Ook steeds gedupeerd door post.nl?
Beste mensen,
De laatste maanden heb ik enorm veel problemen met het laten bezorgen van pakketpost door post.nl Ik bestel bij een 3 tal webshops ALTIJD mijn producten, hetgeen altijd vlekkeloos en keurig verliep. Nu is het echter een drama! Steeds krijg ik via de track en trace door dat een bestelling pas een dag later geleverd wordt dan beloofd, iets wat EEN PAAR KEER kan gebeuren.... maar nu krijg ik de laatste tijd te maken met "we zijn bij u aan de deur geweest, maar u was niet thuis". Morgen komen we weer langs". Ik weet inmiddels uit ervaring dat dit NIET het geval zal zijn en dat mijn bestelde pakket bij..... de TELEFOONWINKEL in ons dorp wordt afgeleverd, waar het pakket opgehaald kan worden door mijn vrouw. Niks afgeleverd bij de buren, geen briefje in de bus.... ik moet alles via track en trace vernemen. En zo gaat het al een tijdje....NIET THUIS....NIET THUIS....NIET THUIS.
Ik vind het zeer bedroevend. Ik ben namelijk ALTIJD thuis. Ik zit in de eindfase COPD, uitbehandeld en 24/7 aan de zuurstof. Ik heb altijd mijn echtgenote bij me om me te verzorgen en als ze even boodschappen moet halen is mijn oudste zoon hier om op me te passen.
Ik heb al diverse keren hierover met post.nl gebeld. maar ik krijg alleen maar "sorry, we geven uw klacht door". Ja, daar heb ik wat aan. Ik wil mijn bestelling die ik altijd per ideal betaal.
Omdat ik dus NOOIT de deur uit kom bestel ik dus alles wat ik moet hebben via internet, het meeste bij BOL. Ze zijn altijd keurig op tijd met verzenden. Een aantal dagen geleden heb ik een nieuwe smartphone gekocht, zou zaterdag geleverd worden. Niet dus, retour depot... zou vervolgens vandaag geleverd worden... niet dus...ik was niet thuis om 12:06 uur. Nou, ik dacht het WEL...ik was zeker thuis, samen met mijn vrouw.
Ik heb de vorige keren ook al contact gezocht met betreffende leveranciers en ook met Bol. Alhoewel laatsgenoemde totaal geen schuld heeft aan de perikelen van post.nl hebben ze me toch 5 euro tegoed op mijn account gezet, iets wat niet nodig was uiteraard.
Maar goed, vanmiddag heeft mijn zoon maar in ons dorp een gelijke smartphone gekocht, want mocht de bezorger toch aan de deur komen morgen dan kan hij het pakket weer meenemen. Uit ervaring denk ik dat ik weer NIET thuis zal zijn morgen, volgens de bezorger.
Bol heb ik op de hoogte gesteld van de weigering en zodra ze het pakketje terug hebben krijg ik mijn geld terug. Heb dus eerst fff in een week tijd 2 smartphones moeten kopen. Belachelijk!
Ik heb de leveranciers inmiddels per email op de hoogte gesteld van het feit dat ik niks meer bestel..... triest..... na 14 jaar een grote trouwe klant van bol te zijn geweest heb ik hen de rug toe moeten keren vanwege de wanprestaties van post.nl.
Ik bestel NIET meer bij webwinkels die leveren via post.nl. Mijn vertrouwen in dat bedrijf is ver beneden NUL.
Heeft iemand soortgelijke ervaringen?
Ik hoor het graag.|
Met vriendelijke groet
Willem Hoving
Nee, ik heb die ervaring niet. Levering door Post en ook door andere bezorgdiensten loopt hier voortreffelijk.
Gelukkig geen enkel probleem met de bezorging door Postnl, nette en vriendelijke aflevering en ook nog binnen de aangegeven tijden.
Is ook mij wel eens overkomen, niet alleen door PostNl, ook DHL is aan huis geweest, althans, dat bericht krijg ik wel eens. Over het algemeen genomen is PostNl wel okay. Krijg, net als u, wel bericht dat ik niet thuis was en dan denk ik: was het maar waar dat ik er niet was. Zou betekenen dat ik het zelf wel kon halen op een afhaalpunt.
U maakt 1 denkfout, Bol is wel degelijk verantwoordelijk. U hebt een overeenkomst met Bol en zij doen een belofte. Dat zij PostNL inhuren maakt het niet anders. Elke leverklacht moet bij de verkoper gemeld worden. U bent geen klant van PostNL en u betaald niets aan PostNL. Dus bij elke klacht klagen bij de verkoper.
Verder is het koffiedik kijken wat de reden is. Wellicht een nieuwe chauffeur op de route die niet zo netjes werkt. Zakelijk werk ik samen met DHL en daar liggen strikte afspraken. Onze klanten moeten bij ons klagen over de bezorging en niet bij DHL. Wij bundelen de klachten en hebben een vast aanspreekpunt binnen DHL. Dat resulteert in regelmatig een ontslag van een bezorger.
Het lijkt mij dat Bol dat ook zo heeft, gezien de grootte. Daar dus blijven klagen zodat de klachten op de juiste plek komt.
Hier ook geen last van. Post nl (maar ook andere bezorgdiensten) loopt hier prima en probleemloos met altijd vriendelijke en goedgemutste mensen.
En dit kan ik melden zonder hoofdletters te gebruiken, want ik wil niet tegen mensen schreeuwen.
Maar wat is voor u het nut om dit te weten en ook om uw ziektegeschiedenis en familie omstandigheden hier te melden?
En u moet bij de verzender zijn met uw klachten. Die is verantwoordelijk en moet het met de bezorgdiensten oplossen, u heeft geen zaken met post.nl.
Dien een klacht in bij Postnl:
https://www.postnl.nl/klantenservice/probleem-klacht/bezorger
Kijk, daar heb ik wat aan! Dank u wel Panter 22. Dat is echt meedenken en vertellen wat ik er aan kan doen. Ik heb inmiddels een klacht ingediend.
Nogmaals mijn dank en met vriendelijke groet,
Willem Hoving
PS: Ik wil iedereen bedanken voor de reacties en fijn dat jullie geen hinder ondervinden van de bezorgingen.En Aurora1...uw reactie is stuitend. We zijn er hier om elkaar te helpen en niet de les te lezen.
Desondanks OOK een hele fijne dag.
@willem
Maar dit is Facebook niet, dat u uw hele hebben en houden neerzet. En een klacht indienen is zinloos. U krijgt verontschuldigingen, dat is alles.
Spreek je uit ervaring, Tijger1?
Zo. Dat lucht vast op. Naast in de praatgroep die er al is.
Ik heb geen klachten over Post.nl. Maar wat krijgen de mensen die klagen? Verontschuldigingen. Klaar.
Zie de reactie van @NEODUTCHIO die aangeeft dat in principoe de verzender verantwoordelijk is voor het juist en op tijd bezorgen van door u bij hen (Bol.com) bestelde producten. Heeft u Bol.com al schriftelijk /aangetekend benaderd?
Ik heb zelf geen slechte ervaringen en heb m.b.t. niet thuis een aparte afspraak met de bezorger waar het pakket dan wordt achtergelaten (geen pakket met kostbare inhoud)
P.s. Misschien aanvullend een overbodige opmerking maar mogelijk is het zinvol dat u controleert of uw deurbel wel altijd goed werkt en of u de deurbel wel altijd hoort op de plekken waar u en/of uw vrouw zich in uw woning bevinden.
Als gezegd, mogelijk overbodig maar je weet maar nooit nu het fenomeen zich kennelijk vaak voordoet bij u dat er niet thuis blijkt te worden ervaren.
Afgelopen week werd door DHL een pakketje in de brievenbus gewrongen, gepropt zodat de doos geknakt was en de inhoud, het feitelijke artikel een telefoonhoesje, was nog net heel. De verzend doos was compleet aan barrels. De verzender geïnformeerd, die onderneemt terecht aktie. Echter, als wij elke verzend organisatie moeten afschaffen die fouten maakt, dan kan je niets meer versturen. Over |Bol en de post.nl geen klachten. Ook kan je op een bezorgpunt laten bezrgen, die zijn ècht altijd thuis en de bel doet het.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Verkeerd framenummer van (gestolen) fiets doorgegeven bij verzekering
Hoi iedereen,
Helaas is afgelopen week mijn e-bike gestolen, in een fietsenstalling voor medewerkers bij het bedrijf waar ik werkzaam ben.
Ik heb de fiets verzekerd na aankoop.
Na het indienen van de aangifte werd ik gebeld door de politie met de mededeling dat er al een fiets geregistreerd staat als gestolen met het hetzelfde framenummer/merk/type. Sterkverbaasd, want
...
Lees meer
Hoeveel dopjes Formil Rood gebruiken per wasbeurt?
Het flacon Formil zegt voor 42 wasbeurten inhoud te hebben, maar hoeveel gebruik je per wasbeurt? Lees meer
Extreme tandarts angst
Deze keer eens niet een vraag waar ik zelf mee te maken heb,maar voor een buurvrouw,die nauwelijks kan lezen en schrijven,sorry
Ze heeft extreme tandarts angst,wat ook is vastgesteld
En ze heeft zich laten vertellen dat in bepaalde gevallen de narcose bij de tandarts in de basisverzekering zit
Voor ze dit doet,wil ik dit zeker weten voor haar
Wat ik vind is
...
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer