestelling omdat levertijd eindeloos wordt uitgesteld?
Ja uw mag het af bestellen plus aanbetaling terug uw heeft ze kansen genoeg gegeven
Dan moeten de leentafel en stoelen terug en zitten ze op de grond. Moeten ze bij een andere winkel wachten op delevering. Tenzij ze de spullen bij een andere winkel uit voorraad mee kunnen nemen.
Die leentafel mogen ze ophalen en zit dan maar met me bord op schoot!
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Oude stroom meter verplicht vervangen ?
Ik heb een oude elektrischiteitsmeter die volgens Liander vervangen moet worden omdat hij niet meer zou voldoen aan de wettelijke eisen ivm met onnauwkeurigheid.
De meter heeft mij nog nooit in d steek gelaten en werkt perfect , met de zonnepanelen op dak draait hij vrolijk achteruit tot grootgenoegen van ons.
maar met de nieuwe "betere" slimme meter zal ik straks verplicht worden om gel
...
Lees meer
Glasvezel voor de prijs van een auto!!
Offerte aangevraagd voor aanleg van glasvezel in woning. Kost maar liefst €10.664,00 Is hier iets aan te doen? Lees meer
Krimpflatie
Hr.- mevr. Hoogvliet Wij doen altijd onze boodschappen Bij Hoogvliet in Houten wat mij al een tijd opviel dat de eieren kleiner werden krimpflatie, ik koop altijd de L qua grootte zitten ze tussen de M en de S geen verschil ik heb ze thuis nagewogen als ik in de winkel ga kijken in de dozen L zie ik qua grootte ook geen verschil. [edit-red.] Eieren zijn verkrijgbaar in vier gewichtsklassen ... Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer