Misleiding bij de lidl?
Ik wilde vandaag half om half gehakt halen bij de lokale lidl omdat die volgens de reclame folder en de app in de aanbieding is, kom ik bij het schap en zie het oranje stickertje hangen voor de aanbieding. Echter kijk ik nog eens goed naar de pakken die er liggen en dan blijkt het niet de aanbiedingspakken te zijn maar mager rundergehakt met ook nog eens een ander gewicht waarvoor je gewoon de volle prijs moet betalen bij de kassa. Mag zoiets?
Daarnaast gebruikt de lidl hier ook oranje stickers bij producten die helemaal niet in de aanbieding zijn maar een gewone reguliere prijs hebben. Dit ruikt volgens mij naar de consument doelbewust misleiden.
Zou het niet kunnen dat de inpakker zich heeft vergist. IOf wat ook veel voorkomt dat een klant het op de vberkeerde plaatst terug legt.
Waar komt het wantrouwen tegen alles tegenwoordig toch vandaan. In plaatst van kijken of het niet gewoon een menselijke fout is wordt er direct van het slechte uitgegaan. De mensheid wordt er niet leuker op.
Wellicht dat een hoop mensen hun eigen gedrag projecteren op anderen? Zoals de waard is....
Mijn echtgenote werkt bij een discounter. Haar ervaring met klanten wordt steeds negatiever en extremer. Ze komt af en toe met verhalen thuis waarvan je echt denkt dat kan gewoon haast niet gebeurd zijn.
Waarom dan niet informeren waar het product van de aanbieding dan is?
Verder is het inderdaad ergelijk dat supermarkten out of stock verhullen door er maar snel wat anders neer te leggen maar dat gebeurt overal en het is geen beleid maar personeel dat dit doet, al dan niet met goedkeuring van de lokale manager.
Dat wantrouwen komt omdat er gewoon te veel mis gaat. En als een vuller verkeerde plakkertjes plakt is de filiaalchef verantwoordelijk, dat moet niet op de klant afgeschoven worden. Overigens, uit eigen werkervaring; dit is nog maar een heel klein topje van de ijsberg wat er in de supermarkten bewust niet goed gaat en in 9 van 10 gevallen, heel toevallig, altijd in het nadeel van de klant. Deze opmerking van een klant over het gehakt kan terecht zijn, er wordt mee geknoeid.
Welnee, het is gewoon zeikerig gedrag. Als er iets niet goed is loop je gewoon even naar een medewerker en in de meeste gevallen kan het dan gewoon opgelost worden. We moeten gewoon eens af van dat hufterige claim- en klaagcultuurtje en gewoon weer eens gaan praten met elkaar i.pv. het meteen op internet te gooien.
Alleen mensen die zelf nooit fouten maken hebben recht van spreken. Niemand dus.
En waarom gaat er zoveel mis? In de supermarkten branche hebben ze extreem weinig marge op de inkoop. Er moetdus op een andere manier bespaard worden om toch een behoorlijk rendement te halen. Dit wordt o.a. gedaan op het personeel. Zo min mogelijk personeel en voor de eenvoudige werkzaamheden als pakken zo goedkoop mogelijk personeel zeg scholieren en studenten. Dat deze alleenmaar kjken wanneer hun shift voorbj is en niet of ze alles wel op de juiste plek pakken wordt dan minder naar gekeken.
Dat er bewust fouten worden gemaakt is gewoon onzin.
Ik neem aan dat het half om half gehakt naast het rundergehakt ligt. Ik ga gelijk mee met de gedachte van @juliomariner: mensen pakken alles met hun tengels, eerst om te kijken en om het vervolgens ergens anders weer terug te leggen. Waarom zou de Lidl in vredesnaam oranje stickers plakken op spullen die niet in de aanbieding zijn? Alweer, klanten kunnen ook rare fratsen uithalen hoor, voor de lol stickers ergens afpulken en elders weer plakken. Zeker nu er in bijna elke Super minder personeel op de vloer aanwezig is.
Hoe reageerde de filiaalchef toen u hem dit voorlegde?
Ik neem aan dat u hem dit eerst vraagt vóór u een topic opent.
Natuurlijk niet. Het is toch veel makkelijker om anoniem op internet te klagen i.p.v. het gewoon als mensen onderling op te lossen.
Tegenwoordig wel, lijkt het soms
Je kan natuurlijk zo denken dat de Lidl crimineel is maar weet je personeel wordt ook vaak niet goed bijgepraat over aanbiedingen. Vragen aan een medewerker kan al veel oplossen en voor je kijken hoe het daadwerkelijk de reclames zijn. Bij de Plus ook vaak meegemaakt niet goed aangegeven even vragen en ze zoeken het netjes uit. Hier deze informatie zo posten kunnen vrijwilligers weinig mee. Wat voor advies wil je? Wat ik zeg winkelmedewerkers zijn echt positief behulpzaam ook bij de Lidl en willen echt met jou de reclames uitzoeken en wat niet.
De half om half gehakt is inderdaad in de aanbieding maar alleen voor die klanten die van de Lidl plus kortingen gebruik maken wat dat moge zijn weet ik zo niet maar voor klanten zonder die plus korting geldt de aanbieding weer niet.
Producten die voorzien zijn van een oranje sticker zijn of ooit in de aanbieding geweest of lopen tegen de uiterste houdbaarheids datum aan en die korting wordt pas bij het afrekenen van de prijs in mindering gebracht.
Voor aanbiedingen wordt een oranje sticker op de plaats van het schap gehangen maar er zijn grapjassen genoeg die dat kaartje verhangen in de hoop mager runder gehakt voor die van half om half gehakt af te rekenen.
Lidle plus .... zo al een bron van grote ergenis. Niet een ieder beschikt of kan beschikking hebben over een telefoon. Heb er dan ook een gruwelijke hekel aan om bij de kassa te komen en niet kan beschikken over de voordeel aanbiedingen. Als je dingen aanschaft kijk dan altijd naar de prijs en gewicht. Vaak is de zoals boven vermeld gehakt in de aanbieding en als je op gewicht omrekend kom je op dezelfde prijs uit. Ook opgevallen dat er veel witte vet inzit wat niet afkomstig is van het rund.
Mensen die de 'korting' genieten via de app betalen er in feite voor met hun privacy. Het staat duidelijk aangegeven bij de producten, welke en onder welke voorwaarden de korting is.
Wat een onzin dat ze een ander vet in rundergehakt doen. Heeft u ook maar enig bewijs om uw onzin bewering te bewijzen?
Trouwens in 2022 had 88% van de Nederlanders een smartfone. Moeten we dan echt nog rekeininghouden met een kleine groep achterblijvers? Naar mijn mening niet, het is een bewste keeuze om geen smartfone te hebben. De consequentie is dus dat je niet meer overal aan mee kunt doen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Delta kabel wil niet opleveren terwijl buren al maanden Delta hebben
Gechte,
2,5 jaar geleden is de kogel door de kerk en krijgen we Delta Kabel in Vianen. Na de nodige hobbels is onze wijk een paar maanden geleden opgeleverd.
Nu was er bij de oplevering van mijn adres iets fout gegaan, geen licht in de kabel of zo iets, maar daar is een monteur voor langs geweest. En boel (Volgens Circet) netjes afgemeld op 22 juli.
Afijn een week
...
Lees meer
BKR registratie
Hi!
Mijn vader heeft een BKR registratie lopend, met een bedrag van 0 euro. Een codering A2 staat hierbij. Dit vinden wij best wel gek. Aangezien het een schuld uit 2008 zou betreffen. In de tussentijd heeft hij onder bewind gestaan en in de WSNP gezeten. Een eventuele schuldenlijst kan ik opvragen bij de bewindvoerder aangezien zij claimen gegevens 7 jaar te bewaren.
Echte
...
Lees meer
Klacht over Ista
Ik heb een klacht over Ista. Het gaat om de eindafrekening. Ik heb 2 appartementen in dezelfde flat. Het zijn allebei 1 persoonshuishoudens en overdag aan het werk. De ene huurder betaalt een voorschot van 80 euro en krijgt nog 57 euro terug. De andere huurder betaalt een voorschot van 140 euro en moet......941 euro bij betalen. Hier klopt iets niet.
Ista geeft als antwoord: De meters liegen
...
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer