Ook slechte afhandeling klacht bij Fonteyn?
Op de eigen site alleen maar lovende woorden en een 10 voor de service bij het plaatsen van een bestelling. Maar helaas hierna is de service ver te zoeken. Er wordt niet tijdig bezorgd, er wordt een gedeelte bezorgd. Er wordt niet teruggebeld. Wat moet je als klant zoveel moeite doen om iemand aan de lijn te krijgen en dat afspraken worden nagekomen.
![sjjoppy](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/a73feb03eae049088108b91560bf7f28f7866094a632d8bc332dfffde5c70e21.png)
Probeer nog eens om uitleg te vragen via dit formulier. Is vaak beter dan per telefoon.
https://www.fonteyn.nl/contact/
Zelfs op een aangetekende brief, klacht, is niet gereageerd. Lage verwachtingen. De manager waar de klacht over ging wilde ook zelf de brief rechtstreeks ontvangen, zodat hij hem zelf kon behandelen. Grappig....
![heremietkreeft](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/8bb485b83a59f81d7492eb34177ee4da1dc2c245ffa03a64d122403e376f69b8.png)
Tja, dat is af en toe het nadeel van on-line bestellen. DE manier om iemand van die firma te spreken te krijgen is om dan maar naar Uddel te gaan. Het bedrijf is gevestigd aan de Meervelderweg tussen de rotonde bij de Amersfoortseweg en de rotronde bij de Garderenseweg, komende vanuit het zuiden aan de rechterkant.
Wij hebben zelf niets online gekocht maar in de zaak zelf.
Ze nemen geen verantwoordelijkheid voor eigen fouten. Er is al telefonisch contact geweest, mailcontact en persoonlijk contact. Dit heeft helaas niet geleid dat alles wordt geleverd zoals meerdere malen afgesproken.
![marita5](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/27437faaaca3fff9e729f3ebf87dd4bb57c72f22b279f4b076b1f1f31b6afd3c.png)
Hallo Conny18 ,
Er staan veel klachten op klachtenkompas en FB , had u op voorhand kunnen zien ?
Zijn nergens bij aangesloten , klik op de rode regels .
https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/fonteyn/details?companyId=c1a72ea9-2ece-41b4-bfac-d05a83bccb75
https://www.facebook.com/pg/Fonteyn.nl/community/?ref=page_internal
Verkooppraatjes in winkel waren goed, dus hadden geen twijfels. Mooie grote zaak. Achteraf ja dan is het logisch om eem reactie te krijgen als had de recenties maar gelezen. Dat snap ik ook wel.
![marita5](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/27437faaaca3fff9e729f3ebf87dd4bb57c72f22b279f4b076b1f1f31b6afd3c.png)
Goh , u bent op tijd met reageren , bijna 1 jaar later .
![user123](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/f610509212314813001b6b7c213f1d10187ae482d2dc830867670062fd478229.png)
Dat is waarschijnlijk ook de gemiddelde reactie termijn van de fonteyn....
Topantwoord
![tijger1](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/81a3370d3b4bc701a42bb46c59d9cf28473920e9a849f5d273cc9f2f47fda61a.png)
Misschien ligt het aan mij maar ik zie geen algeme voorwaarden en zo te zien ook niet aangesloten bij een geschillencommissie.
Dan uw klacht maar overal dumpen op internet. Klacht.nl, Klachtenkompas, Facebook. Misschien helpt dat.
![marita5](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/27437faaaca3fff9e729f3ebf87dd4bb57c72f22b279f4b076b1f1f31b6afd3c.png)
@tjger1 , ligt inderdaad aan u , de alg voorwaarden staan links benedenaan op de site https://www.fonteyn.nl/algemene-voorwaarden/
Heb een slechte recentie een jaar later geplaatst na een schriftelijke klacht, aangetekende brief waar geen reactie op kwam. Daar werd binnen een week op gereageerd. Bijzonder. Trustpilot, op die site laten ze zien dat ze er naar willen kijken en er toch telkens iets van leren. Ja ja......
Ik weet eigenlijk niet waar ik moet beginnen...
Een kapschuur gekocht. Al bij het bestellen zelf ging het mis. Een incompetente ‘adviseur’ die geen advies kon geven. Moest werkelijk alles via de telefoon aan een collega vragen.
Nog voor levering bleken diverse onderdelen niet besteld. Bij levering bleken twee belangrijke onderdelen (een nokstuk en een complete zijwand) niet geleverd. Schroeven voor de bevestiging van de (achteraf veel te duur betaalde) dakplaten waren ook niet geadviseerd, besteld en geleverd. Die kon ik à €15 per zak van 100 bij kopen. Achteraf óók veel te duur!!
Uiteindelijk de zijwand zelf opgehaald. Werd €0,90/km beloofd. Meerdere keren gevraagd of dat wel klopte. “Ja, klopt” was het antwoord. Uiteindelijk €0,19/km betaald gekregen.
Over alle zaken tenminste 10 keer gebeld. 8 keer de belofte gekregen te worden teruggebeld. Belofte niet één keer nagekomen.
Aan de telefoon ronduit onbeschoft te woord gestaan.
Schriftelijk uitgebreid een klacht gemeld. Geen inhoudelijke reactie.
Fonteyn schrijft op de website:
“Fonteyn staat voor uitstekende service voor en na de aankoop”
Niets is minder waar!
Dat is een van de eigenschappen van dergelijke producten kopen bij een dergelijke winkel. Zo te merken had u er ook vrij weinig verstand van. Het is geen pakje boter die u koopt, dus vooraf is het als koper verstandig om daar in de duiken. Om dan zonder kennis van zaken bij een stunter blind te gaan bestellen is vragen om problemen.
Nou ja stunter.... als ik een willekeurige kapschuur online zie van €3950, dan blijkt die met dakbedeking en poeren ineens €6302,60 te kosten. Dan weet je dus al dat er gelokt wordt met een goedkope basis en dat de rest kassa is. Snel voorbij lopen dus.
Toch knap dat een klaarblijkelijk zo slecht bedrijf zo groot kan worden. Dat er 1 consument intuint, OK. Maar dat er blijkbaar duizenden en duizenden mensen kopen en blijven kopen is knap. Of zal het toch wel meevallen met hoe slecht het allemaal wel niet is en hebben we het hier over een incident?
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Scootmobiel ellende
21-06-2024 Goede morgen Wij mijn man en ik rijden beide een scootmobiel vanuit de gemeente Heiloo WMO op zich zijn wij er blij mee dat die mogelijkheid bestaat . Ik rijd al 26 jaar en mijn man 11 jaar in het verleden bij Hulpmiddelencentrum ook het een en ander meegemaakt 3x een wiel verloren onder het rijden (3 wieler) en dat de scootmobiel of bij het sturen naar links of naa ... Lees meer
![holiday](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/29110432788c2b91779366df580b16ced5e1151a8397064bcf007107b41c8fd7.png)
![Hutson wesite zijn oplichters](https://kassa-static.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/uploads/question/55b18da496a2576f8b9ff913076fe019ec84a170.jpg)
Hutson wesite zijn oplichters
Hutson laat een filmpje zien op FaceBook en als je dan op bestellen drukt, kom je op hun website terecht en daar laten ze een op het eerste gezicht het zelfde product zien, maar dit blijkt een ander product te zijn met minder toepassingen en veel kleiner.
Als je daar over gaat klagen, dan zeggen ze dat het voldoet aan de gegevens op hun site, maar lang niet met de gegevens van het reclame fil
...
Lees meer
Portaal vernieuwt de ene badkamer wel en de andere niet. even oud, even slecht
Wij zien in onze wijk met Portaal sociale huurhuizen dat er rare verschillen worden gemaakt in het vernieuwen van de oude, schimmelige badkamers. Er is een schimmige selectie gaande waar we de vingers niet achter krijgen. Hetzelfde geldt voor de even oude keukens. Mag dat zomaar?
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer