ev
door evlaardingerbroek Jul 3, 2020 om 10:42
Winkels & webshops

Ook opgelicht door MODETALENTE?

Dit Chinese bedrijf doet zich voor als Duits. Mooie kleding OP DE SITE maar in werkelijkheid krijg je rotzooi toegestuurd die niet overeenkomt met de foto. Levering duurde inmiddels ruim 3 maanden. En nog heb ik niet alles binnen. Zij hebben hun geld wel binnen.
Wie is er net als ik ingetuind? Wat is jouw ervaring?

34960 18 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jul 3, 2020 om 10:48
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Wie is er net als ik ingetuind? Wat is jouw ervaring?
Ik niet, want ik koop niet op dubieuze sites.
Maar zoals jij zijn er velen die zich laten verblinden door lage prijzen.
Als iets te mooi is om waar te zijn .....
Dure les.
Ter info: https://www.vraaghetdepolitie.nl/misdaad-en-geweld/hoe-weet-je-of-je-bij-een-betrouwbare-webshop-koopt.html

Je
door Jessica P Mom May 27, 2021 om 18:05
1 Antwoorden / Vragen

Nou ik ben niet v gisteren. En er was niks dubieuze aan. Alleen als je het om wat voor reden ook terug wilt sturen kom je erachter. Dus....

tijger1
door tijger1 - Jul 3, 2020 om 10:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u de reviews had gelezen, had u daar niets gekocht.

Je
door Jessica P Mom May 27, 2021 om 18:06
1 Antwoorden / Vragen

Pffff als ik van alles wat ik koop de review moet lezen kom ik niet aan mijn werk toe Hahahah

Donuts
door Donuts - Jul 3, 2020 om 10:52
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Geen ervaring met dropshippers, daar koop ik nooit. Wat u besteld heeft, komt uit China vandaar de lange levertijd. Op AliExpress wordt zeer waarschijnlijk dezelfde kleding aangeboden voor een fractie van de prijs die u er voor heeft betaald.

marita5
door marita5 - Jul 3, 2020 om 11:04
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo EVlaadingerbroek ,

Beter controleren vooraf i.pv. achteraf

De algemene voorwaarden zijn onderworpen aan de Engelse wetgeving .
E-mailadres : bokereccehomo@gmail.com !!!

Belastingaangifte:

In de meeste landen hoeven onze klanten geen invoerrechten, invoerrechten of omzetbelasting (omzetbelasting) te betalen. In sommige beperkte landen (vooral sommige Europese landen, zoals Duitsland, Italië, het VK en Canada, enz.), Moeten de rechten of btw mogelijk worden geïnd volgens de voorschriften in uw land.

Wie is er net als ik ingetuind?

Het barst van de klachten op internet . ,

https://www.noordhollandsdagblad.nl/cnt/dmf20200519_69372545/duitse-nepshop-vernietigt-pakket-van-haarlemse-helen-de-zaaijer?utm_source=google&utm_medium=organic

https://nl.trustpilot.com/review/modetalente.com

https://www.klacht.nl/modetalente/

https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/modetalente-/details?companyId=6c5c40e8-2f67-4c19-a4c1-4f8fc7347f48

https://www.verantwoordkiezen.nl/modetalente-betrouwbaar/

https://nl-nl.facebook.com/pg/Modetalente-233256667591797/reviews/

Controleren of een site betrouwbaar is ,

https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/checklist-veilig-online-winkelen

https://www.consumentenbond.nl/online-kopen

aurora1
door aurora1 - Jul 3, 2020 om 12:37
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik niet. Als ik kleding of schoeisel koop doe ik dat bij stenen winkels in mijn woonplaats. Boter bij de vis dus, en goed voor de economie en werkgelegenheid hier.

Bij dubieuze webwinkels niet kopen, eerst informatie over die winkels inwinnen. En wat heeft u aan de ervaringen van anderen, volkomen onbekenden, voor uw eigen onhandigheid? Erin getuind? Bedoelt u niet willens en wetens besteld?

mr
door mrmoto - Jul 3, 2020 om 14:19
167 Antwoorden / 4 Vragen

geef eens een foto van de aanbieding in china en een foto van wat je heb ontvangen .

He
door HestervdB - Aug 22, 2020 om 10:47
1 Antwoorden / Vragen

Ja, een half jaar geleden heb ik er ook besteld en voelde me opgelicht. Ik zie hier een paar mensen zeggen dat het je eigen domme schuld is. Dat is wel heel hard. Veel mensen voelen zich al beschaamd en belazerd. Niet nodig om dat er nog eens in te wrijven. Er stonden ook veel goede revieuws (waarschijnlijk ook veel nep-accounts). Maar het bedrijf is heel listig. Ik kreeg wel een ontvangstbevestiging. Een tussentijds berichtje dat het langer ging duren (nu gebruiken ze Covid als excuus) en er kwam één artikel (slechte kwaliteit, niet lijkend of de afbeelding). En een aanbod van een korting. Dus je wordt aan het lijntje gehouden. De link van de politie die genoemd wordt: ik heb het websiteadres ingevoerd en daar kwam niet naar voren dat Modetalente een malafide bedrijf is. Lichtpuntje: ik kreeg destijds een deel van mijn geld terug via Paypall (minus verzendkosten). Via Trustpilot werd mijn negatieve recentie geweigerd (iets met richtlijnen?), dus die waarschuwing voor anderen kwam niet door.
Dus laten we eerder mensen motiveren om wel zich te melden en hopen dat ze het er niet maar bij laten zitten uit schaamte of het gevoel dat het toch geen zin heeft om geld terug te vragen. Dat heeft het namelijk wel.

gerbera
door gerbera Aug 22, 2020 om 12:22
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Wat mij opvalt is dat als ik "modetalente"intoets bij google ik alleen maar slechte recenties lees en toch wordt daar besteld? Advertentie staat zeker in "feestboek" en juist daar zitten de meest malafide zolderkamer verkopers die alles vanuit China laten komen en ook nog tegen prijzen die 2 tot 3 keer zo hoog zijn als de normale prijs. Kan maar 1 advies geven, bestel nooit via Feestboek, want daar betalen de meeste verkopers hun "feesten"van.

ne
door neodutchio Aug 22, 2020 om 12:53
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Waarom is het voorhouden van een spiegel hard? Het bedrijf is helder met zijn adresgegevens:

Adresse:

HYSAN AVENUE CAUSEWAY BAY FLAT/RM 1907, 20/F, LEE GARDEN ONE HongKong

Dat u aan de andere kant van de wereld gaat bestellen, dan gaat dat geheel op eigen verantwoordelijkheid. Dat u een gedeelte van het geld hebt terug gekregen is heel netjes te noemen, maar via een CC wordt dit al steeds lastiger. Als je namelijk al kan ruiken dat de site niet is wat het lijkt, zo dus ook hier, dan valt dat onder eigen verantwoordelijkheid.

V_
door V_22 - Feb 16, 2021 om 07:58
1 Antwoorden / Vragen

Yea, ook mijn pakketje is nooit gearriveerd!

ne
door neodutchio Feb 16, 2021 om 08:28
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Goh.

mi
door miennaamishaaz - Feb 18, 2021 om 23:36
725 Antwoorden / 1 Vragen

Klik op de volgende link:
Opgelicht van avatros heeft nu een programma wat mensen helpt die slachtoffer zijn van oplichting.
https://opgelicht.avrotros.nl/uitzending/gemist/item/opgelicht-hulp-online-ellie-lust-biedt-hulp-op-het-gebied-van-online-oplichting/

diumenge
door diumenge Feb 19, 2021 om 00:03
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dan maar liever opgelicht...

marianmegens
door marianmegens - Feb 19, 2021 om 13:05
19 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik ben er ingetuind bij Modetalente.
Het artikel is een goedkoop namaakding van een designer. Lijkt in de verste verte niet op de foto.
Kortom niet draagbaar. Kan meteen naar de Kringloop. Hopelijk is er dan nog iemand gelukkig mee.
Eigenlijk kon ik het weten van deze dropshipper.

Modetalente
door Modetalente - Mar 1, 2021 om 08:36
1 Antwoorden / Vragen

Koop nooit bij Modetalente, je kan niks retour sturen.
Echte oplichters zelfde artikelen bij Alieexpress voor halve prijs of minder zonder verzend kosten.
Zal nooit meer ergens kopen zonder achteraf betalen.

ne
door neodutchio Mar 1, 2021 om 09:19
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Dank u voor de zoveelste waarschuwing. Maar als er al zoveel voor gewaarschuwd wordt, waarom besteld u er dan? Dit topic bestaat toch al zo'n 8 maanden. Of is het weer het paard achter de wagen spannen? Dus eerst bestellen, daarna pas af ragen waar u gekocht hebt en dan pas kijken wat u gedaan hebt? Daar hoeft u anderen niet voor te waarschuwen, dat is uw eigen fout.
En nee, iets duurder verkoper als waar het voor ingekocht is is geen oplichting. Ik zal u een klein geheimpje vertellen (vooral niet doorvertellen hoor). De supermarkt waar u uw boodschappen koopt verkoopt de bananen ook voor een hogere prijs als waar ze die voor inkopen. Van dat verschil wordt personeel betaald, het pand, een hoop extra kosten en het broodbeleg van de eigenaar. Dat is oplichting in uw ogen?

Je
door Jessica P Mom May 27, 2021 om 18:09
1 Antwoorden / Vragen

????????????  Bij Aliexpress moet je ook vooruit betalen hoor!! En maar hopen dat het na 2mnd geleverd wordt.

justmeagain
door justmeagain - Mar 2, 2021 om 02:50
623 Antwoorden / 8 Vragen

Toch credits naar TS  ze begint niet gelijk over oplichting te roepen en steekt de hand in eigen boezem.  Heerlijk iemand die gewoon eerlijk zegt erin getuind te zijn.
Geen oplichting
Geen geld terug eist.....

rj
door rjw - Mar 2, 2021 om 09:03
3280 Antwoorden / 5 Vragen

Ik heb opeens een leuke stageopdracht voor een ICT student bij BNNVARA bedacht: maak middels AI en ML technologie een script voor dit forum dat automatisch berichten als deze herkent en in het putje gooit. Dit is ondertussen nummer heel erg veel (@NeoDutchio: hou je de stand nog bij?)

ne
door neodutchio Mar 2, 2021 om 10:22
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar het forum van Radar loopt heel erg voor op dit forum.

Je
door Jessica P Mom - May 27, 2021 om 17:31
1 Antwoorden / Vragen

Ja wij zijn er ook ingetuind.
HELAAS!! OPLICHTERS!!
We kregen hele andere maten en kleding dan dat we besteld hadden.
Mijn moeder en ik zijn  voor 220 euries het schip ingegaan.
Terug sturen lukt niet en eindelijk hadden we een adres in China maar het koste 65 euro om het terug te sturen, nou dat doet niemand en daar gooien ze het op. Nu proberen ze het onder een andere naam. Het heten nl eerst Elle-Pretty.  Kan niemand er wat aan doen?????

diumenge
door diumenge May 27, 2021 om 18:13
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Iedereen kan er wat aan doen! Namelijk simpelweg niet bestellen bij dit soort vage sites.

tijger1
door tijger1 May 27, 2021 om 19:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@jessica

Ja hior, daar kunt u wat aan doen. Voortaan eerst lezen en dan daarna niet op die rare sites bestellen. Daar spaart u geld mee.

rj
door rjw - May 27, 2021 om 19:39
3280 Antwoorden / 5 Vragen

Dit staat op de site bij Ueber uns:

ChicV International Holdings Limited

Unternehmen ID 2231479

Zimmer 507, 5. Stock, Xindong Ocean Center

Wissenschaftsmuseums Straße 9, Tsim Sha Tsui Ost, Kowloon, HK

Het is dus geeneens een dropshipper zoals anderen suggereren.

Janinevan Es
door Janinevan Es - Jun 11, 2021 om 19:09
2 Antwoorden / Vragen

Ja ik!

Janinevan Es
door Janinevan Es - Jun 11, 2021 om 19:10
2 Antwoorden / Vragen

Ja, ik!

aurora1
door aurora1 - Jun 11, 2021 om 20:52