I
door I 1976 Jan 25, 2022 om 16:26
Winkels & webshops

Meubels niet geleverd

Meubels worden maar niet geleverd.

In juni meubels besteld bij Rofra home achteraf gezien de recenties erg stom dat ik daar meubels heb besteld.  De meubels zouden met 12 weken  geleverd worden . 24 december zouden ze de meubels leveren omdat ik niks meer hoorde ben ik gaan bellen om te vragen hoe laat ze zouden komen. Ik kreeg toen te horen dat ze niet gingen leveren en ze wisten niet waar dit aan lag. Na een aantal malen bellen is me.er een leentafel met stoelen geleverd en mijn spullen zouden in week 6 geleverd worden.  Ik krijg gister eern mail dat de leverdatum wederom is uitgesteld naar week 9. Ik ben hier nu klaar.mee en heb dit ook van te voren al gemeld aan ze in een mail dat als zij mijn spullen niet leveren in week 6 dat ik dan de koop ontbind. Ik heb gister dan ook een brief aangetekend verstuurd dat ik de koop ontbind omdat ik al 7 maanden op meubels wacht.  Ik wil me aanbetaling terug van 600 euro. Kunnen jullie advies geven of ik in me recht sta?

5802 7 Rapporteer

Topantwoord

Ja
door JannieBoe - Jan 25, 2022 om 16:27
124 Antwoorden / Vragen

Als u gisteren een aangetekende brief verstuurd heeft zou ik dat antwoord even afwachten.
Hier is wat info van de Consumentenbond waar u misschien wat aan heeft.
Succes.

I
door I 1976 Jan 28, 2022 om 22:43
Antwoorden / 1 Vragen

Dank je wel!

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 25, 2022 om 16:43
16879 Antwoorden / 202 Vragen

Het lijkt mij een kwestie van ingebreke stellen resp. annuleren aankoop overeenkomst. Zie o.a. de info van de Geschillencommissie https://www.degeschillencommissie.nl/uitspraken/consument-wil-door-te-late-levering-bestelling-annuleren/  en u kunt op basis van deze info: https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ .

U heeft zelf ook al een brief gezonden gebaseerd op https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ wegens te late levering maar mogelijk had u daar dan wel in moeten stellen dat u thans binnen 14 dagen levering wenst en zo niet u de aankoopovereenkomst als ontbonden beschouwt .Zie daarvoor deze info: https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/rechten-bij-aankoop/levertijd-bestelling . Indien u dat niet heeft gedfaan, zend er dan (voor alle zekerheid) een brief achteraan waarin u de 14 dagen levertid vordert .... en zo niet. (Met ook 'onder voorbehoud van alle rechtyen')

Aanvullend: (indien dit niet geheel benut is in uw brief) https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ontbinden-overeenkomst/  Uiteraard kunt u ook eerst even de reactie van Rofra afwachten.  U kunt ook dit benutten: https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/rofra-home-meubelzaken/details?companyId=2e1aaea9-d461-4570-bfe3-35f6d42c9f10

I
door I 1976 Jan 28, 2022 om 22:43
Antwoorden / 1 Vragen

Dank je wel!

pe
door pebk - Jan 25, 2022 om 16:55
581 Antwoorden / 0 Vragen

U heeft inderdaad recht op de meubels of op terugbetaling. Rofra is helaas niet aangesloten bij CBW. (https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/gemist/item/rofra-home/).

Met rechtsbijstand dreigen (ook al heeft u dat misschien niet) kan ook helpen.

I
door I 1976 Jan 28, 2022 om 22:43
Antwoorden / 1 Vragen

Dank je wel!

panter22
door panter22 - Jan 25, 2022 om 17:14
6599 Antwoorden / Vragen

5. Aflevering en leveringstermijn 5.1 Producten worden na pas na betaling door Rofra Project B.V. verzonden aan het door u opgegeven adres in het bestelformulier. 5.2 De door Rofra Project B.V. opgegeven levertijden gelden als nadrukkelijke indicatie, maar zullen nimmer kunnen worden beschouwd als fatale levertermijn, tenzij uitdrukkelijk anders schriftelijk is overeengekomen. Bij (niet) tijdige levering dient Rofra Project B.V. derhalve schriftelijk in gebreke te worden gesteld, waarna een redelijke termijn zal gelden voor nakoming. 5.3 De door Rofra Project B.V. opgegeven levertijden gaan in op het moment dat de bestelling per e-mail is bevestigd door een van haar daartoe bevoegde medewerkers van de klantenservice
https://www.rofrahome.nl/voorwaarden_en_garantie.

Je kunt op dit moment niet anders doen dan het antwoord van Rofra afwachten.
Heb je een ingebrekestelling gestuurd?
Voorbeeld:
https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling

I
door I 1976 Jan 28, 2022 om 22:40
Antwoorden / 1 Vragen

Ja heb genoeg gewacht en de meubels zijn eind juni vorig jaar besteld. Genoeg is genoeg dus vind dat ik in me recht sta.

panter22
door panter22 Jan 29, 2022 om 09:14
6599 Antwoorden / Vragen

Als Rofra er anders over denkt, zul je naar de rechter moeten.

mo
door mof - Jan 26, 2022 om 12:06
3619 Antwoorden / 3 Vragen

JA, u staat in uw recht. Rofra levert wanprestatie. Of u uw recht kunt krijgen, tja, wellicht moet u naar de rechter. Of misschien is Rofra bij een branche vereniging aangesloten waar u het kunt proberen met een klacht. En gewoon lekker veel negatieve referenties geven waar u maar kunt!

I
door I 1976 Jan 28, 2022 om 22:44
Antwoorden / 1 Vragen

Dank je wel!

mo
door mof - Jan 26, 2022 om 12:08
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Wat in de voorwaarden staat "nimmer fatale levertermijn" is maar betrekkelijk. Als Rofra u vertelt of schrijft dat er geleverd wordt na een bepaalde termijn is dat gewoon een afspraak waar Rofra voor verantwoordelijk is.
Als Rofra niet op tijd kan leveren en dat niet tijdig aangeeft is een ingebrekestelling de consequentie voor Rofra.

I
door I 1976 Jan 28, 2022 om 22:46
Antwoorden / 1 Vragen

Er is een limit aan het wachten op spullen die je besteld. Het kan toch niet zo zijn dat men maanden/jaren gaat lopen wachten op zijn / haar bestelling omdat levertijd eindeloos wordt uitgesteld?

theresehenk
door theresehenk - Jan 26, 2022 om 12:10
4 Antwoorden / 2 Vragen

Ja uw mag het af bestellen plus aanbetaling terug uw heeft ze kansen genoeg gegeven

panter22
door panter22 Jan 26, 2022 om 14:12
6599 Antwoorden / Vragen

Dan moeten de leentafel en stoelen terug en zitten ze op de grond. Moeten ze bij een andere winkel wachten op delevering. Tenzij ze de spullen bij een andere winkel uit voorraad mee kunnen nemen.

I
door I 1976 Jan 28, 2022 om 22:42
Antwoorden / 1 Vragen

Die leentafel mogen ze ophalen en zit dan maar met me bord op schoot!